W takim razie zapraszam dziś wszystkich zainteresowanych dalszym rozwojem wątku dotrysku - na ok. 18:00 do ASO na Puławską :) Pewnie mnie wyniosą ochroniarze ;)
Jeśli dotryskuje ci 3 litry Benzyny to ile ci pali LPG? Badali ci skład spalin?
Na przeglądzie "0" przy 1000 km skład spalin:
CO/HC bieg jałowy 0.00
CO/HC 3000 RPM 0.00
dziś miałem okazję podzwonić po Autoryzacjach LR w Warszawie - każdy zapytany o dotrysk paliwa w silnikach typu MPi - powiedział że to jest niepotrzebne. Co innego w TSi - tam musi być,
btw.
Właśnie dostałem telefon z ASO: zmienili mi soft na nowy dostarczony przez LR - coś tam też pozmieniali i ma być dobrze. Zobaczymy. Będę informował na bieżąco. Czyli dziś bitwy nie będzie.
Info dla Grapess`a - zamówili mi szkielet fotela i będzie wymieniony na nowy - niebujający się. Nie udało się wymienić dziś bo nie mieli na magazynie - ale wymienią w ramach gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez OMODOS 2015-03-11, 14:16, w całości zmieniany 2 razy
Ten skład spalin to żart jeszcze nie widziałem by ktoś spisywał realne wartości. Najczęściej wpisują to co jest uznawane za normę. Ja chyba mam metodę na TTTM trzeba ich prosić o to na piśmie. Pojadę z żony autem odnośnie stukania skrzyni biegów ( jak się wciśnie sprzęgło to nie słychać ). I jak znowu mi pan powie że jeździć i się nie przejmować. To poproszę o konkretne informacje na papierze co wedle niego stuka żeby opisał skąd może być ten dźwięk. Żeby później nie było przy 30 tyś "szkoda że pan wcześniej o tym nie powiadomił"
Informuj na bieżąco co z tym gazem.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-03-11, 14:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-12, 09:11
Tam oprócz dotrysków bodajże w Skodzie chyba 7-10% paliwa masz na pewno pracę tylko na benzynie powyżej danych obrotów np 3-4 tys obr/min i to ci podnosi spalanie jak gazujesz, tak jest w Skodzie z fabrycznym LPG tez chyba Landi. Coś za coś masz gwarancję fabryczną na auto i większe spalanie benzyny.
A to ciekawa informacja. Jak to się potwierdzi że w większości fabrycznych instalacji gazowych tak jest to jest podstawa do wkroczenia UOKiK-u. Czytając foldery , kupując auto na pytanie o instalacje gazową większość sprzedawców śmiało mówi że auto jest odpalane tylko na benzynie a później jeździ już w całości na "gazie".
Ale co ma się potwierdzić - tak jest i to jest technologiczny wymóg dla tego typu silników inaczej się rozlecą.
Nie sądzę, że kupując samochód z tego typu silnikiem dealer da Ci na piśmie, że gaz tylko do odpalenia a potem nawet nie bierze kapki paliwa. Wszędzie jest pisane o oszczędnościach finansowych a nie literalnie, że gazomierz nie będzie łykał paliwa.
Ale klienci powinni być informowani o takim fakcie.
I wcale nie jest taki wymóg technologiczny to nie jest silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny ( gdzie faktycznie z racji umiejscowienia fabrycznych wtryskiwaczy benzyny są one narażone na uszkodzenie termiczne ) Silniki benzynowe montowane w Daciach poza tymi nowoczesnymi turbo. To są patrząc z perspektywy technologicznej projektami z lat 90 tych i na pewno nie wymagają one dawkowania dodatkowej dawki benzyny.
Dla tego klienci mogą być wprowadzeni w błąd bo w instrukcji ani w żadnych informacjach nie było podanej takiej informacji. Jest informacja że benzyna jest pobierana podczas rozruchu auta. Nie słyszałem by ktoś posiadający Dustera mówił o takim objawie pobierania paliwa podczas jazdy na gazie.
Jak najbardziej UOKiK ma tutaj punkt zaczepienia bo część klientów gdyby wiedziała o innych kosztach utrzymania auta może nie zdecydowała by się na wersje z instalacją LPG.
Informacje dla klienta ze strony Daci:
"SAMOCHODY DACIA Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ LPG
Silnik samochodu z instalacją LPG zasilany jest dwoma rodzajami paliwa: benzyną lub paliwem LPG czerpanym z dodatkowego zbiornika. Rozruch silnika zawsze następuje przez zasilanie benzyną, po czym jest on automatycznie przełączany po kilku sekundach na LPG, w zależności od temperatury silnika. Gdy zbiornik LPG zostanie opróżniony, zasilanie przełącza się automatycznie na pobór benzyny. Kierowca może również w każdej chwili podczas jazdy przełączyć zasilanie z benzyny na LPG i odwrotnie. Służy do tego specjalny przycisk na tablicy rozdzielczej. Dzięki zamontowaniu zbiornika LPG w miejscu koła zapasowego (zastąpionego zestawem do naprawy opon), objętość bagażnika nie ulega zmniejszeniu."
Jak dla mnie to jest jasna informacja.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-03-12, 15:11, w całości zmieniany 1 raz
Może dotryskiwać benzynę gdy instalacja gazowa ma jakąś usterkę. Niby pracuje na gazie ale dodatkowo wtryskuje benzynę. U mnie objaw był taki, że minimalnie spadała moc i kontrolka od gazu migała (sterownik Stag 400).
Zauważyłem to przypadkowo.
Po regulacji wszystko było ok.
Jak się okaże że w moim aucie jest takie coś zrobione to na pewno będę cisną. Bo nie po to dopłacam tyle by zwrot "inwestycji" okazał się dłuższy niż mi przedstawiano.
Jednocześnie pozdrawiam wszystkich dojeżdżających codziennie samochodami z okolic Piaseczna do Warszawy.
He He, dziękuję i również pozdrawiam.
Aczkolwiek ostatnio przerzuciłem się na komunikację miejską w celu dojazdu i poruszania się po Wawie.
vulcanor napisał/a:
Tam oprócz dotrysków bodajże w Skodzie chyba 7-10% paliwa masz na pewno pracę tylko na benzynie powyżej danych obrotów np 3-4 tys obr/min i to ci podnosi spalanie jak gazujesz, tak jest w Skodzie z fabrycznym LPG tez chyba Landi. Coś za coś masz gwarancję fabryczną na auto i większe spalanie benzyny.
w skodach tak było, ale w Lody nie.
Aczkolwiek jak ostatni jechałem autostradą ma wrażenie, że po trzystu kilometrach wziął trochę więcej benzyny niż oczekiwałem. Zwalam to na metodę pomiaru. Ciężko dolać do pełnego baka.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2015-03-15, 22:46, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum