DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozważania malkontentów nt. awarii
Autor Wiadomość
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-30, 13:44   

eplus napisał/a:
Będą jeżdżącym złomem, podczas gdy eko turbiny z wtryskiem bezpośrednim ulegną wcześniej recyklingowi ze względu na nieopłacalność napraw.

Podpisuję się pod tym stwierdzeniem dwoma rękami. Przed Dusterem miałem Scenica 1,5 DCI z automatyczną skrzynią EDC. Dwie naprawy skutecznie wyleczyły mnie z zaawansowanych techniczne rozwiązań, a mianowicie uszczelnienie wału korbowego 3-4 tys zł. Walnął jakiś moduł w skrzyni 4 tys. zł. a auto miało przebieg poniżej 100 tys. km :roll:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-11-30, 14:18   

Maxi napisał/a:
A ja sobie myślę, że za 10 lat, przy tym tempie zmian technologicznych, to nasze samochody chyba będą już "technicznym złomem", no może. A tyle lat to chyba karoseria wytrzyma. Wobec tego, czy warto się martwić czy nam zardzewieje karoseria po 10 latach ? Tempo postępu technicznego jest tak wielkie, iż nie można porównywać samochodów z 2005 r. z dzisiejszymi i tych co będą produkowane w 2025 r.. Więc w siodło i w drogę !!!!!

To że twój Duster ma w dowodzie rejestracyjnym napisane "2015" wcale nie oznacza, że technicznie nie jest Modusem sprzed kilkunastu lat -a silnik K4M wszedł do użytku w Lagunie w 1998r. Także wg twojego postu jest już "technicznym złomem" - a jakoś jeździ i go kupują - nie tylko w Polsce - ale we Francji, Niemczech czy innych wyżej rozwiniętych krajach. Jak chcesz testować najnowszą technikę to w innych markach - Dacia to od lat sprawdzone rozwiązania przeznaczone dla tych, co nie patrzą na nowinki techniczne, downsizing, hybrydy ( choć to już też sprawdzone, produkowane od 1997 roku rozwiązania - i część Priusów 1-sze generacji nadal jeździ).
Na pewno współczesne samochody nie są tak zabezpieczone jak te od połowy lat 80-tych mniej więcej do końca ubiegłego wieku - po [prostu producenci zbadali ile "żyje" przeciętny samochód i dostosowali do tego rozwiązania - bo zabezpieczenia w Audi 100 C4, BMW E34 czy Golfie 2, a także np. Renault 25 czy Lagunie 1 były praktycznie wieczne - rdzewiały egzemplarze po przejściach, jak ktoś nie naruszył fabrycznego stanu to nigdy nie rdzewiały. Ale to musiało kosztować - więc po co? Jak kupowałem Lagunę ! w 1999 roku to na wyprzedaży rocznika kosztowała 33 moje pensje - Duster w 2010 już 12 - a pracę mam tę samą i uważam że poziom zarobków też.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-30, 17:28   

Aronus napisał/a:
Przed Dusterem miałem Scenica 1,5 DCI z automatyczną skrzynią EDC. Dwie naprawy skutecznie wyleczyły mnie z zaawansowanych techniczne rozwiązań, a mianowicie uszczelnienie wału korbowego 3-4 tys zł. Walnął jakiś moduł w skrzyni 4 tys. zł. a auto miało przebieg poniżej 100 tys. km :roll:


Czyli na gwarancji?
Bo jak nie - to do kogo pretensje, że nie był zapobiegliwy?
Nic spod znaku Renault nie kupuje się na dłużej niż wynosi gwarancja (fabryczna+ obowiązkowo przedłużona) !!!!
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 638
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-30, 20:28   

Cav napisał/a:
Nic spod znaku Renault nie kupuje się na dłużej niż wynosi gwarancja

Masz na myśli przebieg czy wiek?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-11-30, 20:43   

Cav napisał/a:
Aronus napisał/a:
Przed Dusterem miałem Scenica 1,5 DCI z automatyczną skrzynią EDC. Dwie naprawy skutecznie wyleczyły mnie z zaawansowanych techniczne rozwiązań, a mianowicie uszczelnienie wału korbowego 3-4 tys zł. Walnął jakiś moduł w skrzyni 4 tys. zł. a auto miało przebieg poniżej 100 tys. km :roll:


Czyli na gwarancji?
Bo jak nie - to do kogo pretensje, że nie był zapobiegliwy?
Nic spod znaku Renault nie kupuje się na dłużej niż wynosi gwarancja (fabryczna+ obowiązkowo przedłużona) !!!!

Zależy jak ktoś eksploatuje samochody - mi w Lagunie pierwsza awaria wystąpiła po 120 tyś km i nie była bardzo kosztowna - w ogóle wszystkie naprawy przez 16 lat zmieściły się w jakiś 5000 - najdroższa była regeneracja tylnej belki - 1400pln. W Dacii po 5 latach awaria jedna - kabelek od trąbki za kilka złotych. Jak popatrzeć po ulicach to jeździ sporo Renault w wieku pogwarancyjnym i jakoś nie widać by właściciele je często pchali.
Ale niektórzy potrafili w 3 lata zajeździć Mercedesa W124 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-11-30, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-11-30, 20:51   

Do PiotrWie. Ja o tym wiem, że to już " wiekowa konstrukcja technologiczna. Ale wyobraź sobie, że ja jeździłem własnym nowym Dusterem z grudnia 2011 i w 2015 roku zakupiłem sobie nowego PhII bo mi się spodobał. Nie straciłem zaufania do Dustera i dlatego właśnie zamieniłem go na nowego, a przecież mogłem na inny. Nie chciałem i nie chcę. A w rodzinie mamy własnych kilka Dusterów ( to znaczy więcej niż dwa) i z wszystkich jesteśmy zadowoleni ( jeden ma już ponad 120 000 km) i żaden poza serwisem eksploatacyjnym nie wymagał żadnej naprawy. Jak widzisz, nie miałem zamiaru dyskwalifikować samochodów Duster tylko stwierdziłem, że nie ma się co przejmować co z nimi będzie za 10 lat tylko jak napisałem, w siodło i w drogę. Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-30, 21:15   

to jakieś cuda wianki
powyciągane śruby ~130 pln
padł akumulator ~ gwar
przedmuchany tłumik środ ~ 50 % opłaty pokrywa gwar mimo to ~1000 zł
mikro nieszczelność układu chłod . ~ na razie tylko wykryte
padły wtryskiwacze lpg ~ gwar
padł komputer lpg ~ tzn wystraczyło go zresetować ale serwis nie ogarnął więc wymienili :mrgreen:
piszczący pedał sprzęgła ~ gwar

Wszystko to jest efektem jakości produktów które sprzedają , jakość obsługi w ASO też się do tego dołożył .
Tylni tłumik już mi dzwoni powoli
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-11-30, 21:21   

To proste - jak się nic nie dzieje to najczęściej się nie pisze - zobacz ile jest samochodów na forum i ile tak pechowych jak twój - myślę że niewiele. Można tylko współczuć.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-30, 21:27   

To żaden pech.
Wszystko prócz tego wydechu przytrafiło się innym z podobnego rocznika .

Jeżeli chodzi o wydech to kilka osób w temacie pisało że również na gazie po 40-50 tłumik się posypał .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-30, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-11-30, 21:29   

połowa z tych usterek była wynikiem aksploatacji na LPG
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-30, 21:35   

Nie
efektem LPG może być zwiększone zużycie a nie usterki .
np wtryskiwacze padały wszystkim bez względu na przebieg po 2 latach
To samo akumulator .

Ten pedał sprzęgła to skrzypiał już w loganach z 2007 .

Ja i tak miałem szczęście bo psują sie rzeczy możliwe do naprawy , co mają powiedzieć ludzie którym klima wariuje w trasie albo K4M żyje swoim życie na wolnych obrotach ?

Dobre dustery skończyły się w 2013 z liftem , może ładniejsze ale od nowości obdarzone wagą fatyczną które raczej już renault nie naprawi .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-30, 21:53, w całości zmieniany 6 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-30, 21:55   

Kauris napisał/a:
Cav napisał/a:
Nic spod znaku Renault nie kupuje się na dłużej niż wynosi gwarancja

Masz na myśli przebieg czy wiek?


Wszystko co może spowodować zakończenie trwania gwarancji i natychmiastowe zdarcie z Ciebie skóry w serwisie.
Czyli zarówno przebieg jak i wiek.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-30, 22:44   

Aronus napisał/a:
miałem Scenica 1,5 DCI z automatyczną skrzynią EDC. Walnął jakiś moduł w skrzyni 4 tys. zł.


To jest jeden z pojazdów, które mnie interesuje, czy przybliżysz coś o tej awarii? czy pojazd miałes od nowości, czy kupiłeś używany, jaki rocznik?
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-02, 08:39   

Lza napisał/a:
Aronus napisał/a:
miałem Scenica 1,5 DCI z automatyczną skrzynią EDC. Walnął jakiś moduł w skrzyni 4 tys. zł.


To jest jeden z pojazdów, które mnie interesuje, czy przybliżysz coś o tej awarii? czy pojazd miałes od nowości, czy kupiłeś używany, jaki rocznik?

Auto miałem od nowości rocznik 2010. Problem ze skrzynią polegał na tym, że na przeglądzie w ASO stwierdzili, że chcieli wgrać nowy soft do skrzyni, ale nie mogą się z nią skomunikować, to było przed samym końcem gwarancji i mechanik mnie poinformował, że miałem szczęście, że zrobili mi to na gwarancji bo koszt tego modułu to około 4 tys. zł. Niestety wyciek z uszczelniacza wału już musiałem pokryć z własnej kieszeni.
Ogólnie auto nie jest bardzo awaryjne, problem polega jednak na tym, że jak już coś się zepsuje to części są drogie i nie naprawi tego każdy mechanik.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2015-12-04, 02:46   

PiotrWie napisał/a:
jak się nic nie dzieje to najczęściej się nie pisze

Dobrze godo, polać mu jednego.

Sandero 2010r. - jak do tej pory nic, poza materiałami eksploatacyjnymi tzn.

świece, kable do świec (sparciałe), drążek kierowniczy prawy i powoli musze myśleć nad klockami hamulcowymi, reszta jest ok.
_________________
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-12-04, 20:17   

Karenzo napisał/a:

Ten pedał sprzęgła to skrzypiał już w loganach z 2007 .

Bo pedały sprzęgła mamy wykonane z plastiku. Wyglądają jak metal pociągnięty matową czernią ale wystarczy zrobić "macajewa" na bocznych ściankach aby wyczuć żeberka wzmacniające rozmieszczone co jakieś 5mm.
_________________
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-12-06, 10:10   

Karenzo napisał/a:
wagą fatyczną
:?: :shock: :?: można prosić o tłumaczenie :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne