DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ranking TUV 2015
Autor Wiadomość
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 363
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-11-22, 21:51   Ranking TUV 2015

http://moto.pl/MotoPL/56,...__Najlepsi.html

Dacia na samym końcu... Niezłe gówno kupiłem...

Promocja nowej Fabii trwa.

W nowym Auto Śmieciu test 6 aut. Fabia wygrywa, kończy Sandero.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-11-22, 22:14   

No niezłe. A tak na marginesie od ilu lat ten akurat Twój (najnowszy) model jest produkowany? ;-)
Cytat:
Wśród samochodów 2 i 3 letnich zdecydowanie najmniej godna zaufania jest Dacia Logan.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-22, 22:52   

Coś musi być na rzeczy, że akurat dacia jest na końcu rankingu. Szkoda ale według tych samych reguł wychodzi, że pewnie drobne awarie daci uplasowały ją na szarym końcu. Co do nowej fabi - sorry ale udało się skodzie zrobić miejskie auto segmentu B na 5 gwiazdek NCAP. Sandero cudem zaliczyło 4. Ciekawe jak będzie z Dokkerem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-23, 00:04   

mekintosz napisał/a:
Coś musi być na rzeczy

Tyle że akurat niekoniecznie z dacią - w rankingu firmy DEKRA, który teoretycznie oparty jest przecież na takich samych danych (niemieckie badania techniczne) daćki plasują się mniej więcej w połowie... Kwestia metodologii ustalania kolejności w rankingu.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-11-23, 08:46   

Instytut TUV...
ja im nie wierzę, oni zawsze piszą, że niemieckie jest OK a inne "szajs" :evil:
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-11-23, 09:33   

Niegdyś już pisano nt. metodologii tych firm i wpływu różnych czynników na kolejność w rankingach. Mimo to, nie wszystko jest do niczego. pewne wskaźniki z pewnością są w miarę poprawne.
Akurat mam ów AŚ, gdzie Sandero uplasowało się na 6. miejscu, a nowa Fabia na pierwszym. No, Fabia jest naprawdę znakomita, tj. świetnie jeździ (mam w domu takie maleństwo z silniczkiem 1,2 tsi 86 KM). Jeśli nowa jest poprawiona, musi być też b. dobra. Sandero jechałem tylko podczas krótkiego testu - wykończenie i wyposażenie jest toporne w porównaniu z Fabią. Jednak duży bagażnik, duży rozstaw osi może dla niektórych mieć duże znaczenie - mały samochód, a sporo miejsca i relatywnie dobry komfort jazdy. No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji. To nie jest to, co w Dusterze (- 25-30 proc. w stosunku do konkurencji), ale też spora różnica.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-11-23, 09:35   Re: Ranking TUV 2015

Ikarusiarz napisał/a:

Dacia na samym końcu... Niezłe gówno kupiłem...


Ciekawe czy tak samo mówią właściciele Mercedesów klasy M :-)
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-23, 10:41   

Czy wie ktoś gdzie można dorwać pełny ranking? Ciekawi mnie, jak się plasują pewne auta- klony, np fiat doblo / opel combo, albo mercedes citan / renault cangoo itp.

Ciekawe, czy klony są, tak jak być powinny - na tych samych pozycjach, czy też po niemiecku jakimś cudem niemieckie wersje francuzów / włochów są mniej awaryjne?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-11-23, 20:53   Re: Ranking TUV 2015

benyo napisał/a:
Ikarusiarz napisał/a:

Dacia na samym końcu... Niezłe gówno kupiłem...


Ciekawe czy tak samo mówią właściciele Mercedesów klasy M :-)

Nie - w Mercedesie, Audi czy BMW najdrobniejsza usterka powoduje zablokowanie samochodu i zjazd do serwisu - więc żaden z tak naszpikowanych elektroniką samochodów nie przyjedzie na przegląd z usterką - w przeciwieństwie do prostych samochodów które przy niewielkich awariach jadą dalej i mogą przyjechać na przegląd. Jak podaje prasa najczęstszą awarią układu elektrycznego jest przepalona żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej- więc ta awaria odpada w samochodach wyświetlających monit na desce rozdzielczej.
Już lepszy jest test ADAC - tam są pojazdy którym trzeba było udzielić pomocy na autostradach z powodu awarii - choć w egzemplarzach kilkuletnich marek premium też jest zafałszowanie - oni mają własny system pomocy, więc nie ma ich w statystykach ADAC.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2014-11-23, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 17:23   

Lza napisał/a:
gdzie można dorwać pełny ranking?

http://www.vdtuev.de/news/tuev-report-2015
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-25, 22:02   

Dzięki Laisar.

Tam jest bardzo dużo ciekawych informacji. Dużym minusem jest to, że kluczem jest wiek a nie przebieg. Obok siebie są porównane pojazdy które mają średni przebieg 25000km i 80000km, tylko dlatego że mają 2 lata. (no kurcze, w końcu auto które ma 80000 ma prawo mieć więcej usterek niż takie co ma 25000)?

Taka ciekawostka - w każdej grupie wiekowej ostatnie 10 miejsc zazwyczaj zajmują samochody na F.. fiaty, fordy i francuskie... (w tym Logan) - jak w mordę strzelił, ta anegdota wydaje się być prawdziwa. :-P

No i bardzo dziwny fakt, że brakuje tego, czego szukałem - nie ma ani combo ani citana. Dziwne, bo jest doblo i kangoo. To co, gebelsy nie jeżdżą citanami i combo?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 22:32   

Lza napisał/a:
Dużym minusem jest to, że kluczem jest wiek a nie przebieg

Dlatego taka DEKRA rozbija swój ranking na kategorie wiekowe - http://www.raport-usterkowosci-dekra.pl

Niestety, z TUV jest dokładnie ten sam problem co z EuroNCAP - jedna, sumaryczna ocena właściwie zupełnie nic nie mówi... I , o dziwo, wiele z argumentów przywołano już w komentarzach do artykułu z pierwszego postu - np ten, że ranking TUV nie tyle mówi o jakości samych aut, co najbardziej o dbałości o stan techniczny właścicieli danego modelu.


Lza napisał/a:
gebelsy nie jeżdżą citanami i combo?

Za młode?

Liczone razem z pierwowzorami?

A może poszli do lasu? d;

Kto ich tam wie...

(Kia cee'd i hyundai i30 liczone są osobno, tak samo logan i sandero - ale jest tylko golf, a jetty nie ma? Itd, itp...).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 17:28   

laisar napisał/a:

(Kia cee'd i hyundai i30 liczone są osobno, tak samo logan i sandero - ale jest tylko golf, a jetty nie ma? Itd, itp...).


A tak przy okazji ceeda - potwierdza się, że najlepsza była ta wersja którą ja miałem, czyli pierwsza, bo plasowała się w środku stawki.
Jest w klasyfikacjach dużo wyżej niż młodsze modele, które już plasują się w okolicach Dacii.
Tego się po Ceedzie czy Sportage nie spodziewałem, widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 17:47   

Cav napisał/a:
widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość

Niekoniecznie. Nie chce mi się przeglądać tych tabelek i jeszcze porównywać je z poprzednimi edycjami, ale dane bezwzględne dla tych modeli (rodzaj, liczba i waga usterek) mogą być cały czas identyczne. Jeśli jednak te parametry zmienią się u konkurencji, to wtedy miejsce w rankingu może być różne w różnych latach - bo lista jest szeregowana względnie.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 18:04   

laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
widać zachłysnęli się sukcesem rynkowym i obniżyli jakość

Niekoniecznie. Nie chce mi się przeglądać tych tabelek i jeszcze porównywać je z poprzednimi edycjami, ale dane bezwzględne dla tych modeli (rodzaj, liczba i waga usterek) mogą być cały czas identyczne. Jeśli jednak te parametry zmienią się u konkurencji, to wtedy miejsce w rankingu może być różne w różnych latach - bo lista jest szeregowana względnie.


W skrócie dla ceeda to mniej więcej wygląda tak (%): 10-16-21
I 21 dla 7 latków to niezły wynik na tle konkurencji, za to te 10 dla 3 latków to końcówka stawki.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-26, 18:19   

dla 3 latków końcówka stawki to 15%. Natomiast 9,5% - tyle ma ceed to mniej więcej środek. Zwróć uwagę, że wierzchłek "krzywej gaussa" (czyli bardzo, bardzo upraszczając najpopularniejsze okolice średniej arytmetycznej) będzie mniej więcej od 7% - 12%. W tym przedziale plasuje się najwięcej pojazdów.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2014-11-26, 18:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 18:40   

Dla kwestii, czy jakość się obniżyła, nieważne są liczby w aktualnym rankingu (i obojętne, dla której grupy wiekowej) - istotne jest ich porównanie z poprzednimi rankingami.

Przykładowo: jeżeli obecnie dla 3-latków usterkowość wynosi 10%, to dla ustalenia zmiany jakości trzeba by spojrzeć także na 3-latki, ale w rankingu sprzed 3 lat - jaka wtedy była usterkowość 3-latków. I jeśli wówczas była niższa niż obecnie, to dopiero świadczy o faktycznym spadku jakości.

(Tzn. "faktycznym" = wg przyjętej metody, zaniedbując ewentualne powody, niekoniecznie związane z rzeczywistą jakością wytwarzania).
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-28, 18:35   Re: Ranking TUV 2015

Ikarusiarz napisał/a:
W nowym Auto Śmieciu test 6 aut. Fabia wygrywa, kończy Sandero.


W Autobildzie w tym samym teście jest lepsza od C3 i nieznacznie gorsza od Clio.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-28, 18:45   

piku napisał/a:
No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji.

Wychodzi tak samo lub trochę drożej jak Clio. A nawet dużo drożej jeśli chodzi o diesla.

W tym zestawieniu testowana wersja była najdroższym samochodem.
C3 zawsze da się wyrwać z dużym upustem i cena niewiele przewyższą Dacię Sandero. 208-ka z kolei to auto które można nabyć z testowanym 3 cylindrowcem ale i w wersji 1,6 THP 156 KM lub GTI z silnikiem wzmocnionym do 200 KM. Niech sie Fabia pochwali takim silnikiem.
Poza tym wnętrze Fabii nie jest wcale takie duże. Na pewno Sandero nie jest mniejsze

Test w AŚ jest mega stronniczy.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-11-29, 00:11   

ryjas napisał/a:
piku napisał/a:
No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji.

Wychodzi tak samo lub trochę drożej jak Clio. A nawet dużo drożej jeśli chodzi o diesla.
C3 zawsze da się wyrwać z dużym upustem


Wiele rzeczy się da "wyrwać". Natomiast ceny katalogowe są, jakie są. I takie biorą pod uwagę w czasopismach.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-29, 08:31   

piku napisał/a:
ryjas napisał/a:
piku napisał/a:
No i cena - o 10 tys. zł (ok. 20 proc.) niższa niż u konkurencji.

Wychodzi tak samo lub trochę drożej jak Clio. A nawet dużo drożej jeśli chodzi o diesla.
C3 zawsze da się wyrwać z dużym upustem


Wiele rzeczy się da "wyrwać". Natomiast ceny katalogowe są, jakie są. I takie biorą pod uwagę w czasopismach.


Ale ceny katalogowe nie są istotne, bo spora część aut jest standardowo sprzedawana grubo powyżej nich, a na inne nie ma promocji w ogóle.
Na przykład właśnie Citroen, gdzie nikt nigdy nie kupił auta w cenie katalogowej, a obniżki rzędu 20% na start się zdarzają vs Dacia, gdzie jak dostaniesz bo bojach 2-3% to się musisz cieszyć.
Więc ważne są tylko ceny transakcyjne.

Jasne, że leniwe pismaki którym się nie chce sprawdzić ani prawdziwej ceny, ani prawdziwego spalania piszą bzdury.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-11-29, 08:43   

Cav napisał/a:
spora część aut jest standardowo sprzedawana grubo powyżej nich, a na inne nie ma promocji w ogóle.
Na przykład właśnie Citroen, gdzie nikt nigdy nie kupił auta w cenie katalogowej, a obniżki rzędu 20% na start się zdarzają


Kiedyś (bodaj 3-4 lata temu) przymierzałem się do małego auta i wśród opcji był właśnie C3. Kosztował w promocji 46 tys. zł z niezłym wyposażeniem. Choć długo wokół niego chodziłem, jeździłem, nie udało się wydębić od dystrybutora ani grosza. Twierdził, że to dolna granica. Może tak było. Dustera kupiłem w W-wie, gdzie był o kilka tys. zł tańszy niż w Lublinie; podobnie było na Śląsku. Pojechałem do W-wy, bo miałem bliżej. Nie wszędzie da się wiele wytargować, jak widać.
Ale świnta prawdo, że prawdziwe są ceny transakcyjne, a nie katalogowe. Ceny transakcyjne są jednak zmienne i nie dla wszystkich jednakowe.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-29, 08:53   

piku napisał/a:

Kiedyś (bodaj 3-4 lata temu) przymierzałem się do małego auta i wśród opcji był właśnie C3. Kosztował w promocji 46 tys. zł z niezłym wyposażeniem. Choć długo wokół niego chodziłem, jeździłem, nie udało się wydębić od dystrybutora ani grosza. Twierdził, że to dolna granica. Może tak było. Dustera kupiłem w W-wie, gdzie był o kilka tys. zł tańszy niż w Lublinie; podobnie było na Śląsku. Pojechałem do W-wy, bo miałem bliżej. Nie wszędzie da się wiele wytargować, jak widać.


Ale ja nie pisałem, że zawsze da się wytargować coś od dealera, w Citroenie potężne promocje są bezpośrednio od producenta.
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-11-29, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-11-29, 10:22   

Cav napisał/a:
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.


To świetny chwyt marketingowy, producent ustala niebotyczną kwotę wyjściową po czym wmawia nam, że daje wszystkim 16 tys. upustu, uzyskując tak naprawdę taką kwotę jaką założył na początku. I wszyscy zadowoleni, bo producent zarobił ile chciał a my też bo mamy poczucie zyskania 16 tys. zł.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-11-29, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-29, 11:09   

benyo napisał/a:
Cav napisał/a:
Po co mi targowanie się w Dacii o 3 tys, skoro Citroen daje KAŻDEMU po 8 czy 16 tys upustu?
Suma sumarum, ceny końcowe bywają już takie same.


To świetny chwyt marketingowy, producent ustala niebotyczną kwotę wyjściową po czym wmawia nam, że daje wszystkim 16 tys. upustu, uzyskując tak naprawdę taką kwotę jaką założył na początku. I wszyscy zadowoleni, bo producent zarobił ile chciał a my też bo mamy poczucie zyskania 16 tys. zł.


Wszystko zależy od tego, ile wychodzi na tle konkurencji.
Przed zakupem Dustera myślałem o Citroenie Aircross.
No i cena cennikowa była i tak DUŻO niższa niż Mitsubishi ASX (którego klonem jest Aircross).
A dodatkowe 8 tys rabatu miło wspomagało tą konkurencyjność.
Gdyby Duster nie oferował w podobnej cenie napędu 4x4 niewątpliwie wybrałbym Aircrossa.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne