DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
sensownośc świateł dziennych
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-10-18, 14:28   

A tempomat można? Regulacja podświetlenia to nawet w Żuku i Polonezie była. Może chodzi o to, że ten potencjometr nie ma homologacji do Dacii? I znów analogia do tempomatu...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-19, 11:23   

Karenzo napisał/a:

Bo na pewno nie powodują zmniejszenia spalania paliwa

a ja widzę, że zmniejszają spalanie bo stosuję je juz 2 lata
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-19, 12:33   

to chyba więcej stoisz niż jeździsz .
Jedyna oszczędność jest w trakcie stanie bo silnik ma mniejsze obciążenie .
ale odpalisz radio albo co gorzej ogrzewanie szyby i cała oszczędność przez 2 lata przepada.
Może światła dzienne oszczędzą ci jakieś 0,1 L na 1h wolnych obrotów ale w czasie jazdy ma to marginalne znacznie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-19, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-19, 21:57   

Ty swoje, a ja swoje.
Regularnie notuję od ponad 20 lat koszty związane z autem, a więc szczegółowo i spalanie, więc doskonale widzę jak spadło spalanie po założeniu LEDów. Ale skoro twierdzisz, że nie ma to znaczenia i nie ma oszczędności to OK. Jest wolność słowa i poglądów...
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-19, 23:01   

mechanika to fizyka
Z tym się nie da "dyskutować " coś jest albo nie
http://www.magazynauto.pl...ych,nId,1023449

0,1-0,2 l to jeden mocniejszy start spod świateł
skoro światła dzienne to oszczędność ok 100 W
a radio zużywa ok 50 W RMS
a ulepszony układ jak np u mnie ma 300 W RMS


Klima to pewnie pod 500 W podejdzie
ogrzewanie szyby + lusterek to 200-300 W
ogrzewanie foteli 100-150 W
więc o jakich oszczędnościach my tu mówimy ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-19, 23:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-20, 09:09   

Ale tych gadżetów używasz zarówno mając jak i nie mając świateł dziennych. Także nie ma to żadnego znaczenia w liczeniu oszczędności. 0,1 czy 0,2 litra to już są konkretne pieniądze (wbrew pozorom), szczególnie jakby je policzyć dla kilku milionów samochodów.
A poza tym mnie wkurzało gdy po włączeniu świateł przygasa oświetlenie wskaźników na desce i nic nie widać. No i dobre żarówki to nie 7 zł za sztukę (Brrr... jak można takich używać, toż to służy tylko jako światła do jazdy dziennej bo po ciemku nic nie widać...) tylko 50 - 80 zł za komplet (a jakbyś miał ksenony to znacznie więcej! ). A przy nieco źle ustawionym regulatorze napięcia (za dużo w układzie; raczej nie dotyczy Dacii)) żarówki mogą kończyć się co roku albo częściej. I już mamy sporą oszczędność nawet gdy wydamy 150 zł na dzienne.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2014-10-20, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Przemyslaw357 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6 mpi
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 1
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-10-21, 17:46   

ciekawe co piszesz o tym zmieniszaniu palenia paliwa, muszę potestować
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-22, 06:20   

Karenzo napisał/a:
więc o jakich oszczędnościach my tu mówimy ?

Mam światła dzienne i diodowe żarówki w panelu środkowym oraz oświetleniu wnętrza kabiny. Jeżeli są jakieś oszczędności na spalaniu, to niezauważalne (przynajmniej dla mnie).
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-10-22, 09:51   

Na spalaniu zwykły użytkownik w normalnej eksploatacji auta nie ma możliwości zauważenia różnicy. Mamy tu za dużo zmiennych (różne warunki jazdy, obroty silnika, pogoda, obciążenie , masa auta, styl jazdy, prędkość itd.) co powoduje że różnica w spalaniu jest w granicach błędu statystycznego.
Oszczędności mogą występować w innych aspektach użytkowania auta typu żarówki, elementy elektryczne samochodu itp, lub w czynniku komfortu jazdy (lepsze oświetlenie wyświetlacza, brak konieczności myślenia o oświetleniu auta itp.).
Piszę to z mojego doświadczenia jako były pracownik naukowy z dziedziny mechaniki samochodowej. Prowadząc badania laboratoryjne olejów samochodowych po 3 latach nikt z uczelni nie był w stanie stwierdzić istotnych różnic we właściwościach smarnych olejów samochodowych. Wszystkie oleje (czy to Mobil, Elf, Lotos itd) miały podobne wyniki a różnice były w granicach błędów. To tylko dobry marketing lub czynnik psychologiczny wpływają na nasz wybór lub ocenę sytuacji.
Podobnie jest w przypadku świateł dziennych.
Największy wpływ na eksploatację ma sam kierowca, a nie auto, które ma stałą amplitudę zmiennych.
 
Przemyslaw357 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.6 mpi
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 1
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-10-22, 10:08   

pluto napisał/a:
Na spalaniu zwykły użytkownik w normalnej eksploatacji auta nie ma możliwości zauważenia różnicy. Mamy tu za dużo zmiennych (różne warunki jazdy, obroty silnika, pogoda, obciążenie , masa auta, styl jazdy, prędkość itd.) co powoduje że różnica w spalaniu jest w granicach błędu statystycznego.
Oszczędności mogą występować w innych aspektach użytkowania auta typu żarówki, elementy elektryczne samochodu itp, lub w czynniku komfortu jazdy (lepsze oświetlenie wyświetlacza, brak konieczności myślenia o oświetleniu auta itp.).
Piszę to z mojego doświadczenia jako były pracownik naukowy z dziedzinym mechaniki samochodowej. Prowadząc badania laboratoryjne olejów samochodowych po 3 latach nikt z uczelni nie był w stanie stwierdzić istotnych różnic we właściwościach smacznych olejów samochodowych. Wszystkie oleje (czy to Mobil, Elf, Lotos itd) miały podobne wyniki a różnice były w granicach błędów. To tylko dobry marketing lub czynnik psychologiczny wpływają na nasz wybór lub ocenę sytuacji.
Podobnie jest w przypadku świateł dziennych.
Największy wpływ na eksploatację ma sam kierowca, a nie auto, które ma stałą amplitudę zmiennych.


dobrze posłuchać eksperta,
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-10-22, 10:27   

Plusy dla mnie wynikające z używania LED-ów to że żarówki dłużej wytrzymają, jak ktoś bardzo mało jeździ (raz za czas) wtedy akumulator jest lepiej doładowany. Światła dzienne mają największy sens w autach wyposażonych w ksenony gdzie palniki i same przetwornice nie są tanie.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-22, 10:52   

Lukas87 napisał/a:
jak ktoś bardzo mało jeździ (raz za czas) wtedy akumulator jest lepiej doładowany. .

chyba odwrotnie? :-P
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-22, 10:54   

pluto napisał/a:
czynnik psychologiczny .

i to jest najtrafniejsza część podsumowania tego tematu :mrgreen:
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-22, 12:06   

Dar1962 napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
jak ktoś bardzo mało jeździ (raz za czas) wtedy akumulator jest lepiej doładowany. .

chyba odwrotnie? :-P

Koledze chodziło o to, że jak jeździ się mało i jest przez to słabe ładowanie, to korzystniej jest mieć światła dzienne, bo mniej obciążają.
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-22, 12:41   

przy sporadycznym wykorzystaniu auta niewiele pomogą mu światła dzienne, po prostu na na jakiś czas warto podładować akumulator
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-10-22, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne