DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana filtra paliwa, głośny dźwięk pompy, check engine
Autor Wiadomość
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-20, 00:46   Wymiana filtra paliwa, głośny dźwięk pompy, check engine

Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa. Troszkę zalałem go ON przed montażem. Potem odpowietrzyłem gruszką (pompowałem, aż ścisnąć się nie dało). Odpalił za trzecim podejściem. Po zgaszeniu odpalił od razu. Godzinę później powtórka z rozrywki - póki nie podpompowałem, nie odpalił. Dodatkowo po przekręceniu w pozycję zapłon pali się check engine (kontrolka przy kontrolce ręcznego). Po odpaleniu natychmiast gaśnie. Dodatkowo zacząłem słyszeć jęk pompy (prawdopodobnie).

Syfu do układu raczej nie naleciało. Albo inaczej - starałem się by nic nie wpadło do filtra czy do przewodów.

Jakieś rady? Złe odpowietrzenie? Nie dawało mi to spokoju, przejechałem 20 km, do 130 idzie jak burza, więc co jest grane?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-20, 10:13   

sprawdzić połączenie przewodów, czy na filtrze zaskoczyły - nie zsunęły się,
poza tym, czy przy wyjmowaniu starego nie rozciągnęły się bo u mnie był taki temat, po odkręeniu mocowaniu, filtr ochoczo spadał , musiałem podłożyć jakąś "cegłę" ;
innych powodów nie podejrzewam, bo chyba nie pomyliłeś przewodów ... 8-)
Wymieniałem ok 10tys km temu u siebie i wszystko ok, nie zalewałem filtra ON...
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-20, 11:29   

Odnośnie montażu raczej OK. Wszystkie przewody na swoich miejscach, zatrzaski zadziałały. Zastanawia mnie to rozciąganie przewodów - u mnie też filtr ochoczo opadał, ale myślałem, że po prostu przewody mają luz. Możesz przybliżyć temat?

Odnośnie check engine zastanawiam się czy powodem może być odłączenie wtyczki czujnika wody. Tzn. uważam, że nie, ale z drugiej strony przy egr nakazują odłączyć najpierw akumulator.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-20, 11:58   

U mnie nie ma czujnika wody, więc jak masz teraz odłączony to może być powód check engine. A Egr już ze 2 razy u siebie zdejmowałem i nigdy nie odłączałem przy tym aku. Wszystko ok. Nie było check engine.
Filtr trochę ważył stary z ON więc rozciągał przewody; mimo, że są mocniejsze to jednak zawsze to guma, trzeba jeszcze sprawdzić te łączniki przewodów pod maską białe z tego co pamiętam, czy pod tym ciężarem filtra przez to się nie zsunęły.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-20, 20:39   

Dzisiaj przy okazji czyszczenia EGR sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe i filtr. Wszystko dobrze założone, w przewodach nie ma powietrza. Nie wiem czemu świeci się check engine po przekręceniu zapłonu, ale postanowiłem się tym nie przejmować.

Odnośnie EGR, to jak na 123.000 km w stanie idealnym, nic nie było do czyszczenia. Zastanawiam się więc skąd ludzie mają tyle syfu przy tym zaworze. Zdjęcia znalezione na różnych forach DCI wskazywały na coś zupełnie innego. A tu niespodzianka.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-12-20, 20:53   

MCV napisał/a:
Odnośnie EGR, to jak na 123.000 km w stanie idealnym, nic nie było do czyszczenia. Zastanawiam się więc skąd ludzie mają tyle syfu przy tym zaworze.

Ze zużytych uszczelnień wałka turbosprężaki. Wpada olej do przewodu ssącego. Oblepia się sadzą z układu wydechowego i tyle.
Chałas pompy w zbiorniku paliwa jednoznacznie wskazuje, że tam jest brud do wyczyszczenia. Czytaj: oblepił sitko pompy.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-12-20, 21:17   

MCV napisał/a:
Dzisiaj przy okazji czyszczenia EGR sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe i filtr. Wszystko dobrze założone, w przewodach nie ma powietrza. Nie wiem czemu świeci się check engine po przekręceniu zapłonu, ale postanowiłem się tym nie przejmować.

Odnośnie EGR, to jak na 123.000 km w stanie idealnym, nic nie było do czyszczenia. Zastanawiam się więc skąd ludzie mają tyle syfu przy tym zaworze. Zdjęcia znalezione na różnych forach DCI wskazywały na coś zupełnie innego. A tu niespodzianka.


Jeśli nie masz interfejsu obd2 pożycz od kogoś i niech Ci zobaczy co jest za błąd w kompie zapisany ;)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-20, 21:25   

OBD2 mam, ale z programem ciężko ;-)

Przyjmuję, że skoro check engine gaśnie przy odpalaniu, to wszystko jest OK.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-12-20, 21:35   

MCV napisał/a:
OBD2 mam, ale z programem ciężko ;-)

Przyjmuję, że skoro check engine gaśnie przy odpalaniu, to wszystko jest OK.


Tak czy tak lepiej zobaczyć co go boli bo wiadomo że układ wtryskowy jest bardzooo czuły, swoją drogą ostatnio się dowiedziałem że przy odkręcaniu rurek wysokiego ciśnienia od wtrysków należy wtryski napełnić benzyna ręcznie strzykawką itd. w przeciwnym razie gdy będzie w nich powietrze ulegną uszkodzeniu (zawieszą się) no i czystość jeszcze raz czystość.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-20, 21:43   

Ciekawe, z tego co czytałem odkręcić nakrętkę, odłączyć wtyczkę od wtrysku i kręcić rozrusznikiem. Odpowietrzenie wtrysków gotowe.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-12-20, 21:55   

wystarczy nieodpięcie wtyczek i po wtryskach więc warto o tym pamiętać ;-) :mrgreen: choć osobiście bałbym się grzebać w tym to takie klejnoty w naszych silnikach
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-20, 23:39   

Ja już sam nie wiem czy mam problem. Z tego filmiku -> https://www.youtube.com/watch?v=6HELFBmOH4o wynika, że w nowych Loganach też tak gaśnie check engine.
 
Ptah 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCi 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-26, 00:08   

W moim Sandero jest tak samo z kontrolką Check Engine, gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika. Zwróciłem uwagę na to już w pierwszych dniach od odbioru. Podjechałem do serwisu, odpowiedź: TTTM wszystko jest OK
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-12-26, 14:23   

Nie wiem jak w silnikach ze stajni Renault ale w GMowych check engine gasł po chwilę uruchomieniu silnika. Powodem m.in. było to, że potrzebny był sygnał z czujnika obrotu wału korbowego. Jeśli tego sygnału brakuje więc system odczytuje, że coś jest nie tak- logiczne. Nie wydaje mi się aby w naszych silnikach było inaczej.
_________________
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-12-27, 14:06   

MCV napisał/a:
Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa. Troszkę zalałem go ON przed montażem..
Złe odpowietrzenie?

To właśnie jest ten poważny błąd zalanie filtra ON. Tego w układzie CR robić nie wolno!!!
Ten układ sam się odpowietrzy trzeba go tylko napompować i się troskę później przejechać.

Lukas87 napisał/a:
swoją drogą ostatnio się dowiedziałem że przy odkręcaniu rurek wysokiego ciśnienia od wtrysków należy wtryski napełnić benzyna ręcznie strzykawką itd. w przeciwnym razie gdy będzie w nich powietrze ulegną uszkodzeniu (zawieszą się) no i czystość jeszcze raz czystość.


Ciekawe, od kogo dowiedziałeś się takich rewelacyjnych głupot które mogą spowodować nieodwracalne zniszczenie wtryskiwaczy. Bo wtryskiwać piezo po DEMONTAŻU ma stać w pionie a do wysyłki zalewa się go specjalnym lepkim olejem. Benzyna niszy folie w wtryskiwaczu, że względu na kawitacje układu. Pisałem o tym na forum. Poczytaj.

MCV napisał/a:
Ciekawe, z tego co czytałem odkręcić nakrętkę, odłączyć wtyczkę od wtrysku i kręcić rozrusznikiem. Odpowietrzenie wtrysków gotowe.


Ciekawe gdzie? Wskaż mi tą servisówkę jakiegokolwiek producenta układu CR, który tak pisze. Bo ten sposób to się nadaje do układu z zwykłą pompą wtryskową, która jest już zużyta, bo normalnie tez tego nie potrzebuje. A tam masz układ CR i tak robić nie wolno a zgodnie z procedurą każde odkręcenie przewodu w układzie CR powinno skutkować jego wymianą.

A teraz najlepsze.
Lukas87 napisał/a:
wystarczy nieodpięcie wtyczek i po wtryskach

Nie po wtryska, bo im nic się nie stanie za to może trafić szlag driver w sterowniku silnika
NIE wolno kręcić rozrusznikiem bez zapiętych wtyczek na wtryskiwaczach!!! No chyba, że odpiłeś ECU

MCV napisał/a:
Ja już sam nie wiem czy mam problem.

W tej chwili nie masz, ale następnym razem możesz już nie mieć tyle szczęścia.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-27, 21:08   

Też myślałem, że tego robić nie wolno. Opinie w świecie internetu i mechaników są zgoła odmienne. Np. W przypadku silników Multijet Fiata konieczne jest napełnienie filtra. Natomiast w przypadku Renault jest zalecane (to opinia 3 niezależnych mechaników). Zresztą ciekaw jestem czym napełnienie filtra mogłoby zaszkodzić ?

Co do wyłączania wtryskiwaczy - praktycznie każde forum motoryzacyjne zaleca wyłączenie wtryskiwacza przy odpowietrzaniu. Inaczej wtrysk się zatrze, bo nie będzie miał smarowania. Zresztą na elektrodzie jest kilka tematów DCI, gdze źle odpowietrzono (choć autorzy tematów zarzekali się, że gruszką pompowali) i auto długo nie chciało odpalić. I potem się zaczęło falowanie obrotów i wtryskiwacze do wymiany. Fachowcy z elektrody łączyli to właśnie z pracą wtryskiwaczy na sucho.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-28, 08:13   

ja w swoim obecenym HDI niegdy nie zaewalem filtra paliwem; a odpowietrza się automatycznie
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-28, 12:59   

Automatycznie, tzn. że nie musisz nic robić, po prostu przekręcasz zapłon i za pierwszym odpala?
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-28, 13:05   

pompuje wężem paliwo do niego, do czasu aż ten przewód stwardnieje i wtedy odpalam
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-12-29, 01:12   

fotorobart napisał/a:
ja w swoim obecenym HDI niegdy nie zaewalem filtra paliwem; a odpowietrza się automatycznie

MCV napisał/a:
Automatycznie, tzn. że nie musisz nic robić, po prostu przekręcasz zapłon i za pierwszym odpala?

W nowych daciach silnik dci nie ma pompki-gruszki - jest elektryczna pompa wymuszająca przepływ paliwa przez filtr. Pompa włącza się po przekręceniu kluczyka i pracuje jeszcze przez jakiś czas po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. W sobotę wymieniłem filtr ON (sam wkład filtrujący) i faktycznie układ odpowietrzył się samodzielnie. Po przekręceniu kluczyka włączyła się pompa, trochę pobulgotało i po zawodach. Co ciekawe filtr paliwa jest naprawdę duży i ma dwa przyłącza elektryczne - u dołu czujnik wody i u góry, w pokrywie obudowy filtra, na wlocie paliwa do filtra - nie wiem co (podgrzewacz?). Na marginesie wymiana w sandero stepway jest dosyć pracochłonna, ale warto poświęcić parę chwil, bo filtr po 37 tys. km, w porównaniu do nowego, nie wyglądał dobrze.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-29, 17:42   

Tak, u góry znajduje się podgrzewacz. Też to ustrojstwo mam.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-01-01, 14:08   

MCV napisał/a:
Też myślałem, że tego robić nie wolno. Opinie w świecie internetu i mechaników są zgoła odmienne. Np. W przypadku silników Multijet Fiata konieczne jest napełnienie filtra. Natomiast w przypadku Renault jest zalecane (to opinia 3 niezależnych mechaników).


To jest właśnie to, o czym pisałem czy ci niezależni mechanicy przeczytali instrukcje serwisowe i czy kiedykolwiek byli na profesjonalnym szkoleniu z układów CR.
Moja odpowiedz jest jasna NIE.

MCV napisał/a:

Zresztą ciekaw jestem czym napełnienie filtra mogłoby zaszkodzić ?


Zniszczeniem, uszkodzeniem lub przedwczesnym zużyciem układu CR. Lejesz paliwo z bańki / butelki, które nie jest przefiltrowane. Zalewasz go po stronie wejścia i wyjścia, więc te zanieczyszczenia, które wlałeś po stronie wyjściowej filtra zastaną wepchnięte dalej bez filtracji. A w przypadku układu CR mówimy o filtrach o dokładności mikronów.

MCV napisał/a:

Co do wyłączania wtryskiwaczy - praktycznie każde forum motoryzacyjne zaleca wyłączenie wtryskiwacza przy odpowietrzaniu. Inaczej wtrysk się zatrze, bo nie będzie miał smarowania. Zresztą na elektrodzie jest kilka tematów DCI, gdze źle odpowietrzono (choć autorzy tematów zarzekali się, że gruszką pompowali) i auto długo nie chciało odpalić. I potem się zaczęło falowanie obrotów i wtryskiwacze do wymiany. Fachowcy z elektrody łączyli to właśnie z pracą wtryskiwaczy na sucho.

Fachowcy czy fuchowcy? Bo fachowcy na elektrodzie to są skupieni w zamkniętym subforum samochody serwisanci

Poczytaj ale raczej się tam nie dostaniesz
http://www.elektroda.pl/r...931932#11931932
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-01-01, 14:20   

A widzisz, ja zalewałem tylko po stronie wejścia, nawet do głowy mi nie wpadło zalewanie od strony wyjścia.. Zrobiłem to w celu przefiltrowania paliwa. Coś czuję, że zaraz się dowiem o braku filtrowania bez odpowiedniego ciśnienia (tzn. braku przepływu paliwa w filtrze).

Gdybym był fachowcem, to bym na dziale technicznym forum nie siedział.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-01-01, 15:30   

Są różnego rodzaje filtry do układów CR nie każdy rozróżnia wlot i wylot. A zawsze może się coś przelać, dlatego instrukcje pod tym względem są nieubłagane. I trzeba je stosować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne