DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
skrzynia do wymiany ?
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-05, 01:32   skrzynia do wymiany ?

Mam problem ze skrzynią biegów . Na szczęście nie w dusterze ale kto pyta nie błądzi :->
Przy jeździe na luzie słychać postukiwania metalowych elementów mniej więcej 3 szybkie uderzenia co 4-5 sek .
przy hamowaniu silnikiem bardzo głośny pisk
przy przyspieszaniu dużo cichszy ale ledwie słyszalny pisk
Olej w skrzyni był wymieniany 10 tyś km temu , na full syntetyk 75W90

Skrzynia ma najechane 192 tyś km , nie poci się . Przy wymianie oleju nie było opiłków .
Wszystkie problemy zaczęły się nagle
Sprzęgło się nie ślizga .
Po wciśnięciu sprzęgła pisk ustaje
auto z grupy VAG
silnik AEX
skrzynia CEF
ale to raczej czystko techniczne zagadnienie nie zależne od marki/modelu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-05, 02:44, w całości zmieniany 5 razy  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-01-05, 09:18   

A sprawdzałeś czy napewno nalali oleju i czy tyle ile trzeba? Tak to opisujesz jakby pracowała na sucho.
No i jaki był powód wymiany oleju. W manualnych skrzyniach raczj się go nie wymienia.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-01-05, 13:20   

Podobne objawy miałem w Palio, ale wtedy jak się okazało wina była sprzęgła, po wmianie jak ręką odjął.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-01-05, 14:15   

190 kkm to tak w sam raz na sprzęgło mniej więcej. Może być, może. Ale jak są piski to bym nie zwlekał aby opiłki nie leciały do skrzyni. A czy to auto z kołem dwumasowym? - to by wiele wyjaśniało. Np.: http://forum307.pl/piski-ze-sprzegla-vt3211.htm
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2015-01-05, 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-05, 16:50   

Olej wymieniałem sam , wczoraj sprawdzałem jego stan osobiście .
sprzęgło zwykłe koszt ok 200 zł
skrzynia też raczej zwyczajna używki chodzą po 250-500 zł .

sprzęgło testowałem i się nie ślizga . Obawiam się że to mechanizm różniczkowy ale nie wiem jak sprawdzić .
Też mechanik powiedział na początek że skrzynia sucha ale sam sprawdziłem i olej jest full stan .

Szkoda trochę bo miałem zamiar jeszcze rok się przeturlać tym wozem i go wywalić :roll:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-05, 16:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-05, 17:21   

Karenzo napisał/a:
Obawiam się że to mechanizm różniczkowy ale nie wiem jak sprawdzić .


:lol:
Różnicowy jak już ...
różniczki to przypomnij sobie, nauczają na matematyce :mrgreen:
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-01-05, 19:52   

corrado napisał/a:


:lol:
różniczki to przypomnij sobie, nauczają na matematyce :mrgreen:


Coś mi się kojarzy... To jest wyniczek odejmowanka, tak? :mrgreen:
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-06, 03:12   

corrado napisał/a:

:lol:
Różnicowy jak już ...
różniczki to przypomnij sobie, nauczają na matematyce :mrgreen:


Corrado - czy to aby nie jest przytyk personalny? Nie obrażasz kolegi? :-/

:lol: :-P

A w temacie: moim zdaniem kolega opisał objawy padającego sprzęgła. Ale głowy (ani niczego innego) nie dam sobie uciąć.
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-06, 03:29   

śmiechu warte ...
autokorekta

a skrzynia leci do wymiany pewnie sprzęgło też
szkoda bo za rok miałem kupić coś nowszego .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-06, 03:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-06, 11:28   

spoko już się nie śmieję ale śmiesznie wyszło Karenzo :-P
Lepiej wymienić, bo pamiętam jak mi się sprzęgło kiedyś w 1wszym wozie posypało totalnie na wyjeździe na skrzyżowaniu, luz i już nic dalej nie wrzuciłem - ale teraz to co innego dostęp od groma, czy to przez allegro/internet z kurierem czy nówki w sklepie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-08, 12:59   

było łożysku wałka atakującego rozwalone
_________________
Moje auto
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-09, 00:27   

Karenzo napisał/a:
było łożysku wałka atakującego rozwalone

Wiesz co... To może warto wymienić to łożysko i włożyć skrzynię z powrotem? Można tez ocenić stan sprzęgła i albo je zostawić (skoro masz jeździć tylko następny rok), albo wymienić na nowe... Ja darowałbym sobie wymianę skrzyni w takiej sytuacji.
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 12:37   

zestaw łożysk 500 zł
używana skrzynia 550 zł :-o
chyba się nie opłaca bo nie wiadomo co jeszcze
_________________
Moje auto
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-11, 13:45   

Aha... Sądziłem, że skończy się na wymianie jednego czy (góra) dwóch łożysk za kilkadziesiąt zł - czyli że uszkodzenie będzie zlokalizowane, wystarczy mały remoncik i z powrotem do auta... A biorąc używkę ze szrotu też nigdy nie wiadomo, na co się trafi...
Trudno, musisz zdecydować.
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-11, 14:02   

remontować to można było 70 tyś km temu :)
wtedy wystarczyło wszystko ładnie ustawić , synchronizować i by latała do dziś ale kto wiedział .
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne