DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Porownanie napedu 4x4 Dustera do innych producentow
Autor Wiadomość
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-01, 16:34   Porownanie napedu 4x4 Dustera do innych producentow

Jak oceniacie rozwiazanie napedu 4x4 w Dusterze w porownaniu do innych producentow, szczegolnie interesuje mnie Mitsubishi i Suzuki? Jakie sa plusy i minusy?

Przy okazji spotkalem sie z opinia, ze przzy napedzie w trybie lock w Dusterze, ten naped lubi sie przegrzewac i pozniej konieczna jest wizyta na stacji diagnostycznej. Jest cos w tym?
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-01-01, 17:30   

jeżdżę od 2011 i nic mi się nie przegrzewa Jak dla mnie to super samochód no i napęd
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-01-01, 17:35   

Nic się nie przegrzewa. Często jeżdżę po nieutwardzonym terenie, zimą w śniegu i działa bardzo dobrze. Jedyną wadą (w niektórych przypadkach zaletą) jest to, że Duster jest trochę za lekki jak na napęd 4x4.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-01, 17:40   

Jak na SUVa bez reduktora to Duster ma bardzo dobry napęd z możliwością włączenia 4x4 na stałe. Podobnie ma Fiat Sedici/Suzuki Sx-4. Nie wiem jak ma teraz Vitara, bo zdaje się, że ta nowa nie ma już reduktora.
Napęd działa bardzo dobrze, brak przegrzewania się.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-01, 17:59   

Potwierdzam wypowiedź Dusterjack-a.
Przy dojeździe do mojej hacjendy polegały tuzy jak Merc ML, Porsche Cayene. Wyłącznie Duster, Niwa i UAZ zawsze dojeżdżały.
Zwłaszcza przy trudnym terenie przydaje się ta krótka jedynka na którą wszyscy psioczą.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-01-01, 20:33   

jas_pik napisał/a:
Przy dojeździe do mojej hacjendy polegały tuzy jak Merc ML, Porsche Cayene

SUV to nie jest terenowe auto.
Jeździłeś Land Roverem, Jeepem Mercedesem G gdzie były zamontowane reduktory? Chyba nie.
Co do umiejętności kierowców się ww. aut się nie wypowiadam.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-01, 21:01   

robo1973 napisał/a:
jeżdżę od 2011 i nic mi się nie przegrzewa Jak dla mnie to super samochód no i napęd


A ile razy jeździliście wszyscy w trybie lock?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-01, 21:03   

jas_pik napisał/a:
Potwierdzam wypowiedź Dusterjack-a.
Przy dojeździe do mojej hacjendy polegały tuzy jak Merc ML, Porsche Cayene. Wyłącznie Duster, Niwa i UAZ zawsze dojeżdżały.
Zwłaszcza przy trudnym terenie przydaje się ta krótka jedynka na którą wszyscy psioczą.


Wszyscy to psioczą na krótką 4-kę, 5-tkę i 6-tkę.
Nie widziałem, aby ktoś narzekał akurat na 1-kę.
Krótkie NISKIE (i tylko one) biegi mają sens.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-01, 21:15   

Cav napisał/a:
Wszyscy to psioczą na krótką 4-kę, 5-tkę i 6-tkę.
Nie widziałem, aby ktoś narzekał akurat na 1-kę.
Krótkie NISKIE (i tylko one) biegi mają sens.

Jednak kilka osób to krytykowało. Zestopniowanie wyższych biegów jest pochodną też tego pierwszego :-D

GORDINI napisał/a:
Jeździłeś Land Roverem, Jeepem Mercedesem G gdzie były zamontowane reduktory? Chyba nie.

Osobiście akurat tymi nie, dlatego się na ich temat nie wypowiadam. Ale trochę km z reduktorem pokonałem w innych pojazdach.
GORDINI napisał/a:

Co do umiejętności kierowców się ww. aut się nie wypowiadam.

Zasada jest zawsze taka że im droższy/lepszy/markowy pojazd tym dalej trzeba się przedzierać w błocie po traktor
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-01, 21:28   

jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Wszyscy to psioczą na krótką 4-kę, 5-tkę i 6-tkę.
Nie widziałem, aby ktoś narzekał akurat na 1-kę.
Krótkie NISKIE (i tylko one) biegi mają sens.

Jednak kilka osób to krytykowało. Zestopniowanie wyższych biegów jest pochodną też tego pierwszego :-D



A to tylko skutek lenistwa/pazerności Renault.
Wcale tak być nie musi.

jas_pik napisał/a:

Zasada jest zawsze taka że im droższy/lepszy/markowy pojazd tym dalej trzeba się przedzierać w błocie po traktor


Nie bardzo, chodziło o "im lepszy w terenie".
Markowe/droższe/lepsze często w terenie są po prostu gorsze i daleko nie dojadą.
Więc i traktor się nie będzie męczył - wyciągniesz delikwenta Dusterem. ;-)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-01, 21:44   

Najlepszy napęd 4x4 w klasie małych aut ma Lada Niva. Stały 4x4, reduktor i blokada. Za ok. 40-45 tys. zł w RFN.
http://www.lada.de/niva_modellvarianten00.html
http://www.lada.de/filead...A_schaltung.jpg
Co ciekawe w RFN sprzedają ją z normą Euro 6
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-01, 21:49   

jan ostrzyca napisał/a:
Najlepszy napęd 4x4 w klasie małych aut ma Lada Niva.


Ale reszta samochodu nie odpowiada czasom, to jest auto sprzed wieeeeeelu lat, praktycznie nie modernizowane nawet.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-01, 21:57   

Cav napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Najlepszy napęd 4x4 w klasie małych aut ma Lada Niva.


Ale reszta samochodu nie odpowiada czasom, to jest auto sprzed wieeeeeelu lat, praktycznie nie modernizowane nawet.

Jasne. Niemcy sprzedaję jako auto (pewnie trzecie w domu) dla myśliwego, wędkarza, rolnika.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-01, 22:22   

Jeśli porównasz ceny wyposażonej trochę lepiej Łady w wersji 4x4 lub droższej odmiany Tajga to są one zbliżone do ceny Dustera Ambiance 4x4 w Polsce http://www.lada.de/filead...DA_4x4_9.15.pdf
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-01-02, 10:40   

Kolega pytał: "Jak oceniacie rozwiazanie napedu 4x4 w Dusterze w porownaniu do innych producentow, szczegolnie interesuje mnie Mitsubishi i Suzuki? Jakie sa plusy i minusy?"

Nie ma sensu opowiadać tu o Mercedesach
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-02, 12:06   

Dusterjack napisał/a:
Kolega pytał: "Jak oceniacie rozwiazanie napedu 4x4 w Dusterze w porownaniu do innych producentow, Jakie sa plusy i minusy?"

w moim 4 letnim egzemplarzu jest nadal niezawodny. Nic się nie przegrzewa, choć niezbyt często ma coś do roboty, jeżdżę w zasadzie wyłącznie w trybie "auto". Sprzedawca ściemniał,że w trybie 2x4 auto ma mniej spalać, ale tego jakoś nie zaobserwowałem
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-02, 17:01   

Właśnie, czym ma się różnić tryb 2x4 od auto w kwestii spalania. Przecież w 90% albo i więcej Duster po normalnych twardych drogach będzie się poruszał tylko z napędem na jedną oś, a tył dołączy co najwyżej przy ostrzejszym ruszaniu. Na spalanie to nie powinno mieć wpływu. Co innego gdyby ten mechanizm był jeszcze dodatkowo odłączany przy samych piastach (Kiedyś lata temu jak jechaliśmy Gazem z Krakowa na Mazury, to na trasę zdemontowaliśmy półosie z przodu :) ).

Czy używanie 2x4 ma jakiś sens?
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-02, 17:04   

Dar1962 napisał/a:
Dusterjack napisał/a:
Kolega pytał: "Jak oceniacie rozwiazanie napedu 4x4 w Dusterze w porownaniu do innych producentow, Jakie sa plusy i minusy?"

w moim 4 letnim egzemplarzu jest nadal niezawodny. Nic się nie przegrzewa, choć niezbyt często ma coś do roboty, jeżdżę w zasadzie wyłącznie w trybie "auto". Sprzedawca ściemniał,że w trybie 2x4 auto ma mniej spalać, ale tego jakoś nie zaobserwowałem


Ja również nie.
A wręcz może odwrotnie było, pierwszy rok jeździłem głównie na 2x4 i palił więcej niż obecnie.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-02, 21:15   

damiaszek napisał/a:

Czy używanie 2x4 ma jakiś sens?
Kompletnie nie ma, chyba że ktoś lubi piłować przednimi kołami w miejscu.
Wał napędowy kręci się i tak cały czas. Mosta napędowy kręci się również. Czyli żadnych oszczędności na oporach toczenia nieużywanych elementów.
Elektronika i tak prąd pobiera, bo ABS, ASR i reszta działa. Rzekłbym, że w 2x4 będzie więcej palić. Bo kontrolka na desce prąd będzie zużywać a i mielenie kołami w miejscu przy ruszaniu swoje do zużycia paliwa dołoży. ;-)
Ja 2x4 użyłem chyba tylko dwa razy podczas testów zimą. A tak Auto i w miarę potrzeby 4x4 Lock.
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-01-02, 22:35   

Czy ktos czuje sie na silach by porownac Daciowe rozwiazanie do All Grip w Suzuki i ewentualnie Mitsubishi?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-03, 09:33   

skuteczność napędu 4x4 DD (a dokładniej Nissana) w porównaniu z wieloma suvami bierze się z budowy sprzęgła międzyosiowego. 3/4 bulwarowych i często 2 razy droższych suvów ma sprzęgła wiskotyczne działające średnio skutecznie i ze sporym opóźnieniem. Przez kilka lat jeździłem Freelanderem i parę razy w błocie sobie nie poradził a smród był taki,że bałem się, czy nie skończy się remontem. Konstrukcja Nissana to działające o wiele skuteczniej sprzęgło elekotromagnetyczne. Do tego dochodzi duży prześwit i niewielka waga. Haldex ( koncern vw) czy symetryczny napęd na obie osie (LR,Subaru) to już inna liga, drogie i skomplikowane rozwiązania.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-03, 09:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-03, 10:38   

wojtek_pl napisał/a:
Mosta napędowy kręci się również.


Co przez to rozumiesz?
Że tył jest napędzany od silnika, przy rozłączonym napędzie, czy że i tak sie kręci, razem z kołami?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-03, 11:01   

Cav napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Mosta napędowy kręci się również.


Co przez to rozumiesz?
Że tył jest napędzany od silnika, przy rozłączonym napędzie, czy że i tak sie kręci, razem z kołami?


Właśnie kręci się z kołami, ponieważ półosie masz, aż do tylnego mostu.
Różnica mało znacząca patrząc na sposób napędzania. Silnik i tak musi pokonać opory żeby to wszystko wprawić w ruch, a przekłada się to na spalanie.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-03, 11:03   

Marek1603 napisał/a:
Cav napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Mosta napędowy kręci się również.


Co przez to rozumiesz?
Że tył jest napędzany od silnika, przy rozłączonym napędzie, czy że i tak sie kręci, razem z kołami?


Właśnie kręci się z kołami,


No kręcić to się kręci, siłą rzeczy.
Ale tu chodziło (albo przynajmniej powinno chodzić) o to czy jest napędzane, a nie czy się kręci.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-03, 11:16   

Cav napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Cav napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Mosta napędowy kręci się również.


Co przez to rozumiesz?
Że tył jest napędzany od silnika, przy rozłączonym napędzie, czy że i tak sie kręci, razem z kołami?


Właśnie kręci się z kołami,


No kręcić to się kręci, siłą rzeczy.
Ale tu chodziło (albo przynajmniej powinno chodzić) o to czy jest napędzane, a nie czy się kręci.



Jakbyś nie patrzył to silnik musi wprawić koła przednie w ruch, a te przez podłoże wprawiają w ruch tylne więc i tak silnik musi te wszystkie siły pokonać. Różnica polega tylko czy są one "napędzane", czy "napędowe" po załączeniu sprzęgła.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne