Czy wygłuszanie samochodu /.../ może być powodem utraty gwarancji?
Czy pytasz o gwarancję na "perforację"?
Pozdrawiam - Janusz
Pytam o jakąkolwiek gwarancję,
Przykłądy:
- Jak pojawi mi się ruda np. na dachu, który został podklejony matą, czy nie będzie tłumaczenia, że mata ograniczyła parowanie wody i przez to ta rdza? Albo, że "była modyfikacja konstrukcji nie zgodna ze specyfikacją producenta " i też po gwarancji?
Nie sądzę, że na wady w silniku może wpływać wyłożenie mat w bagażniku ale wytłumienie grodzi może być powodem dla Panów ASOw na odmówienie naprawy silnika bo będą tłumaczyć że w komorze silnika jest cieplej niż jakby nie było wygłuszeń czyli zmieniły się warunki pracy silnika a to powoduje, że tracimy gwarancję na silnik.
@grapess
Mam nadzieję, że nie pogniewasz się jeśli powiem, że opinia Karenzo bardziej do mnie przemawia.
Ten wątek nie służy analizie prawnej zapisów umowy gwarancyjnej. Ale warto zwrócić uwagę na fakt, że umowa gwarancyjna nie może stanowić podstawy do ubezwłasnowolnienia (w zakresie rozporządzania własnym mieniem) właściciela pojazdu.
Stąd moje działania mają przemyślany i ograniczony zakres. M.in. po to, żeby (przedwcześnie) nie korzystać z niektórych jej zapisów. Co jest moim prawem, nie obowiązkiem.
Zapewniam Cię, że już na tę chwilę dysponuję (IMO) niezłą dokumentacją (techniczną) dotyczącą spełnienia przez producenta zakresu "specyfikacji". W tym dotyczących dopuszczalnych warunków i zasad eksploatacji pojazdu.
Szanuję rzetelnych pracowników (nie tylko) ASO. Znam pojęcie "klienta roszczeniowego". Ale staram się znać swoje prawa i nie poddawać się dyktatowi tych, którym się wydaje, że mają do tego prawo.
Jak wszyscy marzę o tym, bym nie musiał korzystać z zapisów umowy gwarancyjnej. Mimo, że już za to zapłaciłem.
Na zakończenie: jest wyraźnie ciszej i klima zdecydowanie efektywniej działa.
Miłego weekendu, pozdrawiam - Janusz
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-09-19, 09:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-19, 10:59
JaWa napisał/a:
@grapess
Mam nadzieję, że nie pogniewasz się jeśli powiem, że opinia Karenzo bardziej do mnie przemawia.
Ten wątek nie służy analizie prawnej zapisów umowy gwarancyjnej. Ale warto zwrócić uwagę na fakt, że umowa gwarancyjna nie może stanowić podstawy do ubezwłasnowolnienia (w zakresie rozporządzania własnym mieniem) właściciela pojazdu.
Stąd moje działania mają przemyślany i ograniczony zakres. M.in. po to, żeby (przedwcześnie) nie korzystać z niektórych jej zapisów. Co jest moim prawem, nie obowiązkiem.
Zapewniam Cię, że już na tę chwilę dysponuję (IMO) niezłą dokumentacją (techniczną) dotyczącą spełnienia przez producenta zakresu "specyfikacji". W tym dotyczących dopuszczalnych warunków i zasad eksploatacji pojazdu.
Szanuję rzetelnych pracowników (nie tylko) ASO. Znam pojęcie "klienta roszczeniowego". Ale staram się znać swoje prawa i nie poddawać się dyktatowi tych, którym się wydaje, że mają do tego prawo.
Jak wszyscy marzę o tym, bym nie musiał korzystać z zapisów umowy gwarancyjnej. Mimo, że już za to zapłaciłem.
Na zakończenie: jest wyraźnie ciszej i klima zdecydowanie efektywniej działa.
Miłego weekendu, pozdrawiam - Janusz
czyli odpowiedziales na zasadzie "ja sobie robie i nikomu nic do tego", załóżmy że ja będe tym pracownikiem z ASO który powie że to przez te wyklejki wyszła ruda, to co powiesz?
Tak z ciekawości na temat twojej linii obrony.
Jaka grubość materiałów w sumie? Jak u Ciebie siedzi to okrągłe wieczko? W moim aucie marnie (jest sztywne i nie chce siedzieć w przeznaczonym na nie otworze).
załóżmy że ja będe tym pracownikiem z ASO który powie że to przez te wyklejki wyszła ruda, to co powiesz?
Tak z ciekawości na temat twojej linii obrony.
Ja bym stwierdził, że jeśli nie ma perforacji na wylot od strony wygłuszenia to powstanie purchla nie ma nic wspólnego z wygłuszeniem.
Lakier chroni blachę od wody i wilgoci. Jeśli powstają pod nim ogniska rdzy, nikt nie wini za to lakieru, tylko złe przygotowanie blachy pod lakierowanie. Podobnie w przypadku wytłumienia: butyl raczej chroni przed wilgocią i rdzą. Jeśli jednak blacha była źle przygotowana i pod lakierem zaczynał się proces korozji, to w końcu się on ujawni mimo wyklejenia butylem...
@piku
Grubość to: mata antywibracyjna 2,2mm + mata wyciszająca (poliuretan z folią) 10mm.
Kiedyś dyskutowaliśmy ile wejdzie pod wyściółkę pod stopami kierowcy.
Sprawdziłem "organoleptycznie" (stopami). Zakładając pozostawienie wszystkiego co "dała fabryka" dodanie ponad 6-8mm zaczyna być (źle) odczuwalne. Jest zbyt wysoko w stosunku do pedałów. Takie ja miałem odczucia. Totalnie subiektywne.
Dekiel (kapsel) nad zbiornikiem na razie trzyma się ok, bo nowy. Miękka uszczelka. I tworzywo kapsla też. Te tworzywa na starość lubią twardnieć i wtedy może być gorzej.
Pianka jest wyklejona tak, że rant otworu w odległości ok 15mm od krawędzi nie jest wyklejony.
-------
Przepraszam admina, moderatora za OT, ale czasami nie wypada pominąć pytania:
FOL wiadomo, że rdza wymaga wilgoci i powietrza (nawet tego rozpuszczonego w wodzie), a maty tego jej nie zapewnią. Butyl jest hydrofobowy, a pianka poliuretanowa jest odpowiednio zabezpieczona.
johnson napisał/a:
czyli odpowiedziales na zasadzie "ja sobie robie i nikomu nic do tego",
Niestety odnoszę wrażenie, że mnie nie zrozumiałeś. Z każdym rzeczowo będę rozmawiał.
O konkretach. A pracowników ASO chciałbym traktować jak partnerów. Licząc - być może naiwnie - na wzajemność.
johnson napisał/a:
...przez te wyklejki wyszła ruda, to co powiesz?
Wybacz, ale oczekujesz ode mnie zbyt wiele. I nie widzę powodu, bym miał się bronić. Tym bardziej by kogoś atakować.
A że zależy mi na moim pojeździe - to normalne. Bardzo mi się podoba.
johnson napisał/a:
...załóżmy że ja będe tym pracownikiem z ASO...
To myślę, że powiesz mi jak zabezpieczyć ten spaw?
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie - Janusz
spaw03.jpg
Plik ściągnięto 235 raz(y) 101,03 KB
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-09-19, 15:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-09-19, 18:21
JaWa napisał/a:
@piku
Grubość to: mata antywibracyjna 2,2mm + mata wyciszająca (poliuretan z folią) 10mm.
Kiedyś dyskutowaliśmy ile wejdzie pod wyściółkę pod stopami kierowcy.
Sprawdziłem "organoleptycznie" (stopami). Zakładając pozostawienie wszystkiego co "dała fabryka" dodanie ponad 6-8mm zaczyna być (źle) odczuwalne. Jest zbyt wysoko w stosunku do pedałów. Takie ja miałem odczucia. Totalnie subiektywne.
Dekiel (kapsel) nad zbiornikiem na razie trzyma się ok, bo nowy. Miękka uszczelka. I tworzywo kapsla też. Te tworzywa na starość lubią twardnieć i wtedy może być gorzej.
Pianka jest wyklejona tak, że rant otworu w odległości ok 15mm od krawędzi nie jest wyklejony.
-------
Przepraszam admina, moderatora za OT, ale czasami nie wypada pominąć pytania:
FOL wiadomo, że rdza wymaga wilgoci i powietrza (nawet tego rozpuszczonego w wodzie), a maty tego jej nie zapewnią. Butyl jest hydrofobowy, a pianka poliuretanowa jest odpowiednio zabezpieczona.
johnson napisał/a:
czyli odpowiedziales na zasadzie "ja sobie robie i nikomu nic do tego",
Niestety odnoszę wrażenie, że mnie nie zrozumiałeś. Z każdym rzeczowo będę rozmawiał.
O konkretach. A pracowników ASO chciałbym traktować jak partnerów. Licząc - być może naiwnie - na wzajemność.
johnson napisał/a:
...przez te wyklejki wyszła ruda, to co powiesz?
Wybacz, ale oczekujesz ode mnie zbyt wiele. I nie widzę powodu, bym miał się bronić. Tym bardziej by kogoś atakować.
A że zależy mi na moim pojeździe - to normalne. Bardzo mi się podoba.
johnson napisał/a:
...załóżmy że ja będe tym pracownikiem z ASO...
To myślę, że powiesz mi jak zabezpieczyć ten spaw?
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie - Janusz
Jakoś to selektywne cytowanie nie oddaje sensu mojego pytania.
Zadałem proste pytanie, nie wiem dlaczego przekracza to Twoje możliwości/chęci,
nie pytałem o spaw tylko jestem ciekaw jakie masz zdanie na powyższy temat.
Odpisałeś koledze nie pisząc nie konkretnego, jestem ciekaw konkretów. Tyle.
Jeżeli w umowie gwarancji zawarte są postanowienia wyłączające odpowiedzialność gwaranta po dokonaniu określonych modyfikacji, to sorry Winnetou gwarancja leci.
Jeżeli natomiast nie jest to określone i nie podpada pod żadne wyłączenie, to sorry ASO gwarancja obowiązuje.
Byłem w piątek w ASO, mówię sobie kupię z 10 co by leżało i nie musiał się martwić.
Ale jak sprzedawca pod cenę to zbaraniałem i chodzę teraz jakiś taki dziwny
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-09-23, 18:43
Całkowicie się z tym zgadzam - przerobiłem już ten temat. Próbowałem sięgać pod tą gumową oryginalną matę ręką, ale niewiele można zrobić (coś tam dolepiłem). W następnym sezonie jak wszystko będzie dobrze prawdopodobnie pokuszę się o zdjęcie deski i wygłuszenie grodzi od środka. Od strony silnika już zrobione (i od góry i od dołu - na tyle ile można wepchać tam łapy ). Efekt jest zauważalny (silnik słychać o wiele ciszej jakby z oddali), ale do pełni szczęścia niestety deska out - to jedyny sposób uczynienia z diesla Daci klasy premium (jeżeli chodzi o dźwięk silnika) .
A nawiasem mówiąc doszedłem do wielu wniosków etapami wygłuszając moje Sandero (uczę się na własnych błędach i doświadczeniu):
a. same maty butylowe nawet na całej podłodze i nadkolach to za mało - obowiązkowo na to jeszcze jedna warstwa np. z pianki GSM (często popełniany błąd - który sam popełniłem i naprawiałem);
b. bardzo dużym wspomaganiem w zakresie wytłumienia / wygłuszenia nadkoli jest obok wygłuszenia od góry (butyl + pianka) jest (będzie - tak myślę) wygłuszenie od zewnątrz, przez zastosowanie preparatów do nadkoli - zakupiłem już do tego celu: Nouxudol Autoplastone (może iść od 3 do 6 mm) i ma to wyglądać jak na fotce poniżej;
c. wyciszenie drzwi obowiązkowo: butyl (bitum - taniej) na blachy zewnętrze i wewnętrzne drzwi + do tego pianka - może być na boczek drzwi, do pełni szczęścia dystanse z MDF pod głośniki. Po takim "udoskonaleniu" drzwi nawet budżetowe radio Daci brzmi super (żaden ze mnie audiofil, ale czystą muzykę lubię);
d. słupki przednie: butyl + pianka i szum powietrza mniejszy;
e. oczywiście potrzeba popracować nad uszczelkami bo zaczyna "szumieć" powyżej 110 km/h;
f. zostaje dach, który również "machnę" w następnym sezonie.
... wówczas wsiądę do nowego CLS mojego kuzyna i porównam, go z Dacią.
Ja tylko nie rozumiem po co bawić się ze słupkami , tam jest za mało miejsca na cokolwiek a słupki są bardzo sztywne .
Ja uważam że full to wypryskanie takiego słupka barankiem
Dziś ukończyłem
Po szybkiej jaźnie testowej dokoła domu
silnik na postoju nie słyszalny (słychać wtryskiwacze LPG )
wydech na postoju lekko słyszalny ale jaki taki świst
W czasie jazdy silnik słyszalny od 3 tys obr
Przy szybszej jeździe jeszcze nie testowałem .
Na tą chwile mam
wygłuszoną klapę bagażnika barankiem
zrobioną podłogę
bagażnik + nadkola
całą podłogę + nadkola od zewnątrz zrobioną bitumom
wszelkie możliwe uszczelki
Z drzwiami jeszcze się wstrzymam bo mogą pojawić się wykwity rdzy
Dokonałem również dwóch "modyfikacji "
rant przy pedale gazu został zwiększony , teraz przy nacisku stopy auto powolnie przyspiesza , jeżeli zajdzie potrzeba można normalnie docisnąć do końca (ale trzeba zrobić to uginając nogę ) .
Udało mi się rozwiązać problem bojącego się plastiku tunelu środkowego . Okazuje się iż na końcu jest on wkręcony w zwykły plastik który bardzo lubi wypadać , wystarczy go odwrócić aby zablokował się on do góry , teraz tunel jest jak przyspawany .
Użyte materiały :
3,5 m2 maty 3mm (zostało ok 0,5 m2 trafiło do bagażnika )
4,5 m2 pianki 3mm (sporo zostało )
1 m2 maty 10 mm (zabrakło ok 0,5 m2 [nałożyłem 3 warstwy maty 3mm ])
Bagażnik i nadkola były wykładane samymi matami wcześniej ( ok 2 m2 )
Na prostej podłodze tylnej kanapy można kłaść bez ograniczeń mat , ja położyłem 10 mm ,
na przednią przedniej aby wyrównać poziom trzeba dać minimum 2 cm
bagażnik + nadkola bez ograniczeń
bak dałem pianke 3 mm oraz maty 3 mm nie było problemu
p1.jpg
Plik ściągnięto 5953 raz(y) 72,03 KB
p2.jpg
Plik ściągnięto 604 raz(y) 70,83 KB
p3.jpg
Plik ściągnięto 651 raz(y) 75,26 KB
b1.jpg
Plik ściągnięto 593 raz(y) 98,96 KB
b2.jpg
Plik ściągnięto 533 raz(y) 71,26 KB
k1.jpg
Plik ściągnięto 555 raz(y) 76,72 KB
m1.jpg mata 3mm na to mata 10 mm + 3 mm pianki . Na to wszystko oryginalny podwójny filc . Podłoga jest równa . Jedynie przełożyłem podstopnice ze styropianu aby ładnie ułożyła się wykładzina
Plik ściągnięto 501 raz(y) 80,59 KB
m2.jpg Należy zwrócić uwagę na tunele powietrza kanapy (te rurki obok tunelu) nie można pod nie płożyć mat bo nie będzie dało się złożyć
Plik ściągnięto 679 raz(y) 76,63 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-09-25, 10:04, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-09-24, 07:18
Jak jeszcze nie poskładałeś wnętrza, to oklej choć samym butylem progi i słupki środkowe. Nie bez powodu w niektórych autach fabrycznie montują "membrany " na samym początku słupka, aby niepożądane dźwięki nie rozchodziły się wyżej po pustym profilu. (występują one nawet w nowszych Dusterach)
ps. bez wygłuszenia drzwi też efekt będzie dużo mniejszy - szczególnie, że w Dacii nie mają one żadnego fabrycznego elementu wyciszającego/wygłuszającego.
Ostatnio zmieniony przez r_lukas 2014-09-24, 07:18, w całości zmieniany 1 raz
Witaj,
Wykonałeś kawał dobrej roboty. Spodziewam się, że komfort jazdy zdecydowanie wzrósł.
Wczoraj miałem (rzeczywistą) przyjemność jechać w ulewie z prędkością ok. 70 km/h. I już nie czułem się jakbym siedział wewnątrz pojazdu podczas "śrutowania" jego karoserii.
Dzięki za foty, bo dzięki nim zorientowałem się czemu ten Twój styropian jest tak nieodporny. W Loganie (2) nie ma tego przedziałka (w wręgę wzmacniającą). Jest pełna płyta. Jedyne z wcięciem na wręgę.
IMO pomysł ze styropianem ma jedynie (nisko)budżetowe uzasadnienie. Jeśli odrzucimy teorię, że jest to zemsta (zza grobu) "króla Karpat". Na moim zdjęciu widać jaka jest grubość styropianu pod prawą piętą. A prawą nie tylko dodajemy gazu, ale (przede wszystkim) hamujemy. Czasami ostro!
Patrząc na zdjęcia wydaje mi się, że użyłeś prasowanego poroso. Obawiam się, że mimo tapicerki i dywaników pod stopami kierowcy może być zbyt miękki. Cena pozwoli jednak na wielokrotną jego wymianę.
Zamierzam (na początek pod stopami pasażera) do tego celu wykorzystać kilka warstw pianek: kauczukowej (wibroizolator) i poliuretanowej (rozproszenie dźwięków i ich wyciszenie).
Użycie (sklejanie) mat o różnej grubości i wykończenie powierzchni materiałem o odpowiedniej sztywności winno dać oczekiwany efekt.
Karenzo napisał/a:
...nie rozumiem po co bawić się ze słupkami , tam jest za mało miejsca na cokolwiek a słupki są bardzo sztywne ...
To oczywiście (moje) grube przybliżenie, ale mamy tu coś w rodzaju "piszczałki" (wąskie, długie, o sztywnych ściankach, z jednej strony blacha, z drugiej tworzywo sztuczne). Swobodny przepływ powietrza może "pobudzić je do życia". Pokrycie barankiem wytnie/zmniejszy rezonanse (o ile występują). Ja wkleiłem pianki wyciszające. Szału nie ma, ale moje (drewniane) ucho różnicę zauważyło. Choć może to tylko autosugestia.
Widzę, że musiałeś dzisiaj szybko spać. Jeszcze raz gratuluję, pozdrawiam i miłego dnia - Janusz
styropian01.jpg
Plik ściągnięto 500 raz(y) 213,28 KB
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-09-24, 07:39, w całości zmieniany 2 razy
Nooo .... teraz to będzie cisza jak "makiem zasiał".
Nie pokazane tylko jak wygłuszana została przez ciebie gródź silnika.
Ja dałem radę wyklejając "filcem na kleju" trochę się gimnastykując i klecząc przy drzwiach L i P strona.
Akurat w dusterze jest bardzo fajnie gdyż cała podłoga trzyma się na słupku centralnym , który z kolejki trzyma się na 3 śrubach .
Więc dostać się do słupka centralnego to nie problem .
Poskładanie auta z dopasowaniem wykładziny zajęło mi może 2 godziny jak już wiedziałem co do czego .
Pod pedałami nie ma proso tylko rzeźbiłem z 10mm mat .
Nalepiałem jedną na drugą itp , potem to wszystko przykryłem pianką .
Właściwie rzeźbić trzeba tylko pod pedałem gazu
...Nalepiałem jedną na drugą itp , potem to wszystko przykryłem pianką ...
Witaj,
Zamierzam podobnie. Między maty kauczukowe chciałbym wstawić coś sztywniejszego np. w rodzaju grubej (ok.1-1,5mm) folii PVC, ale te ogólnodostępne (niskobudżetowe) w temperaturach <0st. C są równie elastyczne jak szkło.
Widzę, że czas mi odwiedzić okulistę. Nie dość, że źle zobaczyłem, to przeoczyłem Twój komentarz do zdjęć. Sorry.
Serdecznie pozdrawiam - Janusz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum