DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-04-14, 20:42   

darekG napisał/a:
Dołączam do klubu niezadowolonych z klimy i olanych przez Renault.
Od nowości zgłaszam to w serwisie, który stara się "coś" naprawić i nic.
Moim zdaniem najgorsze jest znaczne obciążenie silnika przy załączaniu klimy w trakcie przyśpieszania. Połączone jest to z "szarpnięciami". Syczenie i inne też występują.
Ostatnio w trakcie wyprzedzania TIRa załączająca się klimatyzacja całkowicie zatrzymała przyśpieszanie. Nie miałem pojęcia co się dzieje. I o mały włos zaliczyłbym spotkanie z autem jadącym z naprzeciwka. :-(
Niestety jest to system który wpływa na Nasze bezpieczeństwo i to jak widać w znacznym stopniu.
Jestem gotów wyłożyć parę złotych i wspólnymi siłami pozwać Renault, może już czas najwyższy?
chyba nie jechales nigdy matizem z klimą? Mam drugie auto ze stajni toyoty z 1litrowym silnikiem i tam tez taktuje kompresor od nowości. Tez Klima ma ok 400g czynnika i dupy nie urywa. W moim loganie Klima chodzi jednak lepiej, choć zdecydowanie gorzej niż w 20letniej xantii zaraz po dobiciu czynnika. W xanti jest jednak 850g czynnika i taktowanie o wiele zawsze a w upały niemal nie występuje. W daci najwyraźniej przekombinowali z oszczędnością.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-04-14, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-04-14, 20:47   

piku napisał/a:
darekG napisał/a:
Dołączam do klubu niezadowolonych z klimy i olanych przez Renault.
Od nowości zgłaszam to w serwisie, który stara się "coś" naprawić i nic.
Moim zdaniem najgorsze jest znaczne obciążenie silnika przy załączaniu klimy w trakcie przyśpieszania. Połączone jest to z "szarpnięciami". Syczenie i inne też występują.
Jestem gotów wyłożyć parę złotych i wspólnymi siłami pozwać Renault, może już czas najwyższy?


Ja nie zauważyłem owego obciążenia silnika i szarpania (czyżbym jednak był szczęściarzem - tracę tylko na komforcie, a nie na bezpieczeństwie?), ale i pozostałe wady dyskwalifikują tę klimę. Chętnie dołączę do jakiejś akcji w sprawie wymiany/naprawy klimatyzacji. Ponieważ zapewniano mnie już długi czas wstecz, ze sprawą się zajmują w centrali, a dotychczas nie ma rozwiązania, uważam, że to jest ściema, a faktycznie nas olewają.
masz diesla z 2razy większym momentem obrotowym od benzyny. Przesiadka z diesla do malolitrazowej benzyny bez turbiny bywa czasem uciążliwa.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-04-14, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2015-04-14, 21:21   

Miałem Fiestę 75KM silnik 1,25. Jeździłem do Czech, Słowacji, Austrii w 4 osoby z bagażami pod nogami, bo w bagażniku się nie mieściło. Auto jechało, klima działała i już. Czuć było obciążenie sprężarki, ale nie takie szarpania i inne bzdety.
Duster mi odpowiada, ale ta klima to pomyłka.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-14, 21:52   

piku napisał/a:
darekG napisał/a:
Dołączam do klubu niezadowolonych z klimy i olanych przez Renault.
Od nowości zgłaszam to w serwisie, który stara się "coś" naprawić i nic.
Moim zdaniem najgorsze jest znaczne obciążenie silnika przy załączaniu klimy w trakcie przyśpieszania. Połączone jest to z "szarpnięciami". Syczenie i inne też występują.
Jestem gotów wyłożyć parę złotych i wspólnymi siłami pozwać Renault, może już czas najwyższy?


Ja nie zauważyłem owego obciążenia silnika i szarpania (czyżbym jednak był szczęściarzem - tracę tylko na komforcie, a nie na bezpieczeństwie?),


Bo w dieslu masz nadwyżkę mocy i momentu w stosunku do benzyniaka, dlatego czujemy to dużo słabiej, o ile w ogóle.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-15, 05:44   

Telside napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
To można dodać jeszcze jeden parametr, który ja zaobserwowałem. Prędkość obrotowa silnika o czym już wcześniej pisałem.

Wyłącza się tak około 2500obr/min.


Tzn. że na każdym biegu w okolicach 2500obr/min się wyłącza? A co jak przekroczysz te 2500 obrotów powiedzmy na 5 biegu? Załączy się ponownie już na stałe, czy będzie włączać i wyłączać się co chwila?


Właśnie tak mi to wygląda, że się wyłącza i załącza powyżej tej prędkości. Dlatego przy prędkościach autostradowych są zmienne warunki i wytrąca się para na wymienniku, która w efekcie zamarza u niektórych osób.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-15, 06:10   

Marek1603 napisał/a:
przy prędkościach autostradowych są zmienne warunki i wytrąca się para na wymienniku, która w efekcie zamarza


Marek, zupełnie nie rozumiem, tego wywodu. Podczas jazdy autostradą są właśnie stałe warunki: jedziesz ze stabilną prędkością i w płynnie. Czy chciałeś powiedzieć, że przy obrotach powyżej 2,5 tys. sprężarka przestaje się wyłączać i stąd oblodzenie parownika?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-15, 06:21   

piku napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
przy prędkościach autostradowych są zmienne warunki i wytrąca się para na wymienniku, która w efekcie zamarza


Marek, zupełnie nie rozumiem, tego wywodu. Podczas jazdy autostradą są właśnie stałe warunki: jedziesz ze stabilną prędkością i w płynnie. Czy chciałeś powiedzieć, że przy obrotach powyżej 2,5 tys. sprężarka przestaje się wyłączać i stąd oblodzenie parownika?


No może faktycznie tak byc ale bez przesady zeby miec stale 2500 nie trzaba autostarada popylac :) i tez takie warunki sie zrobia i to szybko :)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-15, 06:26   

BoloSr napisał/a:
zeby miec stale 2500 nie trzaba autostarada popylac


Oczywiście, u mnie klima się obladza i wyłącza nie tylko na autostradzie, ale podczas dłuższej ciągłej jazdy w trasie, zwykle po 100-130 km. Jednak nie zawsze mam wówczas stale 2,5 tys. obrotów (co było opisywane w innym wątku - przy jakiej prędkości, jakie obroty). Dlatego nie rozumiem, tej idei z obrotami i problemami z klimą.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-04-15, 07:25   

Czytając ten wątek postanowiłem się przejechać się i zobaczyć jak to jest u mnie. Zatem oczywiście klima włącza się i wyłącza na biegu jałowym, ale obecnie poznaje to praktycznie tylko po lekkiej zmianie obrotów. Diametralnie zmniejszyło się dziwaczne syczenie, które było w zeszłym roku, teraz praktycznie go nie mam (lub nie słyszę). Jeśli chodzi o przyspieszanie i wyłączanie klimy to jednak mam wrażenie, że ona nie wyłącza się przy przyspieszaniu, ona się wyłącza i włącza cyklicznie i czasem to się zbiega z przyspieszaniem. Czasem przyspieszam i nie słychać ani czuć, żeby się klima wyłączyła. Wczoraj parę razy wyprzedzałem i właściwie tylko raz odczułem wyłączenie klimy. Przy czym na drugim biegu i wyższym wentylatora robi to rzadziej.
Co do wydajności klimy, to chłodziła na tyle, że w aucie zrobiło się zimno i musiałem wyłączać manualnie co jakiś czas, ale wiadomo, obecnie na zewnątrz temperatury nie są aż tak wysokie więc to żadna miara. Sprawdzałem dłonią przez prawie cały czas i cały czas chłodziła (nie wiało ciepłym powietrzem).

Pozytywnym aspektem tego wszystkiego jest to, że zaczynamy rozmawiać o klimie, co oznacza, że zbliża się lato :-D
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-15, 07:28   

benyo napisał/a:
Pozytywnym aspektem tego wszystkiego jest to, że zaczynamy rozmawiać o klimie, co oznacza, że zbliża się lato :-D


Nie wiem, czy to pozytywne, że kolejny rok wraz z wiosną musimy dyskutować o starym problemie, którego firma RP nie potrafi, nie chce rozwiązać. Znam też takich, dla których owo lato to nic pozytywnego - robią się drogie wyjazdy na narty, bo trzeba aż na Antypody ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-15, 09:08   

piku napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
przy prędkościach autostradowych są zmienne warunki i wytrąca się para na wymienniku, która w efekcie zamarza


Marek, zupełnie nie rozumiem, tego wywodu. Podczas jazdy autostradą są właśnie stałe warunki: jedziesz ze stabilną prędkością i w płynnie. Czy chciałeś powiedzieć, że przy obrotach powyżej 2,5 tys. sprężarka przestaje się wyłączać i stąd oblodzenie parownika?


Właśnie są stałe warunki i nie jest tak odczuwalne wyłączenie i włączenie klimy jak podczas przyspieszania/rozpędzania auta. Trzeba się po prostu wsłuchać/wczuć w "pracę sprężarki".
Dla 3000obr/min masz około 100km/h (tak pi razy drzwi) i idzie wyczuć szarpanie "silnikiem". Na początku myślałem, że to nawierzchnia, podmuchy powietrza itd. ale po kilkunastu sprawdzeniach jednak jestem pewien, że to właśnie sprężarka się wyłącza i włącza.
Jak w przypadku odpowiedniego ruszania można sobie jeszcze poradzić z wyłączaniem tak już podczas podróży jest to kłopotliwe. Najgorsze jest to, iż są to prędkości, z którymi się najczęściej podróżuje.



benyo napisał/a:
Czasem przyspieszam i nie słychać ani czuć, żeby się klima wyłączyła. Wczoraj parę razy wyprzedzałem i właściwie tylko raz odczułem wyłączenie klimy.


Głównie chodzi o przyspieszanie ze stopu, a nie podczas jazdy. Przy jeździe po zatłoczonym mieście jest to kłopotliwe, bo się wyłącza ciągle podczas ruszania.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-15, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-15, 09:13   

Marek1603 napisał/a:
Właśnie są stałe warunki i nie jest tak odczuwalne wyłączenie i włączenie klimy jak podczas przyspieszania/rozpędzania auta. Trzeba się po prostu wsłuchać/wczuć w "pracę sprężarki".Dla 3000obr/min masz około 100km/h (tak pi razy drzwi) i idzie wyczuć szarpanie "silnikiem".


OK. rozumiem - piszesz o silniku benzynowym i problemie braku mocy. Ja tego nie ma w dieslu. Miałem ten problem z benzynowym escorcie 1,6 90 KM, gdzie może nie szarpało, ale czuć było spadek mocy po włączeniu klimy (raz przy włączeniu, a nie szarpania). natomiast w Octavii benzynowej 1,6 102 KM nie czuć spadku mocy (pewnie jest, ale zachodzi to jakoś płynnie), ani szarpania. Zatem w Dacii jest to wada - jakiś błąd w konstrukcji - a nie cecha.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-15, 10:23   

Może jest to za bardzo obrazowo opisywane z tym szarpaniem ale chodzi właśnie o wyczuwalny spadek mocy przy włączaniu sprężarki.
Szarpanie bardziej odnosi się do obciążenia jakie owo załączenie powoduje.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-15, 10:27   

Marek1603 napisał/a:
chodzi właśnie o wyczuwalny spadek mocy przy włączaniu sprężarki.


Zjawisko to wystepowało to w benzynowym fordzie, ale nie w Skodach, których używałem.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-04-15, 12:01   

piku napisał/a:
benyo napisał/a:
Pozytywnym aspektem tego wszystkiego jest to, że zaczynamy rozmawiać o klimie, co oznacza, że zbliża się lato :-D


Nie wiem, czy to pozytywne, że kolejny rok wraz z wiosną musimy dyskutować o starym problemie, którego firma RP nie potrafi, nie chce rozwiązać. Znam też takich, dla których owo lato to nic pozytywnego - robią się drogie wyjazdy na narty, bo trzeba aż na Antypody ;-)


Odezwał się głos prawdziwego Polaka, który nawet w pozytywach negatywy znajdzie :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 12:50   

dokładnie, jak nie urok to s....a :lol:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 13:53   

Wszyscy piszecie na forum a kto zrobił cokolwiek w celu zażegnania problemu ?
Ja bym takim autem nie chciał robić . Już mnie dostatecznie "denerwuje " przełączanie lpg które jednak występuje tylko raz na kilkanaście rozruchów silnika
_________________
Moje auto
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-15, 13:58   

Karenzo napisał/a:
Wszyscy piszecie na forum a kto zrobił cokolwiek w celu zażegnania problemu ?
Ja bym takim autem nie chciał robić . Już mnie dostatecznie "denerwuje " przełączanie lpg które jednak występuje tylko raz na kilkanaście rozruchów silnika


Ja mam zgloszone w ASO chyba ze 3 razy 2 razy cos robili i tyle czekam na Renault/Dacie co dalej ale zero odpowiedzi :( Chyba trza bedzie cos napisac tylko co i jak :(
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 14:05   

zgłoszenie to żadna forma aktywności .
Musicie wywrzeć presje na obiekcie waszych roszczeń .
Nie będę tu wymieniał ale każda forma aktywności jest lepsza od żadnej .
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 15:01   

Karenzo napisał/a:
Wszyscy piszecie na forum a kto zrobił cokolwiek w celu zażegnania problemu ?
Ja bym takim autem nie chciał robić . Już mnie dostatecznie "denerwuje " przełączanie lpg które jednak występuje tylko raz na kilkanaście rozruchów silnika


Zgłosiłem złe działanie klimy przy długich trasach podczas przeglądu.
I nic - powiedzieli, że nie mogą odbyć kilkusetkilometrowej jazdy próbnej, a bez stwierdzenia problemu nie są w stanie nic zrobić.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-04-15, 15:06   

Cav napisał/a:
powiedzieli, że nie mogą odbyć kilkusetkilometrowej jazdy próbnej, a bez stwierdzenia problemu nie są w stanie nic zrobić.


Masakra.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 15:08   

Biedny nie jesteś dlaczego nie zamówisz sobie ekspertyzy ?
już samo to pewnie ich zegnie
z dobra ekspertyzą prosta droga do sądu polubownego chyba że się nie zgadza .
Jak nie to sąd konsumencki który z dobrą ekspertyzą masz 90 % szansy wygrania


Oprócz sądów są jeszcze inne formy presji na firmy , choćby najprostszy jak informowanie o tym fakcie jak największej liczby ludzi .
Są też bardziej wyrafinowane metody . To ludzie są siła , za nimi stoi co najwyżej tekst spisany na kartach który nazwali prawem .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-15, 15:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 15:14   

Karenzo napisał/a:
Biedny nie jesteś dlaczego nie zamówisz sobie ekspertyzy ?


Na mój koszt?
Wiesz ile by to wyszło: paliwo na 500 km, 5 godzin pracy biegłego i jeszcze szósta na napisanie opinii?
Obstawiam, że w 2000 by się nie zamknęło, skoro półgodzinna opinia kosztuje 600 zł.

A z gwarancji zwrotu tych kosztów nie uzyskam zapewne.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-04-15, 15:18   

Karenzo napisał/a:
choćby najprostszy jak informowanie o tym fakcie jak największej liczby ludzi .


Też jestem za.
Panowie Admini, proponuję aby na stronie głównej założyć dział pt. Wady i nie rozwiązane problemy nowych samochodów.

A tam podwiesić wątki:

Bujany fotel.
Problemy z klimatyzacją.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 15:19   

to zacznij od czegoś co nic cie nie będzie kosztować .
Nagraj filmik .
Zawsze też możesz postawić auto na kobyłki "symulować jadze " pod własnym domem .

Taki film to już konkretny materiał który można pokazywać w internecie bo jak na razie wszystko jest na słowo .
Film jest też dużo przyjemniejszy do przyswojenia do tekstu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-15, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne