Dziś pierwszy raz zamykałem auto nie z pilota i tu zoong !
jak w każdym normalnym zamku, zamyka się obracając klucz w prawo
to w daci zamek kierowcy (i tylko jego ) zamyka się obracając klucz w lewo .
Zamek pasażera oraz klapy zamyka sie normalnie w prawo a kierowcy w lewo .
Sprawdźcie czy też tak macie bo może mi zamek odwrotnie włożyli
Oczywiście aby otworzyć trzeba przekręcić w lewo a u kierowcy w prawo
Po prostu tam jest jeden rodzaj zamka i kręci tylko w jedną stronę by zamknąć i w drugą stronę by otworzyć. Jak zamontuje w prawe drzwi i zamyka tak jak trzeba to w lewe drzwi zamyka się odwrotnie do zamierzonego. Taki jest prymitywizm w Daciach, a ja w Lodgy mam tylko jeden zamek w drzwiach i drugi w przycisku bagażnika, natomiast nie mam w prawych drzwiach zamka.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Działanie zamka jest intuicyjnie zrozumiałe - aby zaryglować, trzeba pociągnąć w dół ten przycisk widoczny w ramie okna. On jest w przód względem dziurki na kluczyk, więc można sobie wyobrazić dźwigienkę połączoną z bębenkiem zamka i wystającą w kierunku przodu auta - żeby zaryglować, trzeba ją obrócić nieco w dół, czyli kluczyk w drzwiach kierowcy obrócić przeciw zegarowi (mówimy na to "w lewo"), a u pasażera wprost przeciwnie.
Zamek w drzwiach lewych (w sensie budowlanym) też się zamyka inaczej niż w prawych i nie są to zamki zamienne między sobą, jeden element należy przełożyć. Również będąc w pomieszczeniu zamykanym na zamek zamykasz kręcąc odwrotnie, niż przy zamykaniu go z zewnątrz - nigdy ci to nie przeszkadzało
Działanie zamka jest intuicyjnie zrozumiałe -
(...)
- żeby zaryglować, trzeba ją obrócić nieco w dół, czyli kluczyk w drzwiach kierowcy obrócić przeciw zegarowi (mówimy na to "w lewo"), a u pasażera wprost przeciwnie.
Niech Koleżanka rozbierze klapę i zobaczy, w którą stronę wystaje dźwigienka, bo mi się nie chciało, ale też zauważyłem ten wyjątek. Co do korka i stacyjki w ogóle się nie wypowiadam (a są auta ze stacyjką na lewo od kierownicy).
Takie położenie stacyjki miały stare duże fiaty i łady, że lewą ręką wkładało się do stacyjki, a prawą ręką sięgało się do dźwigienki ssania i wyciągało je (przy zimnym silniku). Przekręcało się kluczykiem w prawą stronę i odpalało silnik.
Bardzo niewygodne to rozwiązanie było, trzeba było się pochylać, żeby trafić kluczykiem w stacyjkę. Za to w Sandero pochylam się (tyle że w prawo), aby trafić kluczykiem i nie porysować taniego plastiku
mrówa, ja już po 5 miesiącach od odebrania z ASO mam taki wyrobiony nawyk, że po ciemku wkładam kluczyk do stacyjki i odpalam bez najmniejszego problemu.
Po prostu mam "oczy" w palcach.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum