Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-06-20, 13:23
mozesz mi wytlumaczyc skad te 3350ohm. bo niestery nie rozumie jezyka krzyzackiego a tlumacz zle tlumaczy
drops206 Gość
Wysłany: 2015-06-20, 14:04
Sugerując się schematem przełącznika całość można podzielić na 5 obwodów.
Pierwszy dla "0" - zamyka się bez żadnych oporników (przyjmuje 0)
Drugi dla "-" ma opornik 250ohm
trzeci dla "+" ma dwa oporniki 250 oraz 400 czyli 650ohm
czwarty dla "R" ma trzy oporniki 250, 400 oraz 900 czyli 1550ohm
ostatni piąty obieg posiada wszystkie poprzednie wymienione plus 1,8kohm
Dlatego też bez wciśniętego guzika wychodzi 3350ohm.
Chyba że w moim przypadku nie ma on zastosowania.
Taki posiadam wyświetlacz (oczywiście bez włączonego limitera).
Zrobie drugi zgodnie z tym co podane jest w pierwszym poscie. Poki co przelaczanie tempomat/limiter niczym nie skutkuje.
Ostatnio zmieniony przez drops206 2015-06-20, 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-06-20, 14:20
Ok rozumiem poprzednim razem nie przyjzalem sie schematowi. tylko czy twoj sterownik w tego wymaga. bo ja mizylem w mojej Lodgy i jesy tak ja w schemacie z pierwszego postu czyli:na pusto miernik nic nie pokazuje,dopiero po nacisieci + lub - na kierownicy pokazuje mi odpowiednia wartosc ktora opisywalem pare postow wyzej.Ja mam sterownik simensa wiec u mnie lipa z tempomatem.a w delphi nie jest wymagana aktywacja clipem.Kolega corrado tylko podlaczyl kabelki i zastosowal schemat pierwszego postu. a ty masz boscha wiec sprawdz jezeli nie dziala na rozwiazaniu z clio 4 to przerob R,0,+,-, tak jak jest w pierwszym poscie tego tematu. U mnie w instalacji lodgy po nacisnieciu "+" na kierownicy pokazuje 660 ohm i "-" 250 ohm. sprobuj tak na razie
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-06-20, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Faktycznie bez wcisnietego zadnego przycisku zadnego wychodzi opornosc 3350ohmow, nie sadze zeby tak bylo i zeby ciagle niepotrzebnie grzaly sie te oporniki w czasie jazdy
chyba zle narysowali po prostu ten schemat, bo i po co w takim razie ten 1.8kOhmow na koncu ? i tak nic nie zmienia w przypadku uzywania przyciskow a ksiegowi mysla i obcinaja koszty jak moga
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-06-20, 14:26
corrado napisał/a:
Faktycznie bez wcisnietego zadnego przycisku zadnego wychodzi opornosc 3350ohmow, nie sadze zeby tak bylo i zeby ciagle niepotrzebnie grzaly sie te oporniki w czasie jazdy
chyba zle narysowali po prostu ten schemat, bo i po co w takim razie ten 1.8kOhmow na koncu ? i tak nic nie zmienia w przypadku uzywania przyciskow a ksiegowi mysla i obcinaja koszty jak moga
moze i tak jest ale nie przy Moim ani Twoim sterowniku wiec nie sadze ze w dokerze bedzie inaczej
drops206 Gość
Wysłany: 2015-06-20, 15:32
Tak jak ktos napisal na forum to opornosc ma na celu wykrywania podlaczonego sterowania.
Występują również wolne kable przy bezpiecznikach gdzie jeden z nich wpinany był chyba w moduł UCH na 26 pinie i łączony z E4 w ECU - czujnik świateł hamulca?
Tak to rozumiem.
Muszę pomierzyć wszystkie przełączniki czy są podłączone i będę myśleć dalej.
K640_DSC00058.JPG
Plik ściągnięto 71 raz(y) 65,24 KB
K640_DSC00054.JPG
Plik ściągnięto 77 raz(y) 46,54 KB
Ostatnio zmieniony przez drops206 2015-06-21, 07:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-06-21, 08:24
czarna wtyczka pin 26 czujnik pedalu hamulca. ale trzeba pomiezyc co tam jest + lub masa.Podobno linia E3 i E4 po zwarci rozlaczaja tempomat ale moze byc tez opcja tak jak piszesz podlaczenia uch z kompem bo czujnik hamulca istnieje i jest podlaczony.
wtyczka szara pin 38 Sygnal sprzegla tylko logan 2 i clio4 - to tez mozna bylo by zmiezyc
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-06-21, 08:32, w całości zmieniany 1 raz
drops206 Gość
Wysłany: 2015-06-21, 14:54
A2 i C3 maja przejscie z kabiny do wtyczki ECU.
D2 I D3 rowniez. Wiec teoretycznie sterowanie jest.
Po podswietleniu deski rozdzielczej podswietla sie rowniez przelacznik tempomatu/ogranicznika wiec podlaczone mam wszystko.
Na UCH na pinie 26 jest przejscie z czujnika hamulca. Chyba 2 pin na wtyczce (rozowy i takze bialy ktory niewiadomo gdzie biegnie- pewnie do swiatel).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-06-21, 15:22
To masz tak jak ja wsztstko za wyjatkiem hamulca. I nie dziala u mnie tez .Gadalem z gosciem z reno powiedzial ze zainteresuje sie tematem jak to aktywowac (pisze o sterowniku simens) ty masz inny wiec podjec podpiac clip-a i zobaczysz .musisz znalesc kogos kto dobrze zna clip bo kazdy inny kto kasuje i odczytuje bledy nie pomoze Ci.
drops206 Gość
Wysłany: 2015-06-21, 15:33
Nie no z hamulca przejscie jest na pin 26 w UCH. Jest rowniez na E4 w ECU.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi (Euro 5)
Rocznik: 2010
Dołączył: 13 Sie 2015 Posty: 2 Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2015-08-13, 09:03
Witajcie,
Przybywam z pokojową misją jako posiadacz Clio z silnikiem dci.
Mam do was parę pytań, ponieważ mocno przestudiowałem zarówno temat na Waszym forum jak i inne fora (także obcojęzyczne).
Z tego co zrozumiałem, to montaż elementów pozwala cieszyć się tempomatem, CLIP służy zaś tylko za aktywację ikon w liczniku oraz na komputerze?
Pytanie numer 2:
Przycisk tempomat/ogranicznik - jest to 3 położeniowy. Ustawiając go z pozycji góra bądź dół blokuje się tak?
Dlaczego pytam, chciałbym sobie założyć tylko ten przycisk (temp/ogr) i jeszcze jeden (+/-) aby nie montować ich na kierownicy (wiąże się to z wymianą wielu drogich części w Clio).
Te dwa przyciski chciałbym zamocować w desce rozdzielczej.
Nie wiem jeszcze jak wygląda u mnie temat z przewodami, czy sam będę musiał je ciągnąć.
Czy ktoś montował już tempomat w silniku 1.5dci 55KW / 75KM (Euro 5) - wyposażonym w DPF.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-08-14, 07:17
odyniec napisał/a:
Witajcie,
Z tego co zrozumiałem, to montaż elementów pozwala cieszyć się tempomatem, CLIP służy zaś tylko za aktywację ikon w liczniku oraz na komputerze?
W niekturych sterownikach delphi podlaczenie kabelkow pod komputer i montaz przyciskow zalatwia sprawe. Sterowniki continental nie maja w sobie opcji tempomat i trzeba je przeprogramowac(caly czas szukam).Podlaczenie instalacji tempomatu w Clio starszych bez fap dzialalo a podlaczenie przez clip daje wyswietlanie ikon (wyczytalem na francuskim forum).
odyniec napisał/a:
Witajcie,
Pytanie numer 2:
Przycisk tempomat/ogranicznik - jest to 3 położeniowy. Ustawiając go z pozycji góra bądź dół blokuje się tak?
.
Tak
odyniec napisał/a:
Czy ktoś montował już tempomat w silniku 1.5dci 55KW / 75KM (Euro 5) - wyposażonym w DPF.
Tutaj raczej chyba nie, ale poszukaj na francuskich forach sporo tego bylo z tego co pamietam.
dobrze szukasz, z francuskiego to ten "régulateur de vitesse "
jeszcze przy okazji przypomnialo mi sie ze w ddt2000 light w sterowniku silnika ECM jak wszedlem w swoj 1.2 -> na ktorejs zakladce byla wlasnie ta informacja i klikajac na moj spreparowany diy "tempomat" , po kliknieciu reset , +, - , hamulec , sprzeglo, pojawialy sie 1 zamiast 0 na odpowiednich bitach ... takze mozna to tam tez sprawdzic czy dziala i komputerek go widzi
Coś mi przestał załączać się tempomat na 5tym biegu . Zrobiłem teraz trochę km i ani razu sie nię włączył
Na 4tym jest wszystko ok i co prawda trzeba trochę przytrzymać z 1sek +, lub - ale załapuje i można regulować prędkość ... .
Ktoś ma pomysły czym to spowodowane ?
Czy ktoś ogarnia temat i wie jak ustawić konfigurację ABS przez DDT2000, żeby nie "brał" pod uwagę prędkości z kół albo ewentualnie ją skorygować ? Bo przez zmianę kół 5tki nie włącza mi się teraz tempo na piątce.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-16, 14:44
Aktualizacja tematu bo koledzy z dacianer.de rozkminili co i jak.
Otóż tempomat jest niestety zależny od wersji ECU zamontowanego w samochodzie. Lodgy i Dokkery K7M z ECU Valeo 237102071R nie posiadają zaszytej w sofcie tej funkcjonalności. Te zamawiane od 19.02.2014 mają już nowsze ECU (237104671R)i można je doposażyć w brakujące kabelki i przyciski i aktywacja działa nawet bez CLIP. To samo jest z silnikami 1.2 TCE (wszystkie wersje) i K9K ( ECU oznaczone 237104128R) prawdopodobnie a nawet D4F Sandero2 / Logan2. Więc z dużym prawdopodobieństwem jeśli posiadasz Dacię drugiej generacji produkowaną od momentu w którym opcja tempomatu dla Twojego silnika była dostępna możesz tempomat/ogranicznik uruchomić przez dołożenie brakujących kabelków, przycisków ewentualnie czujnika wciśnięcia sprzęgła i tempomat zacznie działać "od strzału" nawet bez aktywacji via CLIP.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-11-16, 14:47, w całości zmieniany 2 razy
Niestety nie można ustawić w ABSie na nieznaną konfifurację kół - nie przyjmuje tego i łapie błąd ABS .
Teraz pytanie : czy można wyjąć czujnik prędkości ze skrzyni biegów, żeby ECU i CRUISE CONTROL nie porównywał prędkości ze skrzyni z tą z kół z ABSu ( a ten leci do zegarów przez K+L line ) ?
Nie będzie się burzył wtedy ECU i wariował silnik ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum