Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
temperatura pracy 1.5 dci
Autor Wiadomość
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 243
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2015-03-23, 09:13   temperatura pracy 1.5 dci

Czesc.
Duster z 2013 roku, silnik 1,5 dci - jaka jest jego normalna temperatura pracy? Wyciagane byly chlodnice, uklad ponownie zostal zalany i odpowietrzony (pytanie tylko jak?!? Czy jest jakas procedura na napelnianie ukladu- korki odkrecone, czy zakrecone... Nie ja to robilem i gdybam w tym momencie...) a temperature pokazuje na poziomie 2 kresek. Jest dlugo, dlugo nic, a potem nagle wskakuja dwie kreski i tak juz zostaje... Z nagrzewnicy leci zimne/letnie powietrze, gdy ustawie pokretlo w pozycji max grzanie. Odkrecalem korki na przewodzie nagrzewnicy i termostacie (zarowno na zimnym jak i cieplym silniku)- za kazdym razem leci tylko plyn, zadnych babli powietrza. Sa jeszcze jakies inne miejsca z korkami do odpowietrzenia? Przewody od chlodnicy sa gorace.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-03-23, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-23, 10:03   

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Temperatura silnika / płynu - czujnik / wskaźnik / cegiełki » http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1158

W zasadzie 2 kreski są dla diesla normalne, ale da się go zmusić do 4 - http://www.daciaklub.pl/f...1650117#1650117
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 337
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-03-23, 18:53   

Powiem na podstawie mojego dci.
2 cegiełki oznaczają temp.płynu chłodz. dokładnie 57°c, zapalają się po ok.5 km. jazdy nie przekraczając 2000 obrotów silnika. Maksymalnie udało mi sie osiągnąć temp. 77/80° c (dalej 2 cegiełki 3 jeszcze nie
udało mi się uzyskać) , uzależnione jest to od wyskalowania (rodzaju)termostatu i wydaje mi się, że to będzie optymalna temperatura silnika na tę porę roku i jeszcze nie przy max obciążeniu.
Po osiągnięciu w/w temperatury zaczyna dobrze ogrzewać.
Wszystkie informacje te i jeszcze inne pochodzą bezpośrednio z czujników przekazywane za pomocą ELM-a i wyświetlanne na bieżąco w smartfonie. Gorące przewody wcześniej powinny być przy nagrzewnicy (tzw. krótki obieg), w przeciwnym razie może być wina termostatu.

2015-02-19-14-09-07.jpg
Zimny silnik
Plik ściągnięto 60 raz(y) 130,11 KB

2015-02-19-06-42-50.jpg
Rozgrzany silnik
Plik ściągnięto 47 raz(y) 112,58 KB

 
Andrzej Zajczuk 



Marka: Dacia
Model: Duster Journey Hybrid 140
Silnik: 1.6 MPI +EV
Rocznik: 2024
Wersja: Duster
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 157
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2015-03-23, 19:04   

Schemat układu chłodzenie silnika Cdi K9K. Odpowietrzniki są dwa tak jak piszesz.
Jeżeli masz gorące przewody chłodnicy to znaczy , że termostat jest cały czas otwarty i do nagrzewnicy nie dociera podgrzany płyn.
W moim egzemplarzu termostat jest na 82 stopnie, temperatura oscyluje 80-84. Dwie cegiełki zapalają się jednocześnie przy temperaturze 58-60 stopni, dwie następne przy około 84, ale nie zawsze.

Schemat obiegu chłodziwa K9K.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 220 raz(y) 101,4 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-23, 21:13   

Dardus napisał/a:
cegiełki 3 jeszcze nie udało mi się uzyskać

Bo się nie da - zapalają się parami: 1-2, 3-4, 5-6 i dopiero na koniec 3 ostatnie razem, 7-8-9.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-03-23, 22:23   

W moim aucie (1,5 dCi 110 KM) ciepłe powietrze z nawiewów zaczyna lecieć dość szybko (po kilometrze, a nawet trochę wcześniej). W obecnych warunkach (rano, gdy wyruszam w drogę jest ok. 2-4 C) dwie kreski uzyskuję po ok. 3 km. Potem cały czas są dwie kreski. Cztery uzyskuję: latem w mieście, latem w trasie, ostatnio w trasie (na dworze/na polu było ponad 10 C, jechałem dość dynamicznie - o ile Dusterem można jechać dynamicznie; zastrzeżenie dlatego, że niektórzy tu pewnie nie zgodzą się z opinią, że można).
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 07:43   

A ja jakoś tak dopiero w niedzielę miałem 4 cegiełki. Tak całą zimę dwie. I nie wiem skąd są brane odczyty do tych cegiełek bo jak kiedyś sprawdzałem temperatura silnika jest w normie, wg wskazań z OBD, osiąga odpowiednie wartości a drugi komplet cegiełek nie chce się pokazać. Dopiero jak na zewnątrz jest cieplej to to mam. I chyba jeszcze nie zdarzyło mi się widzieć zapalonych 6 cegiełek.

To już było, ale u mnie temperatura robocza płynu chłodzącego wg wskazań z OBD wynosi ok 80C. Przy przyspieszaniu rośnie do 83 - maks 85. Przy postoju spada do 77C.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-03-24, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 09:16   

Ja mam przez całą zimę 4 kafelki tzn. po zagrzaniu oczywiscie po paru minutach, ustawiłem oczywiście osłonę grila całą . Przy okazji spalanie w W-wie w korkach i na wzglednie krótkich jazdach po ok 10km a czasami obwodnica polduniowa po 25km - 5.8L/100 - takze jestem zadowolony :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 10:58   

wojtek_pl napisał/a:
skąd są brane odczyty do tych cegiełek

Z czujnika temperatury wody - w dieslach umieszczony jest w "komorze wodnej", tuż obok termostatu.

wojtek_pl napisał/a:
u mnie temperatura robocza płynu chłodzącego wg wskazań z OBD wynosi ok 80C

Czyli jest dokładnie na granicy - a oprogramowanie wskaźnika na desce zapewne wygładza odczyty, więc wyświetla je z pewnym opóźnieniem, żeby nie cegiełki nie skakały w takiej sytuacji jak strobo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne