DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 21:40   

tak
_________________
Moje auto
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-11, 21:52   

W serwisie autoryzowanym LR poprosiłem o sprawdzenie czy mogą podłączyć się z softem.
Programy LR jakie mieli nie połączyły się, natomiast program Renault połączył się ale pozwalał tylko na podgląd ustawień. Zapytałem więc czy wszystko gra. Serwisant przełączył auto na benzynę odczytał parametr mieszanki i przełączył na gaz. Wartość tego parametru była niższa więc stwierdził że jest zbyt uboga.

Auto spala w mieście 8-10 litrów w zależności od korków i ok. 1,5 litra benzyny na 100km.

Proszę o ustosunkowanie się do czynności serwisu. Rzeczywiście muszę wymienić sterownik w celu dokonania zmian w ustawieniach?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 21:56   

strasznie dużo benzyny ci pali , chyba że to bardzo krótkie trasy
_________________
Moje auto
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-11, 22:12   

No krótkie trasy. W czasie 8 godzin 2 - 4 wyjazdy i przejechane ok. 25 km. Odległość 10 km przejeżdżam w korkach od 20 do nawet 40 minut.
Co myśleć o tych odczytach mieszanek. Rzeczywiście parametry dla benzyny i gazu powinny być takie same?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 22:19   

Nie nie powinny .
Ja w innym aucie miałem strasznie mułowate auto dopóki ogarnięty gazownik mi tego nie zmienił .
Jeżeli nie odczuwasz różnicy mocy na rożnych paliwach problem można bagatelizować . Ale zawsze na LPG powinno się ustawić mapę w czasie jazdy pod oczekiwania właściciela .

Jeżeli możesz sprawdź jaki masz sternik LPG może wystarczy zmienić program
jak masz taki to super
http://allegro.pl/opel-ag...5036940396.html
_________________
Moje auto
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-11, 22:30   

Ciekawe jest to że zarówno ASO jaki Landi Renzo w moim mieście nie potrafili jaki rodzaj instalacji jest w moim aucie.
ASO zobaczyło tylko że oni takich jak moja nie instalowali i że nie połączą się z softem a autoryzowany LR nie potrafi powiedzieć jaka to instalacja.
Oglądałem 6 aut takich jak moje, wszystkie sprowadzone z Francji i wszystkie wyglądały identycznie. Spalanie mam takie jak podają statystyki, nie mam problemów.
Chcę wymienić filtry i widzę że ostawień nie zmienię bez wymiany sterownika.
Napisałem maila do centrali Landi Renzo (dzisiaj) tylko że klikając na ikonę wyślij nie dostaniesz potwierdzenia że poszło.
Wklejam treść:

Witam. Proszę bardzo o pomoc. Kto ma mi pomóc w sprawie instalacji Landi Renzo jak nie Wy. Nie spotkałem w Bydgoszczy fachowca który mógł odpowiednio obsłużyć instalację w moim aucie.
Od niedawna jestem posiadaczem Dacia Sandero z silnikiem 1,4 8V z fabryczną instalacją Landi Renzo. Auto zostało sprowadzone z Francji, rok produkcji 2010. Z salonu wyjechał w styczniu 2011. Data pierwszej rejestracji 29.12.2010r.
Nr VIN: ....... Obecny numer rejestracyjny CB .....C (francuski poprzedni nr rejestracyjny: ...........).
Chcę wymienić filtry gazu bo nie wiem kiedy były wymieniane, jednak tutaj napotkałem na dużą przeszkodę. Mieszkam w Bydgoszczy. Byłem w autoryzowanym serwisie na ul. Modrzewiowej UNI-CAR - pracownik serwisu obejrzał wzrokowo instalację i oznajmił że oni takiej nie montowali i nie podłączą się do komputera więc po wymianie filtrów nie zdiagnozują instalacji, potwierdzając że powinno się to zrobić. Polecił udać się do autoryzowanej stacji LANDI RENZO. Zadzwoniłem do Osielska k/Bydgoszczy (Wilmot - Szosa Gdańska 24 tel. 52-3813579) i tam po przedstawieniu moich oczekiwań (wymiana filtrów wraz z przeglądem i regulacją instalacji) zadano mi pytania czy auto działa poprawnie - jeśli nie zapala się kontrolka "engin" to wystarczy wymienić filtry i dalej jeździć bez podłanczania do komputera. Dodał jeszcze że każdy kto mówi inaczej próbuje mnie naciągnąć na dodatkowe koszty.
Uznając, że rozmawiam z osobą niekompetentną, podziękowałem za rozmowę i zadzwoniłem do firmy (.X..) (również Wasz autoryzowany serwis). Poprosiłem o sprawdzenie czy po wymianie filtrów będą mogli podłączyć się do komputera instalacji gazowej i dokonać regulacji. Zgodzili się, odwiedziłem serwis ale niestety próba zakończyła się niepowodzeniem. Posiadane przez serwis programy Landi Renzo nie połączyły się z komputerem w aucie. Jednym z posiadanych programów który miał w nazwie Renault mogli tylko obejrzeć parametry bez przeprowadzenia zmian. Serwisant przełączył auto na benzynę - sprawdził mieszankę - i przełączył na gaz - widząc mniejszą cyfrę od cyfry jaka była podczas pracy na benzynie stwierdził że mieszanka gazu jest zbyt uboga.
Moje pytania i prośby do Was:
1. Czy ocena zbyt ubogiej mieszanki gazu na podstawie porównania mieszanki paliwa jest prawidłowa? Wyczytałem że na mieszankę gazu ma wpływ np temp. cieczy chłodzącej a nie tylko mieszanka paliwa PB z powietrzem.
2. Czy skoro auto pracuje prawidłowo (odczucia podczas jazdy prawidłowe - obroty nie falują, auto nie gaśnie, moc na gazie niewiele mniejsza od mocy na benzynie) to czy po wymianie filtrów może nastąpić pogorszenie? Wiem od opiekuna na nasze województwo kujawsko-pomorskie Pana Mateusza T., że powinno się auto podłączyć do komputera po wymienie filtrów, sprawdzić i ewentualnie zmienić ustawienia.
3. Serwis na ul.XXX nie potrafił mi odpowiedzieć jaki rodzaj instalacji Landi Renzo jest w moim aucie. Czy po numerze VIN, Wy to wiecie? Jaki to rodzaj?
4. Serwis na ul.XXX poinformował mnie że używa następujących wersji oprogramowania Landi Renzo: DR202042G24, LR202011G24, LR202042G24, LR202042G34 (te programy nie połączyły się z moim autem). Nie moglibyście ustalić jaka wersja oprogramowania obsłuży moją instalację? Francuzi po numerze rejestracyjnym ...617... mogliby ustalić z jakiego departamentu pochodzi auto i sprawdzić w jakim serwisie dokonywano przeglądu instalacji Landi Renzo i jakiej wersji oprogramowania używano. Może ta wiedza jest w systemie serwisowym Renault? Może wystarczy poprosić ich o przesłanie mailem programu i dostarczenie go do serwisu przy ul. Regatowej lub innego chociaż w granicach Polski?

Serwisanci poinformowali mnie, że być może trzeba będzie wymienić sterownik wraz z wiązką (wymiana gniazd na wiązce) w celu umożliwienia wykonania diagnostyki po wymianie filtrów. Jak można wymienić sterownik skoro nie wiedzą jaki to rodzaj instalacji. Po co wymieniać sprawny sterownik - czy nie łatwiej jest pozyskać odpowiednie oprogramowanie do jego obsługi? Czy moje myślenie jest nieprawidłowe?
Przed zakupem tego auta oglądałem inne Dacie Sandero z fabryczną instalacją gazową z takimi samymi silnikami - wszystkie silniki wraz z wtryskami gazu wyglądały tak samo co świadczy, że mój przypadek nie jest odosobniony.
Dodam jeszcze, że zanim kupiłem samochód zadzwoniłem na ul. Regatową wskazaną jako autoryzowany serwis LANDI RENZO z pytaniem czy nie będzie problemów z regulacją instalacji gazowej. Po usłyszeniu że auto spełnia normy emisji spalin EURO4 odpowiedzieli że nie będzie problemu. Auto w dowodzie rejestracyjnym francuskim ma wpisane EURO 4.
Teraz kupiłem auto, wymieniłem rozrząd, filtr powietrza, filtr oleju, filtr kabinowy, płyn chłodzący, olej, zalegalizowałem butlę gazową, za trzy dni umówiłem się na sprawdzenie szczelin zaworów bo silnik 8V ma ręczną regulację, a teraz okaże się że będę musiał dopłacać do auta za wymianę sterownika bo w Polsce nie ma właściwego programu komputerowego jaki posiadają Francuzi?
Bardzo proszę o fachową pomoc, ustalenie potrzebnego oprogramowania i wskazanie wiarygodnego warsztatu, który wymieni mi filtry gazu wraz z przeglądem i regulacją.
(...)
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-15, 07:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 22:40   

Z tego co pisał eastcowboy sterownik jest odblokowany po jego aktualizacji
i właśnie są to sterowniki euro 4
Przejrzyj temat bo dawał tu link nawet do odpowiedniego oprogramowania i kabla
_________________
Moje auto
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-11, 22:55   

Czytałem to, ale co mam sam to zrobić? Zainstalować program na laptopie i jechać do serwisu? Nie znam się na tym a już nie wspomnę o wyczytanych w necie opiniach klientów którzy dali sobie wysterować instalację po wymianie filtrów. Może u mnie po wymianie filtrów mieszanka będzie bogatsza i wzrośnie spalanie np. do 14 litrów?
Z tego co wydumałem z netu i rozmów (nawet z opiekunem Landi Renzo) to sterownik gazu sczytuje parametry z sterownika benzyny i ustawia automatycznie parametry, więc nawet jeśli ręcznie ustawisz mieszankę gazu to za chwilę te parametry zmienią się tzn. po ponownym odpaleniu silnika na benzynie. Dobrze to rozumiem czy nie?
Może rzeczywiście gość z Osielska ma racje mówiąc że tego się nie robi?
Jego zdaniem jeśli występują problemy to wiąże się to z uszkodzeniem jakiejś części instalacji np. czujnika temperatury, sondy lambda itd.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-12, 21:19   

darkbest napisał/a:
Czytałem to, ale co mam sam to zrobić? Zainstalować program na laptopie i jechać do serwisu? Nie znam się na tym a już nie wspomnę o wyczytanych w necie opiniach klientów którzy dali sobie wysterować instalację po wymianie filtrów. Może u mnie po wymianie filtrów mieszanka będzie bogatsza i wzrośnie spalanie np. do 14 litrów?
Z tego co wydumałem z netu i rozmów (nawet z opiekunem Landi Renzo) to sterownik gazu sczytuje parametry z sterownika benzyny i ustawia automatycznie parametry, więc nawet jeśli ręcznie ustawisz mieszankę gazu to za chwilę te parametry zmienią się tzn. po ponownym odpaleniu silnika na benzynie. Dobrze to rozumiem czy nie?
Może rzeczywiście gość z Osielska ma racje mówiąc że tego się nie robi?
Jego zdaniem jeśli występują problemy to wiąże się to z uszkodzeniem jakiejś części instalacji np. czujnika temperatury, sondy lambda itd.


Jak wspominali koledzy- masz sterownik do EURO4, który ma możliwość wgrania innego softu- EURO5 już jest tak zabezpieczony, że tego na chwilę obecną nie da się tego zrobić włącznie ze zmianą ustawień służących bardziej komfortowi użytkowania a nie mającymi wpływu na pracę silnika (chodzi o ustawienie mieszanki). Jeśli nie wiesz jak to zrobić to poszukaj w tym wątku postów kolego eastcowboy i zainteresuj tym jakiegoś ogarniętego gazownika (poszukaj m.in na lpg-forum.pl, autokacik.pl) ew. uderz do Józefowa do centrali LR- mają tam też swój warsztat. Pytaj o Piotr Bartoska (odpowiada m.in za Dacię). Po wgraniu aktualizacji softu będzie można obsłużyć ten sterownik- tak przynajmniej zrozumiałem ten post.
Jeśli chodzi o ustawienia- informacje o ilości dawki ściągane są ze sterownika silnika do sterownika LPG poprzez szynę CAN. Aby skompensować różnice w wartości opałowej między benzyną a LPG w programie do sterownika podawany jest współczynnik, który się nie zmienia. Jeśli zmienią się czasy wtrysków w sterowniku silnika to automatycznie zostaną skorygowane w sterowniku LPG- ten układ jest o tyle wygodny, że nie trzeba „dłubać” w sterowniku LPG, który nie ciągnie takich danych ze sterownika silnika (takich jak zakładane przez gazowników) i co jakiś czas wymagane jest korygowanie czasów wtrysków LPG bo się rozjeżdżają. Jeśli chcesz szybko sprawdzić, czy masz prawidłowo pracującą instalację to jedź na kontrolę spalin. Jeżeli będzie za duża dawka to będzie za wysokie wskazanie HC (węglowodory) bo nie wszystkie cząstki ulegną spaleniu. Jeśli będzie za wysokie wskazanie CO (tlenek węgla) to znaczy, że masz ubogą mieszankę. Szpec na stacji obsługi powinien Ci dać wydruk z badania i od razu pytaj czy coś jest nie w porządku i co. Jeśli za bogata mieszanka to będzie tylko więcej palił ale jeśli będzie uboga to wprawdzie spalanie gazu będzie małe ale i dostanie po dupci głowica z zaworami (być może słyszałeś powiedzenie, że silnik musi palić albo gaz albo zawory i jest to prawda). Na pewno też na necie znajdziesz info jakie powinny być parametry z analizy spalin ale pierwszy krok to sprawdzenie składu spalin.
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-12, 21:39   

Dwa miesiące temu (1000 km temu) auto było na przeglądzie rejestracyjnym i analiza spalin była prawidłowa. Auto pali 8-10 litrów w mieście (korki to 10l/100km) w cyklu mieszanym ok. 8l gazu. W środę jadę na sprawdzenie szczelin zaworów.
Dla mnie autoryzowany serwis który nie potrafi odblokować u mnie softu nie jest nic wart. Informacja o zbyt ubogiej mieszance, gdy sprawdzano to tylko na biegu jałowym też nie jest wiarygodna. Muszę znaleźć dobrego gazownika i mam z tym problem. Pana Piotra Bartoska szukać w siedzibie głównej LR? Pani która odbierze telefon połączy mnie z nim lub poda nr telefonu? Ostatnio dała mi numer do opiekuna na województwo ale wskazany przez niego warsztat nic nie zrobił a w necie wyczytałem same złe opinie o tym warsztacie - użytkownicy narzekali na zbyt duże spalanie po ich regulacji. Spróbuję zadzwonić jutro rano. Zdam raport.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-12, 21:46   

darkbest


step 1
show me the label from yours LPG ECU
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-07-12, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-12, 21:49   

Będzie trochę trudno :) odchylić sterownik twarzą do zdjęcia.
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-20, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 21:52   

nagimnastykuj się troche i zrób foto nalepki na sterowniku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-12, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-12, 21:55   

Do ustawienia sterownika do zdjęcia muszę użyć dwóch kluczy 10 mm najlepiej oczkowych. Jednym kluczem kontrujesz drugim odkręcasz.
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-20, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-12, 21:59   

example label

http://www.daciaklub.pl/f...1641206#1641206

10 = LPG ECU on the battery holder

765ihz.jpg
Plik ściągnięto 12401 raz(y) 24,55 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-07-12, 22:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-12, 22:28   

darkbest,

popatrz tutaj.
Tu jest fota etykiety a chwilę wcześniej info o typach sterowników w Daciach i co z nimi można zrobić. Aby zobaczyć etykietę to trzeba odkręcić mocowanie sterownika LPG i odchylić go. Nie wierzę aby komuś chciało się odklejać tę etykietę.

W powyższym poście kolega eastcowboy pokazuje gdzie masz sterownik od LPG; on musi zostać "odkręcon i odchylon". Nagrodą jest dostęp do etykiety- słaby bo słaby ale jak fota do wykonania (czego dowodem jest zdjęcie w linku podanym powyżej). ;-)
Dasz radę. :mrgreen:
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-12, 22:31   

Przesyłam zdjęcie. Czy takie wystarczy?

IMG_20150712_230206 (640x480).jpg
Plik ściągnięto 65 raz(y) 185,44 KB

 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-12, 22:40   

Dzisiaj już nie ale odkręć uchwyt od sterownika LPG jak pisałem powyżej, odchyl go i wtedy "obfoć". Do odgięcia trochę siły potrzeba bo uchwyt pod spodem jest też z blachy tej samej grubości co górny. Ale nie bój żaby- niczego nie połamiesz.
_________________
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-12, 22:44   

Sterownik to jest to w dolnej części zdjęcia? a w górnej to parownik?

IMG_20150712_230715 a (640x480).jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 178,74 KB

 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-12, 22:54   

Widzę dwie naklejki. Jeden sterownik benzynowy Renault Bosch i Landirenzo.
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-20, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 22:57   

tak
_________________
Moje auto
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-12, 23:07   

Jutro zrobię zdjecie aparatem o wyzszej rozdzielczosci i odczytam.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-13, 03:24   

darkbest napisał/a:
Jest jakaś nieduża naklejka. O tą chodzi?


this is petrol ECU on your last photo
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-07-13, 03:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-13, 07:16   

darkbest,
sterownik od LPG jest dokładnie naprzeciwko a etykieta znajduje się w dolnej części obudowy. Ty cyknąłeś foto od etykiety do sterownika od benzynki.
Popatrz na ten rysunek z posta eastcowboy. Twór oznaczony cyferką "3" to właśnie sterownik od LPG. Jak popatrzysz od góry to najpierw widzisz radiator a poniżej jest etykieta.
Jeśli chodzi o zabezpieczony soft (sterownik nie jest zablokowany) to żaden warsztat go nie ruszy dopóki Renault nie zdecyduje się go odbezpieczyć a w tym interesu nie mają. Wiem, że wątek o fabrycznym LPG jest długi ale lepiej go przeczytaj od początku do końca, nie będziesz zadawał czasami pytań, na które są już w tym wątku odpowiedzi/ informacje (piszę bez złośliwości). ;-)

Jeszcze jedno. Piszesz, że
darkbest napisał/a:
Dwa miesiące temu (1000 km temu) auto było na przeglądzie rejestracyjnym i analiza spalin była prawidłowa. Auto pali 8-10 litrów w mieście (korki to 10l/100km) w cyklu mieszanym ok. 8l gazu.

i te wyniki specjalnie nie odbiegają od innych; nie będzie też porażającej różnicy między silnikiem 1.4 a 1.6. Weź pod uwagę, że silnik "młóci" ok. 15-20% więcej gazu więc Twoje "benzynowe" zużycie paliwa to ok. 6,4-8 litrów co jest normalnym wynikiem jak na miasto w korkach. 7.5-8 litrów na setkę przedmuchiwała przez wtryski żona podczas jazdy miejskiej Punto 1.4 i Clio 1.2.
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-07-13, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Radykal 


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-07-13, 10:04   

Darkbest

Wysłałem Tobie odpowiedz na priva.
Miałem podobne dylematy jak Ty( tyle ze 2 lata temu ) ;-)
Tez zastanawiałem się nad wymianą kompa na odblokowany i robiłem analizę kosztową.
Zapłaciłem za homologację butli.
Finał by następujący
Naprawiłem Swoja instalacje ( Dacia z LPG na rynek FR ) jeżdzę już 2 lata i jak dotąd nie narzekam ani na samochód ani na LPG
Tyle że ja mam do warsztatu który jest w stanie serwisować moja instalacje mam 10 km i jestem w stanie zaakceptować ceny tego warsztatu ( tani nie są ale można negocjować i taniej niż w ASO )
Wniosek dla mnie na przyszłość - jak będe zmieniał samochód na nowszą Daćkę to wezmę ściągniętą z FR po przejściach ( ale muszę wiedzieć jakich ) czysta benzynę i LPG założę sam, nawet kosztem tego ze głowica nie będzie dedykowana pod LPG. Taki jest scenariusz na 80% ( 20 % to otwartość na szczególne okazje - z ubezpieczalni FR )
_________________
wcześniej było Sandero I 1.4 LPG Ambience
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne