Wróciły mrozy, a z nimi falowanko Ten nowy soft nic nie pomaga, podnosi jedynie zakres obrotów na starcie mimo to nawet na tych podwyższonych wskazówka sobie podskakuje... Dopóki silnik nie jest nagrzany auto też potrafi nieźle szarpać przy powolnym dodawaniu gazu.
Obawiam się już kolejnych wizyt w ASO bo wg. mnie za dużo tego w ciągu roku jak na nowy samochód
Czy komuś z forumowiczów udało się "zawalczyć" o swoje?
U mnie też aktualizacja nie rozwiązała całkowicie problemu.
1) na jałowym biegu jest wszytko ok - brak falowania na zimnym silniku
2) zaraz po ruszeniu po dodaniu gazu faktycznie potrafi pofalować ale po dosłownie 10m jest ok.
3) TERAZ NAJGORSZE - teraz, po aktualizacji, obroty na biegu jałowym falują (od ok 500-1000) na ciepłym w pełni rozgrzanym silniku !! Nie zawsze ale średnio co drugi wyjazd autem... :/ Pomaga zgaszenie i uruchomienie ponowne silnika ale po chwili, po kilkuset metrach, falowanie wraca... następna wizyta w serwisie... Ktoś zaobserwował takie falowanie ?
Ostatnio zmieniony przez radek6 2015-11-23, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie miałem jeszcze aktualizacji, ale ostatnimi czasy zauważyłem że na ciepłym silniku czasami wskazówka lubi sobie pobujać... Za dwa tygodnie przegląd gwarancyjny , to to zgłoszę.
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-11-24, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Byłem dzisiaj w serwisie - potwierdzili, że po ostatniej aktualizacji oprogramowania występują sporadycznie, w niektórych przypadkach falowania na ciepłym silniku :) ehhh...
jeżdżę dokerem już dwa lata i generalnie nic się nie dzieje ale ostatnio zauważyłem że przewody WN maja przebicie przy pracującym silniku dotknąłem do nich i mnie lekko rąbnęło , dziś odbieram nowe , silnik jakby nie równo pracował ale obrotomierz nawet nie drgnął
myślę że w niektórych przypadkach paliwo może mieć znaczenie , kiedyś tankowałem jeżdżąc uniaczem na pewnej stacji latem było OK ale zima silnik pracował jakby na 3 cylinderkach gdy się nagrzał sytuacja wracała do normy
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-27, 11:15
radek6 napisał/a:
Byłem dzisiaj w serwisie - potwierdzili, że po ostatniej aktualizacji oprogramowania występują sporadycznie, w niektórych przypadkach falowania na ciepłym silniku :) ehhh...
Jaki serwis?
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Jestem tyle co po 2 przeglądzie , miałem ten sam problem z falowaniem obrotów , teraz wgrali najnowszy soft ( z tego co mówili najnowsze wydanie ) i jest super . Przegląd robiłem 27.11.2015r Dacia Katowice - Pietrzak .W końcu jest tak jak miało być od początku . To były moje jedyne zastrzeżenia co do tego pojazdu .
8061 [Usunięty]
Wysłany: 2015-12-01, 08:31
mercurysable napisał/a:
..., teraz wgrali najnowszy soft ( z tego co mówili najnowsze wydanie ) i jest super . Przegląd robiłem 27.11.2015r Dacia Katowice - Pietrzak .W końcu jest tak jak miało być od początku . To były moje jedyne zastrzeżenia co do tego pojazdu .
Ciekawe czy jest nowszy od tego co wgrano mi w lipcu :) Za miesiąc przegląd, więc może jedyny mankament tego auta zostanie usunięty.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-02, 09:44
Mi miesiąc temu również wgrali nowsze oprogramowanie do 1.6 MPI w Lodgy - od tego momentu nie miałem już nigdy problemów z zapalaniem silnika ktore wcześniej sporadycznie się zdarzały przy dziwnych warunkach temperatury na zewnątrz. A wersję oprogramowania możecie sprawdzić androidowym ScanMasterem i interfejsem ELM na blutooth - parametr CALID to wersja softu w ECU.
Mi miesiąc temu również wgrali nowsze oprogramowanie do 1.6 MPI w Lodgy - od tego momentu nie miałem już nigdy problemów z zapalaniem silnika ktore wcześniej sporadycznie się zdarzały przy dziwnych warunkach temperatury na zewnątrz. A wersję oprogramowania możecie sprawdzić androidowym ScanMasterem i interfejsem ELM na blutooth - parametr CALID to wersja softu w ECU.
Ok, a jaką teraz masz wersję? Przyda się taka informacja dla potomnych.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-06, 22:57
Tego nie wiem ale i tak nie jest najnowsza. Podobno jest jeszcze kolejnych 5 dostępnych .... zresztą one są tworzone pod silnik ale też model i wyposażenie. To samo ECU ma różne wersje softu dla Dokkera i Lodgy a także wersji z klimą lub bez ....
U mnie falują obroty, a raczej spadają (czasem gaśnie silnik) , przy wbijaniu na luz na zimnym silniku. Później jest już dobrze jak silnik się rozgrzeje. Jaka może być przyczyna?
Silniczek krokowy, przepustnica?
Ma ktoś wiedzę na ten temat.
Oficjalnie mogę już oświadczyć, że najnowszy soft niweluje skakanie obrotów na biegu jałowym Sukces dla Dacii :)
Natomiast teraz gdy nastały mrozy, przy pierwszym odpaleniu następuje normalny zapłon, skok wskazówki obrotomierza do ok 1,5k obrotów i nagły spadek do 500, gdzie auto się przez sekundę dławi, ale udaje się mu wybrnąć i wskakuje na normalne stałe obroty. Zapytałem o to w ASO jednak odesłano mnie z odpowiedzią TTM i "To jest Dacia"
Miałem już kilka samochodów i w żadnym z czymś takim się nie spotkałem, normalnie obroty opadają aż do rozgrzania silnika. Czy ktoś z forumowiczów ma taki przypadek w swojej Dacii?
Na koniec dodam, że problem z jakością paliwa to nie jest, obskoczyłem już kilka stacji;)
ja oddałem samochód na początku stycznia do aso. Na liczniku 29tyś. km. Nagrałem im filmik z falującymi obrotami bo w czerwcu 2015 twierdzili ze nic nie zaobserwowali. Przy odbiorze powiedzieli że wyczyścili przepustnice i resetowali kompa zeby ją przyuczyć. Nie wspominali o nowym oprogramowaniu ale chyba je cichaczem wgrali bo rzeczywiście problem znikł. Nie sa to jeszcze idealne obroty na biegu jałowym bo da sie wyczuć lekkie drgania ale nieporównywalne do tego co było u mnie obrotomierz skakał od 500 do 1000 obr. na zimnym silniku
U mnie właśnie występuję ten problem.
Przy uruchomieniu potrafi trzymać obroty przez około 15 s na poziomie 2000 obrotów.
Z reguły jak silnik jest ciepły, nagrzany po dłuższej trasie.
a czasami na "luzie" przy nagrzanym obroty są na poziomie 1100 a czasami na 700.
I tez nie zawsze.
W tygodniu podjadę to ASO w Bydgoszczy może coś powiedzą mądrego.
Dla wszystkich, którzy by chcieli pogrzebać przy aucie (starsze pojazdy z większym przebiegiem)
Manual czyszczenie przepustnicy, zbyt duży i niestety nie mogę go zamieścić na stronie (ale dla zainteresowanych mogę przesłać pocztą.)
Dla wszystkich, którzy by chcieli pogrzebać przy aucie (starsze pojazdy z większym przebiegiem)
Manual czyszczenie przepustnicy, zbyt duży i niestety nie mogę go zamieścić na stronie (ale dla zainteresowanych mogę przesłać pocztą.)
A nie możesz jakoś podzielić na mniejsze pliki albo je zipować?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Rzeczywiście dokonałem tłumaczenia dwóch książek z języka rosyjskiego na nasz trwało mi to ponad półtora roku. Czuję się jak bym napisał Wojnę i Pokój. No i nie mogę wyrywać plików elektronicznych i wrzucać skrócone wersje na forum. Książki są w wersji elektronicznej
cześć !!
Wymieniłem dzisiaj olej /elf 5w40 5w-40 elf evolution 900sxr/ filtr ojeju, kabiny, powietrza.
Samochód zaczął dziwnie się zachowywać. Dodaję gwałtownie gazu i obroty stają na 4000 i faluje wskazówka. Jak poruszam pedałem gazu, rozbujam to wchodzą na wysokie.
Podczas jzady jak przycisnę pedał gazu to samochód jrdzi gośna jak motor bez tłumika Ale to może przepalony tłumik środkowy. Co jest prze wymianą było ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum