Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-11-04, 04:00
DD napisał/a:
BigT napisał/a:
A jest jakieś inne rozwiązanie ?
Pewnie jest... pewnie nie we wszystkich krajach UE podniosą(eśli) ceny z powodu czujników.
->BigT: No to teraz już mogę powiedzieć z pewnością, że możliwe jest inne rozwiązanie - np. w Czechach i na Słowacji ceny wersji sprzed czujnikow i tych z czujnikami ciśnienia są identyczne.
odebrałem z salonu stepwaya - czas oczekiwania 2miesiące, załapałem się na promocję opon zimowych i tu wszystkich rozbawię dowiedziałem się, że czujniki ciśnienia nie są zamontowane bo ich nie ma (zimówki)...po poruszeniu nieba i ziemi - są ale muszę zapłacić...nikt: słownie nikt w salonie ani w serwisie nie wiedział, że przy braku czujników ciśnienia zapalają się dwie lampki, jedna tzw. zespolona i druga informująca o błędzie...spędziłem dwie i pół godziny w serwisie który stwierdził radośnie: ten typ tak ma... salon z Katowic...
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-11-21, 21:29
skajter napisał/a:
odebrałem z salonu stepwaya - czas oczekiwania 2miesiące, załapałem się na promocję opon zimowych i tu wszystkich rozbawię dowiedziałem się, że czujniki ciśnienia nie są zamontowane bo ich nie ma (zimówki)...po poruszeniu nieba i ziemi - są ale muszę zapłacić...nikt: słownie nikt w salonie ani w serwisie nie wiedział, że przy braku czujników ciśnienia zapalają się dwie lampki, jedna tzw. zespolona i druga informująca o błędzie...spędziłem dwie i pół godziny w serwisie który stwierdził radośnie: ten typ tak ma... salon z Katowic...
Panowie zostali zaskoczeni przez czujniki ciśnienia... zupełnie jak drogowcy co roku przez "niespodziewane" opady śniegu .
Ale to tak na marginesie, natomiast chciałem Cię zapytać o takie sprawy:
1. Czy masz czujnik w kole zapasowym?
2. Ile Cię skasowali za czujniki? I czy wiesz może, ile z tego to cena samych czujnikow, a ile cena usług związanych z zamontowaniem i programowaniem?
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2014-11-22, 19:31
zgodznie z deryktywą UE wszystkie samochody wyprodukowane na terenie EU po 35 tygodniu 2014r. mają miec fabrycznie zamonotowane system kontroli ciśnienia w oponach :)
245 dzień roku - chyba 1.09.2014
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2014-11-22, 19:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-27, 09:26
Zmieniłem komplet opon na zimowe i niestety odkryłem istnienie wyżej wspomnianej kontrolki.
Byłem w serwisie jeden czujnik ok 170pln /szt . Jeśli kogoś interesuje numer to 40 70 093 22R.
Razem z kontrolką cisnienia w oponach pojawiła sie również kontrolka błędu elektryki. Jestem umówiony na piatek w serwisie -potwierdzą czy jest to powiązane. Pytanie do Was. Czy ktos spotkał się z podobnym problemem? Jeśli tak czy znalazł jakieś sensowne rozwiązanie?
Znalazłem tańsze odpowiedniki w chinach za US $25 ale to cały czas będzie 100US za kompet a nie ma gwarancji że bedzie to działało .Jak sobie poradziliście z tym?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-27, 13:51
Ja ( w Oplu żony) poradziłem sobie w ten sposób że zmieniłem tylko opony - felgi z czujnikami mam jedne. Za koszt drugiego kompletu felg z czujnikami mogę wymieniać 2 x w roku przez co najmniej 10 lat.
Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 09:20
Teraz , bogatszy o tę wiedzę , pewnie też bym tak zrobił niestety zakupiony został komplet kół i chciałem uniknąć jeżdżenia do serwisu oponiarskiego co pół roku na wymianę opon.
Więc raczej na razie kombinował bym w kierunku posiadania 2 kompletów kół.
Pytanie tylko jak sobie poradzić z nieszczęsnym kodem błędu elektryki i kontrolki cisnienia?
Zakup czujników OEM nie wchodzi w grę -700pln za sama czujniki . Więc albo :
Zakup czujników OEM nie wchodzi w grę -700pln za sama czujniki
"Chińczyki" połowę tego, przy zupełnie niepewnej jakości - bo nawet, jak znajdziesz kogoś, kto kupił identyczne i u niego dobrze i już długo działają, to właściwie nie masz żadnej gwarancji, że u Ciebie będzie tak samo...
Przede wszystkim ponegocjuj zatem z własnym dilerem - ASO regularnie mają różne promocje rzędu 20-30%, może dostałbyś więc w swojej sytuacji jakąś "powitalną"? (;
Można też rozesłać zapytanie po innych serwisach oraz sklepach internetowych (nie tylko polskich) z oryginalnymi częściami lub oponami i felgami.
Warto także sprawdzić, czy nie ma akurat jakichś ofert na MojaDacia.PL i MojeRenault.PL.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-28, 12:27
lech_b napisał/a:
Pytanie tylko jak sobie poradzić z nieszczęsnym kodem błędu elektryki i kontrolki cisnienia?
Po prostu go ignoruj - nie sądzę że w Dacii jest tak zaawansowana elektronika że Ci zatrzyma samochód - Opel w wysoko wyposażonych egzemplarzach stosuje to od dawna i część właścicieli jeździ w zimie z palącą się kontrolką - gdy wiosną zmienią znowu to gaśnie i tyle. Kontroluj ciśnienie manualnie - jedyny problem to możliwość innej, dodatkowej awarii awarii układu elektrycznego - nie będzie wtedy sygnalizacji.
Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 12:53
Cytat:
Po prostu go ignoruj - nie sądzę że w Dacii jest tak zaawansowana elektronika że Ci zatrzyma samochód - Opel w wysoko wyposażonych egzemplarzach stosuje to od dawna i część właścicieli jeździ w zimie z palącą się kontrolką - gdy wiosną zmienią znowu to gaśnie i tyle. Kontroluj ciśnienie manualnie - jedyny problem to możliwość innej, dodatkowej awarii awarii układu elektrycznego - nie będzie wtedy sygnalizacji.
Jeśli nic innego nie wymyśle to pewnie to zrobię choć wolałbym mieć jednak sygnalizacje ew błędów w elektryce . Pierwszy samochód salonowy więc trochę podchodzę jak do jajka ;)
Dziś będę się widział z dilerem - zobaczę czy nie są skłonni zejść trochę z ceny , choć to wątpliwa sprawa - akcesoria to tak, ale części zamienne to już inna bajka .
Ostatnio zmieniony przez lech_b 2014-11-28, 12:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2014-11-29, 16:43
lech_b napisał/a:
Teraz , bogatszy o tę wiedzę , pewnie też bym tak zrobił niestety zakupiony został komplet kół i chciałem uniknąć jeżdżenia do serwisu oponiarskiego co pół roku na wymianę opon.
Więc raczej na razie kombinował bym w kierunku posiadania 2 kompletów kół.
Pytanie tylko jak sobie poradzić z nieszczęsnym kodem błędu elektryki i kontrolki cisnienia?
Zakup czujników OEM nie wchodzi w grę -700pln za sama czujniki . Więc albo :
Odbieralem swojego DD w zeszłym tygodniu i maja w nim być czujniki ciśnienia w kolach. Diler zapewnial, ze nie da się ich deaktywować, i ze tylko zaświeci się kontrolka z opona. Jedna w instrukcji jest napisane, ze zaświeci się również kontrolka elektyki. Wczoraj zrobiłem test, tzn zamontowałem dojazdowke i się przejechałem.... i nic, żadna kontrolka się nie zaswiecila..... nie wiem, co o tym myslec..... Szczególnie, ze planowałem drugi komplet zimowy
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-12-02, 19:46
wkosciel napisał/a:
Odbieralem swojego DD w zeszłym tygodniu i maja w nim być czujniki ciśnienia w kolach.
No skoro odbierałeś nową DD w zeszłym tygodniu, to wg prawa ma być wyposażony w system monitorowania ciśienia w kolach... i na 99,9% faktycznie go ma.
wkosciel napisał/a:
Diler zapewnial, ze nie da się ich deaktywować,
Tym zapewnieniem aż tak bardzo bym sie nie martwił ... IMO to tylko kwestia czasu (np. pół roku, rok, 2...), kiedy jakis sensowny sposob będzie znany .
wkosciel napisał/a:
i ze tylko zaświeci się kontrolka z opona.
Tak oni się znają .
wkosciel napisał/a:
Jedna w instrukcji jest napisane, ze zaświeci się również kontrolka elektyki.
Jest właśnie tak, jak opisali w instrukcji obsługi (tzn. kontrolka ciśnienia + elektryki). Kolega Lechu juz to miał wątoliwą przyjemność zaznać na własnej skórze i pisał o tym zarówno w tym wątku, jaki i w analogcznym na pokrewnym forum.
wkosciel napisał/a:
Wczoraj zrobiłem test, tzn zamontowałem dojazdowke i się przejechałem.... i nic, żadna kontrolka się nie zaswiecila..... nie wiem, co o tym myslec..... Szczególnie, ze planowałem drugi komplet zimowy
Może za krotko jezdziłeś z tym kólkiem zapasowym, a może jedno kólko to za malo . Tak czy owak, innym juz ten problem wylazł, więc nie licz na to, że akurat Ciebie ominie .
Aha, rozumiem, ze na czas ww testu to zdjęte z DD kolo zostawiłeś gdzieś w domu/garazu, a nie woziłeś je ze sobą, np. w bagażniku .
Oczywiście oryginalne koło zostało w garażu i przejechałem ok. 3km.
Te pomysły UE lekko chybione. Efekt będzie taki, ze ludzie będą jeździć na oponach wielosezonowych i będą je częściej wymieniać, bo tak wyjdzie taniej.
Zgadzam się, to kwestia czasu, jak zostanie znaleziony na nie sposób np.: tanie zamienniki, deaktywacja w kompie, albo emulatorki wożone w bagażniku
Cześć.
Kto jest w stanie rozszyfrować komunikat z fotki?
Nie mam komputera bo jest fabryczne LPG.Dzwoniłem do ASO, to mi powiedzieli że to nic nie znaczy, tylko jest to coś fabrycznego ale nie mam się czym przejmować, niemniej nie daje mi to spokoju, a w instrukcji nic nie ma na ten temat.
Dzięki .Szybki jesteś.
Jak Żona przyjedzie to będę próbował.Jak długo przytrzymać ten guzik na wajsze spryskiwaczy, bo próbowałem wcześniej ok 5s. i bez zmian?
Próbowałem i nic.W trakcie gdy przycisk był wciśnięty przez ok.7 sekund napis zaczął pulsować a po upłynięciu następnych 5 sekund napis przestał pulsować i to wszystko.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-17, 19:25
Ajgor napisał/a:
Próbowałem i nic.W trakcie gdy przycisk był wciśnięty przez ok.7 sekund napis zaczął pulsować a po upłynięciu następnych 5 sekund napis przestał pulsować i to wszystko.
spróbuj wyłączyć i włączyć zapłon trzymajać ów przycisk...
Może wciśnij ten guzik od kasowania licznika przebiegu kilometrów
Nie mam dodatkowego guzika od kasowania licznika jest tylko ten w manetce spryskiwaczy, i przytrzymując go mogę skasować licznik dzienny kilometrów,ale na ten komunikat to nie działa
Próbowałem i nic.W trakcie gdy przycisk był wciśnięty przez ok.7 sekund napis zaczął pulsować a po upłynięciu następnych 5 sekund napis przestał pulsować i to wszystko.
spróbuj wyłączyć i włączyć zapłon trzymajać ów przycisk...
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-03-20, 16:02 Czujniki ciśnienia w oponach
Drodzy klubowicze! Temperatura na zewnątrz coraz to wyższa, pora pomyśleć o wymianie opon na letnie. No i właśnie. W poprzednich samochodach miałem dodatkowy komplet kół i sam co sezon wymieniałem. I teraz w Dokkerze chciałem zrobić tak samo. Zadzwoniłem do ASO z pytaniem o ceny felg i czujników. Już miałem się zdecydować, gdy Pan w salonie poinformował mnie, że po każdej takiej wymianie kompletu kół muszę i tak przyjechać do nich i zaprogramować te czujniki od nowa do auta (koszt 50 PLN) i tak przy każdej jednej wymianie. Wstrzymałem się z zakupem, bo po co mam wydawać 1500 PLN jak i tak muszę do nich jeździć. W mojej wersji nie ma komputera pokładowego tylko ten wyświetlacz - jest tam ta funkcja SET TP - po co to skoro i tak muszę programować w ASO za każdym razem? Dodam, że przy zakupie sprzedawca mi powiedział, że nie będzie z tym problemu, bo gdy wymienię koła na letnie to funkcja SET TP załatwi wszystko i teraz gdy do niego dzwoniłem to był zdziwiony faktem, że powiedziano mi coś takiego - zgłupiałem totalnie.
Czy ktoś z Was przerabiał już ten temat?
Nawet gdyby trzeba było programować to czy mój oponiarz naprawdę nie da rady tego zrobić? Perspektywa jazdy 30 km do najbliższego ASO tylko po to jest średnia jak dla mnie.
Szukałem na forum, nie znalazłem ale jeśli taki temat był sorki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum