benyo, tak generalnie nie jest źle. O wiele lepiej niż na początku, nawet czasami robi się nudno. Były miesiące, kiedy nie byłem w ASO !!!!!
Lza, Moim zdaniem tak, zdaniem ASO działa super.
Niestety nie interesuje mnie rozwiązanie bez klimy :(. Trzeba doprowadzić ją do porządku.
Zastanawiam się nad zmianą ASO :)
Musisz poczytać wątek, klima działa, lecz nie działa tak, jak życzyłby sobie grapess, lecz działa tak jak założył producent, czyli włącza się i wyłącza. Niestety przy odbiorze auta nie mamy możliwości sprawdzenia działania wszystkich układów i urządzeń, zgodnie z tym jakbyśmy chcieli, żeby działały. Stąd potem różne mniejsze lub większe rozczarowania.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-13, 22:13
Ważne jest, czy skutecznie utrzymuje zadaną temperaturę czy nie. Jeśli nie, bo się sama wyłącza, to znaczy że jest niesprawna. To jak w końcu z nią jest? grapes, jak ustawisz w upalny dzień na 20 stopni, to trzyma czy nie daje rady?
Ważne jest, czy skutecznie utrzymuje zadaną temperaturę czy nie. Jeśli nie, bo się sama wyłącza, to znaczy że jest niesprawna. To jak w końcu z nią jest? grapes, jak ustawisz w upalny dzień na 20 stopni, to trzyma czy nie daje rady?
To jest klima manualna, nie da się jej ustawić na 20 stopni nie utrzymuje zadanej temperatury bo się jej zadać nie da. Albo jest włączona i chłodzi ile może albo jest wyłączona i nie chłodzi. A że d.. nie urywa przy chłodzeniu to już kwestia poruszana tutaj niejednokrotnie i to nie jest problem tylko grapessa ale ogólnego działania klimy w Daciach, że szronu na wąsie Ci nie zrobi
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-04-13, 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Ten temat to dla mnie największy odstraszacz przy kupnie nowej daci (a rozważałem takową możliwość ) . Korozji tak się nie boje bo z tym można walczyć i przeciwdziałać ale problemy z klimą która montowana jest od lat 50 w samochodach to skandal .Ja sam czuje szarpniecie po załączeniu klimy a doskonale wiem kiedy to się stanie bo sam ją włączam
I nic mnie to nie obchodzi że unia dała jakieś normy jeżeli renault nie potrafi wyprodukować sprawnego samochodu z klimą nie powinno ich sprzedawać .
Przez ten temat odradzam każdemu cały koncernu renault-nissan .
Bardzo mnie ciekawi czy w krajach śródziemnomorskich taki problem występuje ? tam pewnie sądy konsumenckie powiesiły prezesów za jaja i problem zniknął
To jest niepojęte że coś działało dobrze a po "ulepszeniu " przestało działać
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-13, 22:58, w całości zmieniany 4 razy
Pojedyncze przypadki występują w każdym kraju - tak jak u nas, wszędzie problem dotyczy niewielkiej liczby pojazdów.
Dlatego uważam, że nie jest winny projekt czy konstrukcja układu, tylko coś w jego montażu lub w pojedynczych częściach.
Skandalem jest natomiast olewanie klientów przez producenta i ASO.
Ale to nie są pojedyncze przypadki. Z tego co tutaj koledzy piszą (a nawet rozmawialiśmy o tym na ostatnim spocie) to właściwie w większości nowych Dacii ta klima tak się zachowuje, że się włącza i wyłącza i to w tych samych momentach (np. przy przyspieszaniu). Tylko, że jedni są na to bardziej wyczuleni inni mniej albo wcale. W moim też się włącza i wyłącza w tych sytuacjach, ale chłodzi poprawnie, więc uznałem, że TTTM, tym bardziej, że u innych jest podobnie.
To jest klima manualna, nie da się jej ustawić na 20 stopni nie utrzymuje zadanej temperatury bo się jej zadać nie da. Albo jest włączona i chłodzi ile może albo jest wyłączona i nie chłodzi.
Ależ Panowie! To nie o to chodzi. Klimie manualnej też zadajemy temperaturę - mamy działające pokrętło regulacji temperatury - tyle, że temperaturę wydmuchiwanego powietrza, a nie temperaturę we wnętrzu auta (co np. mi bardziej odpowiada; a miałem auta z klimatronikiem i manualną, więc wiem, co mówię).
Problem z klimą w Dacii - przynajmniej w mojej i wielu innych osób, które go opisywały - polega na tym, że klima podczas dłuższej jazdy (zwykle ok. 100-130 km ciągłej jazdy) niespodziewanie przestaje działać, w aucie nagle robi się gorąco i parno - taka mała sauna. Czasami temu zjawisku towarzyszą zgrzyty i wydmuch "pyłu"/"szronu" z nawiewów. Trzeba klime wyłączyć, otworzyć okna, itp. Po jakimś czasie - 10-15 min., może trochę więcej - znów można ją włączyć i działa. Niestety, w podróży jest to bardzo uciążliwe i jest to ewidentna wada, a nie obojętna cecha. Za cechę można uznać syczenie przy włączaniu i wyłączaniu co chwilę sprężarki - nieprzyjemne, ale można przeżyć, gdyby klima dobrze działała. Oprócz tego ta klima "dupy nie urywa", jak ktoś napisał. Przyznam, że w żadnym ze znanych mi aut innych marek nie było takich problemów z klimą.
Renault wie o problemie i przyznał się do tego. Natomiast nie zna rozwiązania. Moim zdaniem, to wada konstrukcyjna. W tak dużym aucie tylko 470 gram czynnika to coś dziwnego. Musi się szybko schłodzić do temperatury, która spowoduje zamarznięcie czegoś tam i pojawienie się tego problemu.
Pojedyncze przypadki występują w każdym kraju - tak jak u nas, wszędzie problem dotyczy niewielkiej liczby pojazdów.
Mam takie pytanie/prośbę. Czy możecie zrobić taki test. Włączyć klimę na jałowym biegu. Bez dodawania gazu. Auto ma stać. Po prostu uruchamiam silnik, włączam klimę.
Czy w takich warunkach klima pracuje u Was ciągle czy się włacza i wyłącza co 30 sekund tak jak u mnie.
W szczególności prośba do osób, które są zadowolone z wydajności klimy w swoim aucie.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2015-04-14, 07:38, w całości zmieniany 1 raz
Ten temat to dla mnie największy odstraszacz przy kupnie nowej daci
Dla mnie też. Ostatnio byłem na przeglądzie klimy w swojej 206. Na pierwszym biegu wentylatora i pokrętle temperatury w pozycji maksymalne zimno, tak napiernicza chłodem, że szok. Gdyby włączyć ostatni bieg wentylatora, zamarznięcie murowane (przy obecnych temperaturach). Latem w upały włączę pierwszy lub maksymalnie drugi bieg wentylatora i będzie idealnie.
Czy możecie zrobić taki test. Włączyć klimę na jałowym biegu. Bez dodawania gazu. Auto ma stać. Po prostu uruchamiam silnik, włączam klimę.
Czy w takich warunkach klima pracuje u Was ciągle czy się włacza i wyłącza co 30 sekund tak jak u mnie.
W szczególności prośba do osób, które są zadowolone z wydajności klimy w swoim aucie.
Ja nie jestem zadowolony z wydajności klimy, ale u mnie w sytuacji opisanej przez Ciebie włącza się i wyłącza co chwila.
przynajmniej te, bo sa jeszcze inne , ale te najbardziej pracuja i sie zuzywaja.
ewentualnie mozna sprawdzic cisnienie tez w ddt2000 jakie jest naprawde, chociaz ja sam nie sprawdzalem bo mnie to nie interesuje , ale widzialem na forum rumunskim
Mam takie pytanie/prośbę. Czy możecie zrobić taki test. Włączyć klimę na jałowym biegu. Bez dodawania gazu. Auto ma stać. Po prostu uruchamiam silnik, włączam klimę.
Czy w takich warunkach klima pracuje u Was ciągle czy się włacza i wyłącza co 30 sekund tak jak u mnie.
W szczególności prośba do osób, które są zadowolone z wydajności klimy w swoim aucie.
U mnie też na biegu jałowym ma cykl pracy przerywany mniej więcej co 20 sekund.
U mnie też się włącza i wyłącza na I biegu. Jak włączę II to pracuje cały czas.
I to mnie zastanawia. Czyżby większy przepływ powietrza miał taki wpływ. Mały przepływ powoduje wzrost ciśnienia w układzie czynnika. Teraz jak dodamy jeszcze przyrost przepływy czynnika w układzie podczas ruszania to się wyłącza.
Porównując średnice rurek w MCV i Lodgy to ta pierwsza miała grubsze.
Tutaj może renault się bronić, bo może się okazać iż chcieli zaoszczędzić i będą musieli wymieniać układ.
Dzięki wszystkim za info, kto jeszcze kto jeszcze podzieli się wiedzą?
Marek1603 napisał/a:
U mnie też się włącza i wyłącza na I biegu. Jak włączę II to pracuje cały czas.
Co prawda chodziło mi obiegi w skrzyni, żeby zrobić test gdy samochód stoi i nie ma żadnego biegu właczonego.
Ale to dobry pomysł, aby również określić bieg prędkości wiatraka. Jak z reguły mam włączone na 2.
W tym układzie klima włącza się i wyłącza regularnie.
Musi być jakiś sposób aby zmusić ich do naprawy tego badziewia.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2015-04-14, 11:18, w całości zmieniany 2 razy
To można dodać jeszcze jeden parametr, który ja zaobserwowałem. Prędkość obrotowa silnika o czym już wcześniej pisałem.
Marek1603 napisał/a:
Klimatyzacja - czynnik został sprawdzony i uzupełniony "jest go teraz tyle ile powinno być w tych układach". Nie dopytywałem o ilość bo i tak by mi nie powiedzieli, bo pewnie wiedzą to z praktyki ile ma być, a nie z instrukcji.
Czujnik nie został wymieniony, bo nie mogą tego zrobić bez zgody centrali, a nie ma na razie takiego zalecenia. Nieoficjalnie podobno trwają pracę aby poniżej opisaną sytuację ominąć - wyeliminować.
Jak podejrzewałem wszystko jest powodem wprowadzenia nowych norm EURO.
Celowo (odgórnie narzucono) jest soft ustawiony tak, aby przy zapotrzebowaniu na moc (gwałtowne wciśnięcie gazu) wyłączało właśnie sprężarkę, która powoduje duże obciążenie.
W związku z uboższą mieszanką mogą też wystąpić opisywane problemy z odpalaniem. I nie jest to wina samego koncernu co narzuconych mu obwarowań. Można to oszukać poprzez przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon wyłączenie i ponowne załączenie - odpalenie. Nie ma tu raczej znaczenia za bardzo jakość paliwa. U mnie jak na razie problem nie występuje.Klimatyzację też można oszukać poprzez odpowiednie sterowanie podeszwą naszego buta do czego jesteśmy zmuszeni poniekąd przez bum na ekologię (czyt. ekologów).
Otóż osoby lubiące agresywną jazdę muszą się pogodzić z wyłączającą się klimą, zwłaszcza przy ruszaniu.
Zacząłem sobie już radzić i ruszam delikatnie z 1, jakby na pół sprzęgle i 2 szybciutko stopniowo wciskając pedał. O dziwo auto jeździ w miarę dynamicznie poprzez szybkie zmiany biegów. Nawet jeżeli zmieniamy poniżej asystenta zmiany biegów. Sprężarka, można powiedzieć, że się nie wyłącza.
Cały pic polega na tym, aby gazu nie wciskać gwałtownie, ani do dechy. Ot ekologia.
Musimy się chyba przestawić - nauczyć jazdy tymi pseudo "ekologicznymi autami". Za trochę się okaże, że sprzęgło klimy nie wytrzymuje tyle załączeń lub inne podzespoły ulegają awarii i koszty napraw będą rosły. No ale to nie ważne. W momencie wyjazdu z fabryki miało być i było ekologiczne.
Wyłącza się tak około 2500obr/min.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-14, 11:54, w całości zmieniany 2 razy
To można dodać jeszcze jeden parametr, który ja zaobserwowałem. Prędkość obrotowa silnika o czym już wcześniej pisałem.
Wyłącza się tak około 2500obr/min.
Tzn. że na każdym biegu w okolicach 2500obr/min się wyłącza? A co jak przekroczysz te 2500 obrotów powiedzmy na 5 biegu? Załączy się ponownie już na stałe, czy będzie włączać i wyłączać się co chwila?
Dołączam do klubu niezadowolonych z klimy i olanych przez Renault.
Od nowości zgłaszam to w serwisie, który stara się "coś" naprawić i nic.
Moim zdaniem najgorsze jest znaczne obciążenie silnika przy załączaniu klimy w trakcie przyśpieszania. Połączone jest to z "szarpnięciami". Syczenie i inne też występują.
Ostatnio w trakcie wyprzedzania TIRa załączająca się klimatyzacja całkowicie zatrzymała przyśpieszanie. Nie miałem pojęcia co się dzieje. I o mały włos zaliczyłbym spotkanie z autem jadącym z naprzeciwka.
Niestety jest to system który wpływa na Nasze bezpieczeństwo i to jak widać w znacznym stopniu.
Jestem gotów wyłożyć parę złotych i wspólnymi siłami pozwać Renault, może już czas najwyższy?
Dołączam do klubu niezadowolonych z klimy i olanych przez Renault.
Od nowości zgłaszam to w serwisie, który stara się "coś" naprawić i nic.
Moim zdaniem najgorsze jest znaczne obciążenie silnika przy załączaniu klimy w trakcie przyśpieszania. Połączone jest to z "szarpnięciami". Syczenie i inne też występują.
Jestem gotów wyłożyć parę złotych i wspólnymi siłami pozwać Renault, może już czas najwyższy?
Ja nie zauważyłem owego obciążenia silnika i szarpania (czyżbym jednak był szczęściarzem - tracę tylko na komforcie, a nie na bezpieczeństwie?), ale i pozostałe wady dyskwalifikują tę klimę. Chętnie dołączę do jakiejś akcji w sprawie wymiany/naprawy klimatyzacji. Ponieważ zapewniano mnie już długi czas wstecz, ze sprawą się zajmują w centrali, a dotychczas nie ma rozwiązania, uważam, że to jest ściema, a faktycznie nas olewają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum