DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-26, 07:09   

Agat napisał/a:
Witam wszystkich!
Z góry przepraszam, że nie piszę w wątku diesla, lecz tutaj opisujecie dokładnie to, co dzieje się w moim samochodzie.


Nieprawda.
Zupełnie co innego, w innych momentach i inne objawy.

Agat napisał/a:

Mam nowego Dustera 1.5 diesel z salonu i po okresie dotarcia (ok. 3 miesiące) pojawił się problem: gdy zaczęłam jeździć bardziej dynamicznie, silnik przy ciągłym naciskaniu pedału gazu (bez przyśpieszania, lecz aby utrzymać stałą prędkość), w losowych momentach wpada w "dziurę" i samochód lekko buja.


To nie ma nic wspólnego z tym tematem, który dotyczy obrotów na luzie.
W temacie o dieslu zresztą też dotyczy wolnych obrotów.
Najlepiej załóż nowy temat i tam przenieś ten post.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-26, 08:03   

Jak na Puławskiej nie pomogli to jedź do innego dealera i poproś kogoś np. z mechaników, aby z Tobą pojeździł i zaobserwował taki objaw jak wcześniej opisałaś, bo na postoju w hali przy podłączaniu do kompa może nic nie wskazywać. Jazda próbna z mechanikiem i z laptopem połączonym do auta i obserwacja parametrów to podstawa! ;-)
A tak, propos to załóż nowy wątek na ten temat, jak radzi kolega Cav. :-)
 
Agat 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączyła: 25 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-26, 08:55   

route2000, dziękuję. :-)
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-29, 14:23   

yuyelamu napisał/a:

Na razie trochę za mało przejechałem, żeby ta opinia była definitywna, natomiast widać poprawę. Po uruchomieniu obroty trzymają się na wyższym poziomie, trudniej zrobić kangura, słabsza reakcja na odjęcie gazu i wydaje się, że to falowanie jest mniejsze. Na ciepłym silniku wskazówka też nie stoi w miejscu, ale te delikatne wahania są chyba mniej odczuwalne niż wcześniej na kierownicy, czy na fotelach. Mam wrażenie, że silnik zrobił się odrobinę bardziej żwawy - odrobinę. Spalanie - jeździłem głównie na trasie, nie widzę zmiany

Niby jest poprawa, ale ja czekam na niższe temperatury. Póki co raz po upgradzie falowanie wróciło jak odpaliłem go wczesnym rankiem przy temp +8 st.C . W cieplejsze dni jest ok;)
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-07-23, 16:20   

ja dzisiaj wgrywałem nowy soft do mojego dustera. pan mireczek jak zwykle stwierdził, iż on żadnego falowania to nie widział. zobaczymy teraz.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-07-26, 10:26   

Skąd można pobrać nowy soft do DD>/? Jaki interfejs polecacie i jak się wgrywa ?
Mam taki problem, że jak jest zimny silnik to zaczyna falować tzn spadają i rosną obroty. Tak falują/ Po dodaniu gazu problem znika, albo po chwili jak się nagrzeje silnik
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-07-26, 16:06   

robo1973 napisał/a:
Skąd można pobrać nowy soft do DD>/?

najprościej w aso
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2015-07-26, 21:52   

Dar1962 napisał/a:
robo1973 napisał/a:
Skąd można pobrać nowy soft do DD>/?

najprościej w aso

To nie jest udostępniony gdzieś na upie ?
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-07-27, 06:33   

Dar1962 napisał/a:
robo1973 napisał/a:
Skąd można pobrać nowy soft do DD>/?

najprościej w aso


ASO w Elblągu do tej pory czyści przepustnicę, żeby zlikwidować falowanie obrotów, więc nie musi to być takie proste.
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-27, 14:01   

Czy ktoś z zainteresowanych jest już po UPie softu DD? Jakie wrażenia? Kilka razy zdarzyło się przyłapać samochód na falowaniu, ale nie występuje to na szczęście za każdym razem jak przed upgradem;) Trochę zabawne jest to, że tak naprawdę trzeba poczekać na przymrozki, aby stwierdzić fakt poprawy nowych zastosowań koncernu Dacia/Renault... :lol:
 
Xiron 


Marka: Dacia
Model: Duster 2x4
Silnik: 1,6 Benzyna+LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 14:11   

Mam to samo w nowym Dusterze ph2 . Na zimnym silniku skacze , na rozgrzanym mniej .
Nigdzie w instrukcji nie ma info ze tak ma byc i w ogóle się nie piszę na takie rzeczy bo to jakiś zonk jest.
Jestem umówiony do ASO .

Podobnie jak kolega, pytanie czy upgrade softu pomógł? Pan z ASO wspominał o takiej ewentualności i ze może mieć to związek z ekologia czyli normą euro6 .

pozdrawiam
KM
 
Tolkien 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 52
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-08-10, 16:22   

1. U mnie skaczą po wgraniu nowego softa na zimnym podobnie (500 - 1000) na ciepłym mniej
2. Tryb eco nie wpływa - tak samo skaczą na włączonym jak na wyłączonym
3. Po wizycie w ASO na przegląd roczny serwis poprosił o umówienie się na termin i pozostawienie auta do sprawdzenia w serwisie.
 
adam_75 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-08-10, 20:01   

U mnie tak jak pisałem w innym temacie:
-obroty skaczą (falują) na klimie,odczuwalne na niskich obrotach
-na zimnym silniku,po rozgrzaniu jest ok.
Oczywiście jazda na LPG.
 
Xiron 


Marka: Dacia
Model: Duster 2x4
Silnik: 1,6 Benzyna+LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-17, 20:43   

Reasumujac falujace obroty sa przez:
1. Przepustnica - zabrudzenia, nieprawidłowe działanie
2. Oprogramowanie
3. "lewe powietrze" - cokolwiek to oznacza
4. silnik krokowy

Mnie czeka wizyta w ASO i zobaczymy co wyjdzie. Mam instalacje gazową ale to falowanie jest i na benzynie. pkt 1-3 są na równi prawdopodobne. Dam znać co wyjdzie. Poza tym kurcze strasznie fajne auto ten Duster.
pozdrawiam
X
 
sylwo1983 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v 75km eco2
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2015-11-07, 10:06   Falowanie obrotów Tylko przy ruszaniu z pierwszego biegu

Witam panowie (i panie :) ) nie znalazłem nigdzie odpowiedzi ani przypadku żeby ktoś zgłaszał taką usterkę a mianowicie , mam Dacie Sandero I 1.2 16V problem polega na tym że odkąd kupiłem auto przy ruszaniu skaczą mi obroty później już jest ok aż do całkowitego puszczenia sprzęgła ,myślałem że to sprzęgło więc zostało wymienione ( tarcza docisk i łożysko oporowe LUK ) problem nie ustał nadal jest to samo nie wiem już co robić mechanicy kolejno wskazują na skrzynię biegów , koło zamachowe , czujnik pedału gazu z potencjometrem..... itd nie będę wymieniał wszystkiego może ktoś miał taki problem za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziękuję
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-07, 12:04   

obroty falują na załączonym biegu ze złączonym sprzęgłem ?

Ale wnioskujesz to tylko z obrotomierza czy po silniku również to słychać ?

Przy sprawnym sprzęgle obroty nie mają za bardzo jak falować . A serio żeby obr falowały przez załączone sprzęgło to musiało by być zjechane do stali .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-07, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
sylwo1983 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v 75km eco2
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2015-11-07, 12:12   

podczas puszczania sprzęgła w momencie gdy całkiem puszcze przyspiesza już równo

słychać jak silnik faluje , a sprzęgło jest nowe zakładane u znajomego mechanika na warsztacie słyszałem też że mogą byc problemy gdy podczas wymiany nie zabielimy koła zamachowego tzn na tokarce i teraz nie wiem gdzie leży prawda

wygląda to tak odpalam silnik pracuje równo wbijam sprzęgło nadal utrzymuje sie na poziomie 800 rpm w momencie gdy próbuje ruszyć obroty zaczynają falować +/- 500 rpm ( w górę i w dół ) potem na każdym innym biegu już jest normalnie , nie zauważam skoków
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-11-07, 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-07, 12:58   

Słuchaj filmik albo konkretny opis
Chodzi dokładnie w której fazie obroty falują .


1.Silnik pracuje na biegu jałowy z włączonym sprzęgłem
2.Poprzez pedał odciągana jest tarcza dociskowa (następuje rozłączanie sprzęgła ) co trwa ok 0,5 - 1 sek )
3.Lewarkiem zmiany biegów wybierasz bieg 1 , wodzik napycha tuleje synchronizującą co powoduje wyrównanie się obrotów (trwa ok 0,5 - 1 sek )
4. Po synchronizacji popychasz dalej lewarek pokonując siłę zatrzasku kulowego , tuleja blokuje bieg . (wbiłeś bieg )
5. Puszczasz powoli pedał sprzęgła , dodajesz gazu . następuje wyrównanie prędkości obr silnika i skrzyni, puszczasz całkowicie sprzęgło (zaczynasz jechać )
6. .Silnik pracuje na biegu 1 z włączonym sprzęgłem , więc masz minimum te 1500 obr
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-07, 12:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
sylwo1983 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v 75km eco2
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2015-11-07, 14:48   

Chodzi dokładnie w której fazie obroty falują .

5. Puszczasz powoli pedał sprzęgła , dodajesz gazu . następuje wyrównanie prędkości obr silnika i skrzyni, puszczasz całkowicie sprzęgło (zaczynasz jechać )


Puszczam powoli pedał sprzęgła i dodaje gazu w tym momencie właśnie zaczyna się falowanie dopóki nie puszczę pedału sprzegła do końca wtedy już obroty są wyrównane i podczas ruchu na żadnym innym biegu ten objaw nie występuje . Zauważyłem jeszcze jedną rzecz , dzisiaj próbowałem czy wystąpi to zjawisko na innym biegu , otóż gdy próbuję ruszyć z 2-ki lub 3-ki dzieję się tak samo . mam wrażenie jak by sprzęgło popuszczało i łapało ale jest nowe a stare wcale nie było zużyte bo dostałem je od mechanika i wygląda przyzwoicie, możliwe że przylgnia koła zamachowego jest nierówna ??????


Jak będę miał chwilkę czasu to jutro postaram się wrzucić filmik...
Ostatnio zmieniony przez sylwo1983 2015-11-07, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-07, 15:06   

Problem jest z elektryką bo układy mechaniczne działają dobrze.
Podłączaliście clipa , są jakieś błędy ?

Ja bym go do ogarniętego elektryka odstawił bo może padł / zaśniedział jakiś czujnik
może też być korkowiec
sonda też jest podejrzana
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-07, 15:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-11-08, 10:02   

Albo źle operujesz sprzęgłem i gazem a nie ma wcale problemu. Albo czas obejrzeć czujnik TPS, MAF i EGR.
 
sylwo1983 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v 75km eco2
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2015-11-08, 18:15   

kali napisał/a:
Albo źle operujesz sprzęgłem i gazem a nie ma wcale problemu.
Mam prawo jazdy od 2000 roku i jeździłem przez 5 lat w firmie kurierskiej , a teraz tygodniowo robię minimum 600 km więc daruj sobie te komentarze
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-11-09, 01:47   

sylwo1983, to powiedz mi w którym to samochodzie miałeś do czynienia z downsizingiem?
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-09, 21:59   

Chyba mam to samo w swoim MCV. Nowym.
Uczyłem się ruszać miesiąc. Nawet buty zmieniłem...
Po trzech już prawie prawie ogarniam ten trudny manewr... Blisko 10 lat nie prowadziłem samochodu, ale bez przesady... To chyba nie tak powinno działać.

Opiszę to po swojemu.
1. Silnik włączony. Ciepły. Obroty około 600-700 (ciut niskie jak na mój gust, ale może to "postęp" - kultura pracy ok)
2. Delikatnie wciskam gaz i trzymam tak by (w zamierzeniu) obroty podskoczyły do ok. 1000. Choć bardzo się staram, to pedał gazu wydaje się działać trochę zero-jedynkowo. Wbija w okolice 1200-1400. Nie odczuwam mechanicznych zacięć pedału - to nie to - nawet paluchem delikatnie próbowałem i NIE DA SIĘ podnieść obrotów do powiedzmy 850 albo 927.
3. Po około sekundzie na 1200 (może nie całej) obroty opadają na ok 900 i tam już sobie zostają.
Gdybym ruszał - idealnie ten spadek obrotów komponuje się z załączaniem sprzęgła. To dokładnie ten moment gdzie potrzeba więcej obrotów a nie mniej... Ale dla jasności - opisuję tylko zabawę pedałem gazu, a nie ruszanie i duszenie obrotów łapiącym sprzęgłem.
4. Jeśli teraz ciut docisnę i przytrzymam gaz, to przeważnie obroty powoli, płynnie podnoszą się, ale nie o powiedzmy +100, lecz potrafią dojść i do 2500... Czasem jest bardziej normalnie.

Cały ten "brak precyzji" utrudnia ruszanie. Sposób na obejście przypadłości znalazłem taki, że zamiast celować w 1000, trzeba zdecydowanie wskoczyć na 1500 (stąd już nie opada) i szybciej zasprzęglić.

To mówicie, że to nie TTTM i ASO mi pomoże? 1.2 16v euro6
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1140
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-11-10, 08:09   

Coś mi się wydaje, że problemem jest euro6 :lol:
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne