DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-11-21, 15:51   

W urzędzie pokazałem fakturę z info, że kupuję samochód z założonym LPG oraz przedstawiłem wniosek o zmianę w DR (nie miałem wbitki o LPG przy rejestracji i po zmianie zbiornika na większy o takowy wystąpiłem). Diagnostę interesował tylko kwit o badaniu ciśnieniowym zbiornika i pieczątka w DR.
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-22, 17:00   

Grzesiek, diagnosta sprawdza tylko dokument zbiornika LPG - taki z datą ważności i homologacją butli gazowej. To jest mniej więcej taki dokument jak podałeś w linku. Angielski (podobnie jak Polski) jest językiem urzędowym w całej UE więc nie ma prawa robić z tego powodu problemów.

W dowodzie rejestracyjnym, w adnotacjach urzędowych powinieneś mieć wpis, że samochód jest napędzany LPG.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2014-11-22, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-24, 00:37   

Karenzo napisał/a:
Ja nie dostałem wpisu do książki serwisowej , tak samo do systemu .Więc na pewno następnym razem się juz nie pojawię na "wymianie "


Wpis dziś pojawił się w systemie na moja dacia jako
Kod:
 2014-09-26

    km: 30128
    Serwis : RENAULT RETAIL GROUP WARSZAWA SP.Z O.O.

Eksploatacja:

    Filtr benzyny
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-11-24, 00:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-11-27, 13:26   

wookash napisał/a:
ASO Puławska, wzięło auto na kanał, coś pogrzebali i oddali, jako wniosek po konsultacji z technikiem:
- Wyczyścili iglicę parownika, bo podobno była brudna od gazu złej jakości (szkoda tylko że ja tankuje na stacjach markowych)

To jeszcze nic nie znaczy, bo na stacjach markowych gaz też może być złej jakości. Owszem, lepszej jakości niż w małych, prywatnych stajach albo u pana Kazia, ale będzie to wciąż kiepska jakość.
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2014-11-27, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 22:09   

Dziwna sprawa z moją instalacją , po wymianie tych wtryskiwaczy wszystkie bolączki instalacji odeszły .
Nie szarpie przy przełączaniu inaczej też brzmią te wtryskiwacze , nie wiem czy soft był aktualizowany bo niestety nie ja odbierałem auto .

10849951_302075976653280_7189941208553728004_n.jpg
Plik ściągnięto 90 raz(y) 76,55 KB

 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-12-06, 05:48   

Injectors with black cap are old version

http://www.stara.landi.pl...tryskiwacze.pdf
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-06, 08:19   

eastcowboy napisał/a:
Injectors with black cap are old version

http://www.stara.landi.pl...tryskiwacze.pdf


Czyli co, wcześniej były nowsze wtryski do których niedostosowany był program sterujący?
A po wymianie na starsze wszystko hula prawidłowo?
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-12-06, 11:43   

Karenzo napisał/a:
nie wiem czy soft był aktualizowany bo niestety nie ja odbierałem auto .


Duster Phase 1

old firmware RE250500
current firmware RE250505

firmware itself read with
http://www.serviceapplica...e/download.aspx
and http://www.projekt-tech.pl/interfejsy-lpg-usb.html + with adapter number 8 Landi Omegas
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-06, 22:39   

Dziwna sprawa niby te wtryskiwacze które teraz mam są starsze ale Renault z jakiegoś powodu postanowiło mi je zamontować .
w tym pdfemie jest napisane
Cytat:
Po wymianie wtryskiwaczy 4 otworowych
na 12 otworowe konieczna jest weryfikacja
lub niewielka korekta para
metrów mapy gazowej


Może ma na to wpływ temperatura otoczenia ?
jak jest u was ?
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-07, 08:33   

Karenzo napisał/a:
Dziwna sprawa niby te wtryskiwacze które teraz mam są starsze ale Renault z jakiegoś powodu postanowiło mi je zamontować .
w tym pdfemie jest napisane
Cytat:
Po wymianie wtryskiwaczy 4 otworowych
na 12 otworowe konieczna jest weryfikacja
lub niewielka korekta para
metrów mapy gazowej


Może ma na to wpływ temperatura otoczenia ?
jak jest u was ?


Opcje są 2:
-nowsze nie znaczy lepsze, zwłaszcza że sami piszą że bywają gorsze
-soft przystosowany do starszych wtrysków
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-12-07, 14:18   

Cytat:
Po wymianie wtryskiwaczy 4 otworowych
na 12 otworowe konieczna jest weryfikacja
lub niewielka korekta para
metrów mapy gazowej



renault can line lpg ecu
http://www.daciaklub.pl/f...1641206#1641206
have no fixed injection map, but a automatic 3 engine load zones regulation
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2015-01-18, 18:33   

Na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym w ASO dokonano oprócz standartowych pozycji , regulacji luzu zaworowego. Wszystko niby OK ale poinformowano mnie że może wystąpić usterka związana z wypadaniem zapłonów, która będzie sie objawiać zaświecaniem nielubianej kontrolki z silniczkiem. Przez 2000km nic i jak zwykle przed sygnalizatorem na zasilaniu LPG migotanie kontrolki podniosło poziom adrenaliny. W ASO twierdzono ze ma to związek z tankowaną Pb95. Poprzednio skończyło się wymianą wtryskiwaczy gazu i znów ?!.
Ciekawostką jest fakt że kontrolkę mogę zgasić przez przełączenie ręczne na zasilanie z LPG na Pb i ponownie na LPG i już jest OK ale do chwili ... zatrzymania się z pracującym silnikiem np przed sygnalizatorem.
Przy poprzedniej awarii (? - czy ten typ tak ma? ) "wyłączenie" świecenia mogło nastąpić tylko przez skasowanie błędu a docelowo wymianą wtrysków LPG. Niestety nie mam w chwili obecnej dostępu do DDT2000. Gwarancja kończy się za 20kkm-ów a usterka jak była tak jest.
Wg nowej ustawy byłaby to wada istotna i zażądałbym wymiany towaru na nowy :-)
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2015-01-18, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
lukaszj 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: Lodz
Wysłany: 2015-01-25, 20:41   

Witam

W dniu dzisiejszym (problem występuje po raz drugi) po przełączeniu z zasilania PB na LPG zaczęła świecić się kontrolka silnika. Przed przełączeniem silnik pracował nierówno i nie wkręcał się na obroty. Po przełączeniu na LPG dodatkowo silnik ...dziwnie pracował, dźwięk wydawany jak przez traktor...poprzednio skończyło się odstawieniem samochodu do serwisu na lawecie i oczywiście nic nie znaleziono, żadnych błędów. Dziś po zgaszeniu samochodu po około dwóch godzinach samochód odpalił bez problemu z tym że przełączyłem go gasząc na PB kontrolka się już nie świeciła i prawidłowo wchodził na obroty. Jutro ASO może ktoś ma jakiś pomysł bądź miał podobną sytuację.

Będę wdzięczny za pomoc
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 20:53   

Ja miałem.
Ogólnie nic się z tym nie dało zrobić.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
lukaszj 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: Lodz
Wysłany: 2015-01-25, 21:38   

Podpowiesz mi co twierdził serwis, czy na co wskazywał, bo u mnie padła odpowiedź, że pewnie ten typ tak ma i pewnie musi się zaaklimatyzować, poprzednim razem zdarzyło się jak pojawiły się przymrozki
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-26, 01:43   

co za bzdury
"zaaklimatyzować "
może jeszcze ma zły humor dlatego nie odpala
albo coś działa albo nie
Może wtryski się zakleiły lub zużyły , może też być reduktor

Miałem coś takiego jak ty jak wlałem tragicznej jakości gaz , zatankował na innej stacji i problem znikł . Ale w twoim przypadku to raczej odpada .
Mógł bym cie nakierować na ludzi którzy by ci to pewnie tanio naprawili ale ... od czego jest gwarant który uchyla się od wypełniania swoich obowiązków .
Jak chcesz grzebać to możesz rozebrać wtryskiwacze i sprawdzić ich stan potem reduktor ale nie polecam bo będą robili problem z gwarancją

Jeżeli ktokolwiek będzie ci coś mówił że TTTM to od razu proś na piśmie to tak chętnie takiej tandety nie będę wciskać .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-26, 01:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 14:00   

lukaszj napisał/a:
Podpowiesz mi co twierdził serwis, czy na co wskazywał, bo u mnie padła odpowiedź, że pewnie ten typ tak ma i pewnie musi się zaaklimatyzować, poprzednim razem zdarzyło się jak pojawiły się przymrozki


Serwis już nic nie twierdzi. Auto trafiło tam w maju 2014 i stoi do dnia dzisiejszego.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-09-21, 12:48 ]
Cd. o walce z ASO - http://www.daciaklub.pl/f...1660584#1660584.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 21:41   

Co to jest "Przegląd instalacji LPG co 40000 km "
i ile kosztuje ?
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-20, 08:57   

Przegląd to jest taki, że co 40000 km trzeba wymienić filtry gazu, sprawdzić na kompie czy wszystko jest ok, sprawdzenie szczelności instalacji oraz chyba jeszcze regulacja zaworów. A ile kosztuje to zapytaj w ASO, bo nie wiem.
Wiem tylko, ze w moim przypadku (gaz był dokładany) przegląd jest co 15000 km i obejmuje wymianę filtrów, sprawdzenie i ewentualne poprawka parametrów w kompie to kosztuje około 150 zł. Regulacja zaworów to około 50-100 zł bez uszczelki (trza kupić uszczelkę pod pokrywę zaworów i nie wiem ile kosztuje, ale pewnie grosze).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-02-20, 09:38   

route2000 napisał/a:
Regulacja zaworów

Dustera nie dotyczy.
_________________
48piotr
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-20, 10:16   

Przy przebiegu 50 tys. z małym ogonkiem auto dostanie już TRZECI komplet wtryskiwaczy LPG (gwarancja).
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 10:36   

Na Twoim miejscu po gwarancji wymieniłbym ten badziew na coś normalnego. Tylko czy ten zablokowany sterownik Landi jest w stanie to obsłużyć ?
Ciekawe na co liczy Renault wstawiając taką padlinę wymagającą kilku wymian gwarancyjnych ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-02-20, 10:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 16:01   

route2000 napisał/a:
Przegląd to jest taki, że co 40000 km trzeba wymienić filtry gazu, sprawdzić na kompie czy wszystko jest ok, sprawdzenie szczelności instalacji oraz chyba jeszcze regulacja zaworów. A ile kosztuje to zapytaj w ASO, bo nie wiem.
Wiem tylko, ze w moim przypadku (gaz był dokładany) przegląd jest co 15000 km i obejmuje wymianę filtrów, sprawdzenie i ewentualne poprawka parametrów w kompie to kosztuje około 150 zł. Regulacja zaworów to około 50-100 zł bez uszczelki (trza kupić uszczelkę pod pokrywę zaworów i nie wiem ile kosztuje, ale pewnie grosze).

Faktycznie co za ździerstwo
sama robocizna kosztuje 150 zł
Przegląd jako taki polega na wymianie filtrów ...
Co za bez sens szczególnie że wymieniałam filtr gaz gaz 5 tyś temu ...


UWAGA
filtr fazy ciekłej który normalnie kosztuje 1-2 zł na moto dynamic kosztuje 45 zł !!!!!!!!!!!!
czyli w ASO to będzie z 200 zł
http://www.renault-czesci...3,207,869).aspx
jak ktoś nie wieży
http://www.autogaz-market...ry-fazy-cieklej

zwykły filtr papierowy
To jest popieprzone , filtr za złotówkę a robota na 2 min
przecież to jest przykręcone tylko na 3 śrub imbusowych na reduktorze
i za to biorą 150 zł czyli to wyjdzie z 3000 ZŁ za RBG !

W decarze za przegląd LPG krzyknęli sobie 220 za robotę :shock:



Co 20 tyś trzeba wymieć filtr gaz - gaz
koszt 100 zł ( aso 200 zł ) robota 150
co 40 trzeba wymienić filtr gaz + gaz- ciesz 300 (na częściach ASO 450 )
60 trzeba wymienić gaz - ciesz 100 zł (na częściach ASO 150 )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-20, 16:26, w całości zmieniany 7 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-22, 19:05   

Komplet wtryskiwaczy LPG wymieniony (po raz drugi) przy przebiegu ok. 50 tys. km. Gwarancja. Dziwne, ale tym razem nie mogę złego słowa powiedzieć o ASO Nazaruk. Nie to żebym od razu chwalił, ale bodaj trzeci raz z rzędu zachowali się jak trzeba, co nie było przecież regułą. To dobrze, bo wóz ma 5 lat gwarancji i będę do nich wpadał jeszcze przez dwa lata...

Co do wtryskiwaczy. W dwu innych wozach wtryskiwacze LPG działały jak trza przez ponad 60 tys km. Dalej nie wiem bo pierwszy wóz sprzedany a drugi nadal chodzi jak złoto przy 100 tys. km... Wszystko też Landi.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-22, 19:25   

dziwaczna sprawa z tymi wtryskiwaczami , te wtryskiwacze które posiadamy powinny przy złej eksploatacji oraz braku regulacji zrobić min 100 tyś km ...
Najtańsze czyli REG OMV (mam takie ) są wyliczone na 100 tyś , jak się o nie dba (wymienia filtry ) to nawet 2 razy więcej

Te wtryskiwacze od Landi mogą zrobić 200-300 a w naszych fabrycznych instalacjach ledwo 20-30
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-22, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne