Przecież odpowiedziałem ci na to pytanie twierdząco. A zauważyłem to zimą. Kiedy to system S&S po dojeżdzie do skrzyżowwnia wyłączał silnik. A ze względu na duży pobór prądu przez dogrzewacz rozruch następował w ciągu 10-15s. Ze względu na spadek napięcia. I stąd się o tym dowiedziałem. Sprawdziłem też inne warunki w jakich system sam bez wciśnięcia sprzęgła uruchamia silnik.I są to spadek podciśnienia w serwie i toczenie się auta tak no oko 4km/h.
@eplus bieg ci wejdzie. Nie zawsze i nie za kazdym razem bo to zalezy jak ci się zebatki ustawią ale sprawdź sam. Jak ci nie chce wejść jedynka to spróbuj dwójkę czy trójkę i spowrotem jedynkę.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-09-17, 09:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 09:18
eplus, nie wchodzi Ci bieg na postoju bez sprzęgła ? :)
W SS silnik włącza się w momencie gdy wciśniesz sprzęgło, albo w momencie gdy nie masz wrzuconego biegu, a osiągnięte zostaną pewne parametry, czy to termiczne, czy prądowe (wbrew pozorom jest tego dużo).
Ja nie spotkałem samochodu w którym SS włącza silnik mimo wrzuconego biegu.
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 07:05
To SS jakoś dziwnie wygląda, tak jakby po szybkości dokładali, zaraz się okaże że jeszcze rozrusznik masz zwykły...
W VAGu dostajesz większy aku, zresztą dedykowany do SS, inny rozrusznik i z tego co widzę serię zabezpieczeń, by silnik nie uruchomił się na biegu. Tutaj SS wygląda jak prosty soft badający 3 parametry (prędkość, temperaturę i napięcie) i przekaźnikiem załączający zapłon...
Wysłany: 2015-11-25, 23:17 wyłącznik krańcowy maski odłącza system start&stop
witam .. W Daci Duster Urban system start -stop można wyłączyć na stałe po przez wyjęcie
wyłacznika krańcowego w klapie silnika - po otwarci maski -klapy silnika włącznik znajduje się po prawej stronie
sprawdziłem . Wymontowałem ten przycisk oczywiście pozostawiając go podłączonym i super . Myślę że jest to po to by w trakcie serwisowania pojazdu system ten nie powodował wyłączania silnika.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-26, 08:04
No ale z guziczka korzystasz za każdym razem jak zapalisz silnik a tu jest to załatwione raz na zawsze podobno sam ciekawy jestem, dlatego przyłączam się do prośby o foto.
Ciekawe czy da się przeprogramować ten system tak aby DOMYŚLNIE był wyłączony i dopiero naciśnięcie guziczka włączało by go.
Permanentnego wyłączenia bym jednak nie stosował. Bo przy obecnie budowanych skrzyżowaniach, gdzie każdy kierunek ma swoje osobne zielone światło to stoi się na czerwonym dwie minuty zamiast trzydziestu sekund i wyłączenie silnika ma sens. Ale system należy uruchamiać w zależności od potrzeby bo nie każde wyłączenie silnika jest ekonomicznie uzasadnione.
Z ekologią to i tak nie ma nic wspólnego...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-26, 08:16
Pamiętam start/stop w maluchu z lat '70, takim zapalanym nie z klucza a cięgnem. Ot, gasiło się silnik przed światłami i ...na dłuższych zjazdach z góry.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-26, 08:33
arczi_88, tak masz rację - ale jak to życiu człowiek lubi mieć wybór. A ten "guziczek" taki własnie wybór daje - można sobie system włączyć\wyłączyć w czasie jazdy w zależności od potrzeb.
A poza tym mamy jeszcze "sprzęgło" które też jest ważnym ogniwem i nim możemy sterować całym systemem - ale oczywiście trzeba przy tym troszkę "myśleć" - a w miejskim zgiełku to czasami dość trudne - przynajmniej dla mnie...bo owszem mam prawo jazdy od 16 lat, ale za kółkiem przejechane przed zakupem Dacii tak może około 10 tysięcy km
Dla przykładu. zona dojeżdża do pracy - w dwie strony około 18 km. Na drodze jest remont, ruch wahadłowy i długie światła. Do tej pory z włączonym systemem palił jej zawsze 1-1,1 litra. Wczoraj przy minusowej temperaturze system nie zadziałał i spalanie skoczyło do 1.3 litra.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-26, 08:44, w całości zmieniany 2 razy
sprawdziłem . Wymontowałem ten przycisk oczywiście pozostawiając go podłączonym i super . Myślę że jest to po to by w trakcie serwisowania pojazdu system ten nie powodował wyłączania silnika.
A nie wystarczy wypiąć kostkę z wyłącznika, a wyłącznik zostawić w miejscu bez wymontowywania?
Aha, jaki jest stan wyłącznika po otwarciu klapy - zwarty czy rozwarty?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
jeszcze jedno w daci duster urban , takowy posiadam , wspomaganie kierownicy przy jeżdzie na wprost przy znacznej prędkości usztywnia się albo jak inni to odczuwają brak mu większej czułości . po wstępnej rozmowie z serwisem jestem umówiony na spotkanie , podobno , serwisant nie jest pewny , można zmienić wielkość wspomagania . dam znać
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-28, 09:02
Do znawców tematu
Czy to "naturalne" działanie systemu S&S:
1. Po dwóch trzech minutach system się wyłącza i trzeba na nowo uruchomić silnik z "kluczyka" (bardzo irytująca rzecz szczególnie, gdy za nami stoi masa samochodów)?
2. Analogiczna sytuacja tylko, że w tym wypadku samoczynnie uruchamia się silnik?
3. Czasami można się zapomnieć i wyłączyć silnik, gdy aktywny jest system S&S - choćby na stacji benzynowej lub gdy już dojeżdżamy do domu i po zaparkowaniu gasimy samochód. Czy to jakiś problem?
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-28, 09:06, w całości zmieniany 2 razy
1. Moim zdaniem nie. ALE przeczytaj instrukcję.
2. Przeczytaj instrukcję. Może to być prawidłowe działanie związane np. z koniecznością ogrzania/schłodzenia wnętrza lub innymi czynnikami, wymagającymi uruchomienia silnika (możliwość rozładowania akumulatora...)
3. Nic się nie stanie, jeżeli zatrzymasz samochód, S/S wyłączy silnik a ty wyłączysz silnik kluczykiem. Po prostu zacznie później działać jak przy normalnym uruchomieniu. ALE nie wychodziłbym z samochodu bez zabrania kluczyka. Teoretycznie chyba otwarcie drzwi powinno wyłączyć S/S ale nie wiem tego na pewno. Ja bym, tak to zaprogramował. Sprawdź w instrukcji.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-11-30, 18:20
gregorisan napisał/a:
1. Po dwóch trzech minutach system się wyłącza i trzeba na nowo uruchomić silnik z "kluczyka" (bardzo irytująca rzecz szczególnie, gdy za nami stoi masa samochodów)?
Mi nie raz już zdarzyło się, że po krótkim postoju silnik już nie odpalił więc stawiam, że jest to normalne.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-30, 19:15
To wychodzi, ze TTTM. Chyba jesteśmy w Dacii "królikami doświadczalnymi" - może za jakiś czas wyjdzie jakaś poprawka w oprogramowaniu...
A tak z ciekawości zadzwonię do ASO i dopytam...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum