Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-08, 09:57
A tak czysto teoretycznie z punku widzenia "laika". Czy takie odłączenie nie powoduje "generowania błędu" w komputerze? Bo sumie wtedy ASO mogłoby się powołać na "ingerencję" i odrzucać ewentualne reklamacje..
A poza tym S&S to "system" - i takie "trwałe wyłączenie" nie ma wpływu na jego poszczególne części składowe?
no co ci mam napisać ,ja jestem zadowolony mam spokój z tym. podchodzisz do tego jak dziewica ,chcesz ale się boisz . zawsze przed przeglądem możesz podłączyć a klapa może się nie domykać .
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-08, 10:56
maras1964 napisał/a:
podchodzisz do tego jak dziewica
W tym wypadku wolę jednak zostać "dziewicą" - mnie akurat w niektórych sytuacjach S&S się przydaje. A pytam z czystej ciekawości, aby poszerzyć swoją wiedzę
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-08, 13:08
Eee no to do tego nie jest potrzebny S&S, bo jest tradycyjny kluczyk nikt tu nikogo do niczego nie zmusza, chcesz to wyciągasz tego dinksa a nie to zostaje na miejscu.
A ja bym bardzo uważał na ten S&S szczególnie gdy ktoś posiada turbosprężarkę, koledze właśnie padło turbo za każdym razem kiedy mu mówiłem o tym że to nie jest najlepsza opcja przy posiadaniu turbo częste wyłączenie pojazdu ( turbosprężarka rozgrzana , rozpędzona i nagle odcina jej się dopływ oleju do smarowania ) twierdził że na pewno konstrukcyjnie to producent przewidział prawdopodobnie przez wymuszony elektryczne chłodzenie turbiny. Miesiąc temu skończyła mu się gwarancja a wczoraj turbo zaczęło wyć jak syrena policji szybka diagnoza speca od turbo to "turbina się skończyła s&s ją zamordował" terminy typ ma takie w warsztacie przez ten system że z 18 przedłużył godziny pracy do 20.
Tu chodzi o ekologię a nie o ekonomię, co to za ekonomia która morduje turbinę a wymuszone obiegi podobno średnio się sprawdzają a i tak to tylko w drogich autach montują. Akumulatory specjalnie do S&S padające w skrajnych przypadkach po kilku miesiącach ( informacje od ASO opla ).
Ciekawe czy w daciach zamontowali te lepsze rozruszniki, bo to chyba jedyny plus jaki słyszałem tej technologii praktycznie bez awaryjne.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-08, 17:14, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-08, 20:54
SilverTM napisał/a:
koledze właśnie padło turbo za każdym razem kiedy mu mówiłem o tym że to nie jest najlepsza opcja przy posiadaniu turbo częste wyłączenie pojazdu
Przepuszczenie pieszego na pasach - dup S&S...kilka metrów dalej skrzyżowanie - dup S&S. Jak ktoś nie myśli to wcale się nie dziwię, że im turbiny i akumulatory siadają
Piitubski napisał/a:
Ciekaw jestem kto wymyślił ten sposób trwałego wyłączenia S&S...
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-08, 21:03
i dlatego Dacia zrobila by uczciwie wobec klientow, gdyby stan S&S byl zapamietywany pomiedzy wylaczeniami kluczyka - wtedy kto by chcial, by korzystal (majac na wzgledzie potencjalne problemy), a reszta nie
Z tego co wiem tak jest w większości samochodów ( w VW i Audi ) nie da się tego na stale zrobić trzeba za każdym razem to wyłączać ( pewnie te kochane normy tak sprawiły ). Jestem tylko ciekawy czy dacia zastosowała wzmocnione rozruszniki... ( Czy tam mix że alternator robi za rozrusznik czy odwrotnie wiem że gdzieś o tym słyszałem, ponoć to jedyny plus tego s&s ) jak ktoś jest w temacie to niech poprawi o co chodzi :)
A druga sprawa można kupić ( jeszcze ) auta które spełniają euro 6 i nie mają s&s i nie mówię tu o pojemnościach typu 1.2L tylko o 5L np. I gdzie tu sens.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-08, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
A co do ogólnego konceptu mającego na celu wyłączeniu s&s przez wyjęcie wtyczki. Jest to dla mnie bomba ( rozumiem że nie ma żadnych problemów jeśli ktoś ma np alarm, i nie świeci się lampka żadna, w dacii chyba nie ma informacji że klapa otwarta jak w niektórych autach ). Pytanie czy jeszcze sprawdzaliście w serwisie bo dostałem ostatnio info że podobno można to wyłączyć na stałe ( czy coś w komputerze czy jakiś bezpiecznik nie wiem ). Ale to trzeba potwierdzić.
Ludzie .wyjętą mam wtyczkę i jest super , po zatrzymaniu się wyświetla znaczek przekreślone kółko takie samo jak po wyłączeniu przyciskiem , nie wiem o co wam chodzi pisałem już że w instrukcji pisze kiedy start stop nie działa //zimny silnik słaby akumulator podniesiona klapa silnika . i tyle. rozruszniki są wzmocnione akumulatory specjalne wzmocnione ale nie ukrywajmy to na pewno nie służy tym elementom samochodu to tyle.
Autoalarm powinien sobie poradzić. Jeżeli jest fabryczny (tzn wykorzystuje ten sensor) to powinien wyłączyć maskę silnika ze strefy chronionej (gorzej, że niektóre alarmy to sygnalizują przy każdym uzbrojeniu - to może wkurzać). Niefabryczny może korzystać z osobnego sensora i to wyklucza wszelkie problemy.
A czy do Dusterów jest opcja fabrycznego alarmu ? Ja mam zamontowane dodatkowo alarm Renault ale wykorzystuje do tego oddzielny czujnik otwarcia maski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum