Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie na LPG na 1 i 2 biegu, szczególnie pod górkę
Autor Wiadomość
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-09-28, 20:50   Szarpanie na LPG na 1 i 2 biegu, szczególnie pod górkę

Zakładam temat, ponieważ nie mogłem do tej pory poradzić sobie z problemem, nawet wertując forum.

Zakupiłem używaną Dacię MCV (już trzecie auto tej marki w moim domu) 1,6 z LPG BRC z 2008. Już wracając do domu (a kawał trasy był) zauważyłem że auto na skrzyżowaniach szarpie jak cholera / żabkuje. Niestety podczas jazdy próbnej było ok. Pomyślałem sobie, że filtry... (a że już jedno auto w gazie mam - nalatane 90 kkm to z problemikami sobie zawsze radziłem). Po powrocie od razu wymieniłem 2 filtry, opowiedziałem gazownikowi moje spostrzeżenia - napomknął coś o czujniku na listwie, że może był rozbierany... Żeby było śmieszniej problem pojawiał się rzadko i raczej po dobrym zagrzaniu auta. Kolejnym krokiem była wymiana oleju i wtedy poprosiłem o regulację zaworów (ten sam gościu, co w drugim samochodzie reguluje co 20-25 kkm.) I znowu problem niby znikł... Ale kiedyś się "pojawił" więc wymieniłem świece, przewody, cewkę (pomyślałem, że gdyby to nie to, to będzie na zapas wymienione a stare części kiedyś się przydadzą). Ale niestety dalej to samo. Szczególnie gdy ruszam na skrzyżowaniach i pod górkę - z tego powodu czasem wymuszam pierwszeństwo niestety, bo auto żabkuje i nie zbiera się na czas. Dlatego problem stał się poważny. Dałem do czyszczenia przepustnicy i krokowca. Po tej czynności to jeszcze gorzej się zrobiło. Aż odpiąłem akumulator i jakby ustało... Tak mi się wydawało :( W międzyczasie pojechałem do gazownika (BRC bo tylko tam serwisuję instalki) na wgranie mapy. Szlag mnie trafia, bo pomysłów nie mam na rozwiązanie tej usterki. Najlepsze jest to, że powoli puszczając sprzęgło i dając więcej gazu auto nie szarpie - ale na ile starczy mi sprzęgła tak ruszając. Na 3, 4 i 5 biegu jest jakby ok, choć druga daćka 1,4 jest o niebo żywsza - tłumaczę to sobie wagą i wymiarami.
Pozostały teorie do obalenia:
- usterka wtrysków
- przestawienie na rozrządzie
- padająca lambda

A.... Centralka gazu wymieniona na gwarancji po 30 kkm (auto teoretycznie na gazie na zrobione 65 kkm - na wszystkie przeglądy mam wydruki, rachunki, wpisy).

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu - może ktoś miał podobnie, bo wymieniać można w nieskończoność.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-28, 21:09   

Nie wiem jak w w daci ale w niemcach łatwo było sprawdzić lambdę poprzez vaga .
Wyświetlało napięcie lambdy moja stara dostawała dziur (nagle spadało do 0,1 V ) wymieniłem jest ok .

Możesz też napisać na lpg forum to znajdziesz kogoś kto ci pomoże.
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-28, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-09-28, 21:34   

Pojeździć trochę na PB i sprawdzić jak się zachowuje na tym paliwie. Zebrać mapy benzynie i dostosować do lpg. Albo za mało jadła na niskich obrotach albo coś w dalszym ciągu nie tak z układem zapłonowym.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-28, 22:01   

piotrek400 napisał/a:
wymieniać można w nieskończoność

Dlatego sprawą podstawową jest jednak diagnoza - szarpanie musi być widoczne również w parametrach pracy silnika (lub okolic - np układu paliwowego), bez ich sprawdzenia nie pomogą żadne internetowe porady.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-09-29, 14:26   

Na Pb problem natychmiast ustaje i auto normalnie jedzie (ale przełączanie przed skrzyżowaniami to szaleństwo). Czasami to poszarpywanie prowadzi do wyłączenia instalacji :-/ sam nie wiem o co chodzi.
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-09-29, 20:02   

Jakie ciśnienie gazu? Zwłascza pod obciążeniem.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-29, 20:11   

reduktor?
wtryski?
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-09-29, 22:09   

Może wyda się to dziwne ale na początku obstawilem reduktor. Myślę sobie: Wymienię membrany i będzie hulac... Gazownik zbil mnie z tropu stwierdzeniem: jak reduktor pada to ciężko odpala bo dostaje dwa paliwa jednocześnie. Sam nie wiem, ale wydaje mi się, że jest problem z dawkowaniem gazu na niskich obrotach. Jak tylko będę miał wolne to jadę do Radomia, gdzie 3 lata temu zakładałem gaz do mojej pierwszej Dacii.
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-09-29, 22:26   

Albo coś pokiełbasiłeś, albo zmień gazownika. Jak elektrozawór nie trzyma to dostaje dwa paliwa. Możesz mieć muł na dnie zbiornika, przypchaną rurkę, za małą średnicę wewnętrzną, żużyty parownik, muł w parowniku, problem z obiegiem wody. Co wpływa na ciśnienie dlatego o to pytam. Czy jest stabilne i prawidłowe. Jakie masz wtryski.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-09-29, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-10-16, 14:56   

A więc na spokojnie walczę z problemem dalej....
Otóż zamieniłem przewody z auta żony i... dalej pooszarpywało :(
Ale, uwaga! W aucie żony też szarpało... :shock:
Podmiana z powrotem i u żony ok a u mnie szarpie.
Akurat nastał termin wymiany dwóch filterków w aucie żony (też BRC) więc temat poruszyłem. Gazownik odpowiada: coś z zapłonem! Dał mi szuwaks w płynie bym popryskał cewkę i przewody. Czekam do wieczora, pryskam i pryskam - silnik cały upierniczony ale uwaga... Iskierki skaczą po przewodach a pomiędzy dwoma przewodami widoczny pomarańczowy łuk! Mam cię myślę! 8-)
Jeszcze sprawdzenie w aucie żonki :shock: też skaczą ale dużo mniejsze i nie ma łuków pomiędzy przewodami... (ta nasza daćka 1,4 to prawdziwy twardziel :mrgreen: , małe urazy jej nie przeszkadzają - ale już jestem nastawiony na zakup przewodów także dla niej)
Po wysłuchaniu wykładu o przewodach u pana gazownika z BRC (Robert, kumaty gość) jadę i zamawiam najdroższe - BERU - 120,00 zł (wcześniejsze "nowe" to Magnetti Marelli za 60,00 zł).
Przewody założone, efekt od razu jest - nie wiem czy placebo ale kilka dni z rana pomęczę auto pod górę i opiszę sytuację. Pan Robert powiedział mi, że "nowa" cewka też może być do kitu... (starą mam, to w razie co po pdmieniam).
_________________

 
Jimmy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-10-20, 13:00   

Mam podobny problem. Też szarpie. Ale zauważyłem iż jest to zawsze świeżo po przełączeniu z benzynki na gaz i jeszcze z jakiś 1 km jazdy zwłaszcza przy 1 i 2 biegu. Problem pojawił się jakiś miesiąc temu więc niższe temperatury i większa wilgotność powietrza. Rozgrzana Daćka rwie asfalt :) W mojej furce obwiniam źle ustawioną temperaturę przełączenia z benzyny na gaz - jest zbyt niska. U Ciebie będzie najprawdopodobniej to samo.
W poprzednim aucie zmieniłem sobie zimą na 5* więcej i problemu nie miałem a i autko grzało się szybko. Latem obniżałem o 5*.
Tylko kwestia kabelka i oprogramowania. Przeszperam allegro i jak coś namierzę to dam znać.
Zauważyłem również iż Daćka lubi dobry gaz z jednej stacji, w moim przypadku Orlen. Na Statoil czy nie daj Panie LukOil spalanie wzrasta a i dynamika maleje.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-10-20, 19:57   

Niestety problem pozostał. Niby było ok, dusilem auto pod górę z 1000 obrotów i było ok. Lecz dzisiaj problem się pojawił. W wolnym czasie podmienie cewkę i jeśli to nie pomoże, to pozostaje zaprzyjaźniony serwis BRC w Radomiu.
aaaa z klima zgasło po dojechaniu do świateł i raz wyłączyło instalację gdy zaczęło szarpać.
tankuje tylko na orlenie, oba auta
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2014-10-20, 20:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-10-25, 17:35   

Problem się nasilił wraz w nadejściem chodów - przymrozków. Właściwie od razu przy przełączeniu na LPG i ruszaniu auto skacze. Obserwowałem kilka dni. Dzisiaj podmieniłem cewkę. Obserwacja trwa ale już wątpię czy to instalacja WN. Chyba problem tkwi w instalacji LPG...
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-25, 18:43   

raczej bez chyba...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-25, 20:35   

wg mnie problemy z cewką / WN , gdy jeszcze nasiliło się przy przymrozkach i większej wilgotności.... :roll:
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-10-27, 09:35   

Ten problem nasila się przy niskiej ilości gazu z zbiorniku. Po zatankowaniu zdarza się znacznie rzadziej. Obserwacja z podmieniona cewką trwa, ale juz raz mi szarpnął... :(
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-10-28, 20:36   

Auto szarpie dalej. Nie zawsze, częściej pod górę lub gdy trzeba szybciej ruszyć. Postaram się jeszcze podpiąć tester pod obd. Może coś wykaże, jeśli nie to instalacja do sprawdzenia. Kiedyś mój znajomy miał podobny problem i działo się to na skutek jakiegoś kabelka i jego izolacji.
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-11-15, 23:37   

piotrek400 napisał/a:
działo się to na skutek jakiegoś kabelka i jego izolacji

i chyba wygadałem... oby!

Witam ponownie!
Po lekturze z forum ( http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=11269 ) postanowiłem wyczyścić listwę.

Ale w międzyczasie pogrzebałem na forum ( http://www.mondeoklubpols...ee4c0e6f738060a ) i pod lupę postanowiłem wziąć też czujnik ciśnienia.

Czujnik ten dawał już podczas wgrywania mapy dziwne odczyty, na co gazownik zwrócił uwagę i stwierdził nawet, że był on wymontowywany...

Dzisiaj pogoda przyjemna - wieje jak w.... - znalazłem chwilkę czasu. Udałem się po środek do czyszczenia z nagarów = 14zł i denaturat. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, ze nie ma :) Więc po raz pierwszy zakupiłem setkę spirytusu = 10,60 (lubelski).
Na moim super ciepłym parkingu rozpocząłem zabieg.
Na początek zdjąłem wtyczki od wtryskiwaczy. Nagle zobaczyłem, że przewód do kostki przy czujniku jest naderwany... Ale numer. Pomyślałem sobie, że może to jest powód takiego stanu a poprzedni właściciel wymienił już centralkę gazu i ten czujnik... :oops: Ale skoro problem pozostawał, to auta się pozbył. Podejrzewam, że winny był monter, który zamontował listwę w taki sposób, że wiązka od czujnika opierała się o przewody hamulcowe a drgania robiły swoje... (i tu przypomina mi się sytuacja, gdy gazownik w mieście klnął chłopaków z BRC z Radomia, ze zamontowali w aucie mojej żony listwę za kolektorem i ma ciężki dostęp do filtra. ale ja sobie myślę, że zrobili to fachowo, bo listwa zawsze ciepła, przewody tej samej długości - podobno ma to znaczenie, a reduktor mam schowany blisko silnika i też jest "cieplejszy", generalnie auta użytkowane w moim domu zrobiły 110 kkm na LPG więc coś powiedzieć mogę 8-) o montażu, bo regularnie bywam co 15 kkm na serwisach i widzę jakie ludzie problemy mają).
Przewody obciąłem w połowie długości, by potem móc spokojnie połączyć. Listwę odkręciłem, zalałem spirytusem na 30 min i płynem do czyszczenia na 30 min. W tym czasie rozebrałem kostkę (niestety kabelek był urwany tuż przy niej i inaczej się nie dało) i podpiąłem nowy kabelek. Wszystko ładnie złożyłem - tylko niestety bez lutowania, bo nie było warunków, poskręcałem, zaizolowałem.
Auto odpaliłem, pojeździłem i jest ok :mrgreen: dusiłem z 800 obrotów pod górkę i ładnie wchodzi, z dwójki też, zero szarpania. Mam nadzieję, że rozwiązałem problem :-) i moje wypociny mogą komuś pomóc. Za jakiś czas dam znać jak przedstawiają się efektu długofalowe.
Pozdrawiam i dzięki za wcześniejsze rady!

20141115_120634.jpg
po naprawie
Plik ściągnięto 106 raz(y) 96,14 KB

20141115_115641.jpg
wyjęta wsówka
Plik ściągnięto 91 raz(y) 107,54 KB

20141115_115434.jpg
rozbieranie kostki
Plik ściągnięto 93 raz(y) 101,33 KB

20141115_105425.jpg
Kabelek na włosku wisi
Plik ściągnięto 134 raz(y) 92,91 KB

20141115_104940.jpg
Miejsce usterki
Plik ściągnięto 108 raz(y) 99,83 KB

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-11-15, 23:41   

Aaaaa zapomniałem dodać, że z listwy nic nie wyleciało a listwa w środku czysta była, aż lśniła.
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-15, 23:58   

Wymień od razu filtr fazy lotnej skoro listwa wyczyszczona
_________________
Moje auto
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-11-16, 00:03   

filtr wymieniany 5 kkm temu ale w sumie mam jeden na zapas to w wolnej chwili zadziałam, a na razie wyleczę poobijane i zmarznięte łapki :) no i plecy, bo trochę mnie przewiało a 4 mce temu miałem poważny wypadek (helikopterem do szpitala leciałem) więc nie chcę się nadwyrężać
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-11-20, 22:47   

Po kilku dniach intensywnego przyspieszania pod górki i ze skrzyżowań mogę zaryzykować stwierdzenie, że problem minął. Choć jeszcze nie ufam w pełni mojej Dacii to staram się śmielej jeździć. Dziękuję jeszcze raz za porady. Pozdrawiam!
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne