DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-06-03, 20:17   

Marek, ma samochód benzynowy. Zapewne klima w Dusterach z silnikiem dCi może być całkiem inna. Niestety, serwis w Lublinie wciąż nie zna rozwiązania problemów, które ja trapią (czyli sapanie - mniej ważne, choć głupawe i przykre, oraz wyłączanie się nagle w trasie - uciążliwe bardzo, no i wreszcie - ogólnie słaba wydajność, która nie zapewnia komfortu podróżowania).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-06-03, 20:28   

Mógłbym np umówić kogoś do Pan Bolka u Łyki żeby posprawdzał. Może uda się zdiagnozować co jest.
Niestety będzie się to wiązało z przyjazdem do Krakowa na sprawdzenie i ewentualnie drugi raz na wymianę jakiejś części.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-06-03, 20:36   

Marek1603 napisał/a:
wyłącza się od temperatury ale nie czuć szarpnięć, jak to było przed wymianą zaworu rozprężnego i w aucie jest chłodno więc niech się wyłącza.


U mnie po ostatniej wizycie w ASO, klima działa znacznie lepiej, nie wiem nawet czy coś z nią robili, na pewno zmieniali jakiś soft, ale teraz nie czuć żadnych szarpnięć, a klima chłodzi nawet w takie ciepłe dni jak obecnie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-06-03, 21:35   

Teraz mam zamontowaną diodę, która pokazuje moment włączenia i wyłączenia sprzęgła więc wiem kiedy się to odbywa. Kontroluje wtedy, na razie ręcznie, temperaturę powietrza wylatującego z nawiewu. Praktycznie różnica w ociepleniu powietrza wylatującego jest niezauważalna (wieje chłodnym) i dlatego klima chłodzi wnętrze, a to już jest zauważalne.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-03, 21:54   

Marek1603 napisał/a:
Cav odpowiem tutaj, żeby tam nie zaśmiecać.

Więc sytuacja u mnie wygląda następująco. Zrobiłem trasę z wymontowanym czujnikiem i parownik zamarzł przy temperaturze zewnętrznej 32-34st. Wyłączenie klimy na 1,5 minuty pomogło i odmarzł.


A jakie były objawy zamarznięcia?
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-06-04, 08:44   

Cav napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Cav odpowiem tutaj, żeby tam nie zaśmiecać.

Więc sytuacja u mnie wygląda następująco. Zrobiłem trasę z wymontowanym czujnikiem i parownik zamarzł przy temperaturze zewnętrznej 32-34st. Wyłączenie klimy na 1,5 minuty pomogło i odmarzł.


A jakie były objawy zamarznięcia?

snieg z nawiewow? jak na filmikach z netu
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-06-04, 11:54   

Nie. Przestało wiać z nawiewów.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-05, 04:24   

Marek1603 napisał/a:
Nie. Przestało wiać z nawiewów.


Tak zupełnie, czy przepływ był mocno ograniczony?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-06-05, 05:03   

Nie czułem nic więc chyba całkowicie.
Akurat zaraz po wyjeździe z zakorkowanego w szczycie Krakowa. Może to było właśnie było powodem. Teraz to już nieważne jeżeli chłodzi odpowiednio, a że się wyłącza, no cóż TTTM. :-) Jest to też niewyczuwalne więc nie mam powodów narzekać. Mam tylko nadzieję, że się nic nie rozsypie zaraz po gwarancji.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-05, 05:17   

Marek1603 napisał/a:
Nie czułem nic więc chyba całkowicie.
Akurat zaraz po wyjeździe z zakorkowanego w szczycie Krakowa. Może to było właśnie było powodem. Teraz to już nieważne jeżeli chłodzi odpowiednio, a że się wyłącza, no cóż TTTM. :-) Jest to też niewyczuwalne więc nie mam powodów narzekać. Mam tylko nadzieję, że się nic nie rozsypie zaraz po gwarancji.


Czy chłodzi odpowiednio to się sprawdzi, gdy będzie 30 stopni.
Wczoraj było max 23.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-06-05, 07:37   

Moja klima dała radę bez problemu w warunkach 31 stopni. Włączenia i wyłączenia są ale przestały być wyczuwalne zupełnie i nie mają wpływu na jazdę, chłodek utrzymywał się bez problemu. Podczas postoju trzeba było przełączać wentylator na 3 bo przy takiej temperaturze wszystko się nagrzewa szybko a obiegu powietrza nie ma. Podczas jazdy wentylator był na 2 lub 1 bo żona kazała mi skręcać bo jej było za zimno :-)
Przy okazji pozdrawiam z Węgier, gdzie chłodzę się już osobiście wodą ze źródeł, piwem, oraz winem prosto z chłodnych piwniczek :-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-06-05, 08:04   

Cav napisał/a:

Czy chłodzi odpowiednio to się sprawdzi, gdy będzie 30 stopni.
Wczoraj było max 23.


No u mnie było 42 po wyjściu z pracy jak się nagrzało auto, a potem utrzymywała się 32-34 więc jest już się do czego odnieść.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-08, 10:09   

Marek1603 napisał/a:
Cav napisał/a:

Czy chłodzi odpowiednio to się sprawdzi, gdy będzie 30 stopni.
Wczoraj było max 23.


No u mnie było 42 po wyjściu z pracy jak się nagrzało auto, a potem utrzymywała się 32-34 więc jest już się do czego odnieść.

A jakie miałeś nastawione pokrętła, że klima dobrze wam chłodziła? (temperatura - na ile stopni nastawiona? wentylator - na którym biegu? strefa nadmuchu - góra, dół, szyby?)
Pytam, bo chcę też tak samo nastawić by sprawdzić czy u mnie też tak działa jak u Ciebie.
Czasem czuję lekkie przymulanie silnika podczas włączania klimy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-06-08, 10:47   

To lekkie przymulenie jest zawsze wyczuwalne w PB. W MCV też tak było. Ot tak jakbyś ręcznie włączył klimę. Przed wymianą zaworu było czuć bardzo i całość układu wyła moment przed wyłączeniem.
Nawiew ustawiony góra i dół. Wentylator najpierw na 3 i potem stopniowo do 1 w miarę schładzania wnętrza.

Cały czas czekam, aż gość zrobi te "sterowniki" klimatyzacji. Wtedy bez względu na którym biegu będzie wentylator to się wyłączy przy zadanej temperaturze wewnątrz. Pisałem tydzień temu do niego i pomaga mu jakiś kolega w pisaniu programu w C.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-06-08, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-08, 11:35   

A będzie to sterowanie ciepłem ?

Z ciepłem łatwo można przesadzić w zime a klima w daci jest tak słaba że trudno przesadzić z zimnem
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-08, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-08, 11:49   

To włączanie i wyłączanie to chyba specjalny wymysł Francuzów. U siebie w Peugeocie 301 też zauważyłem, że sprężarka co 20-30 sek włącza się na ok. 5 sek. Ale chłodzi dobrze.
Ale za to spalanie na klimie prawie nie różni się od tego bez klimy, więc może to działa 8-)
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-06-08, 12:10   

benyo napisał/a:
Podczas jazdy wentylator był na 2 lub 1 bo żona kazała mi skręcać bo jej było za zimno

A od czego jest pokrętło regulacji temperatury?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-06-08, 12:12   

GORDINI napisał/a:
benyo napisał/a:
Podczas jazdy wentylator był na 2 lub 1 bo żona kazała mi skręcać bo jej było za zimno

A od czego jest pokrętło regulacji temperatury?


A jaka różnica czy ustawiam prędkość dmuchawy czy reguluję temperaturę?? I tak trzeba czymś kręcić :-)
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-06-08, 16:11   

A wyobraź sobie, że jest - im szybciej jedziesz tym więcej dmucha (max. zimnego jak masz pokrętło na min.)
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-06-08, 16:28   

Jednak wole jak wieje lekko chłodem na 1, niż nieco cieplejszym powietrzem. Tym bardziej, że klima w Dacii d... nie urywa, więc po co ją dogrzewać ?? Tym bardziej, przy temperaturach 35 stopni na zewnątrz. Małżonka po prostu zamyka sobie nawiewy i już jej nie wieje. Ale w sumie każdy sobie ustawia tak jak lubi.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-06-08, 16:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-06-08, 17:27   

benyo napisał/a:

A jaka różnica czy ustawiam prędkość dmuchawy czy reguluję temperaturę?? I tak trzeba czymś kręcić :-)


Prędkością dmuchawy regulujesz szybkość schładzania, a sterownikiem temperaturę, do której ma ci schodzić klima czyli utrzymuje np. w zakresie 23 - 25st.

Jak masz sterownik klimy to nie musisz kręcić. Jedyna różnica to właśnie w prędkości schładzania i hałasie dmuchawy. Nie musisz pilnować temperatury kiedy jest ci już za zimno.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-06-08, 17:32   

Tak Marku, ale tu mówimy o całkowicie ręcznym sterowaniu. Mniejsza jednak z tym, każdy ma swoje sposoby na chłodzenie wnętrza. A u mnie działa to poprawnie i klima chłodzi całkiem dobrze nawet przy ostatnich upałach.

Tu zgodzę się z kolegą GORDINI, że lepiej jechać niż stać, bo wtedy pęd powietrza jest większy. Więc może tu problem w kiepskim wentylatorze, bo mam wrażenie, że jest duża różnica nawiewu między 2 a 3 i u mnie na postoju musiałem kręcić na 3, żeby dobrze chłodziło, podczas jazdy wystarczała 1 lub 2.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2015-06-08, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-06-08, 18:09   

A wymieniałeś filtr przeciw pyłkowy(kabinowy)? Zapchany - zawilgocony drastycznie zwiększa opory przepływu powietrza.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-06-08, 18:18   

GORDINI napisał/a:
A wymieniałeś filtr przeciw pyłkowy(kabinowy)? Zapchany - zawilgocony drastycznie zwiększa opory przepływu powietrza.


Tydzień temu :-)
Prędkość nawiewu jest identyczna od początku posiadania samochodu. Na 2 jest znacznie słabiej niż na 3. Ale żeby była jasność, ja nie narzekam na działanie klimatyzacji. Podczas podróży w upalny weekend z jeszcze cieplejszych Węgier, w samochodzie był przyjemny chłodek i klima dawała radę schłodzić niemałą przecież kabinę Lodgy, a dzieciaki w ostatnim 3 rzędzie na narzekały. Czasem tylko trzeba podregulować nawiewem, ale to jak pisałem tylko podczas postoju.
 
endriu9309 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-04, 21:09   

Jestem nowy na forum. Dziś padła mi klima Duster 2012 r . Cały upalny dzień działała i w pewnym momencie przestało lecieć zimne powietrze .Podjechałem do serwisu NARUTO , niby nabili układ , po wciśnięciu przycisku kontrolka się zapala i wentylator się też włącza ale nie chłodzi. Panowie stwierdzili że to pewnie sprężarka się nie włącza , ale nie mają czasu się tym zająć. Co to może być za przyczyna?.Twierdzą że układ jest pełny.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne