Właśnie, że ja przeczytałem w 2 dni wszystkie 32 podstrony tematu i wywnioskowałem tyle z nich że sterownik gazu w samochodzie spełniającym normy spalin EURO 4 jak w moim przypadku da się odbezpieczyć w celu wykonania regulacji, jednakże w centrali Landi Renzo dowiedziałem się że tylko oni mogą to zrobić - tzn. zrobić regulację. Koszty w miarę przystępne tylko ta odległość do Warszawy trochę mnie zniechęca. Odkręcę sterownik i zrobię zdjęcie aczkolwiek dowiedziałem się że zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę można próbować regulować na zaworze reduktora. Tą czynność spróbują mi zrobić w warsztacie w Bydgoszczy (w innym niż byłem wcześniej).
Śmieszne jest to że odczytane ustawienia różnic wskazań mieszanki na pracy na benzynie i na gazie wskazują, że w moim aucie mam zbyt bogatą mieszankę, a nie jak inny warsztat sugerował że za ubogą.
Z długiej lektury tematu fabrycznego LPG wywnioskowałem że odczytywane parametry niekoniecznie pokazują prawdę, bo jak np. po określonym przebiegu występuje eksploatacyjne zużycie wtrysków (nie uszkodzenie tylko zużycie) to z tego co wywnioskowałem komputer wprowadza korekty (zmienia współczynniki) żeby auto chodziło prawidłowo. Innym powodem tych różnic może być np. jakiś czujnik który przekłamuje pomiary i znowu komputer coś zmienia. Logiczna wydaje mi się ocena mieszanki na podstawie analizy spalin wykonywanym na obowiązkowym corocznym przeglądzie i skoro analiza jest prawidłowa i auto działa bez zarzutów to nie zaleca się regulacji ustawień.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-13, 16:17
darkbest napisał/a:
że sterownik gazu w samochodzie spełniającym normy spalin EURO 4 jak w moim przypadku da się odbezpieczyć w celu wykonania regulacji, jednakże w centrali Landi Renzo dowiedziałem się że tylko oni mogą to zrobić - tzn. zrobić regulację.
with euro 4 do-it-yourself, no problem
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-07-13, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli jest nieczytelny jakiś istotny zapis na tabliczce proszę go zaznaczyć przeczytam go i napiszę na forum. Przypominam to jest sterownik Landi Renzo w Dacia Sandero rocznik 2010 1.4 8V z fabryczną instalacją gazową sprowadzony z Francji.
Laptopa z postawionym 32-bitowym XP mam. Mogę z nim pojechać do serwisu i kabel mi udostępnią. Co dalej? Pozostaje kwestia oprogramowania wraz z oprogramowaniem do obsługi kabla. Jak to pozyskać żeby móc jechać do warsztatu podpiąć sie ich kablem i kazać ustawiać?
Czy jak podłączę kabel w serwisie nie będę potrzebował sterowników? Laptopa z XP mam tylko w pracy. Więc jutro mogę wgrać programy.
Jest jeden mankament. Nie działa w nim CD. Jak bym kupił kable to pewnie sterowniki są na CD?
Dla mnie to chyba za trudne. Musiałbym założyć tutaj kółko komputerowe żeby się nauczyć. Można mieć Windowsa XP x84 z zainstalowanym programem na płycie CD? Dobrze to kumam? czy chodzi o ewentualne przeniesienie systemu wraz z programem z jednego laptopa na drugi?
Pójdę z dyskiem zewnętrznym do znajomego informatyka żeby mi zainstalował wirtualny dysk XP x86 i na tym dysku zainstaluję programik do LR. Podłączę ten dysk do dowolnego laptopa z dowolnym systemem Windows i będę mógł odpalić Windowsa XP oraz program LR? Dobrze tą możliwość zrozumiałem?
Zainstaluję na laptopie z XP jutro.
Gdy pójdzie coś nie tak z połączeniem z sterownikiem gazu nie będzie to wina systemu.
Wirtualny XP nie zadziałał na laptopku 10 cali z Windowsem 7. Szkoda fatygi. Mam Lenovo z XP z mocną obudową, nada się i wytrzyma te 5-10 lat jeszcze :)
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-16, 09:25, w całości zmieniany 1 raz
To ja z innej mańki: czy któryś z posiadaczy fabrycznego LPG może sprawdzić obecność aluminiowego króćca wpakowanego w wąż od układu chłodzenia?
To ten "zestaw" z cybantem umieszczony w okolicach serwo. ASO tak mi usunęło ubytek płynu, że jak przez rok musiałem uzupełniać jeden zbiornik to teraz przez 300-400 km wywaliło mi cały. Bryka znowu "na kanale".
eastcowboy wysłałem Ci maila na priv. Do czego służy program PLUS MAX 2010? bo rozumiem że program "SW_LR Renault służy do kalibracji i zmiany ustawień w sterowniku LPG w aucie.
Zastanawia mnie jak można dokonywać kalibracji instalacji gazowej jadąc autostradą gdy wtyczka jest pod klapą silnika. Na hamowni w warsztacie to rozumiem ale na autostradzie? O kalibracji na autostradzie wspominał mi Pan z centrali Landi Renzo. Może wpinają się w inne gniazdo wewnątrz kabiny?
U mnie jak wymieniali w warsztacie płyn chłodzący odpowietrznik też był zapieczony - użyto małych kombinerek. Odpowietrzali a i tak dwa razy płyn zszedł z max do min po przejechaniu ok 50 km. Później przejechałem 700 km i poziom ani drgną. Poziom płynu chłodzącego może być nawet ponad maximum - zawór bezpieczeństwa wyrzuci ewentualny nadmiar.
Płyn chłodzący wymieniam co 4 lata (robię 10tys. km rocznie). Jest opinia że wystarczy sprawdzać mrozoodporność płynu - to nieprawda - płyn traci również właściwości ochraniające aluminium. Proponuję sprawdzić czy nie wzrasta poziom oleju co by mogło oznaczać że uszczelka pod głowicą do wymiany lub odpukać pęknięta głowica.
W oplu leciało mi przy króćcu pompy wody. Można spuścić płyn i sprawdzić szczelność kolorowym dymem.
Apropo poziomu oleju w silniku - nie może być powyżej max - zbyt wysokie ciśnienie oleju jest szkodliwe dla uszczelek/oringów silnika.
Zakładam że u Ciebie temperatura silnika nie wzrasta bardziej niż powinna. Może warto sprawdzić termostat poprzez odpalenie zimnego silnika i dotykanie najpierw małego a później dużego obiegu chłodzenia. Najpierw powinien grzać się mały obieg (tylko) po jakimś czasie dopiero duży obieg. Gdy nawali termostat duży obieg może odpalać się przedwcześnie lub wogóle.
Pare lat temu w oplu warsztat wymienił mi uszczelkę pod głowicą a nie sprawdził termostatu. Groziła mi szybka ponowna wymiana.
Nie wiem czy o taką wiedzę chodziło w kwestii nieszczelności układu chłodzenia.
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-16, 09:28, w całości zmieniany 2 razy
To mamy tak samo. U Ciebie zacisk oryginalny, fragment króćca alu i cybant są widoczne pod rurą z odpowietrznikiem. A już się zastanawiałem po jaką cholerę sztukowali węże w ASO. W sumie to się zastanawiam dlaczego sztukowano węże w fabryce?... Każde takie łączenie to potencjalne miejsce awarii...
W każdym razie bryka odebrana, był problem z cybantem (z deko szerszy opis w wątku od mojej bryki).
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-07-14, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
Ja dziś również pytałem się o ubytki płynu przy fabrycznym lpg .
Powiedzieli że dużo osób zgłasza ten problem ale 2 litry płynu w 2 lata to normalne .
Zasugerowali żebym sam sobie poszukał wycieków i jak znajdę to się zgłosił
Z moich obserwacji wynika że problem jest z ciśnieniem , płyn trzeba dolewać na zime .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum