DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-10-06, 17:05
nagle zdechł
Autor Wiadomość
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-06, 16:52   nagle zdechł

Prośba o sugestie: rano odpalam Jaszczembia (opel Corsa, 1,3 cdti). Zakrecił, nia załapał. Odpalam ponownie - kręci, ale nie odpala. Zawloklem do mechanika. Odkrecil jakąś zaślpepke na silniku i stwierdza - brak kompresji w całym silniku. Reszta - po rozmontowaniu. Wstępne możliwości: utrata synchronizacji rozrządu (cokolwiek to znaczy) lub coś innego, a co to sie zobaczy po rozmontowaniu. Gdy holowałem, to próbowałem odpalic na holu - myslałem poczatkowo, że to bendiks, bo nie było słychać normalnego odgłosu kreconego silnika. Podczas holu gasły kontrolki "check engine" i kontrolka usterek zgłaszanych przez komputer samochodu. Ani rano, ani później nie było żadnych nietypowych odgłosów, wcześniej działał równo, bez szarpnięć, zapalał bez problemu. Problem powstał zupełnie nagle. Czy macie jakieś sugestie?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-06, 17:04   

Na tyle co się znam to może pęknięty pasek. Tylko cudem, by się tłoki mijały z zaworami. Chyba, że to jest bezkolizyjny i nie słychać stuków tłok o zawór. Czy dobrze kombinuję?
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-06, 17:35   

tyle, że to jest łańcuch a nie pasek. Też bym to samo pomyślał gdyby to był pasek.
A idziękuje za przeniesienie. Jakoś tak z rozpedu wkleilem nie tam, gdzie powinno
Ostatnio zmieniony przez ajax 2015-10-06, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-06, 18:26   

taka teoria - luźny łańcuch mógł przeskoczyć na kole zębatym - wystarczy jeden ząb,nie doszło jeszcze do kolizji tłoków z popychaczami (i całe szczęście) ale palił już nie będzie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-06, 18:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-06, 18:59   

Jeszcze jakbyś podał przebieg dla informacji.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-06, 20:16   

Marku - 200 000 km. Wg książki do wymiany łańcucha niby jeszcze ok 50 000 km, ale ...
Dar - też o tym myślę
Wiecie jak to jest - zaufanie dobre ale kontrola lepsza, to tak sobie myślę, że jak poczytam opinii to mniejsza szana że klękę przy rachunku :->
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-10-06, 20:58   Re: nagle zdechł

ajax napisał/a:
(opel Corsa, 1,3 cdti).

W tych silnikach często rozciągają się łańcuchy rozrządu, ale wcześniej powinno być słychać jak łańcuch hałasuje (wszystkie silnika diesla są kolizyjne).
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-07, 06:10   

IMO kolizja zaworów z tłokami zablokowała by silnik i nie kręcił by przy rozruchu. Rozrusznik nie ma takiej mocy jak silnik, który może tłuc tłokami w zawory. Ale może się mylę. Tak, czy siak, powinny być nietypowe odgłosy z silnika przy rozruchu. Co innego przeskok łańcucha bez kolizji - to brzmi bardziej prawdopodobnie.
A może to filtr paliwa się zapchał.
Brak kompresji może też oznaczać poważniejszą usterkę i remont silnika :-/ Kolega tak miał w Audi. Blok silnika jest suchy?
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-10-07, 06:45   

może banalne ale paliwa Ci nie brakło czasem ;)
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-10-07, 08:21   

Silnik to Fiatowski Multijet.
We Fiatach o dziwo bezawaryjny jednak w Oplach miewa mankamenty.
W mediach można znaleźć informacje o przedwcześnie rozciągającym się łańcuchu rozrządu oraz
"...Użytkownik musi bardzo dbać o utrzymanie prawidłowego poziomu oleju, ponieważ jego niedostatek przekłada się na złą pracę napinacza łańcucha rozrządu. W skrajnych przypadkach rozrząd może nawet przeskoczyć."
Co jak wiadomo skutkuje poważną awarią silnika i ogromnym jak na wartość pojazdu kosztem jego naprawy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-10-07, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-07, 16:03   

BogdanK napisał/a:
wcześniej powinno być słychać jak łańcuch hałasuje

Lajkonik napisał/a:
powinny być nietypowe odgłosy z silnika przy rozruchu

nie było słychać żadnych nietypowych hałasów, brzęczeń, łomotów. Tylko jak już nie działał, to taki "pusty" odgłos kręconego sinika - bez tego klangu z wydechu
wat napisał/a:
może banalne ale paliwa Ci nie brakło czasem

1/2 baku powinno wystarczyć
Lajkonik napisał/a:
Co innego przeskok łańcucha bez kolizji - to brzmi bardziej prawdopodobnie.

obyś miał rację
Lajkonik napisał/a:
A może to filtr paliwa się zapchał.

tylko z jakiego powodu mechanik stwierdzałby brak kompresji?
Lajkonik napisał/a:
Blok silnika jest suchy

bez podnośnika/kanału tylko po zdjęciu osłony - tak, nie widac wycieków. śladów gubienia oleju czy innych płynów także nie było widać
Daster napisał/a:
Co jak wiadomo skutkuję poważną awarią silnika i ogromnym jak na wartość pojazdu kosztem jego naprawy.

Spluń 3 razy przez lewe ramię. Proszę! A olej był wymieniany (przez tego samego mechanika) niespełna 2 miesiące wczesniej
Ostatnio zmieniony przez ajax 2015-10-07, 16:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-10-07, 20:02   

ajax napisał/a:

Spluń 3 razy przez lewe ramię. Proszę! A olej był wymieniany (przez tego samego mechanika) niespełna 2 miesiące wczesniej

Tfu tfu tfu
amen

Kupiłem kiedyś na fali popularności "kopciuchów" Astre G 2.0DTI rocznik 2004. Zrobiła do 2010r 208 kkm i modliłem się aby nie padło mi nic z osprzętu przed jego sprzedażą.

Dlatego teraz odstraszają mnie "nowoczesne" i oszczędne diesle i miałem możliwość przy zamawianiu DD wyboru 1.5 DCI ale wybrałem dla św. spokoju 1.6 16V i raczej nie żałuję tego kroku. Tym bardziej, że obecnie robię zbyt małe przebiegi rocznie aby czerpać oszczędności z diesla.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2015-10-07, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-08, 06:50   

ajax napisał/a:
bez podnośnika/kanału tylko po zdjęciu osłony - tak, nie widac wycieków. śladów gubienia oleju czy innych płynów także nie było widać

Pytam o to, bo koledze poszły uszczelnienia wału i to tak, że pocharatały coś w środku - silnik do remontu.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-10-08, 18:51   Re: nagle zdechł

ajax napisał/a:
Odkrecil jakąś zaślpepke na silniku i stwierdza - brak kompresji w całym silniku.
Zmień mechanika, bo ten to chyba jasnowidz, albo szklaną kulę trzyma na zapleczu. Chyba, że to brak "kompresji" paliwa na szynie, albo jakiejś jeszcze innej kompresji. Ale ja nie mam szklanej kuli...
Nigdy przenigdy nie próbuj "odpalać na holu". Narobisz sobie jeszcze więcej kłopotów.
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2015-10-11, 17:56   

1. Ja bym stawiał na padnięty odbiornik immobilizera, który zdaje się steruje pompa wtryskową.
Podłącz pod kompa i sprawdź wskazania i znajdź w necie możliwe przyczyny tych wskazań.
Nie wiem gdzie ten czujnik jest w Corsie.
2. Czy Corsa ma czujnik zderzeniowy? Średnio rzecz biorąc powinien być gdzieś pod maską w wielkości paczki papierosów z czerwonym przyciskiem. W citroenach (mam) raz się załączył zupełnie bez powodu, objawy stałe, czyli kręci, ale nie odpala, po wciśnięciu auto jak nowe.
3. Czy po przekręceniu kluczyka słychać pod autem cichutki szum oznaczający pracę pompy paliwa?
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-12, 19:22   

Dziękuję wszystkim za sugestie. Niestety (kol rafal_rx) o tyle nie miał racji że kompresji faktycznie nie było - z powodu przeskoczonego łańcucha rozrządu. Będą wydatki :cry:
Ostatnio zmieniony przez ajax 2015-10-12, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-13, 07:36   

Jedyne pocieszenie, że to Dacia. Większość części jest relatywnie tania. Zapytaj się mechanika o taką samą naprawę w przypadku Mercedesa, czy Leksusa, a od razu wydatek będzie mniej bolał :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-10-13, 19:33   

A w Oplu nie mógłby zapytać? Bo chodzi o Corsę, a nie Dacię... ;)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-10-13, 19:45   

Najlepiej w salonie Ferrari: od razu kamień z serca :lol:
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-13, 22:07   

Maybach kochani. Maybach :-P
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-13, 22:42   

Maybach już dawno w mercedesie jest .
_________________
Moje auto
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-14, 06:38   

eplus napisał/a:
A w Oplu nie mógłby zapytać? Bo chodzi o Corsę, a nie Dacię... ;)

Cofam to, co napisałem wcześniej :mrgreen: Będzie ból d..y.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-27, 21:07   

Pojutrze odbiór - po wymianie motoru - naprawa cenowo porównywalna z wymianą, urlop poszedł się je...
Ostatnio zmieniony przez ajax 2015-10-27, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne