dokładnie, mi chodzi o hałas i obroty - po prostu za wysokie . Pal licho przyśpieszenie nawet jakby miało trochę gorzej iść - i tak mam w planach "wirusik", więc no problem.
Bolo , napisz jaką masz skrzynie - to Ci powiem jak się zmienią obroty
... nawet przed chwilą jechałem 110km/h i miałem ponad 2600obr/min,
stanowczo za dużo, a że sporo jeżdzę S8 i S2 to dla mnie męczarnia!! Po dystrybutorem też to widać, bo jest dużo cyklów wtrysku i spalania przez wysokie obroty przecież . To tak jak z jazdą na rowerze jedziesz szybko , masz małe przełożenie to musisz się nakręcić nieźle a jak weźmiesz kolarzówkę to jak jedziesz z tą samą prędkością co wtedy, powoli kręcisz bo tylko czasem dociśniesz trochę pedałem i się tak nie męczysz , to takie moje chłopskie wytłumaczenie
Odnośnie skrzynek to mam jr5 189, i na 5tce mam 41/31, gdybym zmienił na 45/31 miałbym spadek prawie o 10% obrotów, czyli zamiast 2500 -> 2250 ok przy trochę powyżej 100km/h. Przy 47/31 miałbym prawie 15% mniejsze czyli zamiast 2500 byłoby 2125 obr/min
A skad ja ma mam wiedziec jak mam skrzynie jedyne co moge to moge vin przeczytac ale czy tam cos znajde ???
buehehe, a co ty dzieciaczek jesteś ? wiesz wogóle czy to diesel czy benzyna ?
Te cwaniak :)
Toc ja moge ci podac to co wiem a skrzyni nie sprawdzalem jak mam dlokladnie ale z tego co poczytalem to wychodzi ze mam tak jak ty :) toc to jest to samo co u ciebie 1.5 dCi 90 KM.
inna jest skrzynka bo ja mam k9k 796 silniczek (86KM) bez fapu jeszcze, ty masz nowszy silnik
nie moge cos znalezc co u ciebie szlo... moze ktos inny znajdzie ...
inna jest skrzynka bo ja mam k9k 796 silniczek (86KM) bez fapu jeszcze, ty masz nowszy silnik
nie moge cos znalezc co u ciebie szlo... moze ktos inny znajdzie ...
to bym musial wlez pod auto i sprawdzic co tam jest wybite :(
nom, tak najpewniej , tzn. zdjąc lewe koło i na kopułce czarnej jest nalepka, może jakoś by się udało zobaczyć od maski pod poduszką skrzyni, ale może byc ciężko.
u mnie tak to wygląda jak na aukcji :
ok to czekamy z utęsknieniem, spróbuj poświecić latarką od góry, może dojrzysz tak jak pisałem świecąc w dół za akumulatorem i za komputerem silnika , miedzy poduszka skrzyni b.
Oznaczenia skrzyń są podawane w katalogach na Dacia.PL - oczywiście, tylko aktualne, nie archiwalne, ale przy odrobinie wysiłku stare też można znaleźć.
Cytat:
jak takiego typu na rozpisce nie ma ??? co jest zamieszczona na forum :):) ???
Bo rozpiska stara, z 2010 r, i nie miał kto zaktualizować.
corrado, i znalazłeś te zębatki 47/31 ?
bo jednak przed wakacjami będę starał się wymienić i jak niczego lepszego nie znajdę to będzie 45/31
Znalazłem nawet za 100 zł
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-12, 10:17, w całości zmieniany 2 razy
Mam taki problem, bo gdzie mam taką owalną tabliczkę znaleźć w swojej Lodgy? Tylko znalazłem naklejkę w prawym środkowym słupku i tylko mam parę opisów m.in. VIN.
tabliczka (Medium).jpg Gdzie mam znaleźć typ techniczny?
laisar sprawdzałeś czy v max się zmienił po tej modyfikacji ?
Wedle moich skromnych obliczeń i doświadczenia
auto ciągnie tylko do 4400 obr czyli 167 km/h
Po zmianie na zębatkę 45/31 będzie to 183 km/h
a przy 47/31 już 191 km/h
Oczywiście osiągniecie 191 dusterem potrzeba by 100 km prostej drogi ale teoretycznie jest to możliwe bo właśnie przy 4400 obr moment spada na poziom taki sam jak na 2800 obr .
Z doświadczenia wiem że duster właśnie wtedy najgorzej przyspiesza w przedziale 2500-3000.
Zwiększenie v max jest właściwie pewne bo duster dobrze przyspiesza w przedziale 3500-4200 a przy 4200 obr na 45/31 mamy już 175 km/h a
Problem pojawi się w przedziale 105-125 km/h bo to właśnie przedział 2500 -3000 obr
Aktualnie te obroty przypadają na 94 - 114 km/h
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-12, 22:02, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum