Witam , jestem nowy na tym forum
Jak montowaliście radia w Daciach to podpowiecie może co i jak z kablami
W Lodgy mam dwie kostki , 1. dwa kable ( niebieski i żółto zielony )_2. Kostaka z kablami czarny , czerwony i cztery w różnokolorowe .
Wiem czerwony -- plus , czarny ---minus . ale zabawa się zaczyna z głośnikami , znalazłem po jednym kablu na głośniki przednie , minus z masy ?? niegdyś to widziałem ale nie wiedziałem że się jeszcze praktykuje . CO Z TYLNYMI GŁOŚNIKAMI nie mam przejścia na tylne drzwi kable są ale kolory się nie zgadzają z tymi pod kieszenią radia .
Prośba : Napiszcie jak to podłączyć
Antenówka - oczywista sprawa
Do czego jest ta druga kostka z dwoma kablami ??
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-23, 00:38, w całości zmieniany 1 raz
Nie nie są to klasyki iso , dziwi mnie że na 4 drzwi więc cztery głośniki są 4 przewody , zasadniczo da się to tak zrobić ale nie daje to pełnej mocy głośników i radia . jest to taka partyzantka . Niemniej nie mogę wyselekcjonować tych przewodów z tylnych drzwi . Na tylnych drzwiach mam różowy i biały kabel a pod kostką radia takich brak .
Zdjęć już nie zrobie bo żeby podłączyć głośniki przednie kostka przeszła tuning :)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-23, 13:08
maksym napisał/a:
dziwi mnie że na 4 drzwi więc cztery głośniki są 4 przewody
Tak na pewno nie jest.
maksym napisał/a:
Niemniej nie mogę wyselekcjonować tych przewodów z tylnych drzwi . Na tylnych drzwiach mam różowy i biały kabel a pod kostką radia takich brak .
No właśnie, bo nie masz doprowadzonych kabli od tylnych głośników do radia.
W kostce przy radiu masz 4 przewody i są to tylko kable do przednich głośników. Po dwa kable na głośnik.
A od tylnych drzwi kable idą do złącza, gdzieś koło słupka środkowego.
Już było o tym na forum, jak poszukasz to znajdziesz :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-23, 13:09, w całości zmieniany 1 raz
Pacjent to Sandero z 2008 albo 2009 r.
Do radia ma kostkę ISO i pasuje do radia.
Ale wtyk antenowy już nie.
Możecie powiedzieć jak 3-latkowi - potrzebuję separator czy zwykłą przejściówkę? (po przejrzeniu wątku nie jestem pewny).
Jeżeli przejściówka, to z jakiego złącza (RCA?) na jakie (DIN/ISO?)?
Z góry dzięki :).
Jedź na jakiś bazar z elektroniką ja coś takiego kupiłem za 2,5 . Najlepiej z radiem w ręku .
Są dwa rodzaj tej wtyczki na kablu i bez , może się okazać że ta bez kabla będzie dla ciebie za krótka .
Dla pewności możesz kupić tą wersje z kalem i bez zawsze któraś będzie pasować .
U mnie np ta wersja bez kabla nie pasowała (była za krótka ) ale to nie w daci .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-24, 16:17, w całości zmieniany 2 razy
Jedź na jakiś bazar z elektroniką ja coś takiego kupiłem za 2,5 . Najlepiej z radiem w ręku .
Są dwa rodzaj tej wtyczki na kablu i bez , może się okazać że ta bez kabla będzie dla ciebie za krótka .
Dla pewności możesz kupić tą wersje z kalem i bez zawsze któraś będzie pasować .
U mnie np ta wersja bez kabla nie pasowała (była za krótka ) ale to nie w daci .
OK, znalazłem telefonicznie. (Jakbyś ktoś szukał we Wrocławiu, sklep na Tęczowej 29, 4,40zł).
Jak fachowo nazywają się te wejścia antenowe? W radiu gniazdo antenowe ISO, a w Dacii?
Jest gdzieś może dokłady opis pinów od wtyczek radiowych dacii? (co jest co)
Kolega uran zrobił opis swego czasu w tym temacie lecz fotki niestety znikły
A potrzebuje dokładną rozpiskę
Właśnie jak czytałem ten temat to z kolorami nie jest taki łatwo, głównie głośnikowymi i może być różne co model...
Sprawa jest taka że potrzebuje wtyczkę nowego radia zakończyć wtyczką ISO (tylko gołe kable są)
A w instalację samochodową mam wpiętą przejściówkę z oryginalnej instalacji na standard ISO
o tak to wygląda
I o ile dobrze wiem to jedna z wtyczke (ta z 8 kablami) to jest wtyczka głośnikowa tak?
Natomiast druga gdzie
czerwony - stały plus aku; żółty - po stacyjce; czarny - masa; pomarańczowy - ? ;
Więc potrzebowałbym rozpiskę kabli oryginalnych wtyczek i bym doszedł potem jak wychodzi potem na przejścówce
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-15, 18:34, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 18:42
Dominus napisał/a:
Właśnie jak czytałem ten temat to z kolorami nie jest taki łatwo, głównie głośnikowymi i mogę być różne co model...
Nigdy nie spotkałem się z innymi niż standardowe.
A zawsze można upewnić się podłączając jeden testowy głośnik i bawiąc się balansem i faderem.
Dominus napisał/a:
I o ile dobrze wiem to jedna z wtyczke (ta z 8 kablami) to jest wtyczka głośnikowa tak?
Tak.
Dominus napisał/a:
czerwony - stały plus aku; żółty - po stacyjce; czarny - masa; pomarańczowy - ? ;
Tu sprawdź w instrukcji radia bo żółty bywa zamiennie z czerwonym, choć u Ciebie widać po grubości kabla że żółty pod 12V, czerwony - stacyjka, pomarańcz - podświetlenie (możesz włączyć funkcję która będzie przygaszała podświetlenie radia gdy włączysz światła.). Radio może mieć też niebieski - remote, do włączania wzmacniacza razem z radiem i brązowy do wyciszania podczas rozmowy telefonicznej/regulacji głośności wraz z prędkością. Czarny oczywiście masa.
Przy okazji - radzę zabezpieczyć wiązkę przewodów szmacianą taśmą samoprzylepną.
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-06-15, 18:45, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie jak czytałem ten temat to z kolorami nie jest taki łatwo, głównie głośnikowymi i mogę być różne co model...
Nigdy nie spotkałem się z innymi niż standardowe.
A zawsze można upewnić się podłączając jeden testowy głośnik i bawiąc się balansem i faderem.
Natknąłem się na taką informację w tym temacie iż z kolorami głośników jest różnie więc wolałem zapytać o rozpiskę.
Ale sprawdzę jak to jest w każdych drzwiach a przy wtyczce.
A jak nie to będę testował na jakimś głośniku.
BigT napisał/a:
Dominus napisał/a:
I o ile dobrze wiem to jedna z wtyczke (ta z 8 kablami) to jest wtyczka głośnikowa tak?
Tak.
Podziękował za upewnienie informacji
BigT napisał/a:
Dominus napisał/a:
czerwony - stały plus aku; żółty - po stacyjce; czarny - masa; pomarańczowy - ? ;
Tu sprawdź w instrukcji radia bo żółty bywa zamiennie z czerwonym, choć u Ciebie widać po grubości kabla że żółty pod 12V, czerwony - stacyjka, pomarańcz - podświetlenie (możesz włączyć funkcję która będzie przygaszała podświetlenie radia gdy włączysz światła.). Radio może mieć też niebieski - remote, do włączania wzmacniacza razem z radiem i brązowy do wyciszania podczas rozmowy telefonicznej/regulacji głośności wraz z prędkością. Czarny oczywiście masa.
Przy okazji - radzę zabezpieczyć wiązkę przewodów szmacianą taśmą samoprzylepną.
Dobrze piszesz. Pamiętam że ten czerwony i żółty jest coś zamienione "funkcjami" ale to wiem jak sobię sprawdzę.
Jest sporo tych kabelków ale najpierw po kolei chcę to uruchomić aby jak najmniej zostało to się sytuacja będzie rozjaśniać.
O taśmie szmacianej wiem.
Każde kable które dokładam oklejam
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-15, 18:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 19:04
Dominus napisał/a:
O taśmie szmacianej wiem.
Każde kable które dokładam oklejam
Dodam tylko że w poprzednim samochodzie tego nie zrobiłem, izolacja na kablach od przejściówki byla mizerna i pękła w kontakcie z kieszenią montażową, czego skutkiem był na szczęście tylko rozładowany akumulator :)
Dominus napisał/a:
Dobrze piszesz. Pamiętam że ten czerwony i żółty jest coś zamienione "funkcjami" ale to wiem jak sobię sprawdzę.
Dlatego lepiej patrzeć na grubość. Poza tym dla testu możesz je razem podłączyć pod 12V z aku, tylko wtedy radio nie będzie wyłączało się po przekręceniu stacyjki.
Dominus napisał/a:
Jest sporo tych kabelków ale najpierw po kolei chcę to uruchomić aby jak najmniej zostało to się sytuacja będzie rozjaśniać.
Zbyt wiele kabli i możliwości to tam nie ma ;]
Jak lutujesz, a mam nadzieję że nie skręcasz razem kabli razem bez lutowania, to pamiętaj by sam lut zabezpieczyć najlepiej rurką termokurczliwą. W najgorszym razie taśmą izolacyjną, ale osobiście nie lubię i nie polecam.
Dobrze piszesz. Pamiętam że ten czerwony i żółty jest coś zamienione "funkcjami" ale to wiem jak sobię sprawdzę.
Dlatego lepiej patrzeć na grubość. Poza tym dla testu możesz je razem podłączyć pod 12V z aku, tylko wtedy radio nie będzie wyłączało się po przekręceniu stacyjki.
Wiem że tak można zrobić ale wole aby radio było po stacyjce a nie żeby sobie rozładował aku
BigT napisał/a:
Dominus napisał/a:
Jest sporo tych kabelków ale najpierw po kolei chcę to uruchomić aby jak najmniej zostało to się sytuacja będzie rozjaśniać.
Zbyt wiele kabli i możliwości to tam nie ma ;]
A no jest,jest. Najpierw chce ogarnąć sprawę podpięcia zasilania i odpowiednich głośników. a jak sam pisałeś jeszcze zostania kable od podłączenia suba, wyciszanie rozmów, jest tam jeszcze jakieś podświetlanie przycisków (zapamiętywanie kolorów chyba), sterowanie chyba od kamery cofania. Jest zabawy po woli do przodu
BigT napisał/a:
Jak lutujesz, a mam nadzieję że nie skręcasz razem kabli razem bez lutowania, to pamiętaj by sam lut zabezpieczyć najlepiej rurką termokurczliwą. W najgorszym razie taśmą izolacyjną, ale osobiście nie lubię i nie polecam.
To jest oczywista oczywistość zrobić raz a porządnie, lutowanie, koszulka termokurczliwa i zgrzewarka, a i wspomniana taśma parciana
Czy ktoś wie jak uziemić kabel parkin brake lead? W moim radiu (jvc kd avx44) kabel jest za krótki by podłączyć do podwozia lub innej metalowej części samochodu. Drugi problem czy w takich radiach z monitorem wiatrak musi działać cały czas? jak podłączyłem radio i trzymałem w ręku to w miejscu z procesorem było gorące, a wiatrak się nie kręcił. Radio działa nawet nie musiałem sztukować kabli i wymieniać końcówek bo miałem standardowe kostki ISO.
Za kilka dni odbiore swojego Logana II i chcialbym sie upewnic czy tam tez sa te smieszne biale wtyczki co koledzy pokazywali w Dusterze i jak sie nazywa ta przejsciowka, ewentualnie gdzie ja zamowic bo w sklepach takowej nie widzialem.
Czy glosniki maja srednice 13 cm i jaki jest rozstaw otworow? Sa wyprowadzone kable do 4?
Dzieki
Ostatnio zmieniony przez Capcom 2014-11-25, 23:12, w całości zmieniany 1 raz
Jak widziałem nowe radia Daciowe czy to 1 czy 2 dinowe to każde miało wejśćia pod takie wtyczki jak koledzy przedstawiali na fotkach w Duster'ach. Więc uważam że w Nowym Loganie też takie będą
Albo zakup głośników od Renault'a.
Osobiście mam na sprzedaż komplet głośników z Vel Satis'a, głośniki Cabasse.
Nie trzeba przejściówek. (dział ogłoszenia)
Troche zajelo mi podsumowanie tematu wstawienia audio w Loganie II Access, ale wszystkiego jeszcze nie jestem pewien.
Co potrzebujemy na pewno oprocz radia i glosnikow:
- przejsciowke DACIA >>> ISO, wraz z tym kabelkiem do anteny
- w zaleznosci od ilosci glosnikow przejsciowki RENAULT >>> zwykle wtyki glosnikowe (w wersjach Access Daci kable sa przeciagniete tylko z przodu)
- dystanse glosnikowe, gdyz nawet glosnikow 13 bez nich poprawnie nie mozna przykrecic, mozna za to przykrecic 16,5 cm podobno, ale jest z tym troche kombinacji i ingerencji
- spinki do boczkow jakby jakies pekly, bo trzeba zdjac cale boczki aby moc zamontowac glosniki
- narzedzie do usuwania zawleczek zeby sie nie meczyc ze zdjeciem tej z pod wajchy podnoszenia/opuszczania szyby
Czego jeszcze nie jestem pewien to:
1. Czy w Logan Access jest identycznie jak w Sandero Access czyli ze nie ma tych dystansow glosnikowych i trzeba je dokupic?
2. Czy jest sens montowania w tych plastikowych boczkach dobrych glosnikow 165 mm z dobrym bassem, czy ten plastik nie bedzie skrzeczal? (w poprzednim samochodzie wymienilem standardowe na duzo lepsze bo myslalem ze sa juz jakies przepalone i trzeszczaly, a okazalo sie ze to drzwi trzeszcza. Po przeniesieniu ich na tylnia polke dziwne odglosy jak reka odjal.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum