DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-06-03, 20:58   

Zakupiłem i zastosowałem Ceramizator ten: http://ceramizator.pl/ind...oduct&id_lang=1 . Wcześniej widziałem test owego cuda w TVN Turbo. Zgodnie testem i opisem producenta nie tylko miał zabezpieczać silnik: przed szybszym zużyciem, przed zatarciem w przypadku "zgubienia" oleju ale i obniżać spalanie. Mogę z cała odpowiedzialnością potwierdzić po przejechaniu ok. 1500 km (pełne wykształcenie warstwy ceramicznej) Ceramizator rzeczywiście działa: spalanie paliwa spadło o około: 0,3-04 litra/100km. Teraz pojawiają mi się wyniki rzędu 4,7-4,8 l/100km - wcześniej nigdy takiego wyniku nie osiągnąłem (najniżej bywało 5,1-5,2 l/100km). Poza tym silnik pracuje równiej i chyba trochę ciszej. Polecam - moim zdaniem naprawdę warto.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2015-06-03, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-06-03, 22:24   

Krakry - oczywiście wziąłeś pod uwagę, że środek ten "wykształcił warstwę ceramiczną" również w filtrze olejowym... czy pominąłeś ten fakt, decydując się wlać toto do silnika?
_________________
Pozdrawiam.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-06-04, 14:11   

@leo - raczej w filtrze oleju niczego nie "wykształcił" - warstwa ceramiczna tworzy się tylko na powierzchniach, gdzie panuje odpowiednio wysoka temperatura (niezbędna do procesu ceramizacji), a takowa temperatura jest jedynie na powierzchni cylindrów i pierścieni tłoków i tu następuje ceramizacja.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-06-04, 15:42   

Hmm... Firma sprzedaje te specyfiki do różnych układów: silniki benzynowe, diesla, dwusuwy, motocyklowe, skrzynie biegów, mosty... Dla mnie to trochę niejasna sprawa, chwalona na potrzeby danej chwili. Sam piszesz: "Zgodnie testem i opisem producenta nie tylko miał zabezpieczać silnik: przed szybszym zużyciem, przed zatarciem w przypadku "zgubienia" oleju ale i obniżać spalanie." Jeżeli więc preparat wpływa jedynie na gładź cylindrów i same pierścienie, to jak ma zabezpieczyć cały układ korbowy przed zatarciem, gdyby olej nagle wyleciał? Jakoś niekonsekwentne to zachwalanie.
Pamiętam (sprzed wielu lat) filmik o Ceramizerze w poldku. Widziałeś?
http://www.ceramizer.pl/
W ogóle oleju nie trzeba... :mrgreen: Specyfik zabezpieczył WSZYSTKO. Ciekawe, że na filmie aplikują go co chwilę (oszczędność jak cholera).
Piękna sprawa... ale jakoś po latach kariery nie zrobiło.

Wiem, są dwie szkoły: jedna wychwalająca pod niebiosa takie preparaty, a druga - stara - zabraniająca stosowania ich, zalecająca eksploatację wg wskazań konstruktorów.
Ja skłaniam się ku tej drugiej. Zaryzykowałbym dolanie takiego "cuda" do silnika na wykończeniu, który nadawałby się już tylko do kapitalnego remontu lub złomowania, ale nigdy do dobrej, sprawnej jednostki, która nie sprawia kłopotów. No, ale każdy ma wolny wybór - w końcu to Twoje auto. Ja bym się nie odważył.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-06-04, 17:50   

@leo - info ze strony producenta
1. Gdzie i kiedy następuje ceramizacja - więc jeszcze panewki korbowodów i korbowód o czym nie napisałem powyżej:
Aby ceramizacja mogła zajść - potrzebne są cztery komponenty: (cząsteczki preparatu, metalu, olej i wysoka temperatura). Po odpowiednim zaaplikowaniu Ceramizatora - zachodzi proces dyfuzji, wówczas cząsteczki preparatu łączą się z cząsteczkami metalu i to właśnie tworzy warstwę ceramiczno - metalową.
Powłoki zmniejszające tarcie - wszędzie tam gdzie występuje tarcie w ruchu obrotowym i posuwisto-zwrotnym

Oczywiście każdy robi jak zechce - ja uważam że to naprawdę działa, tak jak piszą.

P.S.
Do skrzyni biegów i do silników są różne preparaty.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2015-06-04, 17:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-06-04, 21:07   

:arrow: www.youtube.com/watch?v=cds_DIrqCeU
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-06-05, 00:13   

https://www.youtube.com/watch?v=k5SBxsC9KNk

Skoro okazuje się, że Ceramizator zabezpiecza jeszcze panewki, to czy trzeba je jakoś specjalnie nagrzewać? Bo przecież do ceramizacji wymagana jest wysoka temperatura.
Rozumiem, że do skrzyń są inne preparaty. Czyli tam temperatura nie jest potrzebna, a specyfik i tak będzie "wiedział", gdzie ma osiąść? ;-)
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-06-05, 20:30   

8,7 średnie na lpg
8,7*1,78=15,5 zł na 100km
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-20, 22:52   Spalanie paliwa - Dacia Duster

1.5 dci 86KM 4x2
ostatnie spalanie - Warszawa - dom / praca ( mokotów ) + troche trasy okolice Zegrze itp.
 
Tolkien 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 52
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-07-21, 12:30   

Duster 4x4 2014 rok
- 4x4 --> ile wlejesz tyle wypije :D ponad 20l/100km to norma w moim wykonaniu
- 4x2 --> tryb mieszany 8,0l/100km
- 4x2 --> tryb miejski 9-10l/100km
- 4x2 --> trasa, najniższe spalanie jakie zrobiłem 4,0l/100km na zderzaku tira normalnie 7l/100km
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-07-21, 12:52   

Tolkien napisał/a:
Duster 4x4 2014 rok
- 4x4 --> ile wlejesz tyle wypije :D ponad 20l/100km to norma w moim wykonaniu
- 4x2 --> tryb mieszany 8,0l/100km
- 4x2 --> tryb miejski 9-10l/100km
- 4x2 --> trasa, najniższe spalanie jakie zrobiłem 4,0l/100km na zderzaku tira normalnie 7l/100km

to 20L to w terenie?
to sporo u mnie :
V max 170km/h i szybciej już nie chciał :-( komputer pokazywał chwilowe spalanie na poziomie 14L
przy 140km/h pobierał 9,5-10L
jeśli jadę 120/8l
przy 70/5,5l
miasto 8l
wszystko w opcji "óski"
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-21, 13:16   

chwilowe z rzeczywistym to dwa odrębne wyniki
do tej prędkości też musiałeś się rozpędzić
_________________
Moje auto
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-07-21, 13:20   

chwilowe, przez 5 minut jazdy ze stała prędkością :)
edit. jedynie "miasto" wyliczone jest na podstawie tankowania
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-07-21, 13:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-21, 13:31   

na wynik całkowity zbiegają się różne elementy
podmuchy powierza , górki , wyprzedzanie .
Na chwilowym to mam 10-11 a przy dystrybutorze 13-14
_________________
Moje auto
 
Visena 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Dołączyła: 25 Cze 2015
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-21, 18:49   

Duster Duster 2x4 :-) 1,6 105 wersja goła.
Baba za kierownicą ;-)
Odebrany z salonu w maju br.
Na dotarciu ;-) byłam w trasie (400 km x 2), bez przekraczania 3,5 tys obrotów... 6,5l/100km...serio :mrgreen:
Już powyżej pierwszego tysiąca km na liczniku:
- miasto ze zwracaniem uwagi na pojawiający się znacznik sugestii zmiany biegu (emisja spalin) 9,5l
- miasto z włączonym tybem eco i j.w. Zwracaniem uwagi na emisję spalin - 10,5 (to jakaś pomyłka wogóle)
- miasto "jak czuję" :lol: czyli jak trzeba to do dechy a jak nie trzeba to "wożąc miss Daisy" ;-) dało o dziwo 8,6l/100km

I więcej się nie dowiem bo założyłam gaz :-> i teraz testuję kolejne spalanie ;) ale o połowę taniej :mrgreen:
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-21, 19:02   

Test z komputera pokrywał się z wynikami z stacji benzynowych ?
 
Visena 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Dołączyła: 25 Cze 2015
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-21, 19:17   

Ajgor napisał/a:
Test z komputera pokrywał się z wynikami z stacji benzynowych ?


To jest pytanie do mnie ?
Ja nie mam komputera :mrgreen:
Tzn mam ! W głowie ;-)
Tankuję pod korek, kasuję licznik "dzienny" i jeżdżę. A potem przeliczam...
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-21, 19:25   

Czyli realne spalanie, myślałem że jak napisałaś :
Visena napisał/a:
więcej się nie dowiem bo założyłam gaz

Że masz komputer, i po zagazowaniu wyniki z komputera wariują.
 
adam_75 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-21, 19:36   

W moim przypadku jazda po miescie - 11 l. LPG/100.
Trasę sprawdzę za 10 dni. :mrgreen:
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-21, 20:01   

Visena napisał/a:
Duster Duster 2x4 :-) 1,6 105 wersja goła.
Baba za kierownicą ;-)
Odebrany z salonu w maju br.
Na dotarciu ;-) byłam w trasie (400 km x 2), bez przekraczania 3,5 tys obrotów... 6,5l/100km...serio :mrgreen:
Już powyżej pierwszego tysiąca km na liczniku:
- miasto ze zwracaniem uwagi na pojawiający się znacznik sugestii zmiany biegu (emisja spalin) 9,5l
- miasto z włączonym tybem eco i j.w. Zwracaniem uwagi na emisję spalin - 10,5 (to jakaś pomyłka wogóle)
- miasto "jak czuję" :lol: czyli jak trzeba to do dechy a jak nie trzeba to "wożąc miss Daisy" ;-) dało o dziwo 8,6l/100km
A mnie to wcale nie dziwi, przewidziałem, że tak właśnie powinno być, że zmieniając biegi "w góre" jak sugeruje wskaźnik, czyli przy ok. 2000rpm, to musi spowodować sporo wyższe zużycie paliwa niż tak, jak sami czujemy, zależnie od chwilowych potrzeb, nastroju ;-) i warunków na drodze (np. przy 2500-3000, a nawet 3500rpm przy nieco bardziej dynamicznej jeździe, nie zapominając o reżimie docierania). IMO to jest chore, żeby w 16-stozaworowym silnku, który ma maks. moment obrotowy przy aż 3750rpm, zmieniać biegi w górę przy ok. 2000rpm (mam na mysli normalną jazdę, a nie jakąś superhiperkapeluszniczą ;-) ). Tak na marginesie, wskaźnik źle sugeruje równiez zmianę biegów "w dół", bo przy takich obrotach, że silnik już się zaczyna dławić.

Dzieki wielkie za tego Twojego posta :-D , bo potwierdził mi on, że słusznie robiłem ignorując sugestie wskaźnika zmiany biegów (nie wspominając już o trybie ECO, bo to już wielokrotnie na forach Dacii pisano, że jest do bani).
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-07-21, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Visena 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Dołączyła: 25 Cze 2015
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-21, 21:23   

DD napisał/a:


Dzieki wielkie za tego Twojego posta :-D , bo potwierdził mi on, że słusznie robiłem ignorując sugestie wskaźnika zmiany biegów (nie wspominając już o trybie ECO, bo to już wielokrotnie na forach Dacii pisano, że jest do bani).


No cóż ;) jako żem kobieta to się nie będę chwalić cyferkami z pesela ;) ale ja jestem pokolenie które uczono :lol: że silniki benzynowe LUBIĄ wysokie obroty ;-) czyli te 3500 właśnie.
I choć raczej jeżdżę dosyć delikatnie, bez zrywów i ostrych hamowań bo wożę wszędzie ze sobą psa - to poprostu tak "czuję" mojego Dusterka i takie mam wrażenie (nie bedąc mechanikiem) że tak mu jest ok ;-)
A spalanie to potwierdziło :mrgreen:
Zdecydowanie temu zielonemu wskaźniczkowi z gałką biegów już podziękujemy ;-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-21, 21:30   

Visena napisał/a:
DD napisał/a:


Dzieki wielkie za tego Twojego posta :-D , bo potwierdził mi on, że słusznie robiłem ignorując sugestie wskaźnika zmiany biegów (nie wspominając już o trybie ECO, bo to już wielokrotnie na forach Dacii pisano, że jest do bani).


No cóż ;) jako żem kobieta to się nie będę chwalić cyferkami z pesela ;) ale ja jestem pokolenie które uczono :lol: że silniki benzynowe LUBIĄ wysokie obroty ;-) czyli te 3500 właśnie.


3500 dla benzyniaka, to co najwyżej średnie obroty, a nie wysokie.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-21, 22:10   

Cav napisał/a:
3500 dla benzyniaka, to co najwyżej średnie obroty, a nie wysokie.
To prawda (do maks. jeszcze daleko), ale w moim poście, gdzie pierwotnie pojawiło sie owo 3500rpm, wspomniałem też o docieraniu. Po dotarciu, chcąć gwałtownie przyspieszać, należy zmieniać przy wyższych obrotach. Z pewnością nie da się osiągnąć katalogowych 11,8s do setki (ani nawet znacznie zblizyć się do tego czasu) zmieniając biegi przy 3500rpm. Natomiast do w miare spokojnej jazdy zmiana biegów przy 3000-3500rpm przeważnie wystarczy... ale te sugerowanie przez wskaźnik ok. 2000rpm przy tym silniku to IMO kpina :mrgreen: (to nie jakaś ośmiozaworówka, która może mieć maks. monemt obr. już przy np. 2,5krpm, ani uturbiony silnik). I właśnie przy tych sugerowanych ok. 2000rpm owe 3500rpm mogą jawić się jako wysokie obroty ;-) .
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-21, 22:10   

po procesie docieranie można jeździć na stałych obrotach do 4,5 tyś
przy wyprzedzaniu nawet do 5,5

Tylko zaznaczam że po docieraniu , nikt tych silników na taśmie nie dociera więc pierwsze 2-3 tyś km , maks obr to 3 tyś , lepiej już przy 2,5 zmieniać
i obowiązkowo po tych 2-3 tyś KM zmiana oleju/filtra oleju

Silnik kończy całkowicie się docierać po 10 tyś , wtedy zyskuje pełnie mocy i można go katować
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-07-22, 16:14   

Visena napisał/a:

że silniki benzynowe LUBIĄ wysokie obroty ;-) czyli te 3500 właśnie.

moim prywatnym i całkowicie subiektywnym zdaniem przy silniku benzynowym Dustera (niezależnie od rodzaju skrzyni i napędu) do zmiany biegu na wyższy całkowicie wystarczy zakres 2500-3000 obr/min - nie muli jednostki napędowej (ma dobry dół)i nie powoduje wcale tarasowania drogi innym, a normalną, płynną jazdę - tak mi wychodzi z obserwacji tego motoru (zaznaczam,że nie mam żadnych głupich podpowiadaczy)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-07-22, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne