Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-11-18, 02:24
Radio - montaż, podłączenie
Autor Wiadomość
maksym 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 7 os.
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-02-22, 22:52   Montaż radia w lodgy

Witam , jestem nowy na tym forum
Jak montowaliście radia w Daciach to podpowiecie może co i jak z kablami
W Lodgy mam dwie kostki , 1. dwa kable ( niebieski i żółto zielony )_2. Kostaka z kablami czarny , czerwony i cztery w różnokolorowe .
Wiem czerwony -- plus , czarny ---minus . ale zabawa się zaczyna z głośnikami , znalazłem po jednym kablu na głośniki przednie , minus z masy ?? niegdyś to widziałem ale nie wiedziałem że się jeszcze praktykuje . CO Z TYLNYMI GŁOŚNIKAMI nie mam przejścia na tylne drzwi kable są ale kolory się nie zgadzają z tymi pod kieszenią radia .

Prośba : Napiszcie jak to podłączyć

Antenówka - oczywista sprawa
Do czego jest ta druga kostka z dwoma kablami ??
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-23, 00:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 01:18   

Jeśli nie są to klasyczne kostki ISO to może zrób foto i podeślij nam. Łatwiej coś pomóć jak się widzi o czym mowa ;-)
 
maksym 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 7 os.
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-02-23, 12:24   

Nie nie są to klasyki iso , dziwi mnie że na 4 drzwi więc cztery głośniki są 4 przewody , zasadniczo da się to tak zrobić ale nie daje to pełnej mocy głośników i radia . jest to taka partyzantka . Niemniej nie mogę wyselekcjonować tych przewodów z tylnych drzwi . Na tylnych drzwiach mam różowy i biały kabel a pod kostką radia takich brak .
Zdjęć już nie zrobie bo żeby podłączyć głośniki przednie kostka przeszła tuning :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-23, 13:08   

maksym napisał/a:
dziwi mnie że na 4 drzwi więc cztery głośniki są 4 przewody

Tak na pewno nie jest.

maksym napisał/a:
Niemniej nie mogę wyselekcjonować tych przewodów z tylnych drzwi . Na tylnych drzwiach mam różowy i biały kabel a pod kostką radia takich brak .

No właśnie, bo nie masz doprowadzonych kabli od tylnych głośników do radia.
W kostce przy radiu masz 4 przewody i są to tylko kable do przednich głośników. Po dwa kable na głośnik.
A od tylnych drzwi kable idą do złącza, gdzieś koło słupka środkowego.
Już było o tym na forum, jak poszukasz to znajdziesz :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-23, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
maksym 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 7 os.
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-02-23, 16:37   

ok dziękuje poszukam i odezwe się na początku marca . JEŚLI KTOŚ MA INNE POMYSŁY PROSZĘ PISAĆ . ZWŁASZCZA POSIADACZE LODGY .
 
krzysiek358 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 1
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2014-02-25, 12:20   

montowałem radio i głośniki w serwisie. teierdzili, że przewodów na tylne drzwi nie ma i zakładali nowe.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-26, 03:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-25, 12:55   

A tu wątek o montażu radia w gołej Lodgy po francusku (google translator daje radę):
http://www.forum-auto.com...a/sujet4914.htm
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-26, 03:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-24, 15:04   

Pacjent to Sandero z 2008 albo 2009 r.
Do radia ma kostkę ISO i pasuje do radia.
Ale wtyk antenowy już nie.
Możecie powiedzieć jak 3-latkowi - potrzebuję separator czy zwykłą przejściówkę? (po przejrzeniu wątku nie jestem pewny).
Jeżeli przejściówka, to z jakiego złącza (RCA?) na jakie (DIN/ISO?)?
Z góry dzięki :).

Edit: Taka będzie dobra?
http://kor.aukro.com.ua/a...4060402663.html
Ostatnio zmieniony przez rgr 2014-03-24, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 16:15   

Jedź na jakiś bazar z elektroniką ja coś takiego kupiłem za 2,5 . Najlepiej z radiem w ręku .
Są dwa rodzaj tej wtyczki na kablu i bez , może się okazać że ta bez kabla będzie dla ciebie za krótka .
Dla pewności możesz kupić tą wersje z kalem i bez zawsze któraś będzie pasować .
U mnie np ta wersja bez kabla nie pasowała (była za krótka ) ale to nie w daci .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-24, 16:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-03-25, 00:09   

kilazz to są wtyczki "renówkowe"
można przejściówke na ISO założyć
powinna być jeszcze trzecia od sterowania z kieorwnicy
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-02, 15:28   

Karenzo napisał/a:
Jedź na jakiś bazar z elektroniką ja coś takiego kupiłem za 2,5 . Najlepiej z radiem w ręku .
Są dwa rodzaj tej wtyczki na kablu i bez , może się okazać że ta bez kabla będzie dla ciebie za krótka .
Dla pewności możesz kupić tą wersje z kalem i bez zawsze któraś będzie pasować .
U mnie np ta wersja bez kabla nie pasowała (była za krótka ) ale to nie w daci .

OK, znalazłem telefonicznie. (Jakbyś ktoś szukał we Wrocławiu, sklep na Tęczowej 29, 4,40zł).
Jak fachowo nazywają się te wejścia antenowe? W radiu gniazdo antenowe ISO, a w Dacii?
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-02, 15:30   

Chyba fakra z tego co pamiętam
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-15, 16:58   

Jest gdzieś może dokłady opis pinów od wtyczek radiowych dacii? (co jest co)
Kolega uran zrobił opis swego czasu w tym temacie lecz fotki niestety znikły :-(
A potrzebuje dokładną rozpiskę
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 18:20   

Znajdź adapter i dojdź po zdjęciu :)
Najprościej i najskuteczniej.
( https://www.google.pl/sea...iw=1056&bih=533 )
Kolory są niezmienne
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-15, 18:29   

Właśnie jak czytałem ten temat to z kolorami nie jest taki łatwo, głównie głośnikowymi i może być różne co model...

Sprawa jest taka że potrzebuje wtyczkę nowego radia zakończyć wtyczką ISO (tylko gołe kable są)
A w instalację samochodową mam wpiętą przejściówkę z oryginalnej instalacji na standard ISO

o tak to wygląda



I o ile dobrze wiem to jedna z wtyczke (ta z 8 kablami) to jest wtyczka głośnikowa tak?

Natomiast druga gdzie
czerwony - stały plus aku; żółty - po stacyjce; czarny - masa; pomarańczowy - ? ;

Więc potrzebowałbym rozpiskę kabli oryginalnych wtyczek i bym doszedł potem jak wychodzi potem na przejścówce
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-15, 18:34, w całości zmieniany 4 razy  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 18:42   

Dominus napisał/a:
Właśnie jak czytałem ten temat to z kolorami nie jest taki łatwo, głównie głośnikowymi i mogę być różne co model...
Nigdy nie spotkałem się z innymi niż standardowe.
A zawsze można upewnić się podłączając jeden testowy głośnik i bawiąc się balansem i faderem.

Dominus napisał/a:
I o ile dobrze wiem to jedna z wtyczke (ta z 8 kablami) to jest wtyczka głośnikowa tak?

Tak.

Dominus napisał/a:
czerwony - stały plus aku; żółty - po stacyjce; czarny - masa; pomarańczowy - ? ;
Tu sprawdź w instrukcji radia bo żółty bywa zamiennie z czerwonym, choć u Ciebie widać po grubości kabla że żółty pod 12V, czerwony - stacyjka, pomarańcz - podświetlenie (możesz włączyć funkcję która będzie przygaszała podświetlenie radia gdy włączysz światła.). Radio może mieć też niebieski - remote, do włączania wzmacniacza razem z radiem i brązowy do wyciszania podczas rozmowy telefonicznej/regulacji głośności wraz z prędkością. Czarny oczywiście masa.

Przy okazji - radzę zabezpieczyć wiązkę przewodów szmacianą taśmą samoprzylepną.
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-06-15, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-15, 18:54   

BigT napisał/a:
Dominus napisał/a:
Właśnie jak czytałem ten temat to z kolorami nie jest taki łatwo, głównie głośnikowymi i mogę być różne co model...
Nigdy nie spotkałem się z innymi niż standardowe.
A zawsze można upewnić się podłączając jeden testowy głośnik i bawiąc się balansem i faderem.


Natknąłem się na taką informację w tym temacie iż z kolorami głośników jest różnie więc wolałem zapytać o rozpiskę.
Ale sprawdzę jak to jest w każdych drzwiach a przy wtyczce.
A jak nie to będę testował na jakimś głośniku.

BigT napisał/a:

Dominus napisał/a:
I o ile dobrze wiem to jedna z wtyczke (ta z 8 kablami) to jest wtyczka głośnikowa tak?

Tak.


Podziękował za upewnienie informacji

BigT napisał/a:

Dominus napisał/a:
czerwony - stały plus aku; żółty - po stacyjce; czarny - masa; pomarańczowy - ? ;
Tu sprawdź w instrukcji radia bo żółty bywa zamiennie z czerwonym, choć u Ciebie widać po grubości kabla że żółty pod 12V, czerwony - stacyjka, pomarańcz - podświetlenie (możesz włączyć funkcję która będzie przygaszała podświetlenie radia gdy włączysz światła.). Radio może mieć też niebieski - remote, do włączania wzmacniacza razem z radiem i brązowy do wyciszania podczas rozmowy telefonicznej/regulacji głośności wraz z prędkością. Czarny oczywiście masa.

Przy okazji - radzę zabezpieczyć wiązkę przewodów szmacianą taśmą samoprzylepną.


Dobrze piszesz. Pamiętam że ten czerwony i żółty jest coś zamienione "funkcjami" ale to wiem jak sobię sprawdzę.

Jest sporo tych kabelków ale najpierw po kolei chcę to uruchomić aby jak najmniej zostało :-> to się sytuacja będzie rozjaśniać.

O taśmie szmacianej wiem.
Każde kable które dokładam oklejam :->
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-15, 18:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 19:04   

Dominus napisał/a:
O taśmie szmacianej wiem.
Każde kable które dokładam oklejam :->
Dodam tylko że w poprzednim samochodzie tego nie zrobiłem, izolacja na kablach od przejściówki byla mizerna i pękła w kontakcie z kieszenią montażową, czego skutkiem był na szczęście tylko rozładowany akumulator :)

Dominus napisał/a:
Dobrze piszesz. Pamiętam że ten czerwony i żółty jest coś zamienione "funkcjami" ale to wiem jak sobię sprawdzę.
Dlatego lepiej patrzeć na grubość. Poza tym dla testu możesz je razem podłączyć pod 12V z aku, tylko wtedy radio nie będzie wyłączało się po przekręceniu stacyjki.

Dominus napisał/a:
Jest sporo tych kabelków ale najpierw po kolei chcę to uruchomić aby jak najmniej zostało :-> to się sytuacja będzie rozjaśniać.
Zbyt wiele kabli i możliwości to tam nie ma ;]

Jak lutujesz, a mam nadzieję że nie skręcasz razem kabli razem bez lutowania, to pamiętaj by sam lut zabezpieczyć najlepiej rurką termokurczliwą. W najgorszym razie taśmą izolacyjną, ale osobiście nie lubię i nie polecam.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-15, 19:25   

BigT napisał/a:

Dominus napisał/a:
Dobrze piszesz. Pamiętam że ten czerwony i żółty jest coś zamienione "funkcjami" ale to wiem jak sobię sprawdzę.
Dlatego lepiej patrzeć na grubość. Poza tym dla testu możesz je razem podłączyć pod 12V z aku, tylko wtedy radio nie będzie wyłączało się po przekręceniu stacyjki.


Wiem że tak można zrobić ale wole aby radio było po stacyjce a nie żeby sobie rozładował aku

BigT napisał/a:

Dominus napisał/a:
Jest sporo tych kabelków ale najpierw po kolei chcę to uruchomić aby jak najmniej zostało :-> to się sytuacja będzie rozjaśniać.
Zbyt wiele kabli i możliwości to tam nie ma ;]


A no jest,jest. Najpierw chce ogarnąć sprawę podpięcia zasilania i odpowiednich głośników. a jak sam pisałeś jeszcze zostania kable od podłączenia suba, wyciszanie rozmów, jest tam jeszcze jakieś podświetlanie przycisków (zapamiętywanie kolorów chyba), sterowanie chyba od kamery cofania. Jest zabawy ;-) po woli do przodu

BigT napisał/a:

Jak lutujesz, a mam nadzieję że nie skręcasz razem kabli razem bez lutowania, to pamiętaj by sam lut zabezpieczyć najlepiej rurką termokurczliwą. W najgorszym razie taśmą izolacyjną, ale osobiście nie lubię i nie polecam.


To jest oczywista oczywistość zrobić raz a porządnie, lutowanie, koszulka termokurczliwa i zgrzewarka, a i wspomniana taśma parciana
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2014-11-17, 23:00   

Czy ktoś wie jak uziemić kabel parkin brake lead? W moim radiu (jvc kd avx44) kabel jest za krótki by podłączyć do podwozia lub innej metalowej części samochodu. Drugi problem czy w takich radiach z monitorem wiatrak musi działać cały czas? jak podłączyłem radio i trzymałem w ręku to w miejscu z procesorem było gorące, a wiatrak się nie kręcił. Radio działa nawet nie musiałem sztukować kabli i wymieniać końcówek bo miałem standardowe kostki ISO.
 
Capcom 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Access
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Antwerpia (Belgia)
Wysłany: 2014-11-25, 23:11   

Witam

Za kilka dni odbiore swojego Logana II i chcialbym sie upewnic czy tam tez sa te smieszne biale wtyczki co koledzy pokazywali w Dusterze i jak sie nazywa ta przejsciowka, ewentualnie gdzie ja zamowic bo w sklepach takowej nie widzialem.

Czy glosniki maja srednice 13 cm i jaki jest rozstaw otworow? Sa wyprowadzone kable do 4?

Dzieki
Ostatnio zmieniony przez Capcom 2014-11-25, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-25, 23:20   

Jak widziałem nowe radia Daciowe czy to 1 czy 2 dinowe to każde miało wejśćia pod takie wtyczki jak koledzy przedstawiali na fotkach w Duster'ach. Więc uważam że w Nowym Loganie też takie będą

Przejściówka z fabrycznej instalacji na ISO
http://allegro.pl/przejsc...4820441353.html

Głośniki 13, rozstaw to jest chyba standardowy i nie ma różnych dla różnych 13tek.

Czy są rozprowadzone kable do drzwi o to należy zapytać dealer'a. Bo w Duster'ach i różnych wersjach chyba różnie bywało.

Do montażu głośników będą potrzebne przejściówki.
http://allegro.pl/adaptor...4743071021.html

Albo zakup głośników od Renault'a.
Osobiście mam na sprzedaż komplet głośników z Vel Satis'a, głośniki Cabasse.
Nie trzeba przejściówek. (dział ogłoszenia)
 
Capcom 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Access
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Antwerpia (Belgia)
Wysłany: 2014-11-26, 10:57   

Dzieki za szybka odpowiedz.

Czyli rozumiem ze od anteny jest normalny standardowy wtyk?

Bo znalazlem tec cos takiego:

http://www.benl.ebay.be/i...=item338a46b492
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-26, 11:13   

Taki zestaw będzie ok, jest właśnie ten wtyk jeszcze do anteny o którym zapomniałem wspomnieć
 
Capcom 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Access
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Antwerpia (Belgia)
Wysłany: 2014-11-29, 21:29   

Troche zajelo mi podsumowanie tematu wstawienia audio w Loganie II Access, ale wszystkiego jeszcze nie jestem pewien.

Co potrzebujemy na pewno oprocz radia i glosnikow:

- przejsciowke DACIA >>> ISO, wraz z tym kabelkiem do anteny
- w zaleznosci od ilosci glosnikow przejsciowki RENAULT >>> zwykle wtyki glosnikowe (w wersjach Access Daci kable sa przeciagniete tylko z przodu)
- dystanse glosnikowe, gdyz nawet glosnikow 13 bez nich poprawnie nie mozna przykrecic, mozna za to przykrecic 16,5 cm podobno, ale jest z tym troche kombinacji i ingerencji
- spinki do boczkow jakby jakies pekly, bo trzeba zdjac cale boczki aby moc zamontowac glosniki
- narzedzie do usuwania zawleczek zeby sie nie meczyc ze zdjeciem tej z pod wajchy podnoszenia/opuszczania szyby

Czego jeszcze nie jestem pewien to:

1. Czy w Logan Access jest identycznie jak w Sandero Access czyli ze nie ma tych dystansow glosnikowych i trzeba je dokupic?

2. Czy jest sens montowania w tych plastikowych boczkach dobrych glosnikow 165 mm z dobrym bassem, czy ten plastik nie bedzie skrzeczal? (w poprzednim samochodzie wymienilem standardowe na duzo lepsze bo myslalem ze sa juz jakies przepalone i trzeszczaly, a okazalo sie ze to drzwi trzeszcza. Po przeniesieniu ich na tylnia polke dziwne odglosy jak reka odjal.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne