Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Poziom hałasu w Loganie II z silnikiem 1.5 dci
Autor Wiadomość
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-17, 16:01   Poziom hałasu w Loganie II z silnikiem 1.5 dci

Przeglądając forum jak i różne artykuły na temat Logana II spotkałem się z wieloma opiniami odnośnie braku odpowiedniego wyciszenia silnika a co się z tym wiąże dużego hałasu podczas jazdy w wersji benzynowej 1.2. Jak to wygląda w przypadku Logana II z silnikiem 1.5 dci? Ma on jakieś dodatkowe wyciszenia w stosunku do wersji benzynowej? Wersja benzynowa z tego co widziałem na zdjęciach nie ma wyciszonej nawet pokrywy silnika, jest goła blacha.

Trafiłem też na pomiary głośności różnych samochodów i tam Logan II z silnikiem 1.5 dci 90km wypada bardzo przyzwoicie o ile nie lepiej od wielu innych droższych samochodów.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-02-17, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-17, 20:03   

skylar napisał/a:
Jak to wygląda w przypadku Logana II z silnikiem 1.5 dci? Ma on jakieś dodatkowe wyciszenia w stosunku do wersji benzynowej?

Nie - w przeciwieństwie do pierwszej generacji wygląda na to, że w drugiej wyciszenie jest jednakowe dla wszystkich wersji silnikowych.

Natomiast odmienny jest oczywiście sam hałas generowany przez różne jednostki napędowe - klang szesnastozaworówki, zwłaszcza małej, więc wysoko kręconej przy przyśpieszaniu lub jeździe w dużą prędkością, jest zupełnie inny niż klekot ośmiozaworowego diesla.

I niekoniecznie chodzi tylko o samo natężenie dźwięku ("głośność") - jego barwy i tonacje są po prostu różnie odbierane, także przez poszczególne osoby. Cyferki są jakoś tam pomocne, ale nic nie zastąpi osobistego porównania.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-02-17, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-17, 21:35   

laisar napisał/a:
klekot ośmiozaworowego diesla

Klekot diesla w zupełności mi nie przeszkadza a wręcz działa kojąco przywodząc na myśl stare niezawodne konstrukcje Passat B1 i B2, Golf I i II, Corolla IV i V, Sunny B11 i B12 itp. :mrgreen: . W dieslu były to samochody nie do zajechania (bez problemu setki tysięcy kilometrów leciały), a ich konstruktorzy pamiętali jeszcze czasy kryzysu i takie wolnossące diesle potrafiły spokojnie po mieście palić 5l gdzie teraz jest to uznawane za dobry wynik :shock: .

Bardziej mi chodziło o to, że pojawiają się często informacje, iż w Loganie II 1.2 przy większych prędkościach jest bardzo głośno i żeby rozmawiać trzeba krzyczeć i czy takie coś ma też miejsce przy 1.5 dci.

Zresztą masz rację, że
laisar napisał/a:
klang szesnastozaworówki, zwłaszcza małej, więc wysoko kręconej przy przyśpieszaniu lub jeździe w dużą prędkością, jest zupełnie inny niż klekot ośmiozaworowego diesla
dlatego ubolewam, iż dzięki juropejskim pseudoekologom w Loganie II nie montują już silników 1.6. Były to jak dla mnie silniki o wystarczającej mocy jak dla tak dużego samochodu no i o wiele lepiej "brzmiały" :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-02-17, 21:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-17, 21:40   

no nie pisze że te stare diselki paliły po 5 L
akurat czasami przejadę się takim starym 1.9 D 71 KM to 6-7 to osiągalny wynik przy spokojnej jeździ , nie wspomnie że ten silnik prawie w ogóle nie jedzie
110 to vmax rozsądnych obrotów
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-17, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-17, 22:03   

skylar napisał/a:
czy takie coś ma też miejsce przy 1.5 dci

MSZ - nie i wiele osób na pewno się z tym zgodzi, ale niewątpliwie istnieją osoby (i moto-psuedo-dziennikarze często wydają się do nich należeć), które nie uznają za wystarczająco wyciszone aut poniżej klasy ś.p. maybacha d;

Zaprawdę, powiadam Ci: odbądźże jazdę próbną samowładnie, wtedy hałas ocenisz dokładnie.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-17, 22:18   

Lepiej, ja się spotkałem z recenzją Logana II 1.5 dci 90km gdzie "dziennikarz" żalił się, że silnik ciągnie tylko do 4tys. obrotów i trzeba zmieniać bieg :shock: . Gościu w życiu chyba nie siedział w dieslu, przesiadł się z benzyniaka albo jeszcze lepiej z samochodu z silnikiem Wankla i zdziwiony i pisze, że samochód ma wady :-? .

Na jeździe byłem, ale nie dusiłem bo nie było gdzie a tym bardziej nie było jak osiągnąć 130km/h w korku :evil: .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-17, 22:22   

skylar napisał/a:
Na jeździe byłem, ale nie dusiłem bo nie było gdzie

1. Wrzucić na luz.
2. Zadać np 4500 obr.
3. Słuchać.
4. Gotowe!

(;
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-17, 23:27   

Na to nie wpadłem. Spróbuję zasymulować :-D . Prędkości 130km/h to chyba będzie odpowiadać coś ok. 3500-3750 obr.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-02-18, 00:54   

Skylar wkręcenie silnika dCi na wysokie obroty bez obciążenie tj. na luzie - jest dla silnika szkodliwe. Z tego powodu m.in. diagności podczas okresowych przeglądów technicznych w SKP nie badają zawartości spalin w silnikach diesla (chociaż powinni to robić, tak jak w silnikach benzynowych). Badanie spalin diesla wygląda inaczej niż w silniku benzynowym, bo trzeba silnik wkręcić na wyższe obroty (bez obciążenia), a to może go uszkodzić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-18, 03:09   

Cytat:
wkręcenie silnika dCi na wysokie obroty bez obciążenie tj. na luzie - jest dla silnika szkodliwe

Nie - szkodliwe jest jedynie zrobienie tego nagle. (I tak samo zresztą jak w drugą stronę, czyli gwałtowne odpuszczenie pedału gazu). Przy powolnym zwiększaniu i zmniejszaniu obrotów silnik nie odczuje żadnych negatywnych skutków.

A jeśli ktoś nie wierzy, to niech ten nieco żartobliwy test hałasu przeprowadzi sobie po prostu na 1 czy 2 biegu, będzie miał silnik pod obciążeniem. (Chociaż nawet wtedy lepiej nie kopać pedału gazu).
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-02-18, 08:30   

Czuje się w obowiązku napisać w tym wątku, bo sam miałem okazje testować Logana II w wersji 1,2 i pisałem o jego głośności. Problem Logana z tym silnikiem wynika głównie z konieczności kręcenia go do wysokich obrotów aby w ogóle chciał się rozpędzać oraz z przełożenia piątego biegu. Przy prędkości 110 i więcej obroty sa na tyle duże, ze chałas towarzyszący pracy silnika jest już mocno uciążliwy. Zupełnie inaczej ma się sprawa w przypadku silnika 0,9tce i zapewne również turbodiesla. Wyciągnij demówkę na obwodnicę i wtedy będziesz miał możliwość oceny.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-02-18, 14:37   

laisar napisał/a:
skylar napisał/a:
Na jeździe byłem, ale nie dusiłem bo nie było gdzie

1. Wrzucić na luz.
2. Zadać np 4500 obr.
3. Słuchać.
4. Gotowe!

(;


silnik obciążony może, a nawet powinien być głośniejszy niż bez obciążenia. W kazdym razie silnik mojego gruchota na tych samych obrotach jest znacznie głośniejszy jadąc pod górę niż po równym. A z górki, na biegu to w ogóle go nie słychać.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-02-18, 14:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-20, 20:30   

laisar napisał/a:
Cytat:
wkręcenie silnika dCi na wysokie obroty bez obciążenie tj. na luzie - jest dla silnika szkodliwe

Nie - szkodliwe jest jedynie zrobienie tego nagle. (I tak samo zresztą jak w drugą stronę, czyli gwałtowne odpuszczenie pedału gazu). Przy powolnym zwiększaniu i zmniejszaniu obrotów silnik nie odczuje żadnych negatywnych skutków.


A tak z ciekawości Logan II nie ma elektronicznego pedału gazu? Jeśli gaz jest elektroniczny to chyba komputer powinien nawet przy gwałtownym dodawaniu jak i odejmowaniu gazu sam sterować przepustnicą aby nie uszkodzić silnika. Elektroniczny pedał uniemożliwia często nawet dynamiczne ruszenie na skrzyżowaniu. Pedał wyciśnięty tak aby szybko uciec ze skrzyżowania a silnik zwiększa obroty według własnych widzi misie. Jedyny sposób żeby dynamicznie ruszyć to odpowiednio wcześniej wkręcić silnik na obroty.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 22:55   

to co piszesz jest prawdą
UCH całkowicie steruje przepustnicą co obniża też osiągi
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-04, 17:13   

laisar napisał/a:

Nie - w przeciwieństwie do pierwszej generacji wygląda na to, że w drugiej wyciszenie jest jednakowe dla wszystkich wersji silnikowych.

Wygląda na to, że chyba jednak nie. W teście AutoCentrum.pl wyraźnie widać, że wersja DCI ma wyciszoną klapę silnika.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-12, 15:00   

Moje wrażenia z użytkowania Mcv 1.5 ci 90km. Silnik bardzo przyzwoicie wyciszony. Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony bo jest lepiej niż dieslach, którymi jeździłem wcześniej. Początkowo jest nawet problem z jeżdżeniem na słuch ;-) . Pewnie zasługa tego w tym, że lepsze wyciszenie niż w benzynie, samym rodzaju silnika (diesel "działa" na niższych obrotach) oraz konkretnego modelu silnika. 1.5 dci 90km jest dość elastyczny i nie trzeba go mocno dusić aby dynamicznie jeździć (nawet w trybie Eco), trzeba się tylko przyzwyczaić do dość specyficznej skrzyni biegów gdzie 5ty bieg sensownie jest wrzucić przy 90-95km/h.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne