Może właśnie dlatego, że w dieslu za bardzo nie słychać momentu zał/wył sprężarki Cav robi to:
Cav napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Zwróć uwagę przy jakich obrotach silnika Dustera 1,5 się wyłącza sprężarka.
Dokładnie taki jest cel tej diody - żebym mógł sam wyczaić algorytm jakim się toto posługuje przy sterowaniu sprężarką - bo nie chce mi się wierzyć, że jest to uzależnione od obrotów.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-05-23, 08:22, w całości zmieniany 1 raz
Ja widzę jeszcze dwie opcje. Zła lokalizacja czujnika oblodzenia albo zbyt oszczędnie dobrana moc chłodnicza parownika względem zaworu rozprężnego. U mnie w loganie ta klima to jakaś porażka, ale mam tu na myśli jej wydajność, bo oblodzenia czy wyłączeń na trasie nie zanotowałem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-05-27, 07:14, w całości zmieniany 1 raz
Może być źle dobrana wielkość parownika, źle dobrana ilość czynnika chłodzącego a tym samym ciśnienia w układzie, źle dobrany zawór rozprężny, źle dobrany czujnik ciśnienia.
Pytanie co się zmieniło względem poprzedniej wersji. Czy ktoś może porównać numery części dla Dustera 2011 i 2014 ? Może wystarczy przełożyć część ze starej wersji?
Jeszcze pytanie czy czynnik chłodzący jest taki sam . Bo może dali już to super-hiper-nowoczesne palne paskudztwo a to ma inne temperatury parowania (za niskie) i powoduje oblodzenie parownika...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-27, 16:04
wojtek_pl napisał/a:
Może być źle dobrana wielkość parownika, źle dobrana ilość czynnika chłodzącego a tym samym ciśnienia w układzie, źle dobrany zawór rozprężny, źle dobrany czujnik ciśnienia.
U mnie właśnie wymienili profilaktycznie (tzn. nie wiedząc jakie są przyczyny tego że nie działa prawidłowo) zawór rozprężny i czujnik temperatury parownika, zainstalowali mi też diodki sygnalizujące pracę sprężarki i przy okazji wypalania FAP.
Poobserwujemy czy teraz jest ok.
Z pierwszych obserwacji - gdy odebrałem auto, sprężarka wyłączyła się w ciągu kilkudziesięciu sekund od włączenia, za chwilę włączyła się znowu.
Ale auto było po jeździe kontrolnej, więc klima była już schłodzona, a poza na dworze było 13 stopni - ciekawe ile pochodzi gdy na dworze będzie ciepło, a klima po postoju.
Wymieniono tylko reduktor/zawór rozprężny i jakieś uszczelnienia z tym związane.
Sprawdzono ciśnienia, które zachowywały odpowiednie wartości.
Po wyjeździe z salonu i przez cały Kraków (Al. Pokoju - rondo Bronowice) było 16st na zewnątrz. W drodze do Olkusza spadła do 11st. Podczas przejazdu przez Kraków i ruszaniu spod świateł nie stwierdziłem wyłączania się sprężarki. W kierunku na Olkusz zwiększałem stopniowo obroty na 4 biegu do 4500obr i też się nie wyłączyła ale za to chciało mi rękę zamrozić takie zimne leciało powietrze. Nawet na I biegu dmuchawy.
Chciałem tutaj podziękować Panu Bolkowi, który po prostu podszedł we właściwy sposób do tematu i stwierdził usterkę.
Również całemu serwisowi, który mnie "nie zbył" gadaniem tylko postanowił posprawdzać układ.
Proponuję osobom, którym się klima wyłącza udać się do ASO. W przeciwnym razie może (chociaż nie musi) dojść do usterki sprężarki, ponieważ jak to stwierdzono jest mocno dociążona. Po prostu zawór nie może przepuścić tyle czynnika co jest w stanie podać sprężarka i dlatego ją wyłącza czujnik, który powinien być zabezpieczeniem układu. Jak widać z powyższego spełnia swoją rolę odłączając sprężarkę chociaż nie powinien w normalnych warunkach pracy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-27, 19:32
Marek1603 napisał/a:
Moja Lodzia też już po zabiegu.
Wymieniono tylko reduktor/zawór rozprężny i jakieś uszczelnienia z tym związane.
Sprawdzono ciśnienia, które zachowywały odpowiednie wartości.
Po wyjeździe z salonu i przez cały Kraków (Al. Pokoju - rondo Bronowice) było 16st na zewnątrz. W drodze do Olkusza spadła do 11st. Podczas przejazdu przez Kraków i ruszaniu spod świateł nie stwierdziłem wyłączania się sprężarki.
Na słuch i akurat u mnie w 1,6MPI było czuć na mocy kiedy się sprężarka odłączała i załączała.
Przy tych 4500 jest słychać jak czynnik przepływa w układzie cały czas jednostajnie więc to też świadczy o tym, że się nie wyłącza.
Czy ktoś może porównać numery części dla Dustera 2011 i 2014 ? Może wystarczy przełożyć część ze starej wersji?
W Dusterach z 2012 też klima nie działa poprawnie, tj. syczy i wyłącza się podczas dłuższej jazdy; poza tym jest słaba - mało wydajna, tj. nie daje komfortu termicznego podczas jazdy. ASO nic na to nie może poradzić. Wymieniłeś sporo elementów, które mogą być "złe". Mówiąc krótko - klima jest źle zaprojektowana. Gdzieś na forum Laisar Podawał, jakie wersje klimy w jakich Daciach były/są montowane.
Słyszeć możesz płyn chłodniczy przepływajacy przez nagrzewnicę. Nie ma możliwości, żebyś słyszał czynnik w układzie klimy. pozdr
Sorry ale jeżeli przed wymianą zaworu tego nie było słychać, a teraz jest to na pewno nie może być płyn tylko właśnie czynnik.
Drugie nie napisałem przez nagrzewnicę tylko w układzie. Może być go po prostu słychać na zaworze rozprężnym, co się wydaje najbardziej prawdopodobne.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-05-28, 04:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3785 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 08:41
jurek napisał/a:
Słyszeć możesz płyn chłodniczy przepływajacy przez nagrzewnicę. Nie ma możliwości, żebyś słyszał czynnik w układzie klimy. pozdr
Tak , na pewno w sytuacji kiedy z nawiewników leci powietrze o temperaturze 11 stopni C
Marku , czy masz jakiś numer referencyjny Twojej naprawy bo nie chce mi się tracić godziny na kopanie się z koniem, ups ASO.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-05-28, 08:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-05-28, 09:34
Cav napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Może być źle dobrana wielkość parownika, źle dobrana ilość czynnika chłodzącego a tym samym ciśnienia w układzie, źle dobrany zawór rozprężny, źle dobrany czujnik ciśnienia.
U mnie właśnie wymienili profilaktycznie (tzn. nie wiedząc jakie są przyczyny tego że nie działa prawidłowo) zawór rozprężny i czujnik temperatury parownika, zainstalowali mi też diodki sygnalizujące pracę sprężarki i przy okazji wypalania FAP.
Poobserwujemy czy teraz jest ok.
Z pierwszych obserwacji - gdy odebrałem auto, sprężarka wyłączyła się w ciągu kilkudziesięciu sekund od włączenia, za chwilę włączyła się znowu.
Ale auto było po jeździe kontrolnej, więc klima była już schłodzona, a poza na dworze było 13 stopni - ciekawe ile pochodzi gdy na dworze będzie ciepło, a klima po postoju.
mozesz powiedziec dokladnie jaki podales opis zglaszajac usterke ze doszlo do wymiany tych elementow? teraz bede robil przeglad po 40 tys km i przy okazji zglosilbym to samo, moze wymienia te elementy
Wg mnie nie ma się co podniecać, że problem został rozwiązany.
Z tego co pamiętam zawór rozprężny był u mnie wymieniony na samym początku, jak tylko zgłosiłem ten problem. Też miałem wrażenie, że jest lepiej ale niestety to było tylko wrażenie.
Aktualnie mam dalej to samo.
Marku , czy masz jakiś numer referencyjny Twojej naprawy bo nie chce mi się tracić godziny na kopanie się z koniem, ups ASO.
Mam tylko nr zlecenia ZS/1/D/00282/15
adamox napisał/a:
Wg mnie nie ma się co podniecać, że problem został rozwiązany.
Z tego co pamiętam zawór rozprężny był u mnie wymieniony na samym początku, jak tylko zgłosiłem ten problem. Też miałem wrażenie, że jest lepiej ale niestety to było tylko wrażenie.
Aktualnie mam dalej to samo.
Wiesz u mnie przed samym wyłączenie sprężarki to było słychać jak "wyje" coś. Teraz tego nie ma i tak jak mówię sprężarka chodzi cały czas. Do tego ja mam Lodgy 1,6MPI.
Ty masz 1,5 jak Cav więc tutaj będzie najlepiej porównywać.
Można by jeszcze porównać jakie są poszczególne elementy zamontowane w Dusterze i Lodgy. Np. numery katalogowe.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-05-28, 10:14, w całości zmieniany 1 raz
Na jakiej podstawie maja mi cos wymienic skor bylem kilka razy z tym samym i za kazdym razem cos tam nibi robili i dalej tak samo jak sprezarka sapala tak sapie a klima chodzi jakby chciala :(
Dobijałem dziś klimę za 50 zł .
Miałem 350 g w układzie , po dopełnieniu do 475 klima zaczęła dwa razy mocniej chłodzić
Różnica była ogromna , wcześniej na 3 biegu ledwo chłodziła a teraz na 1 zrobiło się aż za zimno
Maszyna wykazała też 1 g oleju w czynniku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-28, 17:50, w całości zmieniany 2 razy
Ja jestem po przeglądzie rocznym, podczas, którego zaktualizowali mi soft (z innego powodu niż klima), ale przy okazji klima przestała się wyłączać, co prawda słychać co jakiś czas syk, wcześniej było słychać jeszcze jakby wyłączał się stycznik czy przekaźnik. Teraz tego włączenia nie słychać, tylko co jakiś czas syk, co w ogóle nie ma wpływu na jazdę. Wcześniej czuć było szarpnięcia podczas ruszania, przyspieszania. Teraz auto jedzie płynnie, nawet wtedy kiedy słychać ów syk.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1109 Skąd: krakow
Wysłany: 2015-05-28, 18:15
DrOzda. Z tego co pamiętam, od wielu juz lat nagrzewnice nie mają zaworu " on-off" i po otwarciu termostatu działa cały czas duzy obieg łącznie z nagrzewnica a regulacja temp. realizowana jest za pomocą klapy odcinajacej, ustawianej pokrętłem na desce. Ale być może moja pamięć zawodzi ze względu na sklerozę z powodu wieku Widzę, że Laisar jest oblatany w specyfikacji technicznej, więc może coś tu rozjaśni. pozdr
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-28, 18:35
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Może być źle dobrana wielkość parownika, źle dobrana ilość czynnika chłodzącego a tym samym ciśnienia w układzie, źle dobrany zawór rozprężny, źle dobrany czujnik ciśnienia.
U mnie właśnie wymienili profilaktycznie (tzn. nie wiedząc jakie są przyczyny tego że nie działa prawidłowo) zawór rozprężny i czujnik temperatury parownika, zainstalowali mi też diodki sygnalizujące pracę sprężarki i przy okazji wypalania FAP.
Poobserwujemy czy teraz jest ok.
Z pierwszych obserwacji - gdy odebrałem auto, sprężarka wyłączyła się w ciągu kilkudziesięciu sekund od włączenia, za chwilę włączyła się znowu.
Ale auto było po jeździe kontrolnej, więc klima była już schłodzona, a poza na dworze było 13 stopni - ciekawe ile pochodzi gdy na dworze będzie ciepło, a klima po postoju.
mozesz powiedziec dokladnie jaki podales opis zglaszajac usterke ze doszlo do wymiany tych elementow? teraz bede robil przeglad po 40 tys km i przy okazji zglosilbym to samo, moze wymienia te elementy
Podałem że nie chłodzi w dłuższej trasie.
Ale to była robota na zasadzie "a może coś się uda zrobić" na podstawie możliwych opcji które już kiedyś gdzieś były stosowane, wykonana raczej po to żebym nie mógł w kontaktach z Renault Polska stwierdzić że nawet nie spróbowali.
Na razie dzięki diodzie mogę tylko potwierdzić, że sprężarka włącza się i wyłącza co kilkanaście/kilkadziesiąt sekund, chłodzi kiepsko jak chłodziła, nawet przy 21 stopniach które były dziś.
Nie mam więc dużych nadziei że te wymiany rozwiązały problem.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-05-28, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
zawór rozprężny był u mnie wymieniony na samym początku, jak tylko zgłosiłem ten problem
Być może na podstawie podejrzenia o niesprawność, więc na taki sam jak fabryczny - ale jeśli problemem byłaby np jego wydajność, to dopiero wymiana na inny typ rzeczywiście mogłaby poprawić sytuację.
Ale to gdybologia - natomiast tutaj jest temat z francuskiego forum, w którym większość osób twierdzi, że u nich pomogła wymiana czujnika oblodzenia parownika, tylko że też właśnie na inny typ niż fabryczny: http://www.dusterteam.com...php?f=10&t=7543
jurek napisał/a:
nagrzewnice nie mają zaworu " on-off" i po otwarciu termostatu działa cały czas duzy obieg łącznie z nagrzewnica a regulacja temp. realizowana jest za pomocą klapy odcinajacej, ustawianej pokrętłem na desce
Tak jest.
(Chociaż ostatnio zawory wracają, tylko że w nowej wersji - całkowicie zamiast termostatu i kontrolowane przez sterownik silnika. No ale to jeszcze nie w daciach).
Cav a próbowałeś za radą laisera nabić klimatyzacje ?
https://www.groupon.pl/of...vice-1/62756626
50 zł i masz pewność że czynnika nie brakuje .
Jak pisałem dziś moja klima ledwo chłodziła a po takiej kuracji jest mróz .
Być może na podstawie podejrzenia o niesprawność, więc na taki sam jak fabryczny - ale jeśli problemem byłaby np jego wydajność, to dopiero wymiana na inny typ rzeczywiście mogłaby poprawić sytuację.
Właśnie to miałem wyżej na myśli, że może u mnie wymienili na inny model niż fabrycznie montowany, mówiąc o poprawie działania klimy.
Może popatrzyli na dane techniczne fabrycznego i zamówili o większej przepustowości/wydajności.
Spot na Jurze niedługo więc w niedzielę możemy porównać.
Chyba jeszcze dla pewności zamontuję jakąś diodę.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-05-28, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum