Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z odpalaniem DD 1,6 16V LPG
Autor Wiadomość
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-03-15, 16:57   Problem z odpalaniem DD 1,6 16V LPG

Cześć !!!
Od pewnego czasu obserwuję problem z odpalaniem. Jak jest zimny to muszę chwilę go pokręcić. Zapalam bez dodawania gazu, nie chce zapalić dodaję gaz i pali.
Jak jest ciepły to też na tyk nie pali Trzeba z 2-4 s zakręcić.
Mam jeszcze rozszerzoną gwarancję i pytam czy to coś poważnego i jechać do serwisu.
pozdrawiam !!
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-15, 18:26   

Jedź do serwisu pewnie wgrają nową mape .
_________________
Moje auto
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-03-15, 18:38   

To co Obecna się sama przestawiła >
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-03-15, 20:23   

Jaki masz przebieg z LPG na pokładzie?
W trakcie ostatniej mojej rozmowy z gazownikiem dowiedziałem się, że uszkodzony (zużyty) wtryskiwacz gazu może powodować przedostawanie się nieznacznej ilości LPG do dolotu, co zwykle objawia się problemami przy rozruchu (na benzynie oczywiście). Rzadko zdarza się to w nowej instalacji, ale już po kilkudziesięciu tys. km - możliwe.
Zacząłbym więc od sprawdzenia instalacji. Jeśli masz trochę wprawy w robotach przy silniku, spróbuj może po zaparkowaniu rozłączyć wąż doprowadzający LPG do wtryskiwaczy (np. przy filtrze gazowym - u mnie jest on tuż obok wlotu powietrza, więc świetny dostęp). Wówczas zejdzie odrobina gazu z węża - wyrównają się ciśnienia. Potem załóż i zaciśnij wąż z powrotem. W wężu nie będzie już nadciśnienia gazu, więc ewentualnie niesprawny wtryskiwacz nie puści tej odrobiny LPG podczas postoju auta. Sprawdź rano, jak odpala.
Albo skorzystaj z gwarancji... Jeśli instalacja LPG zamontowana została w ASO lub jest fabryczna, nie mają wyjścia, muszą sobie sami radzić.
_________________
Pozdrawiam.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-03-17, 11:38   

Stawiam na świece Od nowości nie wymieniałem
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-03-17, 20:24   

Powtórzę pytanie: jaki masz przebieg z LPG i wcześniej?
_________________
Pozdrawiam.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-03-18, 16:58   

32 tyś lpg od nowości
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2015-03-18, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-18, 17:03   

Świece przy LPG- zalecana przez mechaników wymiana co 30000, razem z kablami.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 17:13   

trudno będzie wymienić kable w 1.6 16v :mrgreen:
_________________
Moje auto
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-18, 17:16   

Wiem. Ale zacytowałem najczęściej używane hasło macherów od gazu. Najlepiej jak byś to im zlecił. ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 17:22   

z tymi świecami to bez przesady
Ja wymieniłem świece 3 latach i 32 km tyś a aso zaleca co 40 .

Świece z tego co wiem mamy takie same (ja mam fabyczne lpg )
jedno elektrodowe
na rynku można dostać świece z innych firm z większym i mniejszym odstępem oraz wielo elektrodowe

Jednak to wszystko dla benzyniarzy a nie dla LPG , jak ktoś jeździ tylko na benzynie to może sobie wsadzić 3-4 eletrodówki . Do LPG zaleca się właśnie jedno elektrodowe ze zmniejszonym odstępem ze względu na mocniejszą iksre .
Ja może następne świece dam z mniejszym odstępem ale to daleka perspektywa bo pewnie z 2-3 lata
_________________
Moje auto
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-18, 17:27   

Do wszystkich moich aut z LPG stosowałem świece polecane przez producenta i było ok.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 17:38   

Ja stosuje świece specjalnie do LPG i jest tego efekt .
cenna jest ich taka sama jak zwykłych ok 8 zł sztuka (bosh )
Jest duża różnica przy odpalaniu auta .
Wiem że auto odpala się na benzynie ale zawsze zostaną jakieś resztki z poprzedniego procesu spalania .

Jest też różnica też niskich temperaturach można przełączyć na gaz wcześniej a silnik jest stabilniejszy .
Oryginalnie miałem trój elektrodówki i zmiana na 1 elektrodowe ze zmniejszonym odstępem dała naprawdę pozytywne efekty przy zimnym silniku
_________________
Moje auto
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-03-18, 18:47   

Zamawiam te http://allegro.pl/show_item.php?item=5125188976
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 19:01   

trochę żeś przepłacił
http://www.renault-czesci...(3,104,98).aspx

różnica jest tylko w szczelinie
ori 0,9 mm
bosch 0,7 mm
te twoja wyminę co 30
oryginalne co 40
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-18, 19:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-03-18, 20:39   

robo1973 napisał/a:
Zamawiam te

Moim zdaniem... nic to nie pomoże. Wywalone 120 zł. Tyle, że wkręcisz i ew. wykręcisz... z powrotem wkręcając stare, zaś nowe zostawisz na zapas.
Spróbuj spuścić ciśnienie z dolotu LPG, jak opisywałem. To nie jest trudne, drogie ani czasochłonne.
_________________
Pozdrawiam.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-18, 21:42   

Na pierwszy montaż do Renaulta kiedyś szły te świece:

http://www.renault-czesci...434,764%29.aspx

34zeta komplecik ;P
 
testus 
Zielony listek


Marka: Mitsubishi
Model: Lancer
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-03-19, 19:17   

Nie wiem jak jest w Dacii ale właśnie jestem po wymianie parownika STAG, którego nieszczelność daje właśnie takie efekty.
Jak sprawdzić? Wyjeździć gaz do końca (lub zakręcić na butli), pojeździć trochę na PB i sprawdzić jak odpala. Jak będzie bez problemów to masz winowajcę na 95%
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-20, 09:28   

Przepraszam , bo nie nadążam, ale jaki wpływ ma parownik z układu LPG na odpalanie na benzynie skoro układ LPG jest wtedy odcięty?
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-03-20, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-03-21, 14:47   

Na razie nic nie robię Za mały mam przebieg żeby grzebać. Zresztą jak pomyśle, że mam jechać do ASO, czekać godzinami i wysłuchiwać mądrości ekspertów, którzy chcą naciągnąć na co się da to mi się odechciewa.
Auto lepiej pali Zbliża się wiosna powinno być ok.
 
testus 
Zielony listek


Marka: Mitsubishi
Model: Lancer
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-03-22, 00:43   

Ajgor napisał/a:
Przepraszam , bo nie nadążam, ale jaki wpływ ma parownik z układu LPG na odpalanie na benzynie skoro układ LPG jest wtedy odcięty?


:mrgreen: Nie wiem. Wychodzi na to, że nie jest odcięty bo puszcza elektrozawór. Po wymianie jak ręką odjął. Kłopoty minęły.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-22, 01:16   

Nie zbadane są wyrokie Boskie a raczej interwencje Macherów... ;-)
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-03-22, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
testus 
Zielony listek


Marka: Mitsubishi
Model: Lancer
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2015-03-22, 14:06   

robo1973 napisał/a:
Na razie nic nie robię Za mały mam przebieg żeby grzebać. Zresztą jak pomyśle, że mam jechać do ASO, czekać godzinami i wysłuchiwać mądrości ekspertów, którzy chcą naciągnąć na co się da to mi się odechciewa.
Auto lepiej pali Zbliża się wiosna powinno być ok.


Sposób na sprawdzenie parownika jest banalny. Podjedź do bele jakiego gazownika to Ci sprawdzą na szybko. Odpina się filtr fazy lotnej i sprawdza czy z rurki wydobywa się gaz.
Ja bym ASO jednak pomęczył bo ewidentnie coś jest nie halo.
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-26, 09:23   Duster 1.6 16V LPG - Problem z odpalaniem silnika

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem silnika po nocy zwłaszcza jak jest zimny.
Silnik odpala tylko wtedy jak się doda gazu podczas odpalania.
Jak niedodam gazu, to będzie kręcił praktycznie bez końca......chociaż nie sprawdzałem czy w końcu zaskoczy.
Jak jest ciepły lub jak odpalam go któryś raz w danym dniu to nie ma problemów.

Jak odpali to chodzi równo nic nie faluje, ELM327 +Torque nie wskazuje żadnych błędów.

Przebieg 68000km, świece wymieniane stosunkowo niedawno ok. 60000km.
Dodatkowo wymieniłem jakiś czas temu uszkodzony termostat.

W samochodzie zainstalowana instalacja gazowa, zauważyłem, że jak zostawię go po jeździe na benzynie, to jakby zapalał lepiej, czasem może nawet bez gazu.

Wcześniej na gwarancji występował ten problem, ale bardzo rzadko (raz na kilkaset odpaleń albo jeszcze rzadziej) i serwis przyczynę zrzucał na gaz.


Co to może być za przyczyna? problem z jakimś zaworkiem zwrotnym paliwa? paliwo ucieka z układu? Skorodowane wtryski benzynowe? W większości jeżdzę na LPG, może warto dolać jakiś uszlachetniaczy i pojeździć trochę na benzynie?
Czy może czujnik położenia wału korbowego? Pomóżcie, bo zaczyna mnie już to trochę wkurzać.....
_________________
firefox
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-26, 12:57   

jakiś czas temu były na forum posty dotyczące "kręcenia i nieodpalania" tego silnika. Sam miałem z tym problem zaraz na początku..
Z tego co pamiętam pomagało wgranie nowszego oprogramowania w ASO

to chyba ten temat:

http://www.daciaklub.pl/f...dpala&start=350
Ostatnio zmieniony przez keikan 2016-02-26, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne