DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-17, 08:46   

Przecież odpowiedziałem ci na to pytanie twierdząco. A zauważyłem to zimą. Kiedy to system S&S po dojeżdzie do skrzyżowwnia wyłączał silnik. A ze względu na duży pobór prądu przez dogrzewacz rozruch następował w ciągu 10-15s. Ze względu na spadek napięcia. I stąd się o tym dowiedziałem. Sprawdziłem też inne warunki w jakich system sam bez wciśnięcia sprzęgła uruchamia silnik.I są to spadek podciśnienia w serwie i toczenie się auta tak no oko 4km/h.
@eplus bieg ci wejdzie. Nie zawsze i nie za kazdym razem bo to zalezy jak ci się zebatki ustawią ale sprawdź sam. Jak ci nie chce wejść jedynka to spróbuj dwójkę czy trójkę i spowrotem jedynkę.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-09-17, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 09:18   

eplus, nie wchodzi Ci bieg na postoju bez sprzęgła ? :)

W SS silnik włącza się w momencie gdy wciśniesz sprzęgło, albo w momencie gdy nie masz wrzuconego biegu, a osiągnięte zostaną pewne parametry, czy to termiczne, czy prądowe (wbrew pozorom jest tego dużo).

Ja nie spotkałem samochodu w którym SS włącza silnik mimo wrzuconego biegu.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-17, 13:22   

DIYowiec, widzisz ty się nie spotkałeś a ja takim jeżdżę. Schematy przejrzałem czujnika w skrzyni brak oprócz wstecznego oczywiście.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 14:35   

To jeszcze dopytam czy aku też tam zwykły?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-17, 15:22   

Ta najzwyklejszy 54Ah.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-09-17, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 07:05   

To SS jakoś dziwnie wygląda, tak jakby po szybkości dokładali, zaraz się okaże że jeszcze rozrusznik masz zwykły...
W VAGu dostajesz większy aku, zresztą dedykowany do SS, inny rozrusznik i z tego co widzę serię zabezpieczeń, by silnik nie uruchomił się na biegu. Tutaj SS wygląda jak prosty soft badający 3 parametry (prędkość, temperaturę i napięcie) i przekaźnikiem załączający zapłon...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-18, 15:01   

Chyba raczej kreatywny marketing którym się zachłysnołeś.
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
  Wysłany: 2015-11-25, 23:17   wyłącznik krańcowy maski odłącza system start&stop

witam .. W Daci Duster Urban system start -stop można wyłączyć na stałe po przez wyjęcie
wyłacznika krańcowego w klapie silnika - po otwarci maski -klapy silnika włącznik znajduje się po prawej stronie
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-11-25, 23:21   

Od czego jest ten wylacznik krancowy, bo cos mi nie pasuje?
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-11-25, 23:26   

w instrukcji pojazdu pisze że system start stop nie dzieła po otwarci maski silnika -
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-11-25, 23:36   

sprawdziłem . Wymontowałem ten przycisk oczywiście pozostawiając go podłączonym i super . Myślę że jest to po to by w trakcie serwisowania pojazdu system ten nie powodował wyłączania silnika.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-26, 07:39   

A nie prościej wyrobić sobie "pamięć mięśniową" i korzystać z guziczka :-)
Możesz wrzucić jakieś foto?
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-26, 07:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-26, 08:04   

No ale z guziczka korzystasz za każdym razem jak zapalisz silnik a tu jest to załatwione raz na zawsze podobno :mrgreen: sam ciekawy jestem, dlatego przyłączam się do prośby o foto.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-26, 08:11   

Ciekawe czy da się przeprogramować ten system tak aby DOMYŚLNIE był wyłączony i dopiero naciśnięcie guziczka włączało by go.
Permanentnego wyłączenia bym jednak nie stosował. Bo przy obecnie budowanych skrzyżowaniach, gdzie każdy kierunek ma swoje osobne zielone światło to stoi się na czerwonym dwie minuty zamiast trzydziestu sekund i wyłączenie silnika ma sens. Ale system należy uruchamiać w zależności od potrzeby bo nie każde wyłączenie silnika jest ekonomicznie uzasadnione.
Z ekologią to i tak nie ma nic wspólnego...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-26, 08:16   

Pamiętam start/stop w maluchu z lat '70, takim zapalanym nie z klucza a cięgnem. Ot, gasiło się silnik przed światłami i ...na dłuższych zjazdach z góry.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-26, 08:33   

arczi_88, tak masz rację - ale jak to życiu człowiek lubi mieć wybór. A ten "guziczek" taki własnie wybór daje - można sobie system włączyć\wyłączyć w czasie jazdy w zależności od potrzeb.
A poza tym mamy jeszcze "sprzęgło" które też jest ważnym ogniwem i nim możemy sterować całym systemem - ale oczywiście trzeba przy tym troszkę "myśleć" - a w miejskim zgiełku to czasami dość trudne - przynajmniej dla mnie...bo owszem mam prawo jazdy od 16 lat, ale za kółkiem przejechane przed zakupem Dacii tak może około 10 tysięcy km ;-)
Dla przykładu. zona dojeżdża do pracy - w dwie strony około 18 km. Na drodze jest remont, ruch wahadłowy i długie światła. Do tej pory z włączonym systemem palił jej zawsze 1-1,1 litra. Wczoraj przy minusowej temperaturze system nie zadziałał i spalanie skoczyło do 1.3 litra.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-26, 08:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-26, 08:57   

maras1964 napisał/a:
sprawdziłem . Wymontowałem ten przycisk oczywiście pozostawiając go podłączonym i super . Myślę że jest to po to by w trakcie serwisowania pojazdu system ten nie powodował wyłączania silnika.

A nie wystarczy wypiąć kostkę z wyłącznika, a wyłącznik zostawić w miejscu bez wymontowywania? ;-)
Aha, jaki jest stan wyłącznika po otwarciu klapy - zwarty czy rozwarty?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-26, 16:36   

Na jakiej zasadzie działa ten guzik ?
jakie kable ma podłączone

Jeżeli to działa jak na normalny guzik który przerywa lub daje dodatkowy impuls to najłatwiej zrobić sobie kolejny który ten stan utrzymuje na stałe
_________________
Moje auto
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-11-26, 17:33   

ludziska, każdy zrobi jak uważa . demontaż jest prosty, nie próbowałem wyjąć wtyczki .
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-11-26, 17:39   

jeszcze jedno w daci duster urban , takowy posiadam , wspomaganie kierownicy przy jeżdzie na wprost przy znacznej prędkości usztywnia się albo jak inni to odczuwają brak mu większej czułości . po wstępnej rozmowie z serwisem jestem umówiony na spotkanie , podobno , serwisant nie jest pewny , można zmienić wielkość wspomagania . dam znać
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-28, 09:02   

Do znawców tematu :-)
Czy to "naturalne" działanie systemu S&S:
1. Po dwóch trzech minutach system się wyłącza i trzeba na nowo uruchomić silnik z "kluczyka" (bardzo irytująca rzecz szczególnie, gdy za nami stoi masa samochodów)?
2. Analogiczna sytuacja tylko, że w tym wypadku samoczynnie uruchamia się silnik?
3. Czasami można się zapomnieć i wyłączyć silnik, gdy aktywny jest system S&S - choćby na stacji benzynowej lub gdy już dojeżdżamy do domu i po zaparkowaniu gasimy samochód. Czy to jakiś problem?
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-28, 09:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-28, 13:25   

1. Moim zdaniem nie. ALE przeczytaj instrukcję.
2. Przeczytaj instrukcję. Może to być prawidłowe działanie związane np. z koniecznością ogrzania/schłodzenia wnętrza lub innymi czynnikami, wymagającymi uruchomienia silnika (możliwość rozładowania akumulatora...)
3. Nic się nie stanie, jeżeli zatrzymasz samochód, S/S wyłączy silnik a ty wyłączysz silnik kluczykiem. Po prostu zacznie później działać jak przy normalnym uruchomieniu. ALE nie wychodziłbym z samochodu bez zabrania kluczyka. Teoretycznie chyba otwarcie drzwi powinno wyłączyć S/S ale nie wiem tego na pewno. Ja bym, tak to zaprogramował. Sprawdź w instrukcji.
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-11-30, 16:14   

1 - nie.
2 - tak (np. klima, ogrzewanie, spadek napięcia aku poniżej jakiegoś granicznego).
3 - to nie problem.
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-11-30, 18:20   

gregorisan napisał/a:
1. Po dwóch trzech minutach system się wyłącza i trzeba na nowo uruchomić silnik z "kluczyka" (bardzo irytująca rzecz szczególnie, gdy za nami stoi masa samochodów)?


Mi nie raz już zdarzyło się, że po krótkim postoju silnik już nie odpalił więc stawiam, że jest to normalne.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-30, 19:15   

To wychodzi, ze TTTM. Chyba jesteśmy w Dacii "królikami doświadczalnymi" - może za jakiś czas wyjdzie jakaś poprawka w oprogramowaniu...
A tak z ciekawości zadzwonię do ASO i dopytam...
_________________
enjoy the silence
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne