DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 14:06   

Czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie pokazujące w którym miejscu wyjąć tę wtyczkę, by wyłączyć S&S.
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-07, 21:37   

jak otworzysz maskę to po prawej stronie nad grilem wystaje taki maly pinolek . maska po zamknięciu go lekko wciska. można wcisnąć palcem .
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 21:53   

Czy wyjęcie tego powoduje jeszcze jakieś skutki, poza wyłączeniem S&S?
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-07, 23:07   

Żadne , kilka tygodni jazdy i nic zresztą co by miało sie stać ?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-08, 09:57   

A tak czysto teoretycznie z punku widzenia "laika". Czy takie odłączenie nie powoduje "generowania błędu" w komputerze? Bo sumie wtedy ASO mogłoby się powołać na "ingerencję" i odrzucać ewentualne reklamacje..
A poza tym S&S to "system" - i takie "trwałe wyłączenie" nie ma wpływu na jego poszczególne części składowe?
_________________
enjoy the silence
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-08, 10:30   

no co ci mam napisać ,ja jestem zadowolony mam spokój z tym. podchodzisz do tego jak dziewica ,chcesz ale się boisz . zawsze przed przeglądem możesz podłączyć a klapa może się nie domykać .
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-08, 10:56   

maras1964 napisał/a:
podchodzisz do tego jak dziewica

W tym wypadku wolę jednak zostać "dziewicą" - mnie akurat w niektórych sytuacjach S&S się przydaje. A pytam z czystej ciekawości, aby poszerzyć swoją wiedzę :-)
_________________
enjoy the silence
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 11:26   

w jakich ?
_________________
Moje auto
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-08, 11:35   

Karenzo napisał/a:
w jakich ?

Jest na początku tego tematu. Dodaj sobie jeszcze choćby np. przejazdy kolejowe.
_________________
enjoy the silence
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-08, 13:08   

Eee no to do tego nie jest potrzebny S&S, bo jest tradycyjny kluczyk :-) nikt tu nikogo do niczego nie zmusza, chcesz to wyciągasz tego dinksa a nie to zostaje na miejscu.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-08, 13:52   

arczi_88 napisał/a:
nikt tu nikogo do niczego nie zmusza, chcesz to wyciągasz tego dinksa a nie to zostaje na miejscu.

Dokładnie - a czy ja kogoś do czegoś przymuszam :mrgreen: Alleluja i do przodu ;-)
_________________
enjoy the silence
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-08, 17:11   

A ja bym bardzo uważał na ten S&S szczególnie gdy ktoś posiada turbosprężarkę, koledze właśnie padło turbo za każdym razem kiedy mu mówiłem o tym że to nie jest najlepsza opcja przy posiadaniu turbo częste wyłączenie pojazdu ( turbosprężarka rozgrzana , rozpędzona i nagle odcina jej się dopływ oleju do smarowania ) twierdził że na pewno konstrukcyjnie to producent przewidział prawdopodobnie przez wymuszony elektryczne chłodzenie turbiny. Miesiąc temu skończyła mu się gwarancja a wczoraj turbo zaczęło wyć jak syrena policji szybka diagnoza speca od turbo to "turbina się skończyła s&s ją zamordował" terminy typ ma takie w warsztacie przez ten system że z 18 przedłużył godziny pracy do 20.
Tu chodzi o ekologię a nie o ekonomię, co to za ekonomia która morduje turbinę a wymuszone obiegi podobno średnio się sprawdzają a i tak to tylko w drogich autach montują. Akumulatory specjalnie do S&S padające w skrajnych przypadkach po kilku miesiącach ( informacje od ASO opla ).
Ciekawe czy w daciach zamontowali te lepsze rozruszniki, bo to chyba jedyny plus jaki słyszałem tej technologii praktycznie bez awaryjne.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-08, 17:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 17:29   

Ciekaw jestem kto wymyślił ten sposób trwałego wyłączenia S&S...
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-08, 20:54   

SilverTM napisał/a:
koledze właśnie padło turbo za każdym razem kiedy mu mówiłem o tym że to nie jest najlepsza opcja przy posiadaniu turbo częste wyłączenie pojazdu

Przepuszczenie pieszego na pasach - dup S&S...kilka metrów dalej skrzyżowanie - dup S&S. Jak ktoś nie myśli to wcale się nie dziwię, że im turbiny i akumulatory siadają ;-)
Piitubski napisał/a:
Ciekaw jestem kto wymyślił ten sposób trwałego wyłączenia S&S...

Chyba kolega maras1964 :-)
_________________
enjoy the silence
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-08, 21:03   

i dlatego Dacia zrobila by uczciwie wobec klientow, gdyby stan S&S byl zapamietywany pomiedzy wylaczeniami kluczyka - wtedy kto by chcial, by korzystal (majac na wzgledzie potencjalne problemy), a reszta nie
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-08, 21:17   

Z tego co wiem tak jest w większości samochodów ( w VW i Audi ) nie da się tego na stale zrobić trzeba za każdym razem to wyłączać ( pewnie te kochane normy tak sprawiły ). Jestem tylko ciekawy czy dacia zastosowała wzmocnione rozruszniki... ( Czy tam mix że alternator robi za rozrusznik czy odwrotnie wiem że gdzieś o tym słyszałem, ponoć to jedyny plus tego s&s ) jak ktoś jest w temacie to niech poprawi o co chodzi :)

A druga sprawa można kupić ( jeszcze ) auta które spełniają euro 6 i nie mają s&s i nie mówię tu o pojemnościach typu 1.2L tylko o 5L np. I gdzie tu sens.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-08, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-08, 21:25   

Niestety zyjemy w swiecie gdzie absurd goni absurd.... :-x
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-08, 21:28   

A co do ogólnego konceptu mającego na celu wyłączeniu s&s przez wyjęcie wtyczki. Jest to dla mnie bomba ( rozumiem że nie ma żadnych problemów jeśli ktoś ma np alarm, i nie świeci się lampka żadna, w dacii chyba nie ma informacji że klapa otwarta jak w niektórych autach ). Pytanie czy jeszcze sprawdzaliście w serwisie bo dostałem ostatnio info że podobno można to wyłączyć na stałe ( czy coś w komputerze czy jakiś bezpiecznik nie wiem ). Ale to trzeba potwierdzić.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-08, 21:32   

SilverTM napisał/a:

A druga sprawa można kupić ( jeszcze ) auta które spełniają euro 6 i nie mają s&s


Daleko nie trzeba szukać, wg konfiguratora nowe Dokkery nie mają S&S.
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-09, 17:21   

Ludzie .wyjętą mam wtyczkę i jest super , po zatrzymaniu się wyświetla znaczek przekreślone kółko takie samo jak po wyłączeniu przyciskiem , nie wiem o co wam chodzi pisałem już że w instrukcji pisze kiedy start stop nie działa //zimny silnik słaby akumulator podniesiona klapa silnika . i tyle. rozruszniki są wzmocnione akumulatory specjalne wzmocnione ale nie ukrywajmy to na pewno nie służy tym elementom samochodu to tyle.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-09, 18:26   

maras1964, masz autoalarm? Czy nie masz problemów z centralnym zamkiem?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-09, 20:11   

maras1964, forum to dyskusja - jest dyskusja to forum żyje - nie ma dyskusji to forum umiera :-)
Taka ludzka natura, że ludzie lubią sobie pogadać ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-10, 06:55   

Autoalarm powinien sobie poradzić. Jeżeli jest fabryczny (tzn wykorzystuje ten sensor) to powinien wyłączyć maskę silnika ze strefy chronionej (gorzej, że niektóre alarmy to sygnalizują przy każdym uzbrojeniu - to może wkurzać). Niefabryczny może korzystać z osobnego sensora i to wyklucza wszelkie problemy.
_________________

 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-10, 10:48   

A czy do Dusterów jest opcja fabrycznego alarmu ? Ja mam zamontowane dodatkowo alarm Renault ale wykorzystuje do tego oddzielny czujnik otwarcia maski.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-12-10, 11:24   

Taka mała uwaga/zapytanie. Jeżeli maska jest "otwarta" to czy zadziałają poduchy w razie czego.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne