Karenzo piszczały, że zmieniłeś? Bo nie za bardzo rozumiem w czym problem.
U mnie w BMW zmieniłem bosche które kupiłem w komplecie z tarczami po 5 tysiącach, właśnie dlatego że klocki były zbyt miękkie co powodowało straszne brudzenie felg, które z racji wzoru jest ciężko umyć i średnio mi się uśmiechało skrobanie ich szczoteczką do zębów.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2015-12-22, 18:10
laisar napisał/a:
Prozac napisał/a:
może mnie naprowadzić na właściwe części?
Nie może, bo fabryka montowała właśnie różne klocki, nie zawsze trzymając się specyfikacji...
A ASO po nr VIN poda właściwy rozmiar?
Pytam bo zaświeciła mi się kontrolka (w sumie tak lekko) od hamulca ręcznego. Autko ma nakręcone 63 kkm i chyba trza zajrzeć do hamulców ;)
Płyn jest.
To ja się spytam przy okazji. W noraucie w dziale z hamulcami jest ulotką, że przy drugiej wymianie wkładek lepiej jest wymienić tarczę hamulcowe. To prawda, bo cholera juz chyba drugi raz będę musiał wymieniać.
przy drugiej wymianie wkładek lepiej jest wymienić tarczę hamulcowe
To nie jest sztywna zasada - zazwyczaj rzeczywiście tak wychodzi ze zużycia, ale bywają inne przypadki i nie musi być to wtedy żaden błąd w "sztuce serwisowania". Te elementy po prostu ocenia się przy przeglądzie i kwalifikuje do wymiany według potrzeb.
(Np. moje fabryczne klocki i tarcze zostały wymienione jednocześnie, przy 99 tys. km).
Nikita_Bennet napisał/a:
udało mi się uzyskać nr katalogowy tarcz: 7701207795
przy drugiej wymianie wkładek lepiej jest wymienić tarczę hamulcowe.
Na ogół tak jest, że druga para klocków, zjedzie tarczę tak, że i ona nadaje się do wymiany.
Przebieg to mało istotna cecha, bo ktoś może robić dużo kilometrów w trasie i mało/ delikatnie hamować a nawet upływający czas nie zadziała, że nawet tarcza nie zdąrzy się utlenić czy skorodować na rancie ( więc przykłady znaczących przebiegów też nie implikują wymiany tarcz )
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2015-12-31, 14:23
właśnie sprawdziliśmy w aucie i są te 115-116mm
Mają oznaczenie:
8200 432 336
TRW 32336188
Galfer 4599 (10SM)
przeglądam teraz w sklepie wajbex.pl produkty trw brembo ate bosch i się zastanawiam które wybrać ;)
Cenowo to samo prawie a wezmę komplet czyli tarcze+klocki.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2015-12-31, 16:45
czy tanio to nie wiem ale ostatnie zamówienie (zamawiałem 5 rzeczy jednego dnia) doszło do mnie najszybciej mimo że płacone przelewem (pozostałe 4 payU).
A i w moim przypadku mają nawet fajny wybór (więcej markowych rzeczy niż noname).
Co do zdarcia - dlatego się zdarły przy 64tysiach ;)
a jakim rozmiarem klucza/bita są dokręcone tarcze - ta gwiazdka?
Rozmiaru nie pamiętam, ale wystarczy kupić zestaw torxów za 10zł w byle markecie, marki topex albo innego chińczyxa, ta śruba nic w zasadzie nie trzyma i nie potrzeba szczególnie dobrego narzędzia...
Witam,
Ostatnio dobierałem się do klocków, bo coś dziwnie piszczało podczas jazdy.
Problem rozwiązany (przesunęła się blaszka po której chodzą klocki), ale zastanawiam się nad klockami, które tam siedzą. Wszedłem na stronę TRW i według tego co mi ich katalog podpowiada, to muszę mieć klocki GDB1749 (inne odpadają, bo mają inny ksztalt). Czemu te zamontowane u mnie nie mają blaszek (tych, które wchodzą w tłoczki)? Możliwe, że ich nie było przy klockach bo to jakieś zamienniki? Czy te blaszki są bardzo ważne?
przy drugiej wymianie wkładek lepiej jest wymienić tarczę hamulcowe.
Na ogół tak jest, że druga para klocków, zjedzie tarczę tak, że i ona nadaje się do wymiany.
Przebieg to mało istotna cecha, bo ktoś może robić dużo kilometrów w trasie i mało/ delikatnie hamować a nawet upływający czas nie zadziała, że nawet tarcza nie zdąrzy się utlenić czy skorodować na rancie ( więc przykłady znaczących przebiegów też nie implikują wymiany tarcz )
Dzięki laisar i corrado za odpowiedź. Będzie trzeba się umówić z serwisem i zobaczymy.
Marka: Dacia
Model: SANDERO
Silnik: 1.4 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 13:07
Zależy jaki masz budżet przeznaczony na to (albo jaki możesz przeznaczyć). Jeśli pieniądze nie grają roli to bierz tarcze i klocki firmy ATE, bo to bezdyskusyjnie światowa czołówka jeśli chodzi o takie części jak tarcze czy klocki.
Sprawdzając katalog ostatni z możliwych okazało się że do silników SCE znowu montuje się mniejsze tarcze hamulcowe bo 269
kiedy od 2013 do 2015 pakowali 280
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2016-08-10, 17:02 Tarcze i klocki do Dusterka 1.6 po lifcie
Witam serdecznie koleżanki i kolegów.
Parę tygodni temu będąc w PL na urlopie zakupiłem do dusterka tarcze i klocki z myślą wymiany w najbliższej przyszłości. Poczytałem parę postów co do wymiarów tarczy i sugerując się opiniami kolegów z forum że do wersji po lifcie czyli z esp są tarcze 280 tak owe zakupiłem.
Dziś przyszedł dzień wymiany, wszystko szło ładnie pięknie aż tu nagle zaskoczenie prze ogromne:)Kupiłem złe klocki i złe tarcze. Tarcze jakie mam założone w aucie to 269 oraz klocki 116 stki.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek?Czyli wersja PH2 czyli z esp a tarcze i klocki jak do wersji bez esp.Jakaś magia czy co...
Podjechałem do sklepu kupiłem inne klocki i wymieniłem.
Teraz tylko zastanawiam się co zrobić z nowymi tarczami i klockami.
Kupiłem je ok miesiąca temu a w PL będe dopiero na święta więc o zwrocie mogę zapomnieć.
Orientujecię się może czy jak kupię większe zaciski czy tylne otwory pod śruby 18 będą miały ten sam rozstaw?
Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi :)
Też miałem taką samą historię. Kupiłem też nie takie klocki (większe do ESP), a wyszło że mam mniejsze klocki mimo że mam ESP. Oprócz tego musiałem zmienić tarcze, bo już się starły.
Po sprawdzeniu nr katalogowy tarcz i klocków mam tak, że od początku tarcze są dla ESP, a klocki dla bez ESP. Dziwne...
Nie wiem czy wymiana zacisków to pomoże, bo nie wiem czy felga może się nie zmieścić.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum