DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-22, 00:08
Skrzypiący / bujający się fotel kierowcy
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3496
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-09-15, 21:25   

Gaz to zło,
Navi jakakolwiek byle nie zintegrowana z autem - łatwiej wymienić,
Reszta - żeby tylko takie zmartwienia mieć...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-16, 07:30   

eplus napisał/a:
Gaz to zło

Ale jakie milutkie ha ha ha ha.
Czasem aż przyjemnie jest grzeszyć i się cieszyć patrząc jak inni żyją koszernie i się męczą.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3496
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-09-16, 08:15   

Starczyło na samochód, to starczy i na benzynę, a nie co tydzień do gazownika na regulacje jeździć. Gdyby auta gazowe były tak samo niezawodne i przewidywalne, jak benzynowe, to benzynowych już by nie produkowano. ;)
hahahahaha :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-16, 08:26   

Nie wiem o czym piszesz, ale może masz złe doświadczenia z gazem.
Ja mam pierwsze auto z gazem i po początkowych problemach, które były a które wynikały z tego, że ASO po prostu nie wgrało odpowiedniej mapy, którą zalecało Landi tylko albo pozostawiło domyślne ustawienia albo wgrało jakieś stare.

Po spotkaniu z panem Piotrem i wspólnej jeździe auto zostało zestrojone odpowiednio przez p. Piotra z Landi i od tego czasu jeździ super. Te nastawy, które zostały wypracowane poszły jako wzorcowe do innych ASO dla Lodgy.

Nie mniej jednak auto jeździ od wtedy bez najmniejszych problemów od strony gazu.
Spalanie gazu jak i początkowe benzyny spadło i jest OK. A w jeździe nie widać różnicy między gazem a benzyną. poza oczywiście ceną. Bo różnica w mocy niezauważalna.

Ale wracając do tematu wątku, mogę się pochwalić, że moja Lodgy nie ma już fotela bujanego !!!!
Został naprawdę dobrze naprawiony na Puławskiej. Jest tak jak powinno być. Tylko czemu Ja muszę tyle czasu spędzać z tym autem w ASO aby przypominało to za co zapłaciłem ?
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-09-16, 08:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-16, 08:57   

grapess napisał/a:

Ale wracając do tematu wątku, mogę się pochwalić, że moja Lodgy nie ma już fotela bujanego !!!!
Został naprawdę dobrze naprawiony na Puławskiej. Jest tak jak powinno być. Tylko czemu Ja muszę tyle czasu spędzać z tym autem w ASO aby przypominało to za co zapłaciłem ?


Zuch! Daj trochę informacji jak do tego doszedłeś? Możesz wrzucić kopię zlecenia (oczywiście bez danych) i adnotacje ASO. Bo wychodzi na to, że część ASO naprawia a część napraw odmawia.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-16, 09:18   

jan ostrzyca napisał/a:
Daj trochę informacji jak do tego doszedłeś?


Pojechałem do ASO, umówiłem sprawdzili w mojej Lodgy bujanie, potem poszliśmy to salonu i bujaliśmy się w nowej. Niestety bujanie w mojej był dużo większe, więc fotel został zakwalifikowany do naprawy. Sprowadzili część i po kilku dniach fotel został naprawiony. Jest na prawdę sztywny. Sprawdzałem na najwyższym jak i na najniższym położeniu.

Sprawdziłem tylko raz i boje się sprawdzać kolejny. Żyję w przekonaniu, że jest ok. :-P I niech tak zostanie.

Odnośnie kopii zlecenia to nie mam czegoś takiego, tzn. może niepotrzebnie ale za każdym razem oddaję taki kwitek jak odbieram auto.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-09-16, 12:48   

grapess napisał/a:
Ale wracając do tematu wątku, mogę się pochwalić, że moja Lodgy nie ma już fotela bujanego !!!!


No proszę, jeszcze troszkę i będziesz miał tak dobry egzemplarz jak mój :-) nie będzie na co narzekać :-)

grapess napisał/a:
Tylko czemu Ja muszę tyle czasu spędzać z tym autem w ASO aby przypominało to za co zapłaciłem ?


Pan ekspert z testu Lodgy z Autocentrum.pl (o którym mowa w innym wątku) też nie pozwala zapomnieć ile się zapłaciło i w każdym zdaniu mówi,że jest to auto budżetowe :-D
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-16, 13:25   

benyo napisał/a:
tak dobry egzemplarz jak mój
O ile się uda to zawsze pozostanie niesmak, że tyle razy musiałem do ASO jeździć.
Jak na razie nie naprawili i nie naprawią błotnika, który nie tylko w mojej Lodgy jest krzywo przyczepiony.
Moim zdaniem jest to jakaś wada konstrukcyjna, pewnie takich jak ja przypadków jest więcej.

benyo napisał/a:
mówi,że jest to auto budżetowe


Kupująca auto zawieram umowę nie z panem Zacharem z AutoCentrum tylko z firmą Renault produkującą auta pod marką Dacia. W umowie kupna nie ma nigdzie napisane, że aut jest budżetowe i będzie się rozsypywało co chwila.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-09-16, 13:49   

grapess napisał/a:
Kupująca auto zawieram umowę nie z panem Zacharem z AutoCentrum tylko z firmą Renault produkującą auta pod marką Dacia. W umowie kupna nie ma nigdzie napisane, że aut jest budżetowe i będzie się rozsypywało co chwila.


Nie wiem jak Ci się to udało bo ja nie zawierałem umowy z Renault, tylko z prywatną firmą, czyli dealerem, która ma licencję na sprzedaż samochodów marki Renault (czy Dacia). A w umowie jest informacja o tym, że jest to auto budżetowe - w rubryce: CENA. I każdy kto kupuje auto musi mieć świadomość, że niska cena wiąże się z niższą jakością. A niska jakość objawia się właśnie w takich detalach jak skrzypienie, złe spasowanie materiałów czy nietrwałość niektórych elementów. Jeśli ktoś kupuje taki samochód myśląc, że złapał Pana Boga za nogi i jest megaszcześciarzem, a firma Renault sprzedaje samochody dużo taniej bo kocha swoich klientów jest trochę - mówiąc delikatnie - niepoważny, a po zakupie samochodu może się srodze rozczarować.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-16, 14:59   

benyo napisał/a:
Jeśli ktoś kupuje taki samochód myśląc, że złapał Pana Boga za nogi i jest megaszcześciarzem, a firma Renault sprzedaje samochody dużo taniej bo kocha swoich klientów jest trochę - mówiąc delikatnie - niepoważny, a po zakupie samochodu może się srodze rozczarować.


Zgodziłbym się z Tobą w 100 % ale to dotyczy nowego pojazdu z salonu. Kupując używaną dacie masz prawo liczyć się, że będzie wyeksploatowana i mogą szybko wyłazić jakieś kwiatki z racji gorszej jakości montażu, doboru elementów etc. Jednak nowe powinno być przez rok-dwa lata bezawaryjne, zaś ew. wady fabryczne ASO powinno naprawiać bez zbędnych formalności.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-09-16, 15:34   

mekintosz napisał/a:
Jednak nowe powinno być przez rok-dwa lata bezawaryjne, zaś ew. wady fabryczne ASO powinno naprawiać bez zbędnych formalności.


True

maciek napisał/a:
można rzec że w testówce od Renault Polska też się buja fotel
ale na drugi dzień już tego nie czułem


Hmmm, bujanie u mnie było na tyle duże, że przy hamowaniu można było zgłupieć.
Bo wiesz, hamujesz oczekujesz że auto zwalnia, kierownica zwalnia a dupa jedzie dalej.
Dociskasz więc hamulec na maksa i sytuacja groźna się robi.

Nie mniej jednak, szkoda, że do testów dają auto z bujanym fotelem, którego napraw a jest jak widać prosta a sama wada nie występuje w wielu autach.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-09-16, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-26, 15:32   

No dobra, skoro już kilku jest pytanie: czy i co piszemy do Renault w sprawie bujanego fotela?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-10-27, 11:35   

Jak odpadam, na Puławskiej w Warszawie zlikwidowali bujanie.
 
bastol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-10-29, 00:20   

ja bym od razu rozstrzelał wpi...du, dlatego nie piszę się na tworzenie tego pisma. Wyszedłby wulgarny monolog.

Może w pierwszej kolejności prośba o skierowanie do ASO które umie naprawić usterkę, lub jeszcze lepiej, prośba aby oni przeszkolili swoje wszystkie ASO jak usuwać tą usterkę. Jak nie wiedzą jak, niech skorzystają z wiedzy ASO na Puławskiej w Warszawie (thx to grapess), i dadzą znać kiedy możemy podjechać z naszymi daćkami do ich sieci.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-29, 07:54   

Bastol po co te nerwy , to tylko fotelik i tylko się buja. Szkoda zdrowia na nerwy .
A jak widzisz sprawa prosta bo nawet ASO Grapesowi naprawiło :mrgreen:
A jak oni naprawili to znaczy że nic skomplikowanego :mrgreen:
 
kodek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 14:21   

Tym bardziej, że jednak codziennie kilkukrotnie taki fotel dostaje porządny nacisk, więc ma prawo sięz czasem zaczac bujać.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-31, 18:56   

Panowie Kodek i Corrado Nie ma prawa się bujać fotel w nowym samochodzie. Może mieć lekki luz związany ze sposobem konstrukcji. Jednak bujanie oparcia lub siedziska na prowadnicach jest niedopuszczalne. Walczyć z nimi do upadłego. Ja poległem, bo usterkę zgłosiłem na sam koniec gwarancji. Odebrałem pojazd na słowo zamiast na piśmie zgłosić usterkę. Moje sandero ma już klika lat. Bujanie jest ale wiem, że są egzemplarze bardziej "wybujałe" dlatego dałem sobie spokój. Jednak powtarzam, nie ma co się godzić na bubel w nowym aucie. Nawet klasy budżetowej.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-10-31, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 738
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-10-31, 23:02   

kodek napisał/a:
więc ma prawo sięz czasem zaczac bujać.


Nie wiem, kto mu dał takie prawo.
W moim 16 letnim seicento się nie buja.

Nie ma prawa w nowym samochodzie.

I jest to dziwne podejście Renault, które nie chce naprawić takiego bubla.

U mnie było tak, że jak hamowałem to nie wiedziałem co się dzieje, jak fotel leciał do przodu.

Centymetr może dwa ale uczucie było bardzo nie przyjemne.
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-06, 18:37   

ja dołączam do bujania i skrzypienia. pojawiło się nagle z nadejściem chłodu. na razie nie czuję bujania tylko skrzypienie ale jedno bez drugiego nie występuje.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-12-07, 18:44   

u mnie się tylko lekko buja ale zostanie wymieniony na nowy :) jakas czesc
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2015-09-25, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 19:04   

wieza napisał/a:
u mnie się tylko lekko buja ale zostanie wymieniony na nowy :) tzn wózek


Zmieniasz samochód przez te fotele ;-) ?

To już plaga, nie potrafią tego porządnie przeprojektować by nie bujało się. Ciesz się, że masz gwarancję i dobre ASO.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-12-28, 20:08   

Dodam tylko że kiedyś miałem Peugeota307 i miałem luz od nowości na prowadnicach fotela kierowcy. Kilka razy się ojeździłem do serwisu zanim mi nowe prowadnice zamontowali Po 2 miesiącach dalej powstał luz
W mojej DD to jest ok w porównaniu z 307
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2015-01-02, 08:01   

jeśli chodzi o rozbiórkę fotela to zapraszam... wymieniałem fotel bez regulacji na regulowany
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-09, 11:39   

Być może wkrótce wypadnę z klubu bujanego fotela. ASO Nazaruk przyjęło do naprawy gwarancyjnej fotel kierowcy. Zamówili części i mają dzwonić kiedy odstawić im wóz.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pa weł 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero stepway 2
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 1
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-15, 20:43   

witam

mam problem ze skrzypiącym/trzeszczącym fotelem kierowcy - sandero stepway 2.
dźwięk pojawia się przy ruszaniu / hamowaniu.
jakieś sugestie? może ktoś już miał ten problem. z góry dzieki :)

dodam że autem przejechałem 23 tys km od nowości a trzaski rozpoczęły się wraz z pojawieniem się ujemnych temperatur. wiem że temat już był ale chodzi mi o 2 ga generację stepwaya :)
Ostatnio zmieniony przez pa weł 2015-01-15, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne