DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uterenowiony dokker (LSD) / + sandero i duster
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-24, 12:52   Uterenowiony dokker (LSD) / + sandero i duster

Francuska firma Poclain Vehicules oferuje swój pakiet "Motricité renforcée" (ulepszona trakcja) także do dokkera:

http://www.poclain-vehicu...siers/dacia.php

Zmiany obejmują:
* zabudowę mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (LSD, "szpera" - tylko do wersji 5-biegowych);
* instalację osłon ochronnych od spodu auta;
* podwyższenie zawieszenia o 30 mm;
* wymianę opon na wzmocnione typu "M+S".

Cena to ok. 2000 € + VAT.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-19, 01:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-24, 13:18   

Jak dokker to może i Lodgy też będzie można uterenowić ... :-D
Dokker to samo co Lodgy tylko bardziej osobowy.
I do tego jeszzce pakiet allroad i można śmigać po lekkim terenie. :lol:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-24, 13:33   

route2000 napisał/a:
to może i Lodgy też będzie można uterenowić

Powinno się dać.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-24, 13:38   


fajny pomysł ;-) i mechanizm różnicowy :-) tylko czuje że raczej nikt się nie skusi wydać 8k zł na taki bajer ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2014-04-24, 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-24, 13:48   

Właśnie o to, że nie chcę wywalać tyle kasy na modyfikację.... :-|
To już lepiej wziąć Dustera 4x4...... ale moja Ż nie chciała, bo jej nie było wygodnie siedzieć i trochę za mało miejsca nad głową niż w Lodgy, no i wielkość bagażnika (410l-Duster vs 827l-Lodgy).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-25, 22:30   

Te opony to przecież zwykłe zimowe Micheliny Alpiny. No chyba że to wersja XL czyli o większej łądowności. Na rynku sa też inne takie opony dostepne w rozmiarze do Dokkera. Np: http://www.oponeo.pl/dane...2-t-xl#38196655
Z tą szpera to się zastanawiam czy to nie jest tzw. elektroniczna "szpera"?
Ochrona by się przydała, ale myślę, ze nie trzeba na to wywalać aż 2000 euro plus VAT.

Wyższe zawieszenie? Nie wiem czy warto. Jeździłem Dokerem po takich kamolach, że nie jednym SUVem bym urwał zderzak.
Doker jest na tyle długi i ma długie zwisy, że nie warto nim się głębiej w teren zapędzać
Osłonka chyba wystarczy
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-25, 23:57   

ryjas napisał/a:
czy to nie jest tzw. elektroniczna "szpera"?

Nie - wystarczy zajrzeć na stronę, wszystko jest opisane i rozrysowane.

ryjas napisał/a:
nie trzeba na to wywalać aż 2000 euro plus VAT.

35 tys. przerobionych samochodów różnych marek świadczy o tym, że niektórzy uważają jednak inaczej - po prostu różne są potrzeby.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 01:47   

W ofercie firmy pojawiło się nowe sandero oraz duster - i to zarówno ze skrzyniami pięcio-, jak i sześciobiegowymi, a to znaczy, że ten mechanizm różnicowy pasuje także do wszystkich pozostałych daciek.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 13:48   

fajna sprawa taka szpera, tylko oby to tańsze było , bo cena BTW te 2 tys E to chyba za ten pakiet m.in. ża kółka M+S i podwyższoną zawiechę ...
A da radę kupić tylko samą "szperę" i za ile ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 14:34   

corrado napisał/a:
da radę kupić tylko samą "szperę" i za ile ?

Pojęcia nie mam - ale czemu nie? Po prostu napisz zapytanie do firmy... I pochwal się odpowiedzią [:

(Można też pytać bezpośrednio u producenta - FAM Automobiles).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 14:52   

same opony to 2000 zł więc
2000 to osłony (można kupić w PL )
podwyższenie auta 1000 zł
wychodzi że szpera z robotą 3000 zl .
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 15:20   

A gdzie można poczytać o tej szperze, czy to sprzęgło wiskotyczne czy torsen a może coś innego ? No i ciekaw jestem jak to się prowadzi w przednionapedówce :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 15:39   

corrado napisał/a:
gdzie można poczytać o tej szperze

Na podanej stronie f-my FAM.

corrado napisał/a:
czy to sprzęgło wiskotyczne czy torsen a może coś innego ?

To trzecie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 16:48   

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
gdzie można poczytać o tej szperze

Na podanej stronie f-my FAM.

corrado napisał/a:
czy to sprzęgło wiskotyczne czy torsen a może coś innego ?

To trzecie.


Za dużo nie piszą o budowie ani o utrzymaniu tego "sprzęgła" złożonego z 8 dysków 8-)
1 zdanie a reszta to same dodatki... :roll:
Nie wiem czy nie za mało to 25% żeby faktycznie robić za godną alternatywę 4wd ale z drugiej strony to musi być auto normalnie skręcające itd. No ale na pewno będzie szybciej i chętniej ruszać z poślizgu

Cytat:
FAM Samochody, opracował system zwany RenforcéeŸ motorycznych, aby zaspokoić specyficzne żądania pojazdu all-drogowej.

Przetwarzanie to jest alternatywą dla systemu napędu na cztery koła, gdy stosowanie nie wymaga możliwości przejścia.

Zwiększona trakcji jest proste rozwiązanie transformacji wykonane z serii 4x2 pojazdu z dwoma lub czterema gniazdami (VU lub VP). To przynosi doskonale rozwinięte umiejętności na drodze, nawet w jasnym jazdę terenową.

Nasz system nie zmienia pojazdu podstawowego typu kopalni i nie wymaga ponownej rejestracji, pojazd pozostaje ten sam wyjazd, jak administracyjnie.

Nasz certyfikat ISO 9001-2000 gwarantuje ostateczną jakość i bezpieczeństwo w instalacji i eksploatacji, jak i nasza transformacja jest włączona przez oryginalnego producenta Gwarancja producenta istosowane dotyczy naszego systemu.

KONCEPCJA lepszą trakcję

Pojazd pozostaje 2WD i korzyści:

Od samoblokujący mechanizm różnicowy:

Skrzynia biegów jest zmieniona poprzez zastąpienie oryginalnego różnicę.Pojazd jest wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, zawierającego urządzenie przenoszące moment obrotowy oparty na tarciu osiem dysków ułożonych naprzemiennie.Nowy różnica pozwala, gdy koło traci przyczepność, do przeniesienia 25% mocy i momentu obrotowego do drugiego koła.

Konkretnie dolna osłonę pod silnikiem i zapakowane:

Kiedy zmiana jest dokonywana na szczególnie trudnym terenie, a ewolucyjne limity zostały osiągnięte (tailgating pojazdu na przykład), tarcza rama pomocnicza zapewnia niezbędną ochronę.

Składa się on z "narty" płyty czołowej dla silnika i dwóch osłon bocznych hamulcowych i paliwowych linii.

Wszystkie opony:-road

Jeśli oryginalne oprawy mogą być przechowywane z transformacji, to najlepiej, aby dopasować rodzaj opon ATV lub mieszanym profilu śniegu / błota.

Na zwiększenie prześwitu:

Podniesiony pojazd może osiągnąć trudny teren i pokonywania przeszkód.

Zwiększona trakcji jest ważną częścią działalności FAM Automobiles, że aktualnie posiada zdolność produkcyjną 1000 pojazdów w ciągu miesiąca. Od 2000 roku FAM Samochody wyposażone Klimatyzacja RenforcéeŸ systemu ponad 33 000 pojazdów.

F-KRAJ:

W przypadku pojazdów, które nie mogą mieć Enhanced Układ napędowy, proponujemy zestaw "light" bez opon różnicowy o ograniczonym poślizgu lub wszystkich drogach.
Ta oferta dotyczy tylko ograniczony zakres pojazdów (patrz poniżej).


Możliwości pokazane na śniegu co mnie chyba głównie interesuje w 3:50

i tu cosik
https://www.youtube.com/watch?v=Zyw3AQyrFk0
Karenzo napisał/a:

wychodzi że szpera z robotą 3000 zl .

No to 3 tys pln mógłbym przemyśleć jeśli to 8 tarczowe "sprzegiełko" nie jest jakieś zawodne :roll:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-11-19, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 17:51   

corrado napisał/a:
robić za godną alternatywę 4wd

Nie taki jest cel tego ćwiczenia - to ma być tylko dodatek, nieco ulepszający auto 2WD, a nie zastępujący napęd 4x4.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 18:34   

heh, to wiadomo.
Tylko czy 3tys jeśli faktycznie, tak byłoby - kalkuluje się wobec +7.5tys dopłaty w przypadku Dustera z 4x2 na 4x4.
Dlatego mam wątpliwość czy to słuszna alternatywa...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 18:58   

corrado napisał/a:
kalkuluje się[?]

Jak zawsze: zależy od człowieka - jednemu się kalkuluje, a innemu nie. Uniwersalna odpowiedź nie istnieje.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-11-20, 10:07   

muszę się w to zagłębić. Może montują tą szperę do 4x4. To byłoby coś! Wreszcie pseudoblokada tylnego mostu..
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-20, 12:30   

keikan napisał/a:
muszę się w to zagłębić. Może montują tą szperę do 4x4. To byłoby coś! Wreszcie pseudoblokada tylnego mostu..

to chyba tylko do 4x2 i na przednia oś w zwiazku z tym
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-11-20, 13:41   

johnson napisał/a:
keikan napisał/a:
muszę się w to zagłębić. Może montują tą szperę do 4x4. To byłoby coś! Wreszcie pseudoblokada tylnego mostu..

to chyba tylko do 4x2 i na przednia oś w zwiazku z tym


Też dobre ;) chyba niewiele aut terenowych ma blokadę z przodu. Z bardziej popularnych to chyba tylko G klasa...
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-20, 15:14   

keikan napisał/a:
johnson napisał/a:
keikan napisał/a:
muszę się w to zagłębić. Może montują tą szperę do 4x4. To byłoby coś! Wreszcie pseudoblokada tylnego mostu..

to chyba tylko do 4x2 i na przednia oś w zwiazku z tym


Też dobre ;) chyba niewiele aut terenowych ma blokadę z przodu. Z bardziej popularnych to chyba tylko G klasa...

ale szpera 25% a nie blokada na sztywno, poza tym odrobine inaczej sie jezdzi ze szpera z przodu, takie mechaniczne rozwiazanie jest zawsze, nie tylko w terenie, ale ogolnie fajna rzecz
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-13, 23:38   

LSD do Dustera 4x4 , ale gdzieś widziałem do 4x2
http://www.mudstershop.co...-differential-2
750 $ z vatem

Chyba sie skusze na gwiazdke - 2,5 tysiąca pln, wtedy moj 4x2 bedzie pseudo terenowy 8-)
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-09-13, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne