Wg Arnauda Deboeuf, dyrektora programu "Entry", Renault rozważa rezygnację z produkcji jednego modelu w gamie Dacii - a to właśnie lodgy ma najsłabsze wyniki sprzedaży...
Bo lepiej zrezygnować niż zatrudnić projektanta, który nadałby temu fajnemu ogólnie autu jakiś ludzki wygląd.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-09-23, 20:42
A bo ta lodgy jest dziwna jakaś. Wygląd ma nie gorszy niż logan czy duster: taki sam topór, jak to w Daci (i w innych marakch też się to zdaża, więc znowu nie przesadzajmy, dopóki samochodu nie kupuje kobieta lub znieweściały pan, to wygląd ma drugorzędne znaczenie, a liczą się rozmaite walory użytkowe).
Ale jak się bliżej przyjrzeć, to w zasadzie Lodgy od Logan MCV rózni się tym, że jest 5cm dłuższa, 3cm szersza itp. bzdurami. Trudno znaleźć jakieś decydujące cechy odróżniające od MCV, które zachęciły by do zakupu.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2014-09-23, 20:43, w całości zmieniany 1 raz
Za to wyższa o 17 cm, co w sumie daje znacząco więcej przestrzeni niż w MCV, a to już jest argument jeśli ma się choćby 5 osobową rodzinę. Nawet jeśli zrobiono by 7osobowe MCV nie było by w nim tyle miejsca ile jest w Lodgy.
I jeszcze jedna rzecz podoba mi się w Lodgy. Ten świecący plastik w środkowej części konsoli sprawia o wiele lepsze wrażenie niż matowe plastiki na środkowych wywietrznikach w MCV, które wyglądają jak rodem z trabanta
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-09-23, 21:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-09-23, 21:02
A czy rodzina nie byłaby szczęśliwsza, gdyby auto było 20 cm szersze od logana, a nie 17cm wyższe? Chyba, że to rodzina koszykarzy
Poza tym 17 cm to niewiele, zważywszy ile wysokości daje konkurencja, np. w Doblo.
A czy rodzina nie byłaby szczęśliwsza, gdyby auto było 20 cm szersze od logana, a nie 17cm wyższe? Chyba, że to rodzina koszykarzy
Poza tym 17 cm to niewiele, zważywszy ile wysokości daje konkurencja, np. w Doblo.
Jak się ma 190 cm wzrostu to docenia się fakt, że się nie ściera resztki włosów podsufitką, a przy wysiadaniu nie obija się głowy rantem dachu ale nie miałbym nic przeciwko poszerzeniu Lodgy.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-09-23, 21:06, w całości zmieniany 1 raz
decydujące cechy odróżniające od MCV, które zachęciły by do zakupu
7 miejsc!
...Albo 827 litrów bagażnika - kontra 573 w MCV - przy 5 miejscach.
Wysokość auta: większe drzwi = wygodniejsze wsiadanie / wkładanie dzieci, wyżej otwierająca się klapa = wygodniejsze pakowanie bagażnika, miejsce nad głową = lepsza pozycja siedząca.
Większy rozstaw osi = większy komfort jazdy.
Ale oczywiście to nie są zalety obiektywne - można być przecież niskiego wzrostu, mieć 0-1-2 dzieci i obywać się bez bagażu, a wtedy faktycznie MCV-ka jest w zupełności wystarczająca [:
No i dodam, że to są prawie prawdziwe 2 dodatkowe miejsca. Nawet ja tam się wpakowałem i jechałem dość wygodnie. W Sceniku nie udało mi się tam wejść, jak zobaczyłem te karzełkowate siedzenia wyciągnięte z podłogi nawet nie próbowałem się tam wciskać. Mógłbym utknąć i byłoby śmiechu, że hej. Dopiero Espace nabiera sensu ale ma cenę zaporowa jak dla mnie.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-09-24, 13:26
Jeśli chodzi o Lodgy, to ma III rząd o niebo lepszy, jak w Orlando (świętej pamięci, bo niedostępny) czy moim ulubionym C4GP.
Co do wyników testów EuroNCAP, to nie mogę się zgodzić. Ciała dał koncern PSA (ostatnie wyniki Berlingo / Partnera).
Jeśli chodzi o MCV II vs Lodgy, to nowy kombiak jest wewnętrzną konkurencją - sporo rodzin 2+2 porówna oba samochody (na zasadzie, czy jednak darować sobie te 4-5 tysięcy PLN i kupić tańszego kombiaka, zwłaszcza, gdy bagażnik 500+ litrów też wystarczy).
Laisar, jeśli chodzi o 'gólnie popyt jest mniej więcej stabilny, a procentowy udział sprzedaży lodgy względem całej Dacii nie odbiega chyba jakoś drastycznie od innych producentów.' - sam tępisz gdybanie, wiec jej nie stosuj (ot, tak dla zasady).
Ciała dał koncern PSA (ostatnie wyniki Berlingo / Partnera)
Nie, to EuroNCAP nareszcie choć trochę przykręciło śrubę - gołe wyniki tych aut wcale nie są jakieś fatalne. Do 4* zabrakło punktów za boczne poduchy - to przypadek podobny trochę do pierwszego sandero.
Dyziek napisał/a:
tępisz gdybanie, wiec jej nie stosuj
Ależ nie gdybam - najpierw sprawdziłem liczby. Słówko "chyba" odnosiło się do mojej oceny, że różnica nie jest "drastyczna".
A czy rodzina nie byłaby szczęśliwsza, gdyby auto było 20 cm szersze od logana, a nie 17cm wyższe? Chyba, że to rodzina koszykarzy
Poza tym 17 cm to niewiele, zważywszy ile wysokości daje konkurencja, np. w Doblo.
No ale tu musisz do Doblo porównać Dokkera nie Lodgy.
Podstawowym argumentem nad Lodgy w stosunku do nowego MCV - to większa funkcjonalność i uniwersalność (a może to to samo?). Myślę że wypuszczając dwa modele (Dokker i Lodgy) w jednym segmencie było błędem. Każdy z dwu samochodów ma coś czego nie ma drugi. I podejrzewam że skończy się naprawdę likwidacją jednego z modeli :(. Bo wątpię by w Lodgy pojawił się wyższy stały dach te kilak centymetrów z Dokkera, jego półka nad kierowcą i pasażerem. I chyba najważniejsza cecha - większy prześwit z Dokkera. Zostanie bardziej uniwersalny wół roboczy Dokker.
Trochę się pobawiłem i takie tam moje zdanie na temat Lodgy wygląda mniej więcej tak:
A tak widzą ten model inni w necie:
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2014-09-24, 22:09, w całości zmieniany 3 razy
wypuszczając dwa modele (Dokker i Lodgy) w jednym segmencie było błędem
W teorii to właśnie nie jest jeden segment - oba mają być przeznaczone dla różnych klientów, a producentom zapewnić większe pokrycie rynku. Nawet brakuje jeszcze do kompletu przedłużonego, 7-osobowego maxi-kombi-vana - nieprawdaż? (;
...Co prawda w praktyce na rynku bywa jednak ciasno, bo kupujący nie zawsze rozumieją się na światłych pomysłach działów marketingu koncernów, ale MSZ lodgy bez problemu wyszłaby z dołka - gdyby poprawić jej jedyny realny mankament: bezpieczeństwo. Pozostałymi parametrami nie odbiega bowiem od reszty daciek, które dobrze sobie radzą.
Poza tym klienci umieją liczyć nie tylko pieniądze, ale także czas - a tego upłynęło już wystarczająco dużo, żeby oczekiwać pewnych zmian w tym modelu, co również mocno wpływa na poziom sprzedaży. (Identyczna sytuacja była przecież z loganem czy dusterem przed premierami ich nowych wersji).
Mały face-lifting, 4* i roczna sprzedaż Dacii w EU przekroczy 0,5 mln szt. właśnie dzięki tandemowi lodgy-dokker (: Tylko trzeba tego chcieć, monsieur Renault...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-24, 22:33
Niech zrobią dokkera w wersji wykończenia jak Lodgy, bez zbędnych połaci metalu nieosłoniętego plastikiem. Dodatkowo wersja dla 7 osób oraz silniki 1.2 tce i 1.5 dci 110 km i mogą zamykać taśmy produkcyjne lodgy.
@mekintosz: Gdyby było tak, jak sugerujesz, to to samo już by się wydarzyło u innych producentów - a tak się jednak nie stało. Np scenic czy touran wciąż (nieźle) żyją, pomimo istnienia kombivanów. I najwyraźniej nie podbierają sobie nawzajem klientów, bo oba segmenty falują w zgodnej fazie, a nie w przeciwnych.
Niech zrobią dokkera w wersji wykończenia jak Lodgy, bez zbędnych połaci metalu nieosłoniętego plastikiem. Dodatkowo wersja dla 7 osób oraz silniki 1.2 tce i 1.5 dci 110 km i mogą zamykać taśmy produkcyjne lodgy.
True. Jak dla mnie mógłby zostać i silnik 1.6, ten co mam w Lodgy.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-25, 22:46
laisar napisał/a:
@mekintosz: Gdyby było tak, jak sugerujesz, to to samo już by się wydarzyło u innych producentów - a tak się jednak nie stało. Np scenic czy touran wciąż (nieźle) żyją, pomimo istnienia kombivanów. I najwyraźniej nie podbierają sobie nawzajem klientów, bo oba segmenty falują w zgodnej fazie, a nie w przeciwnych.
Może troszkę za szybko stwiam krzyżyk na lodzi Jako auto dla dużej rodziny z ogrmonym psem w sam raz Mnie jednak podba się dokker,szkoda, że jak wspomnialem nie ma wersji w stylu Partner Teppe - taki kombivan ucywilizowany. Przytulny jak Van, praktyczny jak dostawczak i przy tym w miarę nie za długi
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-09-25, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2014-09-26, 13:55
Lodgy ma wiele zalet, sporo zyskuje jak człowiek wsiądzie i przekona się, ile tam faktycznie jest przestrzeni. Ale skoro to ma być van, to moim zdaniem przydałyby się przesuwne drzwi i nieco inne tylne lampy. Coś w ten deseń: (przepraszam za jakość):
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2014-09-26, 13:56, w całości zmieniany 1 raz
Dlaczego nie połączyli Dokkera z Lodgy?
Rozsuwane drzwi
Wyższy prześwit
7 miejsc
Brak metalowych płacht w środku z boku auta
A jakby jeszcze dodali
- z 30 cm bagażnika za trzecim rzędem?
- siedzenie w trzecim rzędzie było dzielone również z kanapą
Swoją drogą tak się zastanawiam dla czego rozsuwane drzwi są takie fajne, przecież nie mają żadnego praktycznego zastosowania, pewnie ( to moje podejrzenie ) częściej się psują a jednak są pożądanym dodatkiem
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-09-26, 14:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum