Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-11, 19:42
Marcin1981 napisał/a:
Do zamknięcia sprawy potrzebna jest dobra wola obu stron.
Realne oczekiwania klienta i realne możliwości salonu.
Możliwości salonu są takie: zamówić dla tego klienta nowe auto, nie odbierać go z transportu jeśli będzie miało wady.
Zrobić upust w wysokości marży, że klient musiał czekać dwa razy.
Auto obecne, podmalowane, sprzedać komuś innemu np. z takim rabatem, jaką macie marżę - pewnie wtedy jakiś chętny się znajdzie nawet na auto malowane.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-11, 19:50
Do zamknięcia przykładowej, podobnej, hipotetycznej sprawy wystarczyłoby np. mnie jako klientowi (wg wyboru klienta):
1. naprawa samochodu i solidny rabat,
2. dostawa nowego wozu wolnego od wad,
3. zwrot kasy.
W każdym wariancie ze słowem PRZEPRASZAMY.
Brendzlowanie się "fachowców" po Internetach nie prowadzi do zamknięcia sprawy.
I tyle. Szkoda strzępić klawiatury na udowadnianie oczywistości.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Szwagier swojego czasu woził TIR-em samochody po Europie i opowiadał jak to Panowie w miejscach rozładunku oglądali wyładowane auta pod kątem rys i wgnieceń, bo do momentu odbioru kierowca odpowiada za transport (sam kierowca w ten sposób odbiera samochody w fabryce). Więc w naszym przypadku ktoś przeoczył uszkodzenia , bo inaczej ASO obciążyło by przewoźnika, lub uszkodzenia powstały u nich i chcą wszystko zcedować na nabywcę.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-11, 20:07
Marcin1981 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Do zamknięcia przykładowej, podobnej, hipotetycznej sprawy wystarczyłoby np. mnie jako klientowi (wg wyboru klienta):
1. naprawa samochodu i solidny rabat,
2. dostawa nowego wozu wolnego od wad,
3. zwrot kasy.
W każdym wariancie ze słowem PRZEPRASZAMY.
Brendzlowanie się "fachowców" po Internetach nie prowadzi do zamknięcia sprawy.
I tyle. Szkoda strzępić klawiatury na udowadnianie oczywistości.
Niech klient wyjdzie z propozycją rabatu.
Co masz na myśli pisząc "brendzlowanie"?
Mistrzuniu za chwilę minie miesiąc od chwili gdy próbowaliście spuścić gościa na drzewo. Piłka jest po wasze stronie, bierzcie za słuchawkę i dzwońcie do faceta.
Brendzlować się za SJP:
"brandzlować się: (pospolite)
m.in. przedłużać poprzez niepotrzebną zabawę"
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Mistrzuniu za chwilę minie miesiąc od chwili gdy próbowaliście spuścić gościa na drzewo. Piłka jest po wasze stronie, bierzcie za słuchawkę i dzwońcie do faceta.
Rozszyfrowałeś mnie.
Jesteś jak James Bond.
Nie jestem pracownikiem tego dealera.
A kolega jak widzę po wpisach ma olbrzymie doświadczenie mediacyjne i w rozwiązywaniu sporów.
Wątpię żeby goście z Renault chcieli poczytać o tym konkretnym wozie w Auto Świecie.
Przez miesiąc sprzedaż spadnie z np. 400 do 350, potem wróci do normy.
Macie jeszcze jakiekolwiek wątpliwości co do poziomu arogancji i lekceważenia klienta przez tzw. branżę? Marcin1981, dziękuję za rozwianie resztek złudzeń.
jan ostrzyca napisał/a:
Wątpię żeby goście z Renault chcieli poczytać o tym konkretnym wozie w Auto Świecie.
Przez miesiąc sprzedaż spadnie z np. 400 do 350, potem wróci do normy.
Macie jeszcze jakiekolwiek wątpliwości co do poziomu arogancji i lekceważenia klienta przez tzw. branżę? Marcin1981, dziękuję za rozwianie resztek złudzeń.
Tak jest w każdej branzy, nie tylko w samochodach, każdy producent liczy się że może mieć "złą prasę", ale ludzie szybko zapominają, patrz na wyniki Toyoty w świetle afery sprzed paru lat w Stanach, był spadek, potem wzrost i wszystko wróciło do normy.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-11, 20:53
Panowie o czym my tu mówimy. Ja za kilkumiesięczny pobyt auta w serwisie w Poznaniu dowiadywałem się co mogę dostać. Propozycja z mojej strony myślę była śmieszna - myślę, że salon kosztowałoby to z 2000, ale salon powiedział że nic nie dostanę i mam spadać, bo mi się nic nie należy....
Biorąc pod uwagę średnią krajową na "średniego dustera" trzeba odkładać 2 lata mieszkając pod mostem, chodząc nago i jedząc trawę z przydrożnego rowu - Dacia z takim podejściem za daleko nie zajedzie. Jedna, dwie głośne sprawy i po zawodach.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Uważam, że kolega Marcin1981 nie jest z rzeczonego salonu. On jest z konkurencji i robi im po prostu złą reklamę snując niedopowiedzenia i trollując temat - z powodzeniem zresztą :)
ale mysle ze mozna byloby naglosnic sprawe z lekka troche w jakims tvn turbo albo gazecie, etc., w koncu klient jest najwazniejszy;
koniec koncow to nie jest znowu takie tanie auto - 50-60tys , mozna kupic w tej cenie naprawde porzadnego kompakta lub sedana,... wiec mozna wymagac
corrado, nie tylko można, ale i należy. Gwarantuję Ci, ze żadna firma nie lubi "złej prasy", nawet jeśli statystycznie jest na nią przygotowana. Gdyby było inaczej, firmy nie utrzymywałyby rozbudowanych działów PR.
żałosne jest to że jak klient ma jakieś zastrzeżenia to salon powinien mu je wszystkie rozwiązać
pewnie wystarczyło wytłumaczyć co i jak klientowi , ale komuś się nie chciało więc wolał posłać na drzewo klienta który pewnie nie wiedział co jest grane
a Marcin1981 może i jest pracownikiem tego salonu ,a może i nie widać że zna się w temacie od środka jak pracownik . Na pewno nie jest z żadnej gazety ani z konkurencyjnego salonu .
Jak bym był pracownikiem salonu to "gów.... by mnie obchodziło czy u konkurencji się pali i wali
Raczej stawiam na pracownika/szefa owego salonu który sprzedał felerne auto .
Jeżeli salon zgodził się oddać zaliczkę to znaczy że czuje się winny bo w innym wypadku klient złamanego grosza by nie dostał
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-11, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-11, 22:24
ZbujMadej napisał/a:
Uważam, że kolega Marcin1981 nie jest z rzeczonego salonu. On jest z konkurencji i robi im po prostu złą reklamę snując niedopowiedzenia i trollując temat - z powodzeniem zresztą :)
Marcin1981 pisze dokładnie jak jest i jak to zdroworozsądkowo wygląda. Trzeba opinii rzeczoznawcy.
Trollujemy to my wszyscy bo nikt z nas tego auta na żywo nie widział a teorie mamy że hoho.
Autor wątku milczy a szkoda.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-02-11, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
bzdrua .
salon dostarczył niepełnowartościowy produkt i teraz każe klientowi ciągać ich po sądach
a wiadomo że to kosztuje i trwa
Jest też druga opcja
Autor tematu w ogóle nie zna się na rzeczy i histeryzuje ale obsługa salonu powinna mu wszystko spokojnie wytłumaczyć
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-12, 01:51, w całości zmieniany 6 razy
Czarny scenariusz dla klienta:
Barejowskie "nie mam Pańskiego płaszcza i co mi Pan zrobi"
Założę się że klient nie ma na zamówieniu nr VIN.
Oglądał jakiegoś Dustera należącego do ASO
Jego to byłby wtedy gdyby zapłacił całość i otrzymał Fakturę z nr VIN.
A tak dealer może powiedzieć że to nie jest samochód zamówiony przez klienta, a jego samochód przyjedzie w późniejszym terminie.
Karenzo napisał/a:
Sorry bardzo ale pracownicy ASO to tacy sami złodzieje i krętacze jak "mirek handlarz " z auto komisu "niemiec płakał jak sprzedawał "
Kiedyś słyszałem opinie że każdy złodziej w innym człowieku widzi złodzieja.
Nie obrażaj innych ludzi.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-02-12, 06:21, w całości zmieniany 1 raz
A tak dealer może powiedzieć że to nie jest samochód zamówiony przez klienta, a jego samochód przyjedzie w późniejszym terminie.
I w takim przypadku diler wyszedłby całkiem z twarzą z tej sytuacji.
Marcinie z całym szacunkiem, ale większość ludzi przedstawiających się jako osoby z branży, przedstawia nam dokładnie ten sam sposób schemat działania. Co tam rysa, co tam rdza, bo przecież statek, lora i inne, a klient czekający na samochód kilka miesięcy i tak to weźmie, bo nie może się doczekać więc przymknie oko. Auto przy odbiorze powinno być nieskazitelnie czyste i bez skazy, dokładnie takie jak wyjechało z fabryki, łącznie, z każdą zakrętką na wentylu i niezależnie od jego ceny. To nie może być problem klienta, że się auto porysowało w transporcie, to jest problem dilera, że takie auto odebrał, a potem sam próbuje to pchnąć klientowi.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-12, 07:34
Marcin1981 napisał/a:
Tak jest w każdej branzy, nie tylko w samochodach, każdy producent liczy się że może mieć "złą prasę", ale ludzie szybko zapominają, patrz na wyniki Toyoty w świetle afery sprzed paru lat w Stanach, był spadek, potem wzrost i wszystko wróciło do normy.
Zapomniałeś dodać ile to kosztowało Toyotę.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Tak jest w każdej branzy, nie tylko w samochodach, każdy producent liczy się że może mieć "złą prasę", ale ludzie szybko zapominają, patrz na wyniki Toyoty w świetle afery sprzed paru lat w Stanach, był spadek, potem wzrost i wszystko wróciło do normy.
Zapomniałeś dodać ile to kosztowało Toyotę.
Masz jakieś dane na ten temat?
Jak zamknęli bilans roczny?
Mówmy o konkretnych liczbach.
Realnie.
Ten wątek czyta może 1% potencjalnych nabywców Dustera.
Z czego połowa uzna że jak naprawią uszkodzenia to nie ma tematu.
Druga połowa uzna że nie kupią Dustera.
To daje może 0,5% klientów mniej.
Jak temat trafi do Auto Świata, czy też TVN Turbo to Dacia straci może 2-3% klientów.
Pisanie że jedna, dwie takie sprawy i po Dacii to bzdura.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-02-12, 08:46, w całości zmieniany 1 raz
Realnie.
Ten wątek czyta może 1% potencjalnych nabywców Dustera.
Z czego połowa uzna że jak naprawią uszkodzenia to nie ma tematu.
Druga połowa uzna że nie kupią Dustera.
To daje może 0,5% klientów mniej.
Jak temat trafi do Auto Świata, czy też TVN Turbo to Dacia straci może 2-3% klientów.
Pisanie że jedna, dwie takie sprawy i po Dacii to bzdura.
I dlatego można w d... klienta, bo statystycznie wielkich strat nie ma? A takie słowo jak uczciwość to jeszcze działa na tym świecie? Ale tak w biznesie uczciwość=frajerstwo.
Realnie.
Ten wątek czyta może 1% potencjalnych nabywców Dustera.
Z czego połowa uzna że jak naprawią uszkodzenia to nie ma tematu.
Druga połowa uzna że nie kupią Dustera.
To daje może 0,5% klientów mniej.
Jak temat trafi do Auto Świata, czy też TVN Turbo to Dacia straci może 2-3% klientów.
Pisanie że jedna, dwie takie sprawy i po Dacii to bzdura.
Dokładnie tak jak piszesz, wręcz skoryguję procenty.:) 0,025% przed zakupem Dacii czyta nasze forum, kolejne 0,025% stanie się jego użytkownikiem po zakupie. Jeżeli temat trafi do AŚ lub TVN Turbo Dacia straci 0,5% klientów, ponieważ niewielu studiuje wnikliwie internet czy szuka programów tv na temat danego modelu/marki. Kto chce i tak kupi.
Dziś choćby słyszałem, że co drugi Polak pomiędzy 25 a 64 rokiem życia boi się komputera.:))
Ja bym tego konkretnego samochodu, jak już pisałem nie odebrał, warto jednak powalczyć w tym temacie z RP i wyegzekwować wydanie egzemplarza bez wad.
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2015-02-12, 08:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum