takie to znisczenia byly
powiedzieli ze to kapitalny remont silnika trzeba albo drugi silnik - co by bylo bardziej oplacalne...
troche sie zalamalem :/
powiedzieli ze 1300 za wymiane silnika jak go znajde + 360 wczesniejsze zdjecie glowicy w celu ogledzin + nowy zestaw rozrzadu do drugiego silnika + koszt silnika...
~4000/5000...
macie jakis sprawdzony warsztat w wawie pod tym katem?
IMG_1710.JPG
Plik ściągnięto 184 raz(y) 175,63 KB
IMG_1715.JPG
Plik ściągnięto 233 raz(y) 220,84 KB
Ostatnio zmieniony przez molza 2014-11-06, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Spokojnie kupisz dobry silniczek z podobnym / mniejszym przebiegiem. Szkoda tylko rozbierania i zciągania głowicy, nerwów i oglądania jak to zawory klepnęły o tlok - bo pewnie też za to musiałeś płacić. A samochód dalej stoi ...
1000pln - 1300pln i masz ten silniczek 1.6 w benzynie a może nawet taniej i zapominasz o sprawie.
no tak 360 zaplacic musze za to sprawdzenie - rozkrecenie. bez tego nie byli w stanie stierdzic wielkosci zniszczen...
Powiedzieli ze silnik bez akcesoriow potrzebuje jakby ta cala gore chyba.(koszt do 2000)
Bede szukac :(
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 11:50
A sprawdzili alternator / napinacz?? czy się da zostawić to nie wiadomo, a to też nie małe koszty są. Widziałbyś też, czy szukać silnika z osprzętem czy bez.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Altek 150pln , napinacz 80pln a może nawet taniej za niego.
Ale spokojnie na razie, szukaj silnika blisko siebie, bo na 90% jak nie pękły to jest z nimi wszystko git.
teraz dzwonilem i powiedzial ze wystarczy silnik posiadajacy glowice spiety paskiem rozrzadu bez akcesoriow itp bo te mam w pozadku.
a i ze mam wystrzelona glowice :P heh
Ostatnio zmieniony przez molza 2014-11-06, 12:02, w całości zmieniany 1 raz
jeszcze potrzebuje podpowiedzi z wersja silnika, bo widze ze na allegro sa rozne do tego modelu
K4MF696
k4m896
nie mam pojecia czy sa jakies roznice...
tyle co wiem to ja mam benzyne 4x2 2011...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-06, 13:41
molza napisał/a:
jeszcze potrzebuje podpowiedzi z wersja silnika, bo widze ze na allegro sa rozne do tego modelu
K4MF696
k4m896
nie mam pojecia czy sa jakies roznice...
tyle co wiem to ja mam benzyne 4x2 2011...
nr silnika masz na oslonie rozrzadu na naklejce, co do robocizny 1300 to bardzo duzo.
Niech zmiana rozrzadu bedzie 300 to 1000 za przelozenie calego silnika i przykrecenie osprzetu to duzo. Tylko teraz auto rozkrecone i nie ma jak przeniesc bez lawety wiec chyba zostaje im placic i juz. Poszukaj najlepiej jak sie da z takim samym oznaczenie wtedy czujniki i reszta osprzetu powinny ladnie pasowac w te same miejsca.
Zebys np nie kupil silnika bez linkowej przepustnicy majac linkowa itp. kwiatki.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-11-06, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
Napisze wprost , widać że nie masz o tym zielonego pojęcia mechanicy też to widza i dlatego będę chcieli z ciebie zgolić kasę . Nawet to że zgolą kase to nic ale prawdopodobnie też odwalą tandetę i będę ci wciskać że twoja wina . Dobry mechanik sam szuka silnika i ogląda go swoim okiem bo jakim prawem ty masz się znać .
Z jakiej dzielnicy jesteś ?
no ja znam jeden warsztacik na bielach , typowy garażowy ale za to uczciwy .
Zrobią raz że taniej a dwa że uczciwiej .
Jak byś chciał kontakt to napisz na pw .
Pozostaje kwestia przewiezienia samochodu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-11-06, 14:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-06, 15:13
Jesteś pewien że remont będzie droższy?? Koledze strzelił pasek w Lagunie 2,0 i za remont w ASO zapłacił 4500, to w dobrym warsztacie powinno być 1/3 czyli z 1500.
A używany silnik każdy jest z rozbitka o przebiegu 15 000, tak jak każda używka po emerycie co płakał jak sprzedawał.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-11-06, 15:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-06, 15:34
Na zdjęciach do wymiany z dołu :
tłoki plus pierścienie
do oceny panewki wału korbowego i sworznie tłoków
do wymiany z góry:
wałki rozrządu, zawory, prowadnice zaworów , popychacze zaworów
prawdopodobnie pęknięta głowica
Za 1500 to nawet części się nie kupi .....
Jesteś pewien że remont będzie droższy?? Koledze strzelił pasek w Lagunie 2,0 i za remont w ASO zapłacił 4500, to w dobrym warsztacie powinno być 1/3 czyli z 1500.
A używany silnik każdy jest z rozbitka o przebiegu 15 000, tak jak każda używka po emerycie co płakał jak sprzedawał.
I taniej nie będzie. 4500pln to znaczy, że nie było wielkiej kolizji i nie wszystko pogięte było.
Same tłoki to ok. 800-1000pln jak nie więcej za same części a gdzie wymiana , gdzie inne części bloku czy głowicy
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 15:59
360zł za sam demontaż to dużo.
Kompletna głowica po regeneracji to jakieś 800zł.
Do tego tłoki nowe to będzie jakiś 1000zł plus uszczelki.
Wg mnie w dobrym warsztacie możesz się zamknąć bez problemu w 3000zł z remontem. Grunt to prawidłowa diagnoza. Wszystkie tłoki wyglądają tak samo? One ogólnie z jednej strony mają już podcięcia pod zawory. Może nie trzeba ich wszystkich wymieniać.
Teraz można sprawdzić jeszcze, czy tłoki mają taki sam skok dla pewności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum