Wysłany: 2013-10-18, 22:13 Tylny most wymiana oleju
Witam, mam pytanie dotyczące tylnego mostu.
Czy ktoś już wymieniał w nim olej.
W instrukcji wyczytałem że wymiana co drugą wymianę oleju w silniku.
Stuknęło mi, to znaczy Dusterowi 3 lata i 36 tysięcy przebiegu.
Olej wymieniam co roku i nie wiem czy powinienem wymienić też w moście.
No i dodatkowe pytanie ile to może kosztować.Γ
Kol.wojtek22, interwały wymiany oleju dla tego silnika to 30 tyś. km. Z tego wynika pierwsza wymiana 60 tyś. km. Koszt oleju około 50 PLN. Wymiana w ASO będzie około stówy albo i więcej. Poza ASO całość operacji powinna się zmieścić poniżej setki.
Jeżeli bardzo często używasz napędu 4X4 (włączony 4X4, nie auto) to nie rzadziej niż dwa lata, lub przebieg nie więcej niż 60 tyś. km. W przypadku niewielkiego użycia np. jazda z przełącznikiem w pozycji auto, to po osiagnięciu 60 tyś. km warto sprawdzić w jakim stanie jest olej (poziom i konsystencję) i jeżeli będą odznaki zużycia to wtedy wymienić. Trzeba pamiętać, że są to dane oparte na zaleceniach fabrycznych. Przy intensywnym używaniu napędu 4X4 zalecane jest sprawdzanie a nawet wymiana co najmniej raz w roku.
Ponownie dzięki
Chyba wyczerpałeś temat. Faktycznie na stale używam trybu auto, sporadycznie lock. Zatem myślę że temat oleju odłożę do przyszłego roku.
koledzy.. a co jaki czas powinno się wymieniać olej w tylnym moście DD 4x4?
Nie znalazłem tej informacji w instrukcji.
Napędu używam sporadycznie (kilkanaście razy w roku na krótkich odcinkach), ale nie chcę żeby było za późno...
Czy wymiana jest co okres czy co ilość przejechanych km?
Pytam bo w sobotę mam przegląd po 3 latach ( 32.000 km na liczniku) więc może warto i ten olej wymienić?
Witam
Właśnie jestem już, a może dopiero po wymianie wszystkich olejów.(100tk i 5 lat, w książce serwisowej brak stosownych adnotacji).
W moim przypadku to jest olej ELF TRANSELF SYN FE
75W-80 skrzynia biegów 2 litry-i rozdzielcza 0,4 l
75W-90 dyfer 0,6 l
Z reguły zalewamy do momentu, aż zacznie wypływać przelewem
Producent nie określa się jasno kiedy należy wymieniać olej (konsultacja z ASO RENO), nie potrafili dokładnie określić kiedy i w jakiej ilości należy stosować wymianę. Podawali dość sprzeczne dane co do rzeczywistości, więc nawet nie pytałem o koszty za usługę.
Z pewnością nie zaszkodzi wymienić, bez względu na to czy się używa napęd 4x4 przekładnia (dyfer) i tak pracuje w czasie jazdy przez cały czas.
Ostatnio zmieniony przez Dardus 2015-03-10, 23:00, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy pamiętam jak rok temu odbierałem z znajomym nowego Dustera właśnie zapytałem sprzedawce czy się olej w tylnym moście się wymienia to nie wiedział i zawołał serwisanta to ten powiedział że się nie wymienia było to w Aso w Bydg
Kol.wojtek22, interwały wymiany oleju dla tego silnika to 30 tyś. km. Z tego wynika pierwsza wymiana 60 tyś. km. Koszt oleju około 50 PLN. Wymiana w ASO będzie około stówy albo i więcej. Poza ASO całość operacji powinna się zmieścić poniżej setki.
Mam ten silnik i wymiany obowiązkowe oleju silnikowego są co 20 tys. Ja wymieniam co 15 tys. Gdy wymieniałem drugi raz, ASO nie wspomniało by wymienić olej w tylnym moście.
Dobrego smarowania nigdy za dużo
Z mojej obserwacji przy wymianie oleju jasno wynika, że olej zlany z mostu różnł się diametralnie od nowego oleju, a nawet był gorszy od tego w przekładni napędowej. W sumie do mostu wchodzi ok. 0.6 l to nie jest wielki koszt, a dostęp bezproblemy.
Serwis jak to serwis, mnie też nie potrafili się określić co do ilości oleju a o wymianie to już nie wspomnę
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 10:17
Ponieważ współczesne samochody są zaprojektowane na 5 lat i 200 tys km to tyle też skrzynia z niewymienianym olejem wytrzyma. Ja bym jednak przy ok 100 kkm wymienił.
Przekładnia napędowa odpowiada za przeniesienie napędu na dyfer poprzez wał napędowy tylko w 4x4. Znajduje się ,albo jest nieodrębną częścią skrzyni biegów mieści się ok.0,5 l oleju ,tego samego co w dyfrze. Co do skrzyni biegów, to mieści ona ok 2 l oleju o troszkę innej specyfikacji
Ponieważ współczesne samochody są zaprojektowane na 5 lat i 200 tys km to tyle też skrzynia z niewymienianym olejem wytrzyma. Ja bym jednak przy ok 100 kkm wymienił.
Użytkowałem forda prawie od nowości przez 20 lat przejechałem ponad 200tyś. Skrzynia biegów po tym czasie odmówiła posłuszeństwa.Oleju nie sprawdzałem ani nie wymieniałem. Tylko była jedynka i wsteczny. Oczywiście nie naprawiałem tylko zezłomowałem.
Moja cytryna 1.9 d. też jest w kwiecie wieku (17) przebieg 300 tkm. Olej wymieniany co 100 tkm (producent nie przewiduje wymiany oleju i jak to mówią ,,kto smaruje ten jedzie") skrzynia zachowuje się bez zarzutu.
Rozumiem z tego, że niezależnie od zaleceń producenta, warto wymienić olej w tylnym moście i przekładni napędowej po ok. 40-50 tys. km (moja Rumunka powoli zbliża się do tego przebiegu), a w skrzyni biegów po ok. 100 tys. km ?
Przyznam, ze w Skodach Octaviach, którymi jeździłem przez 12 lat nigdy nie wymieniałem oleju w skrzyniach biegów (a jeśli wymienili w serwisie, to jakoś szczególnie mnie nie poinformowano o tym fakcie)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 12:49
Wymieniać nie musisz bo teoretycznie syntetyczny olej przekładniowy wystarczy na czas życia samochodu i mechanicznej skrzyni. Tyle że jak po 100 kkm odkręcisz korek to znajdziesz na jego magnesie całą górę opiłków i pewnie drugie tyle w oleju. Olej mimo że mniej narażony na starzenie niż silnikowy też jednak traci swoje właściwości. Ale obowiązku nie ma.
W skrzyniach najczęściej padają łożyska kulkowe , potem cały układ dostaje drgawek i olej niczego nie załatwi . Możecie nawet wymieniać do 10 tyś ten olej , ważne żeby był jego odpowiedni stan .
Z doświadczenia wiem że jeżeli nie ma uszkodzeń mechanicznych oleju raczej nie ubywa .
Niech będzie fachowa nazwa skrzynia rozdzielca. Każdy kto interesuje się tematem wie o co chodzi. Jak zauważył kolega DrOzda opiłki na korku były, najwiecej z dyfru. Sam olej może nie stracił właściwości smarnych, ale tego nie jestem w stanie sprawdzić. Sama wymiana jak (jak i inne czynności) pisalem wcześniej nie jest skomplikowana ani kosztowna, a nawet przyjemna. Mój duster ma przebieg 100tkm dostał wszystkie oleje nowe, to nie znaczy, że narzucam komuś wymiany, a robiłem to i wiele innych rzeczy sam, to też dlatego mogę się podzielić wiedzą praktyczną. Między innymi do tego chyba służy to forum. Nie będę komentował ile te czynności kosztowały by w serwisie, zresztą nie byłem, nie jestem i raczej nie chcę być od niego uzależniony.
Mój duster ma przebieg 100tkm dostał wszystkie oleje nowe,(...) Nie będę komentował ile te czynności kosztowały by w serwisie, zresztą nie byłem, nie jestem i raczej nie chcę być od niego uzależniony.
Czyli wymieniłeś te oleje po 100 tys. km? Ja niestety, jestem uzależniony od serwisów, a do 100 tys. km (tyle mam gwarancji) wręcz od ASO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum