Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-03, 15:32
Lza napisał/a:
Największą wadą jest utrudniony dostęp do bagażnika. Nabrałem się na reklamy producenta, że bagażnik się odchyla i można wtedy otworzyć bagażnik. Okazało się, że fakt, bagażnik się odchyla, ale to nic nie daje, po odchyleniu i tak się nie da otworzyć klapy. (w sedanach pewnie nie ma problemu, ale w nadwozi kombi się nie da).
Obstawiam kiepski bagażnik.
Ja nie mam tego problemu - bagażnik jest od Dacii, czyli jakiś Thule.
Kilkakrotnie jeździłem z podobnym. Nie zasłania świateł i numeru rej.
Mankament znaczny wzrost oporów i zużycia paliwa. Ten sam bagażnik jeździł w Dusterz i Skodzie superB . Wymaga tylko regulacji ramion. Zawiasy klapy wytrzymały i można ją podnieść z rowerami, ale trzeba podtrzymać bo opada jak kamień.
Kilkakrotnie jeździłem z podobnym. Nie zasłania świateł i numeru rej.
Mankament znaczny wzrost oporów i zużycia paliwa. Ten sam bagażnik jeździł w Dusterz i Skodzie superB . Wymaga tylko regulacji ramion. Zawiasy klapy wytrzymały i można ją podnieść z rowerami, ale trzeba podtrzymać bo opada jak kamień.
Na dachu też na pewno jest wzrost oporów. Ale skoro twierdzisz, że zawiasy wytrzymały to daje mi nadzieję
Dodam, że przewoziłem dwa rowery dorosłe i jeden dziecięcy.
Dziecięcy był mocowany za koła na dodatkowej rynience zamontowanej na belkach bagażnika od strony szyby, a rama opaskami do sąsiedniego roweru.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-06-16, 22:29
Cav napisał/a:
Lza napisał/a:
Największą wadą jest utrudniony dostęp do bagażnika. Nabrałem się na reklamy producenta, że bagażnik się odchyla i można wtedy otworzyć bagażnik. Okazało się, że fakt, bagażnik się odchyla, ale to nic nie daje, po odchyleniu i tak się nie da otworzyć klapy. (w sedanach pewnie nie ma problemu, ale w nadwozi kombi się nie da).
Obstawiam kiepski bagażnik.
Ja nie mam tego problemu - bagażnik jest od Dacii, czyli jakiś Thule.
Bagażnik jest rzeczywiście kiepski. Polskiej firmy Amos. Polskie firmy nie grzeszą przemyślanymi rozwiązaniami. (Ale cena jest 4 razy niższa niż firmówki).
Na tym zdjęciu dziwnie wygląda mocowanie bagażnika do relingu pod tylnym kołem roweru. Kolejna sprawą jest maksymalne obciążenie, nie wiem ile rowerów Będziesz woził, lecz przy np czterech(ja tak woziłem )to waga rowerów plus waga belek na rowery może być większa...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-21, 22:37
Te bagażniki są raczej uniwersalne, pytanie jakie masz belki nośne oraz ile cm masz między dachem a belką ? Plusem jest to, że aluminiowy - nie rdzewieje i lżejszy.
Jeśli to bagażnik tylko na rowery i tym max. obciążeniu to porażka, bo kupując normalne poprzeczki na relingi mogę do nich zamocować i belki na rowery i box który z zawartością waży grubo powyżej
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-22, 02:22
Ajgor, ten bagażnik montuje się właśnie na belki poprzeczne doczepiane do relingów. Nośność dachu to chyba max 75-80 kg. Więc akurat 4*15 kg plus masa bagażników.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3753 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-22, 09:28
Bgażnik będzie pasował ale musisz dokupić belki pasujące do relingów zintegrowanych. Teoretycznie powinny pasować polskie firmy Amos Alfa lub Futura (z belką 1.3m) za 150 PLN stalowy lub ok 250 PLN aluminium ....
A w zasadzie jak chcesz bardzo tanio to mają też w ofercie pojedyncze rynienki z uchwytami pod rower za 65 PLN sztuka (stalowe):
http://www.amos.auto.pl/tresc/dzial/70/przystawki
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-06-22, 15:23, w całości zmieniany 4 razy
Jestem na etapie poszukiwane rozwiązania do transportu 5 rowerów i jestem już na 90% zdecydowany że będzie to platforma na 3 rowery + bagażnik na 2 rowery na dach.
Mogę spytać jaką macie platformę? Najtańsze zaczynają się od około 500PLN a górnej granicy praktycznie nie ma....
No i martwi mnie czy jest to możliwość otwierania klapy bagażnika przy zamontowanej platformie - i to nie koniecznie z rowerami - czy u was nie ma z tym problemu z uwagi na małą odległość pomiędzy kulą haka a klapą?
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-08-03, 11:37
Ja mam platformę AMOS na 3 rowery. Taki: http://www.amos.auto.pl/img/rowerowe/11.jpg i nie polecam. Konstrukcja kompletnie nie przemyślana. Jedyny atut to cena, chyba najtańszy na rynku. Bagażnika nie dało się otworzyć pomimo, że platforma jest uchylana. (teraz się już da, ale konieczna była przeróbka u ślusarza).
Konstrukcja solidna i wątpię, żeby z rowerami miało się coś stać, (parę tysięcy km już tym bagażnikiem objechałem) ale komfort używania bardzo niski.
To jest opcja 'budżetowa' - niska cena, niska jakość. Jak możesz przeznaczyć więcej grosza, to takiego nie kupuj.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-08-03, 11:40, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-03, 09:43
Wczoraj zamówiłem dwa uchwyty rowerowe Thule ProRide 591. Udało mi się wytargować dość atrakcyjną cenę - 325 zł\ sztuka. Na Allegro najtaniej można je nabyć za 320 zł z przesyłką. Także wolę lekko dopłacić i w razie jakiś kłopotów reklamować na miejscu. Jak tylko je zamontuje to wrzucę jakieś fotki i sklecę kilka słów, aby opisać wrażenia.
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-03, 09:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-11, 11:37
Także uchwyty Thule ProRide 591 przetestowane na dystansie 150 km. W moim przypadku dwa crossowe rowery na kołach 28 cali i wadze 18 kg wraz z osprzętem. Maksymalny udźwig dla uchwytu to 20 kg.
Jak dla mnie warte swojej ceny.
Bardzo solidnie wykonane ( metal, aluminium i dobrej jakości plastiki). 5 lat gwarancji. Fabrycznie są już złożone - wystarczy tylko zmontować kilka elementów ( trzeba też je przestawić na zasadzie lustrzanego odbicia, gdy chcemy przewozić np. dwa rowery). Można je montować zarówno na relingi stalowe jak i aluminiowe na pomocą metalowych obejm jak i na wsuwki T. ( montaż na obejmy jest trochę utrudniony i potrafi rysować belki. Poza tym jak mamy niskie relingi to trzeba uważać, aby metalowe obejmy nie porysowały nam dachu - w Sandero Stepway na szczęście nie ma z tym problemu). Są zamykane na dwa zamki - jeden zabezpiecza same uchwyty a drugi obejmę, która przytrzymuje rower ( niestety w sieci znalazłem filmik na którym widać jak bez problemu można złamać to zabezpieczenie i ukraść rower).
https://www.youtube.com/watch?v=0Yu4vEsD9WA
Załadunek roweru również jest bardzo prosty - wszystko robi się bardzo intuicyjnie. Uchwyt przytrzymujący ramę jest gumowany i nie rysuje lakieru. Obejmy na obręcz koła również. Rowery w czasie podróży trzymają się stabilnie. Także naprawdę solidny sprzęt, który posłuży na lata.
I taka ciekawostka...Thule Sweden....Made in Poland
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum