Mam problem ze skrzynią biegów . Na szczęście nie w dusterze ale kto pyta nie błądzi
Przy jeździe na luzie słychać postukiwania metalowych elementów mniej więcej 3 szybkie uderzenia co 4-5 sek .
przy hamowaniu silnikiem bardzo głośny pisk
przy przyspieszaniu dużo cichszy ale ledwie słyszalny pisk
Olej w skrzyni był wymieniany 10 tyś km temu , na full syntetyk 75W90
Skrzynia ma najechane 192 tyś km , nie poci się . Przy wymianie oleju nie było opiłków .
Wszystkie problemy zaczęły się nagle
Sprzęgło się nie ślizga .
Po wciśnięciu sprzęgła pisk ustaje
auto z grupy VAG
silnik AEX
skrzynia CEF
ale to raczej czystko techniczne zagadnienie nie zależne od marki/modelu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-05, 02:44, w całości zmieniany 5 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-01-05, 09:18
A sprawdzałeś czy napewno nalali oleju i czy tyle ile trzeba? Tak to opisujesz jakby pracowała na sucho.
No i jaki był powód wymiany oleju. W manualnych skrzyniach raczj się go nie wymienia.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-01-05, 14:15
190 kkm to tak w sam raz na sprzęgło mniej więcej. Może być, może. Ale jak są piski to bym nie zwlekał aby opiłki nie leciały do skrzyni. A czy to auto z kołem dwumasowym? - to by wiele wyjaśniało. Np.: http://forum307.pl/piski-ze-sprzegla-vt3211.htm
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2015-01-05, 14:16, w całości zmieniany 1 raz
Olej wymieniałem sam , wczoraj sprawdzałem jego stan osobiście .
sprzęgło zwykłe koszt ok 200 zł
skrzynia też raczej zwyczajna używki chodzą po 250-500 zł .
sprzęgło testowałem i się nie ślizga . Obawiam się że to mechanizm różniczkowy ale nie wiem jak sprawdzić .
Też mechanik powiedział na początek że skrzynia sucha ale sam sprawdziłem i olej jest full stan .
Szkoda trochę bo miałem zamiar jeszcze rok się przeturlać tym wozem i go wywalić
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-05, 16:57, w całości zmieniany 3 razy
spoko już się nie śmieję ale śmiesznie wyszło Karenzo
Lepiej wymienić, bo pamiętam jak mi się sprzęgło kiedyś w 1wszym wozie posypało totalnie na wyjeździe na skrzyżowaniu, luz i już nic dalej nie wrzuciłem - ale teraz to co innego dostęp od groma, czy to przez allegro/internet z kurierem czy nówki w sklepie.
Wiesz co... To może warto wymienić to łożysko i włożyć skrzynię z powrotem? Można tez ocenić stan sprzęgła i albo je zostawić (skoro masz jeździć tylko następny rok), albo wymienić na nowe... Ja darowałbym sobie wymianę skrzyni w takiej sytuacji.
Aha... Sądziłem, że skończy się na wymianie jednego czy (góra) dwóch łożysk za kilkadziesiąt zł - czyli że uszkodzenie będzie zlokalizowane, wystarczy mały remoncik i z powrotem do auta... A biorąc używkę ze szrotu też nigdy nie wiadomo, na co się trafi...
Trudno, musisz zdecydować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum