Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 22:52
Coś musi być na rzeczy, że akurat dacia jest na końcu rankingu. Szkoda ale według tych samych reguł wychodzi, że pewnie drobne awarie daci uplasowały ją na szarym końcu. Co do nowej fabi - sorry ale udało się skodzie zrobić miejskie auto segmentu B na 5 gwiazdek NCAP. Sandero cudem zaliczyło 4. Ciekawe jak będzie z Dokkerem.
Tyle że akurat niekoniecznie z dacią - w rankingu firmy DEKRA, który teoretycznie oparty jest przecież na takich samych danych (niemieckie badania techniczne) daćki plasują się mniej więcej w połowie... Kwestia metodologii ustalania kolejności w rankingu.
Niegdyś już pisano nt. metodologii tych firm i wpływu różnych czynników na kolejność w rankingach. Mimo to, nie wszystko jest do niczego. pewne wskaźniki z pewnością są w miarę poprawne.
Akurat mam ów AŚ, gdzie Sandero uplasowało się na 6. miejscu, a nowa Fabia na pierwszym. No, Fabia jest naprawdę znakomita, tj. świetnie jeździ (mam w domu takie maleństwo z silniczkiem 1,2 tsi 86 KM). Jeśli nowa jest poprawiona, musi być też b. dobra. Sandero jechałem tylko podczas krótkiego testu - wykończenie i wyposażenie jest toporne w porównaniu z Fabią. Jednak duży bagażnik, duży rozstaw osi może dla niektórych mieć duże znaczenie - mały samochód, a sporo miejsca i relatywnie dobry komfort jazdy. No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji. To nie jest to, co w Dusterze (- 25-30 proc. w stosunku do konkurencji), ale też spora różnica.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-23, 10:41
Czy wie ktoś gdzie można dorwać pełny ranking? Ciekawi mnie, jak się plasują pewne auta- klony, np fiat doblo / opel combo, albo mercedes citan / renault cangoo itp.
Ciekawe, czy klony są, tak jak być powinny - na tych samych pozycjach, czy też po niemiecku jakimś cudem niemieckie wersje francuzów / włochów są mniej awaryjne?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-23, 20:53 Re: Ranking TUV 2015
benyo napisał/a:
Ikarusiarz napisał/a:
Dacia na samym końcu... Niezłe gówno kupiłem...
Ciekawe czy tak samo mówią właściciele Mercedesów klasy M
Nie - w Mercedesie, Audi czy BMW najdrobniejsza usterka powoduje zablokowanie samochodu i zjazd do serwisu - więc żaden z tak naszpikowanych elektroniką samochodów nie przyjedzie na przegląd z usterką - w przeciwieństwie do prostych samochodów które przy niewielkich awariach jadą dalej i mogą przyjechać na przegląd. Jak podaje prasa najczęstszą awarią układu elektrycznego jest przepalona żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej- więc ta awaria odpada w samochodach wyświetlających monit na desce rozdzielczej.
Już lepszy jest test ADAC - tam są pojazdy którym trzeba było udzielić pomocy na autostradach z powodu awarii - choć w egzemplarzach kilkuletnich marek premium też jest zafałszowanie - oni mają własny system pomocy, więc nie ma ich w statystykach ADAC.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-11-23, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-25, 22:02
Dzięki Laisar.
Tam jest bardzo dużo ciekawych informacji. Dużym minusem jest to, że kluczem jest wiek a nie przebieg. Obok siebie są porównane pojazdy które mają średni przebieg 25000km i 80000km, tylko dlatego że mają 2 lata. (no kurcze, w końcu auto które ma 80000 ma prawo mieć więcej usterek niż takie co ma 25000)?
Taka ciekawostka - w każdej grupie wiekowej ostatnie 10 miejsc zazwyczaj zajmują samochody na F.. fiaty, fordy i francuskie... (w tym Logan) - jak w mordę strzelił, ta anegdota wydaje się być prawdziwa.
No i bardzo dziwny fakt, że brakuje tego, czego szukałem - nie ma ani combo ani citana. Dziwne, bo jest doblo i kangoo. To co, gebelsy nie jeżdżą citanami i combo?
Niestety, z TUV jest dokładnie ten sam problem co z EuroNCAP - jedna, sumaryczna ocena właściwie zupełnie nic nie mówi... I , o dziwo, wiele z argumentów przywołano już w komentarzach do artykułu z pierwszego postu - np ten, że ranking TUV nie tyle mówi o jakości samych aut, co najbardziej o dbałości o stan techniczny właścicieli danego modelu.
Lza napisał/a:
gebelsy nie jeżdżą citanami i combo?
Za młode?
Liczone razem z pierwowzorami?
A może poszli do lasu? d;
Kto ich tam wie...
(Kia cee'd i hyundai i30 liczone są osobno, tak samo logan i sandero - ale jest tylko golf, a jetty nie ma? Itd, itp...).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 17:28
laisar napisał/a:
(Kia cee'd i hyundai i30 liczone są osobno, tak samo logan i sandero - ale jest tylko golf, a jetty nie ma? Itd, itp...).
A tak przy okazji ceeda - potwierdza się, że najlepsza była ta wersja którą ja miałem, czyli pierwsza, bo plasowała się w środku stawki.
Jest w klasyfikacjach dużo wyżej niż młodsze modele, które już plasują się w okolicach Dacii.
Tego się po Ceedzie czy Sportage nie spodziewałem, widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość.
widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość
Niekoniecznie. Nie chce mi się przeglądać tych tabelek i jeszcze porównywać je z poprzednimi edycjami, ale dane bezwzględne dla tych modeli (rodzaj, liczba i waga usterek) mogą być cały czas identyczne. Jeśli jednak te parametry zmienią się u konkurencji, to wtedy miejsce w rankingu może być różne w różnych latach - bo lista jest szeregowana względnie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 18:04
laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość
Niekoniecznie. Nie chce mi się przeglądać tych tabelek i jeszcze porównywać je z poprzednimi edycjami, ale dane bezwzględne dla tych modeli (rodzaj, liczba i waga usterek) mogą być cały czas identyczne. Jeśli jednak te parametry zmienią się u konkurencji, to wtedy miejsce w rankingu może być różne w różnych latach - bo lista jest szeregowana względnie.
W skrócie dla ceeda to mniej więcej wygląda tak (%): 10-16-21
I 21 dla 7 latków to niezły wynik na tle konkurencji, za to te 10 dla 3 latków to końcówka stawki.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-26, 18:19
dla 3 latków końcówka stawki to 15%. Natomiast 9,5% - tyle ma ceed to mniej więcej środek. Zwróć uwagę, że wierzchłek "krzywej gaussa" (czyli bardzo, bardzo upraszczając najpopularniejsze okolice średniej arytmetycznej) będzie mniej więcej od 7% - 12%. W tym przedziale plasuje się najwięcej pojazdów.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2014-11-26, 18:19, w całości zmieniany 1 raz
Dla kwestii, czy jakość się obniżyła, nieważne są liczby w aktualnym rankingu (i obojętne, dla której grupy wiekowej) - istotne jest ich porównanie z poprzednimi rankingami.
Przykładowo: jeżeli obecnie dla 3-latków usterkowość wynosi 10%, to dla ustalenia zmiany jakości trzeba by spojrzeć także na 3-latki, ale w rankingu sprzed 3 lat - jaka wtedy była usterkowość 3-latków. I jeśli wówczas była niższa niż obecnie, to dopiero świadczy o faktycznym spadku jakości.
(Tzn. "faktycznym" = wg przyjętej metody, zaniedbując ewentualne powody, niekoniecznie związane z rzeczywistą jakością wytwarzania).
No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji.
Wychodzi tak samo lub trochę drożej jak Clio. A nawet dużo drożej jeśli chodzi o diesla.
W tym zestawieniu testowana wersja była najdroższym samochodem.
C3 zawsze da się wyrwać z dużym upustem i cena niewiele przewyższą Dacię Sandero. 208-ka z kolei to auto które można nabyć z testowanym 3 cylindrowcem ale i w wersji 1,6 THP 156 KM lub GTI z silnikiem wzmocnionym do 200 KM. Niech sie Fabia pochwali takim silnikiem.
Poza tym wnętrze Fabii nie jest wcale takie duże. Na pewno Sandero nie jest mniejsze
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-29, 08:31
piku napisał/a:
ryjas napisał/a:
piku napisał/a:
No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji.
Wychodzi tak samo lub trochę drożej jak Clio. A nawet dużo drożej jeśli chodzi o diesla.
C3 zawsze da się wyrwać z dużym upustem
Wiele rzeczy się da "wyrwać". Natomiast ceny katalogowe są, jakie są. I takie biorą pod uwagę w czasopismach.
Ale ceny katalogowe nie są istotne, bo spora część aut jest standardowo sprzedawana grubo powyżej nich, a na inne nie ma promocji w ogóle.
Na przykład właśnie Citroen, gdzie nikt nigdy nie kupił auta w cenie katalogowej, a obniżki rzędu 20% na start się zdarzają vs Dacia, gdzie jak dostaniesz bo bojach 2-3% to się musisz cieszyć.
Więc ważne są tylko ceny transakcyjne.
Jasne, że leniwe pismaki którym się nie chce sprawdzić ani prawdziwej ceny, ani prawdziwego spalania piszą bzdury.
spora część aut jest standardowo sprzedawana grubo powyżej nich, a na inne nie ma promocji w ogóle.
Na przykład właśnie Citroen, gdzie nikt nigdy nie kupił auta w cenie katalogowej, a obniżki rzędu 20% na start się zdarzają
Kiedyś (bodaj 3-4 lata temu) przymierzałem się do małego auta i wśród opcji był właśnie C3. Kosztował w promocji 46 tys. zł z niezłym wyposażeniem. Choć długo wokół niego chodziłem, jeździłem, nie udało się wydębić od dystrybutora ani grosza. Twierdził, że to dolna granica. Może tak było. Dustera kupiłem w W-wie, gdzie był o kilka tys. zł tańszy niż w Lublinie; podobnie było na Śląsku. Pojechałem do W-wy, bo miałem bliżej. Nie wszędzie da się wiele wytargować, jak widać.
Ale świnta prawdo, że prawdziwe są ceny transakcyjne, a nie katalogowe. Ceny transakcyjne są jednak zmienne i nie dla wszystkich jednakowe.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-29, 08:53
piku napisał/a:
Kiedyś (bodaj 3-4 lata temu) przymierzałem się do małego auta i wśród opcji był właśnie C3. Kosztował w promocji 46 tys. zł z niezłym wyposażeniem. Choć długo wokół niego chodziłem, jeździłem, nie udało się wydębić od dystrybutora ani grosza. Twierdził, że to dolna granica. Może tak było. Dustera kupiłem w W-wie, gdzie był o kilka tys. zł tańszy niż w Lublinie; podobnie było na Śląsku. Pojechałem do W-wy, bo miałem bliżej. Nie wszędzie da się wiele wytargować, jak widać.
Ale ja nie pisałem, że zawsze da się wytargować coś od dealera, w Citroenie potężne promocje są bezpośrednio od producenta.
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-11-29, 08:56, w całości zmieniany 1 raz
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.
To świetny chwyt marketingowy, producent ustala niebotyczną kwotę wyjściową po czym wmawia nam, że daje wszystkim 16 tys. upustu, uzyskując tak naprawdę taką kwotę jaką założył na początku. I wszyscy zadowoleni, bo producent zarobił ile chciał a my też bo mamy poczucie zyskania 16 tys. zł.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-11-29, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-29, 11:09
benyo napisał/a:
Cav napisał/a:
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.
To świetny chwyt marketingowy, producent ustala niebotyczną kwotę wyjściową po czym wmawia nam, że daje wszystkim 16 tys. upustu, uzyskując tak naprawdę taką kwotę jaką założył na początku. I wszyscy zadowoleni, bo producent zarobił ile chciał a my też bo mamy poczucie zyskania 16 tys. zł.
Wszystko zależy od tego, ile wychodzi na tle konkurencji.
Przed zakupem Dustera myślałem o Citroenie Aircross.
No i cena cennikowa była i tak DUŻO niższa niż Mitsubishi ASX (którego klonem jest Aircross).
A dodatkowe 8 tys rabatu miło wspomagało tą konkurencyjność.
Gdyby Duster nie oferował w podobnej cenie napędu 4x4 niewątpliwie wybrałbym Aircrossa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum