DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-16, 09:21   

corrado wychowani na stagu tak mają, jak im jedna pompka padnie, że się wozi nieraz więcej benzyny niż lpg :mrgreen:
U mnie padło w omedze, w sumie 2 razy, ale jednego razu nie liczę, bo to było 2 dnia po zakupie - więc "spadek" po poprzednim właścicielu
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-04-16, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-16, 10:18   

Macie pewność, że pompki padły z winy niskiego poziomu paliwa, a nie z powodu naturalnego wyeksploatowania? (mam na myśli, że ta sama pompka może padła by w tym samym czasie gdybyście jeździli tylko na benzynie.) W końcu nic nie jest wieczne.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-16, 10:28   

Ja mm pewność, bo przez dłuższy czas jak typowy gaziarz jeździłem na głębokiej rezerwie :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 10:48   

co do w wskaźnika LPG też miałem z tym problem , naprawiali 3 razy ale naprawili teraz działa elegancko

eastcowboy,
You know exactly what sensor and where should i install ?
the best will be link to topic with photos
_________________
Moje auto
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-16, 12:01   

Karenzo i co u Ciebie było winne?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 12:07   

Do dzisiaj nie wiadomo , Aso wymieniło sterownik od LPG bo widocznie inaczej nie umieli /nie chciało im się go resetować .
Wskaźnik LPG to nie jest czarna magia da się go wyskalować przy pustym zbiorniku ale widocznie aso inaczej nie potrafiło
Za pierwszym razem wymienili sam wskaźnik (jak by wyświetlacz odpowiadał za pomiar )
potem coś próbowali ustawić komputerem
na koniec zamówili nowy sterownik .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-16, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-16, 13:26   

Poprzez komputer od lpg można ustawić wskazanie...
Czyżby aso nie miało dostępu do sterownika z racji blokady? :-D
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-04-16, 18:06   

Karenzo napisał/a:


eastcowboy,
You know exactly what sensor and where should i install ?
the best will be link to topic with photos


only 3 new cable to sensors original

M4 revolutions per minute
F2 water temperature
H3 intake manifold pressure

http://www.stara.landi.pl...RE184%20_PL.pdf
http://allegro.pl/opel-co...5066065691.html

r87657689u8.jpeg
Plik ściągnięto 10778 raz(y) 12,25 KB

r76789.jpeg
Plik ściągnięto 10778 raz(y) 14,73 KB

r76hjzjik.jpeg
Plik ściągnięto 120 raz(y) 38,28 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 18:33   

Sensor are installed but not connected ? :lol:

Ok i understand where to connected cables in the driver cube but where are this sensor ?
_________________
Moje auto
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-04-16, 19:52   

LPG factory installation - between petrol ECU and LPG LC02 canLine ECU transmission of information rpm, map, watertemperature on digital connection (canbus)


for freely programmable LPG ECU
http://allegro.pl/opel-co...5066065691.html
need analog connection how to images show you


connection plan LPG plug
http://www.stara.landi.pl...RE184%20_PL.pdf

petrol ECU F2 water to LC02 Pin 33
petrol ECU H3 map to LC02 Pin 36
petrol ECU M4 Rrpm to LC02 Pin 42
optional
petrol ECU B1 lambda to LC02 Pin 13

original LPG ecu can you at any time back plug and play
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-04-16, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 20:13   

heh i just dont get that i have to connect car ECU with LPG driver .
I think i will have to connect directly to lambda or temperature sensor . Now it looks more easier.
You said that
Cytat:
optional
petrol ECU B1 lambda to LC02 Pin 13

why its optional ?
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-04-16, 20:40   

Karenzo napisał/a:

why its optional ?


is only for Display value of lambda voltage in the diagnostic software LPG




water temperature and map is also not compellingly necessary, but better if available
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-19, 23:46   

Pytanie do znawców tematu - czy w Loganie 2 z 2014r z fabrycznym Omegasem jest dotrysk benzyny, tak jak to ma miejsce np w skodzie? :-?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 00:33   

jest ale chyba po przekroczeniu jakiś (dość wysokich ) obrotów

Wnioskuje to z tego że jak na autostradzie jechałem z gazem do dechy to ubywało mi też benzyny
_________________
Moje auto
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-20, 08:23   

Hm może w 1.6 jest dotrysk... najlepiej gdyby wypowiedział się eastcowboy :-D
Według moich obserwacji raczej nie ma dotrysku, ale wolę się upewnić ;-)

Serwis przekazał mi informacje że d4f z fabrycznym lpg nie ma dotrysku :-)
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-04-20, 10:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-23, 09:07   

Jeśli kogoś ciekawi na ile wystarczy zbiornik lpg 32l z fabryczna instalacją - 220 km jadąc A2 z butem w podłodze czyli licznikowe 180
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 10:13   

nie możliwe . :shock:
Mi te 32 L starczało na autostradzie na 250 km z butem w podłodze licznikowe 160
bo więcej taką cegłę nie da się rozpędzić
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-23, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-23, 11:25   

Sam byłem w szoku :mrgreen:
Tankowanie przy wylocie z wawy na poznań (po 2.49 :shock: ) do pełna i po 220 km piszczy brak gazu :-/
Cała autostrada z gazem w podłodze łącznie z ruszaniem spod bramek i 170-180 4 osoby na pokładzie
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-04-23, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 11:57   

Czy czasem jeden z Was nie próbował Loganem, a drugi Dusterem?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 12:03   

dlatego ja po gwarancji zakładam większa butle
w dusterze jest mnóstwo miejsca , wchodzą nawet butle po 80-90 L
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 12:04   

No i co w tym dziwnego że spalanie gazu przy 170 jest 15/100 ?
Nawet wychodzi dość mało bo benzyny powinien spalać 12 litrów (20% więcej LPG) a w rzeczywistości palił by więcej
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-04-23, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 12:15   

dziwne jest to że duster pali mniej
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 12:36   

Czysta fizyka: opór powietrza rośnie do kwadratu prędkości. Każde 10 km więcej to od pewnej granicy (~ 150) jest nawet litr więcej na 100 km:
http://www.autocentrum.pl...-znaczy-drozej/
Po drugie jeśli masz firmową instalację to pewnie masz też dotrysk benzyny.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-04-23, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-23, 13:06   

W loganie 2 nie ma dotrysku
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 13:57   

no dobra ale porównujemy sedana z wysoko zawieszonym suvem .
różniąca jest ogromna już sam opór powietrza i masa robią różnice .
Sedan to najlepsze auto na autostrady a suv najgorszy .

Można prędzej porównywać logy z dusterem ale nie loganem
Spalanie bardzo duże według mnie to nawet nie realne , może paliwo było gorszej jakości , bardzo często tak się zdarza że jak gdzieś jest bardzo drogo to nikt tam nie tankuje co skutkuje zła jakością.
Lepsze świeże najtańsze paliwo z cerfura niż stare super nitro plus 98
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-23, 14:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne