Niestety, 1,6 16V jest zbyt niezawodny
Poza tym tak szczerze - kto by kupił turbobenzynę 120 KM, jakby można było znacznie taniej mieć silnik sprawdzony, mający 105 lub 110 KM, palący trochę więcej, ale mający bardzo dobrą opinię ? Renault zależy na jak największej sprzedaży 1,2 TCE dlatego z benzyny dostępny jest tylko mułowaty 1,6 8V.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-04, 22:26
Mikele napisał/a:
kto by kupił turbobenzynę 120 KM, jakby można było znacznie taniej mieć silnik sprawdzony, mający 105 lub 110 KM, palący trochę więcej, ale mający bardzo dobrą opinię ? Renault zależy na jak największej sprzedaży 1,2 TCE dlatego z benzyny dostępny jest tylko mułowaty 1,6 8V.
Ok, niech będzie :) Ja bym na pewno nie dopłacił i nie ryzykował płaceniem za jakiś czas za regenerację turbiny we wciąż nie bardzo sprawdzonym silniku. 10 (15) KM to nie jest aż taka różnica, oczywiście turbo przyspiesza lepiej, ale dla mnie bilans porównanie tych dwóch silników wygrywa 1,6 16V, tym bardziej że słabszą wersją jeżdżę szósty rok i cokolwiek już o jego pracy wiem.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-05, 11:17
Mikele napisał/a:
Ja bym na pewno nie dopłacił i nie ryzykował płaceniem za jakiś czas za regenerację turbiny we wciąż nie bardzo sprawdzonym silniku.
Bez przesady, jest tego sporo w renault. Turbin jest sporo w dieslach, w nowoczesnym każdym, a tych bez turbin nie produkuje się nie wiem ile lat. Turbina to nie jest jakieś magiczne urządzenie :)
Mikele napisał/a:
10 (15) KM to nie jest aż taka różnica, oczywiście turbo przyspiesza lepiej, ale dla mnie bilans porównanie tych dwóch silników wygrywa 1,6 16V, tym bardziej że słabszą wersją jeżdżę szósty rok i cokolwiek już o jego pracy wiem.
Nie ma sensu tak tego porównywać bo różnica jest kolosalna. Tyle że nie wynika ona z maksymalnej mocy, a z jej przebiegu. Porównaj charakterystyki. A najlepiej się przejedź :)
1.6 8V jest spoko, mocy na pusto wystarcza mi, jednak problemem jest spalanie, które jest naprawdę słabe. Więc silnik jest sprawdzony, ale pod tym względem - jest tragiczny. Cięższy passat z 2x większą mocą i niskimi 8s do 100 pali mi średnio ok 2l mniej na 100km. A mam w nim klimę włączoną cały czas i docisnę go też częściej.
Ja bym na pewno nie dopłacił i nie ryzykował płaceniem za jakiś czas za regenerację turbiny we wciąż nie bardzo sprawdzonym silniku.
Bez przesady, jest tego sporo w renault. Turbin jest sporo w dieslach, w nowoczesnym każdym, a tych bez turbin nie produkuje się nie wiem ile lat. Turbina to nie jest jakieś magiczne urządzenie :)
Mimo wszystko turbo benzyna 1,4 poleciała z gamy silników Renault nie bez powodu...
To jest tak troszkę komplikowanie sobie życia bez bardzo wyraźnych IMHO powodów, bo różnica w osiągach nie jest znowu aż tak kolosalna. Oczywiście turbo lepiej wystartuje spod świateł, tylko ja jestem już za duży, żeby się bawić w takie głupoty, a dynamika mojego silnika podczas wyprzedzania na 5-tym biegu jest całkiem w porządku.
W trasie (ponad 3800 km, mega obciążona) MCV paliła mi 7 litrów na 100 km, przy jeździe ze średnią prędkością 100 na godzinę (wg. komputera). 1,2 z Lodgy pewnie spaliłby o 2 litry mniej, czyli przejechanie 100 km w Polsce kosztuje mnie 11 zł więcej, a z drugiej strony różnica między tymi silnikami w cenniku zapewne byłaby w granicach 4 - 5 tysięcy, czyli niemal 10% ceny auta. Nawet tylko z powodów ekonomicznych stawiałbym jednak na wolnossącą benzynę
Ale rozumiem Twoje podejście. Każdemu według potrzeb, więc życzę Ci Lodzi z silnikiem 1,2, tylko tej po liftingu (który mam nadzieję będzie), która dostanie już w cuglach **** od NCAP.
A ja miale brac logana ale po jezdzie probnej lodgy stwierdzilem ze to jest to ,wielka jak autobus a mimo to przyjemnie lekko sie jezdzi silnik rewelacja min spalanie w trasie 2x250 km 5,0 inny kurs ta sama trasa klimatyzacja i bardzo sprawna jazda wlacznie ze sprawdzeniem v max 6,4 z tankowania 6,2 pokazywal komp. No i zdziwione miny vagowcow bezcenne jak ich tdi nie moze dac rady jakiejs dacii . Zgadzam sie pas srodkowy z tylu i brak kurtyn porazka ale dla mnie osobiscie nie ma większego znaczenia. Fotele mimo ze nie wygladaja to sa wygodne 250 km na raz i nic nie boli nie wiem jak dluzsze podroze . Tylna kanapa ok trzy osoby maja wygodnie lepiej moim zdaniem niz na trzech malutkich fotelikach . Ja generalnie rzecz biorac nie zaluje . 56 tys plus opony zimowe za wersje max z rocznika do tylu to chyba uczciwa cena
Ostatnio zmieniony przez waldi1805 2014-07-06, 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-06, 09:18
DAREK napisał/a:
Moim zdaniem Lodgy brakuje:
[...]
- podstawowego silnika 1,6 16V jak w Dusterze
Z ust mi to wyjąłes .
Mikele napisał/a:
Niestety, 1,6 16V jest zbyt niezawodny
Poza tym tak szczerze - kto by kupił turbobenzynę 120 KM, jakby można było znacznie taniej mieć silnik sprawdzony, mający 105 lub 110 KM, palący trochę więcej, ale mający bardzo dobrą opinię ?
Może więc powinni do Lodzi ph2 dawać 1.6 16V oraz 1.2TCe 125KM (wiem, wiem obawa o zbytnią konkrurencję dla Renaulta) ... no ale wtedy pewnie trudno byloby utrzymac obecne ceny Lodgy.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 17:50
Mikele napisał/a:
To jest tak troszkę komplikowanie sobie życia bez bardzo wyraźnych IMHO powodów, bo różnica w osiągach nie jest znowu aż tak kolosalna. Oczywiście turbo lepiej wystartuje spod świateł, tylko ja jestem już za duży, żeby się bawić w takie głupoty, a dynamika mojego silnika podczas wyprzedzania na 5-tym biegu jest całkiem w porządku.
Nie patrz na dane papierowe, tylko się przejedź :)
Mikele napisał/a:
W trasie (ponad 3800 km, mega obciążona) MCV paliła mi 7 litrów na 100 km, przy jeździe ze średnią prędkością 100 na godzinę (wg. komputera). 1,2 z Lodgy pewnie spaliłby o 2 litry mniej, czyli przejechanie 100 km w Polsce kosztuje mnie 11 zł więcej, a z drugiej strony różnica między tymi silnikami w cenniku zapewne byłaby w granicach 4 - 5 tysięcy, czyli niemal 10% ceny auta. Nawet tylko z powodów ekonomicznych stawiałbym jednak na wolnossącą benzynę
Wolałbym inwestycję w turbo niż w lpg :)
Mikele napisał/a:
Ale rozumiem Twoje podejście. Każdemu według potrzeb, więc życzę Ci Lodzi z silnikiem 1,2, tylko tej po liftingu (który mam nadzieję będzie), która dostanie już w cuglach **** od NCAP.
Dokkera chyba ;) Ze skrzynią 6 byłbym skłonny dopłacić nie mało.
w daci wielu rzeczy brakuje a ich dołożenia dla producenta to koszt kilku groszy .
Ale taka jest polityka firmy która nie chce obcinać sprzedaży renault .
Druga sprawa to polityka rosnące wymogi ekologiczne i bzdurne przepisy .
Do takiego dustera bez problemu można by włożyć skrzynie 6 biegową (co już robiono do tego silnika w clio III)
A tak naprawdę silnik 1.6 16v pasował by do każdego modelu daci a do dustera 2.0 16v
Ale kto by wtedy 1.5 dci kupował ?
kto płacił za ich naprawy
Na zachodzie płaci się podatki ekologiczne od spalanie podawanego przez producenta i to nie małe pieniądze to tam najlepiej przyjęły się silnik TSI/TCE , takie dci już lepsze od starych wolnoskaków bez eco bajerów co palą jak smoki . Taki silnik tam może być obciążony 2-3 razy większymi podatkami niż TCE . U nas jeszcze tego nie ma i taniej śmigać prosty autem któremu nie straszne nasze paliwo .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-11, 14:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie traktowałbym (mimo wszystko dość statycznych) testów NCAP jako wykładnika jakości tego auta. Moja skoda fabia 2008 miala 4* a teraz jak patrze na wyniki to jest z tyłu za Lodgy. Kryteria oceny sa coraz ostrzejsze, wiec nawet 3* wg mnie nie są tak złe :)
Najnowsze testy wskazują, że właściwie każde auto francuskie nie jest bezpieczne (bezpieczne są tylko niemieckie - przypadek ??:) )
http://www.euroncap.mojeauto.pl/
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-07-12, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-15, 18:39
Karenzo napisał/a:
w daci wielu rzeczy brakuje a ich dołożenia dla producenta to koszt kilku groszy .
Ale taka jest polityka firmy która nie chce obcinać sprzedaży renault .
Nie chce zbytnio, bo obcina i tak, tylko dzięki tym zabiegom nieco mniej.
Karenzo napisał/a:
Na zachodzie płaci się podatki ekologiczne od spalanie podawanego przez producenta i to nie małe pieniądze to tam najlepiej przyjęły się silnik TSI/TCE , takie dci już lepsze od starych wolnoskaków bez eco bajerów co palą jak smoki . Taki silnik tam może być obciążony 2-3 razy większymi podatkami niż TCE . U nas jeszcze tego nie ma i taniej śmigać prosty autem któremu nie straszne nasze paliwo .
Jest i sposób na emisję CO2 w starszych silnikach - wystarczy dolożyć lpg i taki np. 1.6 16V ma wtedy emisję CO2 jak 1.2TCe.
A tak swoją drogą, gdyby te związane z emisją CO2 podatki na zachodzie miały być sprawiedliwe, to powinny uwzględniać nie tylko deklarowaną przez producenta emisję danego typu silnika, ale również przebieg roczny danego auta.
Wracając do Logdy, silnik K4M raczej pozostanie w sferze marzeń, ale postanowili jednak coś dodać... wkrótce produkowane Lodzie golasy bedą standardowo wyposażane w stalowe felgi 15" i to wraz z pełnymi kołpakami
EDIT: Eee nie tylko kółka 15", ale rownież ESC. To chyba faktyczne spowodowane jest wejściem jakichś wymogów, "bez bicia" by ESC raczej nie dali.
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-07-15, 23:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-06, 11:48
DD napisał/a:
A tymczasem z Lodzią coraz gorzej. Porównując pierwsze półrocze 2014 do analogicznego okresu roku ubiegłego, byl spadek liczby pierw. rej. Lodgy aż o 37,68% (731 vs 1173). Tak więc nadal spadek, spadek znaczny i jeszcze rosnący.
Z Lodzią jest coraz gorzej i gorzej. Porównując m-ce I-VII 2014 do analogicznego okresu roku ubiegłego, byl spadek liczby pierw. rej. Lodgy aż o 37,71% (793 vs 1273). Tak więc nadal spadek, spadek znaczny i jeszcze rosnący, chociaż jego dynamika wyhamowała.
Poza tym jeszcze jeden niechlubny fakt: w lipcu 2014r. zarejestrowano tylko 62-ie nowe Dacie Lodgy, to jest najgorszy wynik miesięczny w histrorii sprzedaży w PL, nie licząc VII/2012, gdy sprzedaż ta dopiero ruszała i zarejestrowano zaledwie dwie szt. (pewnie jakies dema salonowe ).
Wg Arnauda Deboeuf, dyrektora programu "Entry", Renault rozważa rezygnację z produkcji jednego modelu w gamie Dacii - a to właśnie lodgy ma najsłabsze wyniki sprzedaży...
Wersja Stepway nie pomoże, jeśli nie będzie odpowiedniej kampanii reklamowej. Ludzie do dzisiaj mylą Lodgy z Loganem, spotkałem się z tym niejednokrotnie. Ale Francuzi pewnie nie chcą za bardzo reklamować ponieważ Scenic mógłby się gorzej sprzedawać. Więc Lodgy może skończyć swój żywot.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-09-21, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Myślę że z Lodgy strzelili sobie sami w stopę wypuszczając ją razem z Dokkerem. Myślę że powinien powstać mix Lodgy-Dokker. Każdy z du modeli ma coś w sobie którego nie ma ten drugi. O ile stara poczciwa MCV miała to coś co spowodowało iż autko zyskało popularność o tyle nowe MCV nie ma nic do zaoferowania ze starej wersji a oba modele Lodgy i Dokker biją sie między sobą o status bardziej uniwersalnego. Myślę że warto by zostawić Lodgy i dodać jej funkcjonalność Dokkera (czyli może jak w starym MCV podnieść lekko dach?) Wprowadzić wersję Cargo czyli Lodgy bez szyb e części pasażersko-bagażowej?
Rynek multivanów jest ciężkim rynkiem ale warto na nim istnieć co pokazują użytkownicy - w necie widać wiele aut Lodgy przerabianych na mikrocampery niż przerabianych Dokkerów. Dokker z racji zaliczenia go do aut dostawczych wołów roboczych ma większą sprzedaż na każdym chyba rynku niż Lodgy - po prostu kupują go firmy co widać po naszym rynku nawet. Lodgy jest autem rodzinnym który kupowany jest przez osoby które cenią sobie użytkowość auta i jego wielkość za rozsądne pieniądze. Na co dzień Lodgy? Dla mnie lekko za długa wolałbym ją w wersji krótszej 5 osobowej bardziej miejskiej niż long jako auta rodzinnego na wakacyjne czy weekendowe wypady. Z drugiej strony właśnie ta jej długość powoduje że auto wykorzystywane jest właśnie do wypadów weekendowo wakacyjnych. To zaleta tego auta tylko trzeba ją umieć sprzedać i pokazać.
Wydaje mi się że nie mają pomysłu marketingowego na ten akurat model - z Dusterem było łatwiej. Wygrał swoją wielkością i funkcjonalnością.
Ale to tylko moje prywatne spostrzeżenie i zdanie. Nie potwierdzone badaniami rynku. Do firmy kupiliśmy Dokkera ale teraz z perspektywy czasu wolałbym Lodgy z wyższym Dokkerowym dachem.
Wg Arnauda Deboeuf, dyrektora programu "Entry", Renault rozważa rezygnację z produkcji jednego modelu w gamie Dacii - a to właśnie lodgy ma najsłabsze wyniki sprzedaży...
tutaj jest potrzebny gruntowny lifting.
1.) 4-5 gwiazdek w EuroNCAP, 6-8 poduszek powietrznych - "mamusie" są przewrażliwione na punkcie bezpieczeństwa
2) opcja klima automatyczna - coraz więcej ludzie tego chce i robi z tego wyznacznik.
3) użyteczne schowki bo na razie to nie ma gdzie schować butelki z wodą,
podnieść cenę o 3-4 k zł
a jak nie to zrobić Dustera 7 miejscowego na pewno się sprzeda
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 19:29
laisar napisał/a:
Wg Arnauda Deboeuf, dyrektora programu "Entry", Renault rozważa rezygnację z produkcji jednego modelu w gamie Dacii - a to właśnie lodgy ma najsłabsze wyniki sprzedaży...
..i jest według mnie najbrzydsza Ludzie też kupują oczami. Niech poprawią wykończenie części osobowo-towarowej dokkera, zrobią wersję na 7 miejsc oraz powiększą paletę silników i dokker będzie godnym natępcą Lodgy.
Brzydko to jest puścić bąka w autobusie miejskim reszta to kwestia gustu
Ale jakby dokkera wydłużyli i zrobili wersję 7 osobową zapewniając tyle samo miejsca w trzecim rzędzie co jest w Lodgy, to nawet jestem za, tym bardziej w wersji z rozsuwanymi drzwiami
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-09-21, 21:06
Potwierdzam spadek sprzedaży Lodgy , rozmawiałem w salonie , już lepiej idą MCV , a dokkery b. dobrze dla firm ...
Miałem kilka vanów . aczkolwiek dyskutowałbym, czy Lodgy jest vanem ...i w vanach b . ważnym jest komfort jazdy i bezpieczeństwo
czego brakuje - ano lepszego wyciszenia - 130 km/h ma być cicho i stabilnie
schowków , zdecydowanie lepszej tapicerki , możliwości aranżacji wnętrza - wymiennych foteli - to był patent w Scenicu .
Poza tym przebiła się informacja że lodgy jest produkowana w Maroku przez małe czarne rączki co się niestety przekłada na niską jakośc montażu ( to wiem z forum )
Potwierdzam spadek sprzedaży Lodgy , rozmawiałem w salonie , już lepiej idą MCV ...
A ja myślę, że nowe MCV częściowo dobiło Lodgy, sam osobiście znam dwie rodziny 2+2, które po zobaczeniu, że ja z DD nie mam problemów i sobie chwalę przymierzały się do Lodgy (bo to auto rodzinne), a po debiucie MCV obie rodzinki są tuż przed zamówieniem właśnie rodzinnego kombi
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-22, 10:16
Lodgy ma problem w postaci Grand Scenica która jest niemal identyczny co do wymiarów i funkcjonalności. Żaden inny model Dacii tak bezpośrednio nie kanibalizuje modelu spod znaku Renault - dlatego został już na starcie wykastrowany ze wszystkiego co na rynku minivanów uważa się za niezbędne - tempomat , klima automatyczna , kurtyny powietrzne. Podstawowy silnik benzynowy powinien być również mocniejszy - 1.6 16V przy tak lekkiej w sumie budzie byłby w sam raz. Z drugiej strony skoro już produkuje się Dokkera który współdzieli z Lodgy pewnie z 90% części to nie widzę powodu żeby kasować produkcję modelu sprzedającego się w sumie niewiele gorzej (25 tys Lodgy - 30 tys. Dokker).
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-09-22, 10:18, w całości zmieniany 2 razy
Żeby mitasubiszi było o 7 czy 8 k droższe od logana z tce, to śmieszne.
Dacie mają najwięcej sensu w najtańszych wersjach, jednak przy dodawaniu wyposażenia i zwiększaniu ceny zaczyna się z nimi dziać dokładnie to samo co w przypadku niemal każdego modelu innego producenta - czyli zwiększa się konkurencja, bo zmniejszają się różnice do następnego "szczebla". Nie widzę nic śmiesznego w takiej sytuacji - jest zupełnie zwyczajna. Ale nawet te 7 czy 8 kzł tez w końcu "piechotą nie chodzi"...
Mikele napisał/a:
1,6 16V jest zbyt niezawodny
W czasach walki z CO2 dużo większym problemem okazuje się jednak argument wskazany przez Karenzo - "palący trochę więcej"...
d3mol3k napisał/a:
Dacia naprawdę źle się nie prezentuje pod względem bezpieczeństwa w segmencie aut dla "biedaków"
Owszem - w nowej odsłonie sandero i logana (który łącznie z mcv powinien mieć wyniki bardzo zbliżone do hatchbacka, bo to ta sama konstrukcja) jest nawet całkiem nieźle, bo trzeba pamiętać o sporym podniesieniu poprzeczki w testach w ostatnich latach.
wrzesi napisał/a:
Czy Duster tez przypadkiem nie dostał 3*?
Gwiazdka gwiazdce nierówna - nie tylko ze względu na zaostrzanie wymagań:
lodziaz napisał/a:
[lodgy] w NCAP lepiej by wyszła gdyby miała kurtyny i ESC w standardzie
Nie - bo największe zastrzeżenie wcale nie dotyczą samej liczby gwiazdek czy wyników punktowo-procentowych, po których głównie widać zaostrzenie kryteriów. Dużo ważniejsza jest ujawniona realna słabość konstrukcji, bo na to nie pomogą dodatkowe punkty za ESP, ogranicznik prędkości czy nawet kurtyny.
(I żadna pociecha, że reszta segmentu w większości też wcale jakoś wybitnie nie błyszczy...).
d3mol3k napisał/a:
Lodgy jest po prostu za mało bajerancka w stosunku do konkurencji.
Bajery nie są potrzebne, bo to "prosta Dacia" - ale zbyt niski poziom bezpieczeństwa jest niewybaczalny w aucie pro-rodzinnym.
d3mol3k napisał/a:
Dacia mogła sobie lekko strzelić w kolano kiedy wprowadziła obok Lodgy Dokkera i Logana MCV
Wątpię - nowy logan mcv, przy wszystkich swoich zaletach w większości interesuje chyba raczej innych klientów niż potencjalni nabywcy lodgy.
d3mol3k napisał/a:
Z drugiej strony ciekawe jak się przedstawiają dane sprzedażowe aut innych producentów w segmencie VAN?
Ostatnio idą trochę słabiej, bo z jednej strony podgryzają je (jak wszystkie segmenty) modne wyroby SUV-opodobne, a z drugiej sami producenci niewiele robią by ten segment odświeżyć.
Ogólnie popyt jest mniej więcej stabilny, a procentowy udział sprzedaży lodgy względem całej Dacii nie odbiega chyba jakoś drastycznie od innych producentów.
Problemem lodgy jest natomiast dość niska bezwzględna liczba sprzedanych egzemplarzy - wpływająca na opłacalność utrzymania produkcji - i niekorzystny trend tej wartości.
d3mol3k napisał/a:
powinien powstać mix Lodgy-Dokker
Właściwie to tak jest - to przecież bratnie konstrukcje i w zasadzie można je traktować jako swoje odmiany.
benyo napisał/a:
jakby dokkera wydłużyli i zrobili wersję 7 osobową
Najwyraźniej taka wersja jest rozważana, tyle że dopiero to naprawdę mogłoby chyba dobić lodgy...
maciek napisał/a:
zrobić Dustera 7 miejscowego
Technicznie - żaden problem, tak samo jak doposażenie w 4x4 dokkera (czy jeszcze inne mieszanki elementów daciek).
Jednak tak samo jak w przypadku lodgy pozostaje kwestia ile osób w sumie kupi taki wynalazek...
Podsumowując: MSZ samo wyposażenie i ceny lodgy są dość w porządku - pierwsza MCV-ka sprzedawała się całkiem dobrze, a "nowy" minivan jest od niej lepszy w wielu dziedzinach. Tyle że obecnie lodgy jest w gamie Dacii modelem o najgorszym poziomie bezpieczeństwa - który z kolei w jego segmencie jest jedną z najważniejszych cech - więc nic więc dziwnego, że sprzedaż jest kiepska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum