Myślę intensywnie nad małym kombi. Ponieważ jestem z Wrocławia więc auto by jeździło głównie po mieście (stąd małe) ale też na weekendowe/wakacyjne wyjazdy dla tego kombi:
Co można kupić nowego:
1. Dacia Logan MCV
2. Skoda Rapid *ok nie kombi za to liftback
3. Skoda Fabia *kombi
4. Renault Clio kombi
5. Seat Ibiza Kombi
Nie kombi, ale ceny kombi i normalne silniki wolnossące
1. Opel Meriva
2. KIA Venga
Pytania:
1. Rozważam tylko i wyłącznie benzynę wolnossącą więc rodzi się pytanie jak by się sprawowała taka benzyna na trasach ?|(wszystkie małe kombiaki oprócz seata mają 75 koni i pojemności od 1 do 1,2 litra)
2. Nie mam pojęcia w jakim segmencie jest Meriva ale wygląda dość ciekawie, są jeszcze podobne inne auta z wolnossakami w okolicy 100KM?
3. Znacie jeszcze jakieś inne kombi segmentu B innych producentów?
*ewentualnie inne byle duża klapa bagażnika i bagażnik od 450 litrów
*edit
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2015-02-13, 23:43, w całości zmieniany 2 razy
Przejechałem Fabią II kombi 80tys km przez 6 latek, w tym były 3 przeprowadzki, wożenie dzieci, szaf(w sumie jakbym zliczył to 3), tapczanów (1), oczywiście w paczkach, kafle, deski ... aha i dwa blaty kuchenne z ikei 2,6m (domknąłem bagażnik!) :D. Wymieniłem tylko pompe wody po rozszczelnieniu.
1. Mialem benzynke 1.4 85km, przyznam, ze na klimie było to za mało.. chociaz na 3ce do 110km/h ładnie jechała. W trasie 5,9l/100km.
Wydaje się że fabka jest mała, ale aż dziw bierze ile się zmieści w srodku przy odrobinie kombinacji :)
Rapid wg mnie bez rewelacji, fabia dobra, sprawdzona i w wersji III :)
Ostatnio zmieniony przez wrzesi 2015-02-12, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-02-12, 15:39 Re: Małe kombi
Nanouser napisał/a:
Myślę intensywnie nad małym kombi. Ponieważ jestem z Wrocławia więc auto by jeździło głównie po mieście (stąd małe) ale też na weekendowe/wakacyjne wyjazdy dla tego kombi:
(...)
2. Skoda Rapid
Skoda Rapid w wersji Spaceback to hatchback, a nie kombi, więc pojemnością bagażnika nie powala (415 litrów). Jeśli to ma być auto na wakacyjne wyjazdy z rodziną, to może być za mało. Natomiast w wersji liftback Rapid ma 550 litrów, ale jego sylwetka przypomina klasycznego sedana, więc nie wiem, czy taka linia auta Ci odpowiada.
Tak na marginesie, to Rapid pozycjonowany jest jako kompakt, więc segment C, choć przynależność do segmentu jest przy wyborze auta drugoplanowa.
Tak na marginesie, to Rapid pozycjonowany jest jako kompakt, więc segment C, choć przynależność do segmentu jest przy wyborze auta drugoplanowa.
Heh to Octavia pewnie będzie w "C i pół"
Fabia 2 z silnikiem 1.4 85 KM jak najbardziej ok, tyle że z dostępnością jest problem.
Miałem taką służbówkę, wiem co potrafi aczkolwiek w trasie jest w niej głośno, ale samochodzik jest w porządku.
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-02-12, 19:56
Nanouser napisał/a:
Heh to Octavia pewnie będzie w "C i pół"
No co najmniej - tak się Czechom rozrosła 3 generacja tego modelu .
A tak na poważnie, to nie napisałeś, czy auto ma być dla całej rodziny, czy nie. To istotne, bo wtedy inną wagę można przyłożyć do walorów praktyczno-użytkowych, a inną do strony wizualnej. Gdybym miał wybrać spośród 4 modeli kombi (Dacia Logan MCV, Skoda Fabia, Renault Clio, Seat Ibiza) auto dla rodziny 2+2 lub większej, to pojemność bagażnika Dacii Logan MCV przesądziłaby sprawę na jej korzyść. Jeśli miałoby to być auto dla 1-2 osób, to zdecydowanie najbardziej podoba mi się Renault Clio Grandtour. Jeśli chciałbym zostać przy Skodzie, to zdecydowanie wolałbym Fabię 3 niż 2. Nowsza technologia i dużo bardziej proporcjonalna sylwetka przekonałyby mnie w takiej sytuacji.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-12, 21:38
Kupując tego typu auto ja osobiście patrzę na funkcjonalność czyli m.in.:
czy po złożeniu siedzeń jest płaska podłoga
czy złożone siedzenia nie zabierają za dużo długości przestrzeni bagażowej, idealnie jak siedzisko idzie do góry a oparcie tworzy płaską kontynuacje podłogi bagażnika
czy jest siatka lub możliwość jej dokupienia za drugi rząd siedzeń
czy siatkę można zamontować za pierwszy rząd siedzeń
jak jest wyprofilowany tylna część tzn czy nie jest w środku z tyłu za bardzo obła co ogranicza przewożenie elementów o większych gabarytach np. szafek
Jak się tego nie weźmie po uwagę to można się później rozczarować bo niby mamy combi a g.. można przewieść.
Co można kupić nowego:
1. Dacia Logan MCV
3. Skoda Fabia *kombi
Pytania:
1. Rozważam tylko i wyłącznie benzynę wolnossącą więc rodzi się pytanie jak by się sprawowała taka benzyna na trasach ?|(wszystkie małe kombiaki oprócz seata mają 75 koni i pojemności od 1 do 1,2 litra)
*ewentualnie inne byle duża klapa bagażnika i bagażnik od 450 litrów
Na trasie Logan MCV z silnikiem 1,2 16V 75 KM jest trochę "ospały" (brakuje mocy). Najlepszy wybór to Fabia II 1,4 16V 86 KM (ale chyba już tylko z wyprzedaży rocznika 2014, bo w Fabii III już takiego silnika nie będzie, a silnik 1,0 60 lub 75 KM to zbyt mało).
P.S. Szkoda, że nie bierzesz pod uwagę Dacii Lodgy z silnikiem 1,6 (jest wszechstronna i ma wielki bagażnik).
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-02-12, 23:05 Re: Małe kombi
Cav napisał/a:
Zbój napisał/a:
Tak na marginesie, to Rapid pozycjonowany jest jako kompakt, więc segment C, choć przynależność do segmentu jest przy wyborze auta drugoplanowa.
Przez kogo?
Może przez marketingowców Skody, bo nikt poważny na takie brednie się nie nabierze.
Przypominam że to Octavia ma płytę podłogową od Golfa, Rapid od Polo - teraz jaśniej jaka to klasa?
I to widać słychać i czuć w tym aucie, zwłaszcza na szerokość jest kiepściutko.
Jeśli Skoda Rapid, to może też Seat Toledo?
A jeśli Meriva, to może Kia Venga lub Hyundai ix20? Mają dobre wolnossące benzyniaki 1.4 90KM i dłuższe gwarancje od konkurencji.
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2015-02-13, 12:11
funyo napisał/a:
Jeśli Skoda Rapid, to może też Seat Toledo?
A jeśli kolega Nanouser bierze pod uwagę kompaktowe budżetowe liftbacki koncernu VAG, to można się jeszcze przyjrzeć kompaktowym budżetowym sedanom z PSA. Peugeot 301 / Citroen C-Elysee są cenowo nawet atrakcyjniejsze niż Skoda Rapid / Seat Toledo.
Co można kupić nowego:
1. Dacia Logan MCV
3. Skoda Fabia *kombi
Pytania:
1. Rozważam tylko i wyłącznie benzynę wolnossącą więc rodzi się pytanie jak by się sprawowała taka benzyna na trasach ?|(wszystkie małe kombiaki oprócz seata mają 75 koni i pojemności od 1 do 1,2 litra)
*ewentualnie inne byle duża klapa bagażnika i bagażnik od 450 litrów
Na trasie Logan MCV z silnikiem 1,2 16V 75 KM jest trochę "ospały" (brakuje mocy). Najlepszy wybór to Fabia II 1,4 16V 86 KM (ale chyba już tylko z wyprzedaży rocznika 2014, bo w Fabii III już takiego silnika nie będzie, a silnik 1,0 60 lub 75 KM to zbyt mało).
P.S. Szkoda, że nie bierzesz pod uwagę Dacii Lodgy z silnikiem 1,6 (jest wszechstronna i ma wielki bagażnik).
Co można kupić nowego:
1. Dacia Logan MCV
3. Skoda Fabia *kombi
Pytania:
1. Rozważam tylko i wyłącznie benzynę wolnossącą więc rodzi się pytanie jak by się sprawowała taka benzyna na trasach ?|(wszystkie małe kombiaki oprócz seata mają 75 koni i pojemności od 1 do 1,2 litra)
*ewentualnie inne byle duża klapa bagażnika i bagażnik od 450 litrów
Na trasie Logan MCV z silnikiem 1,2 16V 75 KM jest trochę "ospały" (brakuje mocy). Najlepszy wybór to Fabia II 1,4 16V 86 KM (ale chyba już tylko z wyprzedaży rocznika 2014, bo w Fabii III już takiego silnika nie będzie, a silnik 1,0 60 lub 75 KM to zbyt mało).
P.S. Szkoda, że nie bierzesz pod uwagę Dacii Lodgy z silnikiem 1,6 (jest wszechstronna i ma wielki bagażnik).
Tylko Dacia Lodgy spełnia wszelkie wymogi i tyle.
Miało być też i nie za duże, do miasta, więc Lodgy odpada.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-02-13, 23:11
d3mol3k napisał/a:
Kia Venga tak w starszej (może gdzieś maja w salonach) wersji
Raczej już nie ma, na początku stycznia zostały same benzynowe, kilka sztuk. Wiem, bo pytałem. Cena była PONIŻEJ 50K, ale z uwzględnieniem 2% przy zakupie na firmę. Do tego gratis światła dzienne (bo ten model nie ma!) i coś tam jeszcze.
Myślałem o Lodgy, ale u mnie rodzinka 2+1
więc w większości czasu woziłbym powietrze.
Oglądałem citroena C-Elysee, furka fajna, ale sedan. Obecnie jeżdżę Meganką w sedanie. Kupiłem bo była okazja. Cieszyłem się zakupem, do póki nie musiałem przewieść małej pralki, ładowanej od góry. Pojechała na tylnej kanapie bo przegrała konfrontację z otworem bagażnika. Od ponad 7 lat muszę pożyczać auto aby przewieźć coś większego. Tego to nawet nie zrekompensuje mi fajny silnik 1,6 chyba 110 koni i atrakcyjna cena. (musiałbym zostawić mojego złomka w salonie i dopłacić około 43tysiące za wersję podobną wyposażeniowo do Logana Laureata)
funyo KIA Venga - dopisuję do listy
mojo myśl żeby rozłożyć kanapę nie przyszła mi do głowy, a niby to takie oczywiste. W tygodniu przejadę się obejrzeć Ibizę ST. Rady odnośnie bagażnika będę miał na uwadze
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-02-13, 23:44 Re: Małe kombi
Nanouser napisał/a:
Pytania:
1. Rozważam tylko i wyłącznie benzynę wolnossącą więc rodzi się pytanie jak by się sprawowała taka benzyna na trasach ?|(wszystkie małe kombiaki oprócz seata mają 75 koni i pojemności od 1 do 1,2 litra)
2. Nie mam pojęcia w jakim segmencie jest Meriva ale wygląda dość ciekawie, są jeszcze podobne inne auta z wolnossakami w okolicy 100KM?
To jest trochę myślenie kategoriami osoby, która chce szrota po dziadku Niemcu, co tylko do kościoła jeździł, i jeśli tylko nie padało :)
Chcesz nowe auto. Będziesz nim jeździł ile lat? 7, 8, a może 10. Rocznie po ile? 10, 12 tys. km. I myślisz, że do 120 tys. km będziesz musiał naprawiać turbo? Albo dwumasę, albo wtryski? Mam jedenastoletniego diesla, rozpoczął dwunasty rok służby, który ma 120tys. km, jeździ głównie po mieście, sypia co dzień pod chmurką i wierz mi, nie padły mu wtryski, nie padła pompa, ani przepływomierz. Nie wiem, co to jest egr :) Fakt, padło turbo, bo trochę zaniedbałem wymianę oleju, używałem Castrola (nigdy więcej). Ale co? I tak mi się opłacało naprawić turbo względem użytkowania takiego auta z silnikiem benzynowym, bo diesle spalają średnio 6-6,6L/100km, a benzynowe 8,5-9L/100km. Policz sobie. Jedyna zaleta silników benzynowych MPI bez turbo na dzień dzisiejszy to:
- bardzo niska cena zakupu (nieraz i 10k zł.)
- w większości bezproblemowy montaż LPG
- jak ktoś powie, że niskie koszty serwisu, to odpowiem, że tak, ale nie w przypadku samochodów nowych, lub kilkuletnich z małym przebiegiem.
Miasto (...)
Nanouser napisał/a:
ale też na weekendowe/wakacyjne wyjazdy dla tego kombi
To pomyśl o nie kombi, plus bagażnik dachowy i box. Zalety: krótsze auto, łatwiej się parkuje WSZĘDZIE, może i tańsze, zależy od Ciebie. Jeśli chcesz przewieźć okazjonalnie więcej, to montujesz bagażnik i boksa. Nie muszisz kupować wszystkiego na raz, lecz po kolei: 1. auto, 2. bagażnik, 3. box. Wady: tylko jedna - nie masz kombi
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-02-14, 00:04
Nanouser napisał/a:
Cieszyłem się zakupem, do póki nie musiałem przewieść małej pralki, ładowanej od góry. Pojechała na tylnej kanapie bo przegrała konfrontację z otworem bagażnika.
Bo sedany, to takie limuzyny. Pralka mieści się w haczbeku po złożeniu tylnych siedzeń bezproblemowo.
...Chcesz nowe auto. Będziesz nim jeździł ile lat? 7, 8, a może 10. Rocznie po ile? 10, 12 tys. km. I myślisz, że do 120 tys. km będziesz musiał naprawiać turbo? Albo dwumasę, albo wtryski?...
Nie wiem, jakie masz doświadczenia z nowymi samochodami (obojętnie czy Pb czy D), ale wcale nie należą do rzadkości sytuacje, że silniki nie dożywają nawet 100tys.km.
Turbo może się wysypać już po 50 tys. a plagą są uszkodzenia "bezobsługowych" łańcuchów rozrządu, które skutkują naprawdę poważnymi kosztami. I to już po 30tys.km.
Dzisiejsze samochody pod względem trwałości nijak się mają do tych sprzed 10-15 lat.
To przykre, że płacąc kupę pieniędzy nie możemy liczyć na bezawaryjną jazdę.
Dlatego ma sens szukanie auta bez turbiny i dwumasy, do tego z jak najdłuższą gwarancją.
I dlatego właśnie Dacia ma takie wzięcie, mimo nie najwyższej jakości.
Ostatnio zmieniony przez funyo 2015-02-14, 00:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum