W urzędzie pokazałem fakturę z info, że kupuję samochód z założonym LPG oraz przedstawiłem wniosek o zmianę w DR (nie miałem wbitki o LPG przy rejestracji i po zmianie zbiornika na większy o takowy wystąpiłem). Diagnostę interesował tylko kwit o badaniu ciśnieniowym zbiornika i pieczątka w DR.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2014-11-22, 17:00
Grzesiek, diagnosta sprawdza tylko dokument zbiornika LPG - taki z datą ważności i homologacją butli gazowej. To jest mniej więcej taki dokument jak podałeś w linku. Angielski (podobnie jak Polski) jest językiem urzędowym w całej UE więc nie ma prawa robić z tego powodu problemów.
W dowodzie rejestracyjnym, w adnotacjach urzędowych powinieneś mieć wpis, że samochód jest napędzany LPG.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2014-11-22, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
ASO Puławska, wzięło auto na kanał, coś pogrzebali i oddali, jako wniosek po konsultacji z technikiem:
- Wyczyścili iglicę parownika, bo podobno była brudna od gazu złej jakości (szkoda tylko że ja tankuje na stacjach markowych)
To jeszcze nic nie znaczy, bo na stacjach markowych gaz też może być złej jakości. Owszem, lepszej jakości niż w małych, prywatnych stajach albo u pana Kazia, ale będzie to wciąż kiepska jakość.
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2014-11-27, 13:27, w całości zmieniany 1 raz
Dziwna sprawa z moją instalacją , po wymianie tych wtryskiwaczy wszystkie bolączki instalacji odeszły .
Nie szarpie przy przełączaniu inaczej też brzmią te wtryskiwacze , nie wiem czy soft był aktualizowany bo niestety nie ja odbierałem auto .
Na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym w ASO dokonano oprócz standartowych pozycji , regulacji luzu zaworowego. Wszystko niby OK ale poinformowano mnie że może wystąpić usterka związana z wypadaniem zapłonów, która będzie sie objawiać zaświecaniem nielubianej kontrolki z silniczkiem. Przez 2000km nic i jak zwykle przed sygnalizatorem na zasilaniu LPG migotanie kontrolki podniosło poziom adrenaliny. W ASO twierdzono ze ma to związek z tankowaną Pb95. Poprzednio skończyło się wymianą wtryskiwaczy gazu i znów ?!.
Ciekawostką jest fakt że kontrolkę mogę zgasić przez przełączenie ręczne na zasilanie z LPG na Pb i ponownie na LPG i już jest OK ale do chwili ... zatrzymania się z pracującym silnikiem np przed sygnalizatorem.
Przy poprzedniej awarii (? - czy ten typ tak ma? ) "wyłączenie" świecenia mogło nastąpić tylko przez skasowanie błędu a docelowo wymianą wtrysków LPG. Niestety nie mam w chwili obecnej dostępu do DDT2000. Gwarancja kończy się za 20kkm-ów a usterka jak była tak jest.
Wg nowej ustawy byłaby to wada istotna i zażądałbym wymiany towaru na nowy
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2015-01-18, 18:39, w całości zmieniany 1 raz
W dniu dzisiejszym (problem występuje po raz drugi) po przełączeniu z zasilania PB na LPG zaczęła świecić się kontrolka silnika. Przed przełączeniem silnik pracował nierówno i nie wkręcał się na obroty. Po przełączeniu na LPG dodatkowo silnik ...dziwnie pracował, dźwięk wydawany jak przez traktor...poprzednio skończyło się odstawieniem samochodu do serwisu na lawecie i oczywiście nic nie znaleziono, żadnych błędów. Dziś po zgaszeniu samochodu po około dwóch godzinach samochód odpalił bez problemu z tym że przełączyłem go gasząc na PB kontrolka się już nie świeciła i prawidłowo wchodził na obroty. Jutro ASO może ktoś ma jakiś pomysł bądź miał podobną sytuację.
Podpowiesz mi co twierdził serwis, czy na co wskazywał, bo u mnie padła odpowiedź, że pewnie ten typ tak ma i pewnie musi się zaaklimatyzować, poprzednim razem zdarzyło się jak pojawiły się przymrozki
co za bzdury
"zaaklimatyzować "
może jeszcze ma zły humor dlatego nie odpala
albo coś działa albo nie
Może wtryski się zakleiły lub zużyły , może też być reduktor
Miałem coś takiego jak ty jak wlałem tragicznej jakości gaz , zatankował na innej stacji i problem znikł . Ale w twoim przypadku to raczej odpada .
Mógł bym cie nakierować na ludzi którzy by ci to pewnie tanio naprawili ale ... od czego jest gwarant który uchyla się od wypełniania swoich obowiązków .
Jak chcesz grzebać to możesz rozebrać wtryskiwacze i sprawdzić ich stan potem reduktor ale nie polecam bo będą robili problem z gwarancją
Jeżeli ktokolwiek będzie ci coś mówił że TTTM to od razu proś na piśmie to tak chętnie takiej tandety nie będę wciskać .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-26, 01:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 14:00
lukaszj napisał/a:
Podpowiesz mi co twierdził serwis, czy na co wskazywał, bo u mnie padła odpowiedź, że pewnie ten typ tak ma i pewnie musi się zaaklimatyzować, poprzednim razem zdarzyło się jak pojawiły się przymrozki
Serwis już nic nie twierdzi. Auto trafiło tam w maju 2014 i stoi do dnia dzisiejszego.
Przegląd to jest taki, że co 40000 km trzeba wymienić filtry gazu, sprawdzić na kompie czy wszystko jest ok, sprawdzenie szczelności instalacji oraz chyba jeszcze regulacja zaworów. A ile kosztuje to zapytaj w ASO, bo nie wiem.
Wiem tylko, ze w moim przypadku (gaz był dokładany) przegląd jest co 15000 km i obejmuje wymianę filtrów, sprawdzenie i ewentualne poprawka parametrów w kompie to kosztuje około 150 zł. Regulacja zaworów to około 50-100 zł bez uszczelki (trza kupić uszczelkę pod pokrywę zaworów i nie wiem ile kosztuje, ale pewnie grosze).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-20, 10:16
Przy przebiegu 50 tys. z małym ogonkiem auto dostanie już TRZECI komplet wtryskiwaczy LPG (gwarancja).
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 10:36
Na Twoim miejscu po gwarancji wymieniłbym ten badziew na coś normalnego. Tylko czy ten zablokowany sterownik Landi jest w stanie to obsłużyć ?
Ciekawe na co liczy Renault wstawiając taką padlinę wymagającą kilku wymian gwarancyjnych ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-02-20, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
Przegląd to jest taki, że co 40000 km trzeba wymienić filtry gazu, sprawdzić na kompie czy wszystko jest ok, sprawdzenie szczelności instalacji oraz chyba jeszcze regulacja zaworów. A ile kosztuje to zapytaj w ASO, bo nie wiem.
Wiem tylko, ze w moim przypadku (gaz był dokładany) przegląd jest co 15000 km i obejmuje wymianę filtrów, sprawdzenie i ewentualne poprawka parametrów w kompie to kosztuje około 150 zł. Regulacja zaworów to około 50-100 zł bez uszczelki (trza kupić uszczelkę pod pokrywę zaworów i nie wiem ile kosztuje, ale pewnie grosze).
Faktycznie co za ździerstwo
sama robocizna kosztuje 150 zł
Przegląd jako taki polega na wymianie filtrów ...
Co za bez sens szczególnie że wymieniałam filtr gaz gaz 5 tyś temu ...
zwykły filtr papierowy
To jest popieprzone , filtr za złotówkę a robota na 2 min
przecież to jest przykręcone tylko na 3 śrub imbusowych na reduktorze
i za to biorą 150 zł czyli to wyjdzie z 3000 ZŁ za RBG !
W decarze za przegląd LPG krzyknęli sobie 220 za robotę
Co 20 tyś trzeba wymieć filtr gaz - gaz
koszt 100 zł ( aso 200 zł ) robota 150
co 40 trzeba wymienić filtr gaz + gaz- ciesz 300 (na częściach ASO 450 )
60 trzeba wymienić gaz - ciesz 100 zł (na częściach ASO 150 )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-20, 16:26, w całości zmieniany 7 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-22, 19:05
Komplet wtryskiwaczy LPG wymieniony (po raz drugi) przy przebiegu ok. 50 tys. km. Gwarancja. Dziwne, ale tym razem nie mogę złego słowa powiedzieć o ASO Nazaruk. Nie to żebym od razu chwalił, ale bodaj trzeci raz z rzędu zachowali się jak trzeba, co nie było przecież regułą. To dobrze, bo wóz ma 5 lat gwarancji i będę do nich wpadał jeszcze przez dwa lata...
Co do wtryskiwaczy. W dwu innych wozach wtryskiwacze LPG działały jak trza przez ponad 60 tys km. Dalej nie wiem bo pierwszy wóz sprzedany a drugi nadal chodzi jak złoto przy 100 tys. km... Wszystko też Landi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
dziwaczna sprawa z tymi wtryskiwaczami , te wtryskiwacze które posiadamy powinny przy złej eksploatacji oraz braku regulacji zrobić min 100 tyś km ...
Najtańsze czyli REG OMV (mam takie ) są wyliczone na 100 tyś , jak się o nie dba (wymienia filtry ) to nawet 2 razy więcej
Te wtryskiwacze od Landi mogą zrobić 200-300 a w naszych fabrycznych instalacjach ledwo 20-30
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-22, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum