DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kierunek obrotu zamka drzwi
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-22, 23:05   Kierunek obrotu zamka drzwi

Dziś pierwszy raz zamykałem auto nie z pilota i tu zoong !
jak w każdym normalnym zamku, zamyka się obracając klucz w prawo
to w daci zamek kierowcy (i tylko jego ) zamyka się obracając klucz w lewo .
Zamek pasażera oraz klapy zamyka sie normalnie w prawo a kierowcy w lewo .
Sprawdźcie czy też tak macie bo może mi zamek odwrotnie włożyli :-P
Oczywiście aby otworzyć trzeba przekręcić w lewo a u kierowcy w prawo
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2014-09-23, 09:57   

Też tak macie :lol: Też zdziwiłam się, gdy pierwszy raz próbowałam zamknąć auto kluczykiem.
 
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-23, 11:29   

Tak, też tam mam.
Musiałem przeżyć kilka dni bez pilota - zamykanie całego samochodu kluczykiem w wypadku Dustera jest pewną filozowią ;-)

p,paw

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-11-01, 23:56 ]
Zamykanie bez pilota - http://www.daciaklub.pl/f...1652161#1652161.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-23, 13:05   

Po prostu tam jest jeden rodzaj zamka i kręci tylko w jedną stronę by zamknąć i w drugą stronę by otworzyć. Jak zamontuje w prawe drzwi i zamyka tak jak trzeba to w lewe drzwi zamyka się odwrotnie do zamierzonego. Taki jest prymitywizm w Daciach, a ja w Lodgy mam tylko jeden zamek w drzwiach i drugi w przycisku bagażnika, natomiast nie mam w prawych drzwiach zamka.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-24, 20:11   

gorzej jak padnie aku
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-09-25, 12:45   

Działanie zamka jest intuicyjnie zrozumiałe - aby zaryglować, trzeba pociągnąć w dół ten przycisk widoczny w ramie okna. On jest w przód względem dziurki na kluczyk, więc można sobie wyobrazić dźwigienkę połączoną z bębenkiem zamka i wystającą w kierunku przodu auta - żeby zaryglować, trzeba ją obrócić nieco w dół, czyli kluczyk w drzwiach kierowcy obrócić przeciw zegarowi (mówimy na to "w lewo"), a u pasażera wprost przeciwnie.
Zamek w drzwiach lewych (w sensie budowlanym) też się zamyka inaczej niż w prawych i nie są to zamki zamienne między sobą, jeden element należy przełożyć. Również będąc w pomieszczeniu zamykanym na zamek zamykasz kręcąc odwrotnie, niż przy zamykaniu go z zewnątrz - nigdy ci to nie przeszkadzało :?:
:-D :-D :-D :-D
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2014-09-26, 09:24   

eplus napisał/a:
Działanie zamka jest intuicyjnie zrozumiałe -
(...)
- żeby zaryglować, trzeba ją obrócić nieco w dół, czyli kluczyk w drzwiach kierowcy obrócić przeciw zegarowi (mówimy na to "w lewo"), a u pasażera wprost przeciwnie.

A jak tę intuicyję przełożyć na klapę bagażnika?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-09-26, 12:13   

Niech Koleżanka rozbierze klapę i zobaczy, w którą stronę wystaje dźwigienka, bo mi się nie chciało, ale też zauważyłem ten wyjątek. Co do korka i stacyjki w ogóle się nie wypowiadam (a są auta ze stacyjką na lewo od kierownicy).
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-27, 20:59   

eplus napisał/a:
(a są auta ze stacyjką na lewo od kierownicy).


Takie położenie stacyjki miały stare duże fiaty i łady, że lewą ręką wkładało się do stacyjki, a prawą ręką sięgało się do dźwigienki ssania i wyciągało je (przy zimnym silniku). Przekręcało się kluczykiem w prawą stronę i odpalało silnik.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2014-10-01, 08:24   

Bardzo niewygodne to rozwiązanie było, trzeba było się pochylać, żeby trafić kluczykiem w stacyjkę. Za to w Sandero pochylam się (tyle że w prawo), aby trafić kluczykiem i nie porysować taniego plastiku :-P
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-01, 10:46   

Jeszcze trochę takich manewrów i potem wyrobisz taki odruch, że z zamkniętymi oczami trafisz kluczykiem do stacyjki.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2014-10-02, 07:50   

route2000 napisał/a:
Jeszcze trochę takich manewrów i potem wyrobisz taki odruch, że z zamkniętymi oczami trafisz kluczykiem do stacyjki.

Tiaa, jeszcze z pięć lat :lol:
A właściwie odruch już mam wyrobiony, automatyczny - schylić się i włożyć kluczyk :-P
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-02, 08:15   

mrówa, ja już po 5 miesiącach od odebrania z ASO mam taki wyrobiony nawyk, że po ciemku wkładam kluczyk do stacyjki i odpalam bez najmniejszego problemu. ;-)
Po prostu mam "oczy" w palcach. :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2014-10-02, 08:32   

Oj, pewnie że się da, tylko czy plastiki dookoła masz nieporysowane :?: :-P
Mi porysowali panowie w ASO, widocznie też mieli oczy w... palcach ;-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-02, 10:45   

Jest na to taki sposób: oklejasz bezbarwną lub czarną folią jakby krążek wokół stacyjki i nie będziesz miała porysowane plastiki. :-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-10-02, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne