DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
alternator - wymiana na nowy, używany, czy regeneracja.
Autor Wiadomość
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-20, 12:12   alternator - wymiana na nowy, używany, czy regeneracja.

Witam.
Od wczoraj zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania akumulatora. Gdy zwiększe obroty do ponad 2,5 tys. to gaśnie, a gdy spadają to znowu się zapala.
Byłem dzisiaj u mechanika i dopiero jutro rano zobaczy co jest grane. Auto już ma co najmniej 100tys przejechane na tym alternatorze. Nie mam doświadczenia z alternatorem dlatego chciałbym się zapytać kogoś kto już miał z nim problem.

Lepiej kupić nowy, używany, czy dać wymienić szczotki?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-20, 12:29   

A pasek sprawdzony? Kiedy wymieniany?
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-20, 12:37   

Pasek jest w miarę nowy, ponieważ ok. pół roku temu go wymieniałem, bo piszczał.
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-02-20, 12:40   

do wymiany regulator napiecia albo szczotki.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3763
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-20, 13:01   

Nie korzystałem osobiście ale słyszałem pochlebne opinie :
http://www.polstarter.pl/
można wysłać swój do regeneracji albo wymienić na już zrobiony.
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-20, 14:13   

Z tego co mówili w serwisie to można zregenerować bo wychodzi dużo taniej. Jeżeli szukasz oszczędności to regeneracja.
_________________

 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-02-20, 14:17   

zapytaj czy warsztat daje gwarancję na regenerację. ja regenerowałem w T3 i dostałem gwarancje na 3 miesiące
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-20, 15:34   

Aha. Z mojego amatorskiego punktu widzenia, to chyba lepiej wymienić np. szczotki i się wie, że są nowe i alternator jeszcze posłuży niż kupić jakiś używany, który może za miesiąc szlag trafi ;P
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 560
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-02-20, 15:38   

Dobry warsztat zrobi regenerację za niewielkie pieniądze i da gwarancję. W Złotowie (ale w Poznaniu znajdziesz na pewno) mam bardzo dobrego elektryka - specjalizuje się w alternatorach, rozrusznikach itp. Ostatnio robiłem u niego rozrusznik od Łosia (H-200) za chyba 70 pln, więc myśle że lepiej zrobić dobrą regenerację niż kupować coś używanego i nie pewnego. ;-)
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-02-20, 16:19   

Tak jak napisalem wyzej....Wymian same szczotki albo regulator napiecia wraz z nimi...nie kosztuje duzo i mozesz to zrobic sam....Narazie regulator zalancza napiecie na wyzszych obrotach ale jak szczotki sie dotra to nie bedzie ladowania i cewki zaplonowe beda braly napiecie z akumulatora az do rozladowania i auto stanie...Oczywiscie moge sie mylic...
Pozdrawiam.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-20, 16:45   

Dziękuję za odpowiedzi.
Na jutro rano jestem umówiony z mechanikiem i napiszę jak rozwiązałem tą sprawę.
Pozdrawiam
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-20, 19:13   

Osobiście sam regenerowałem już nie jeden alternator przeważnie wystarczy wymienić łożyska, szczotki no i pierścienie na wirniku po których ślizgają się szczotki stoczyć na płasko (wystarczy do tego pilnik i wiertarka :mrgreen: ) można to zrobić na spokojnie w godzinkę ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-02-21, 02:50   

I tutaj kolega LUKAS87 napisal wszystko na ten temat.Alternatory nie psuja sie po 100 tys km.ale jak juz to siadaja lozyska,ale to sa zupelnie inne objawy, tam nie ma sie co zepsuc ,jedyne to trzeba wymienic szczotki bo sie scieraja{do tego wlasnie służą}Nie daj sie wrobic na jakies regeneracje.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-22, 18:28   

Sprawa zakończyła się tak, że alternator został całkowicie zregenerowany. Całkowita cena obejmująca demontaż, regeneracje i montaż wyniosła mnie 200zł. Teraz już ładowanie jest poprawne.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-22, 18:32   

Good idea. Cena również rozsądna
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-22, 21:17   

owca65 napisał/a:
że alternator został całkowicie zregenerowany. Całkowita cena obejmująca demontaż, regeneracje i montaż wyniosła mnie 200zł.

A co zostało wymienione?
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-23, 00:47   

Miałem taki sam problem z Toyotą Yaris - ciekawą ofertę ma http://www.as-autosystem.pl/

Sprzedaja tez na allegro - http://allegro.pl/Shop.ph...cia&id=23406899
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-27, 21:52   

To i ja mam pytanie - Czy do alternatora 1.5 DCi 68 KM dostanę regulator napięcia czy to nie występuje osobno? 2 miesiące temu ładowanie miałem 13,88, teraz nie wiem, ale po nocy słabo kręci.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-28, 00:59   

MCV, takie ładowanie masz sprawdzając na klemach aku ?
Sprawdz jakie masz ładowanie plus altka z masa silnika - u mnie tutaj jest książkowe 14,2V a na aku tylko 13,4V. Czyżby coś robiło zwarcie? i "podkradało" 0.8V przy ładowaniu ?

---------------------------------------

Zbadałem - napięcie między masą silnika a klema minusowa akumulatora = 0.8 V

Odkręciłem widoczne 2 połączenia kabla - z masą samochodu = ale nic się nie zmieniło
Wyczułem palcami, że jest masa do silnika przykręcona tuż pod rozrusznikiem przy skrzyni biegów, ale nie odkręciłem tego.

Jak "poprawic tą" masę ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-10-28, 08:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-28, 20:06   

Sprawa rozwiązana :-)
Znowu daćka ma ładne ładowanie 14.10-14.2V

jakby ktoś miał podobny problem, to zostawiam dla potomnych u mnie przewód dodatkowy altek B+ do aku + o średnicy 16mm ( spawalniczy 12pln/m) z bricomana zarobiony końcówkami podniósł napięcie ładowania aku do 13.95V na wolnych obrotach, Przetarłem śrubę masową silnika wraz z kawałkiem bloku silnika papierem ściernym to samo końcówki masowe tego połączenia aku(-) do silnika i ładowanie urosło o kolejne 0.2V dając niecałe 14.2V . Najwyraźniej połączenie masy też zaśniedziało.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-28, 23:24   

MCV napisał/a:
Czy do alternatora 1.5 DCi 68 KM dostanę regulator napięcia

Tak, ale trzeba sprawdzić jaki dokładnie jest zamontowany w Twoim aucie, bo jest kilka typów.

Prawdopodobnie będzie to Valeo SG12 (podtyp B038, 125 A, produkowany w zakładach Boscha) - jego regulator ma ref. 7701047956 i kosztuje w ASO 542 zł brutto.


(Ale zacząłbym tak jak kol. corrado - od sprawdzenia połączeń, bo to jednak druga po padającym aku najczęstsza przyczyna problemów z ładowaniem).
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-29, 21:50   

Że ile kurde ?? 600 złotych za regulator ?? W tej cenie to alternator się kupuje do przeciętnego samochodu.. No nic, zacznę robić zakupy w Rumunii - http://www.daciashop.eu/d...ltage-regulator
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-30, 01:14   

MCV napisał/a:
Że ile kurde ?

Jak zwykle w ASO - stawka rynkowa x 4...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 19:00   

laisar napisał/a:
MCV napisał/a:
Że ile kurde ?

Jak zwykle w ASO - stawka rynkowa x 4...


Nie ma co się dziwić, że za taką politykę sami zachęcają kierowców do pożegnania się z ich usługami tuż po upływie gwarancji albo nawet w czasie jej trwania.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-11-01, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-01, 00:20   

MCV, Ja bym jednak sprawdził czy to faktycznie walnięty regulator ; przy walniętym głównie napięcie rośnie wraz ze wzrostem obrotów a nie stablizuje do 14.1-14.4V i "przeładowuje" do 15V, zabijając aku. Najlepiej sprawdzać ładowanie altka przez B+ na altku z masą na obudowie , żeby wykluczyć słabe kable jak u mnie ...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne