DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan 1.6 16v i 6 biegowa skrzynia
Autor Wiadomość
Tomek tls 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Ligota
Wysłany: 2015-01-27, 20:52   Logan 1.6 16v i 6 biegowa skrzynia

Witam,

w moim Loganie są do wymiany łożyska w skrzyni biegów. Wymiana tych elementów będzie kosztować 1000-1500zł, więc od razu pomyślałem o nowej, 6 biegowej skrzyni. Ma to sens? Któraś z Dustera będzie się nadawać?

Prześledziłem tabelkę:
http://www.daciaklub.pl/u...acje_skrzyn.htm
ale nie wiem która to moja obecna skrzynia :) Jest jakaś zasada, czy trzeba nurkować pod maskę?

Auto to Logan sedan, I rej. w 2007r., 100tys przebiegu.

Ogólnie temat zakładam po to, żeby poznać Wasze opinie, czy warto coś takiego robić.


Co do samej usterki, może się komuś przyda:
W aucie zaczęło coś świszczeć, przy 50 zauważalnie, przy 70 już na tyle głośno, że irytowało. Mój mechanik wymienił oba łożyska kół przednich, przeczyścił tarcze hamulcowe, wymienił na próbę opony.. dalej to samo. Okazało się, że to właśnie łożyska w skrzyni biegów, drugi (inny) warsztat to potwierdził. Dodam, że skrzynia chodzi idealnie, nie ma oznak zużycia. Jak widać licho nie śpi.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-27, 22:36   

ciężko było by coś spasować
a skoro skrzynia będzie wyjęta można wymienić zębatkę 5 biegu na większe przełożenie
http://www.daciaklub.pl/f...1652991#1652991
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-27, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tomek tls 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Ligota
Wysłany: 2015-01-27, 22:43   

Dzięki za odpowiedź.
Tak wiem, przeglądałem tamten wątek, jednak wolałbym "pełne" 6 biegów :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-27, 22:48   

nie wiadomo czy obudowa skrzyni pojedzie pod silnik
inne sprzęgło
pewnie też mocowanie , łąpa itp

musiał byś kupić rozbitka i przekładać z niego połowę silnika
a wtedy możesz od razu swapować na 2.0 silnik
ale nadal taniej i lepiej będzie kupić nowy samochód

opcja z zębatką będzie najtańsza i najpewniejsza
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-27, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-28, 09:43   Re: Logan 1.6 16v i 6 biegowa skrzynia

...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-01-28, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-01-28, 10:25   

To jest właśnie to "skrzynia bezobsługowa i oleju się nie wymienia"

Ja w swojej MCV-ce wymieniałem przed stówą profilaktycznie.
 
Tomek tls 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Ligota
Wysłany: 2015-01-28, 18:25   

Marek1603 napisał/a:
To jest właśnie to "skrzynia bezobsługowa i oleju się nie wymienia"

Ja w swojej MCV-ce wymieniałem przed stówą profilaktycznie.


olej był wymieniany w czerwcu 2013, więc nie tak dawno.

Chyba jednak skuszę się na wymianie tylko zębatki od 5-tego biegu. Gdzie takie ustrojstwo można dostać?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-01-28, 18:30   

No to musiało coś być wadliwe.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-28, 20:55   

W serwisie. Jak dobrze kojarze to będzie koło 150zl.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 55
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-28, 21:13   

Marek1603 napisał/a:
To jest właśnie to "skrzynia bezobsługowa i oleju się nie wymienia"

Ja w swojej MCV-ce wymieniałem przed stówą profilaktycznie.


Zdecydowanie wymieniać olej w skrzyni. Dodatkowo radzę także wymienić płyn w układzie hydraulicznego wspomagania. U mnie po 100 tysiącach we fiacie była czarna breja - a podobno też się nie wymienia :/
 
Tomek tls 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Ligota
Wysłany: 2015-03-10, 01:31   

Tomek tls napisał/a:
Co do samej usterki, może się komuś przyda:
W aucie zaczęło coś świszczeć, przy 50 zauważalnie, przy 70 już na tyle głośno, że irytowało. Mój mechanik wymienił oba łożyska kół przednich, przeczyścił tarcze hamulcowe, wymienił na próbę opony.. dalej to samo. Okazało się, że to właśnie łożyska w skrzyni biegów, drugi (inny) warsztat to potwierdził. Dodam, że skrzynia chodzi idealnie, nie ma oznak zużycia. Jak widać licho nie śpi.


PODSUMOWANIE PROBLEMU:
Panowie wrzucam tutaj posta ku przestrodze, możecie mi wierzyć lub nie, bo niezłe jaja wyszły.

Łożyska kół przednich wymienione (560zł z robocizną), problem nie ustąpił. W międzyczasie:
-wymienione koła na próbę,
-tarcze hamulcowe po toczeniu (czy co tam się z nimi robi),
-zaklejony folią przód też na próbę ( fotka: http://i.imgur.com/cIPjVli.jpg ),
-demontarz dolotu, próba wyjęcia niektórych uszczelek, plastików, kołpaków, nadkoli...
-wymiana omawianych łożysk skrzyni (1650 zł z robocizną, robocizna po kosztach bo mechanikowi wstyd, koszt samych części to 1100zł)
-inne
i kur...opatwa, dalej coś gra...

Auto oglądało w sumie 4 mechaników, jednak sam rozwiązałem problem, którym była zbyt pionowo ustawiona antena radia! Tak kur...! Jakieś lewe powietrze się pod nią dostaje (zapewne jej uchwyt jest do wymiany) i zaczyna grać jak jest pionowo ustawiona.

Ile kosztuje przestawienie anteny w Loganie? 560+1650=2210zł (+2 miesiące zaprzyjaźnienia z komunikacją miejską)
Ilu ludzi trzeba do usunięcia usterki? 4 mechaników i 1 programista...

Proponuję zmienić nazwę i gdzieś przykleić, żeby następny ktoś wziął pod uwagę mój przypadek zanim wyda ponad 2 tys zł.

PS: skrzynia zostaje 5-cio biegowa, na 6-tkę obecnie mnie nie stać :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-10, 07:50   

OMG, współczucia i szacun.
Jeśli jesteś programistą to szybko to "odpracujesz" 8-) , no i jesteś bogatszy o niecodzienne doświadczenie :P
A Ci mechanicy to mogą śrubki odkręcać a nie bawić się w naprawę auta.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-03-10, 07:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-11, 00:02   

Po prostu zostałeś wydymany przez mechaników-cwaniaczków, którzy zwietrzyli jelenia (znaczy kogoś kto się nie zna). To smutne, że takie praktyki wciąż pokutują. Brak słów.
Ciekawe, czy w ogóle coś Ci wymienili. A fotka z folią, to istna kpina, co oni chcieli w ten sposób osiągnąć? Ile Cię skasowali za ofoliowanie samochodu folią do owijania palet?
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-03-11, 00:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-11, 00:38   

łożyska kół już wymieniałeś na zaś
ale z tą skrzynią to lipa
nie dość że cie ostro skasowali (używa skrzyni 300-500 zł ) + robocizna 300 -400 to jeszcze skrócili jej żywot
każda rozbierana skrzynia nie jest już tak dobra jak fabryczna.
Zawsze masz jeszcze amortyzacje kosztów w przypadku pomyłki bo skrzynie kupioną zawsze można oddać .
A ta robocizna to żadna promocja 550 zł za zrzucenie skrzyni to naprawdę dużo ja płaciłem 300 zł .
No chyba że ten mechanik rozmontowywał skrzynie w co wątpię bo robi to kilka zakładów w PL


Grzebać przy skrzyni opłaca się tylko przy naprawdę drogich maszynach gdzie uzywka kosztuje grubo powyżej 2 tyś a logan to prosta machina
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-11, 00:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-03-11, 07:37   

Karenzo, zwykła pięciobiegowa skrzynia biegów to nie prom kosmiczny. Nie jestem mechanikiem z zawodu ale udało mi się 3 razy w życiu poprawić parametry fabrycznych skrzyń biegów poprzez wymianę łożysk albo skasowanie luzu. Fakt, że miały przebiegi powyżej albo grubo powyżej 200 tys. km. Renaultowej nie rozbierałem ale raczej nie ma tam żadnych rewolucyjnych rozwiązań.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-11, 13:11   

mi chodzi o całkowite rozbieranie
tzn zdejmowanie kół zębatych
I pisze to w kontekście skrzyń regenerowanych gdzie cała regeneracja polega na myciu .
Zestaw uszczelek do skrzyni VW to min 300 zł kiedy taka skrzynia kosztuje 500 zł
_________________
Moje auto
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-11, 15:48   

Smutna to historia i jeszcze wyciągająca kasę z kieszeni. Przypomniała mi się podobna z lat 80-tych ubiegłego wieku. Znajomy miał fiata i coś mu stukało z tyłu, odwiedzał podobnie jak Tomek tls mechaników, wymieniali coś tam. Dokonywali prób jazdy, czasami stuk się pojawiał i zanikał. Właściciel dopiero odkrył, że przyczyna tkwiła w bagażniku, woził tam wiaderko z ze szczotką do mycia samochodu i ta szczotka przemieszczała się i pukała w klapę bagażnika i ot cały problem.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-11, 15:50   

Ja rozumiem jakby to była skrzynia w dieslu lub Tce, tam są dużo większe drgania niż w benzynie i niby między innymi po to montują w dieslach i Tce dwumasy. Takich mechaników to szerokim łukiem omijać, bo poza tym, że diagnozę mieli do bani, to i tak dużo taniej wyszłoby zrobić podmianę.

A co do antenki w francuzach to też miałem z nimi zawsze problemy. Jedna mi się na gwincie zapiekła i przez to na myjce mi ją połamało bo niedało się jej odkręcić (od tej pory zawsze walę na gwint wd40 po umyciu samochodu), a druga przeciekała i mi kapało przez lampkę podczas deszczu :-? . Dopiero rozebrane wszystkiego i osadzenie jej na silikonie dekarskim rozwiązało definitywnie problem.
 
Tomek tls 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Ligota
Wysłany: 2015-03-12, 00:41   

@corrado
Dzięki. Jednak wolałbym być bogatszy o 2000zł :)

@Lza
Folia to mój osobisty scenariusz testów. Jak widać skuteczny, niecałe 3h i znalazłem przyczynę. A co do mechaników; co mam zrobić, mogę się jakoś odwołać? Próbowałem to zrobić, ale to na koniec postu

@Karenzo
Mechanik proponował mi używaną skrzynią, jednak nie zgodziłem się na tę opcję -mimo, że byłaby tańsza- obecna ma niecałe 100k przebiegu i biegi wchodzą tak samo jak w nowym, a używane nie wiadomo co bym dostał. Mechanik rozmontowywał skrzynie samodzielnie, łożyska oryginalne.

@cookie
Dokładnie tak jak mówisz :)

@Józef
Niestety wyszło podobnie jak u znajomego.

@skylar
Tak jak mówię, sam nie zgodziłem się na podmianę na inną, chciałem mieć tę, wiedząc, że będzie drożej. Firmy regenerują skrzynie za 700zł, tylko pytanie co tam do niej wkładają, skoro sam komplet oryginalnych łożysk kosztuje 1100zł?

Co do odwoływania się: kontaktowałem się z Rzecznikiem konsumentów i jedyne czego się dowiedziałem to to, że móglbym się domagać obniżenia ceny (tłumaczenie w stylu, że usługa została wykonana i za nią trzeba zapłacić, mimo, że problem nie został rozwiązany), a to właściwie zaproponował sam mechanik, bo początkowo (gdy jeszcze twierdził, że rozwiązał problem) chciał 2000zł za wymianę łożysk, a w końcu wziął 1650zł. Ma ktoś inne pomysły? Ogólnie stwierdziłem, że nic z tym więcej niestety nie zrobię...

A mechanika raczej nie podejrzewam o celowe wyciąganie kasy, jeżdzę do niego od zawsze (nie tylko z tym samochodem), i sądzę, że więcej by stracił gdybym przestał jeździć, niż jednorazowe "zarobienie" 2000zł.
Ostatnio zmieniony przez Tomek tls 2015-03-12, 00:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-12, 08:56   

Tomek tls napisał/a:
-tarcze hamulcowe po toczeniu (czy co tam się z nimi robi),

Tak z ciekawości ile dałeś za toczenie tarcz? Dawniej było to bardzo popularne bo tarcze były tak skonstruowane, że wytrzymywały całą żywotność samochodu. Teraz jak jest każdy wie.
Tomek tls napisał/a:
Ogólnie stwierdziłem, że nic z tym więcej niestety nie zrobię...

Mógłbyś walczyć tylko po co. Stracisz nerwy, czas i pieniądze. A szczególnie, że
Tomek tls napisał/a:
jeżdżę do niego od zawsze (nie tylko z tym samochodem), i sądzę, że więcej by stracił gdybym przestał jeździć,

więc najlepiej byłoby to polubownie załatwić. Jedyne co według mnie możesz jeszcze spróbować to załatwić sobie u tego mechanika, w ramach rekompensaty, stały rabat na przyszłość ;-) . Myślę, że jeśli mu zależy na stałym kliencie to 5-10% powinien dać.

A wracają do kwestii świstów to podobny efekt mogą dawać poprzeczki założone na relingi oraz różne elementy zamocowane do tych poprzeczek. Ja raz to mocno główkowałem co się dzieje bo element na relingach zaczął wpadać drgania, a buda samochodu działała jak pudło rezonansowe ;-) . Hałas niemiłosierny ale przez to, że występował on tylko na autostradzie i tylko w pewnym zakresie prędkości, w miarę szybko doszedłem co się dzieje. Nie zmienia to faktu, iż pasażerowie najedli się strachu widząc oczami wyobraźni rozpadający się samochód na autostradzie przy znacznej prędkości :shock: .
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-12, 09:00, w całości zmieniany 4 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-12, 09:19   

Jako klienci mamy prawo do reklamacji źle wykonanych usług, ale z tym różnie jest, zwłaszcza w przypadku takich jednoosobowych zakładów usługowych. (z doświadczenia, to w zasadzie im mniejsza firma tym gorzej z uznawaniem reklamacji). Pragmatycznie patrząc, to teraz jest już za późno na działanie. Lapmka powinna Ci się zapalić po pierwszej naprawie, gdy wsiadłeś w 'naprawiony' samochód i usłyszałeś znów ten sam dźwięk. Obowiązkiem mechanika jest naprawić usterkę. Mechanik powinien też upewnić się, zanim Ci wyda pojazd, że usterkę usunął. Ty możesz być listonoiszem, hydraulikiem, historykiem sztuki - nie powinno Cię wogóle obchodzić, co i jak trzeba wymienić. To jest rola mechanika, żeby zdiagnozował i wycenił usługę i jeśli się na cenę zgadzasz - usunął usterkę w cenie którą zadeklarował. Po usunięciu usterki bierzesz paragon, wyjeżdżasz, i jeśli stwierdzasz, że usterka nie została usunięta, to po prostu rekalmacja - odstawiasz auto spowrotem i żądasz wykonania usługi za którą zapłaciłeś. Jeśli mechanik popełnił błąd w diagnozie - to on powinien pokryć koszty swojej pomyłki, naprawiając uszkodzony element - a nie Ty. Jeśłi będizesz się dawał wykorzystywać w ten sposób, to takie pijawki będą ssały cię bez końca.

Dla mnie ten mechanik albo rzeczywiście nie ma pojęcia o mechnice, albo celowo cię naciągał, widząc, że nie reagujesz i płacisz za nie wykoananą usługę. Uszkodzenia (lub zużycie) łożysk kół można zdiagnozować bez odkręcania koła, więc albo mechanik nie ma wiedzy, albo celowo powiedział, że łożyska są uszkodzone, żeby na tobie zarobić. Jeszcze bardziej mnie zastanawia, jak mógł oddać Ci samochód nie spradziwszy, czy usterka zaostała usunięta! Mechnik po naprawie zawsze powinien zrobić kilkuset metrową przejażdżekę, żeby sprawdzić, czy wszystko po naprawie się zachowuje jak należy! Tu ewidentnie ani po pierwszej, ani po drugiej naprawie nic nie sprawdził. Jak dla mnie to ten człowiek powinien zamknąć warsztat i zabrać się za łopatę. (czy Ty jako programista oddajesz program bez ani jednego testu, bez sprawdzenia, czy kod wogóle wykonuje wymagane przez klienta funkcje?)

Moim zdaniem, dla Ciebie i Twojego samochodu lepiej będzie, jak więcej do niego nie pojedziesz, (chyba że masz syndrom sztokholmski :-) A najlepiej jeszcze wystawić mu adekwatne opinie gdzie się da, żeby uratować kolejnych ludzi przed jawną grabieżą.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne