Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-21, 15:10
Szczerze mówiąc kup cokolwiek o danej pojemności i prądzie rozruchu. Kiedyś padł mi w P106 oryginalny 10 letni akumulator Beru. Ponieważ było to w nocy pojechałem do najbliższego Tesco 24h i kupiłem jakiś marketowy wynalazek Spark za bagatela 90 PLN licząc ze przynajmniej na kółka dni wystarczy. Akumulator działał kolejne 12 lat w najgorsze mrozy odpalając aż do kasacji na zlomowisku ....
Też muszę coś kupić... Mam Rombata 40AH z "wadliwej" serii (Pickup 1.6 MPI, 2012), tylko że u mnie nie ma problemów z celą, po prostu jak postoi 1,5 dnia (w nocy jest -1) to gorzej się odpala, chyba się nie załapie na wymianę z akcji. Serwis może sprawdzić, ale za 50zł (chyba że jest wadliwy to za free).
Sprawdziłem swój alternator. 14,6 V wolne obroty bez świateł, 14,2 V wolne obroty światła drogowe + ogrzewanie szyby. Po podpięciu nowego akumulatorka widzę same plusy
- nie przygasają DRL przy maksymalnym skręcie kierowicą
- odpala żwawo jak nigdy wcześniej
- po wyłączeniu silnika ma takie napięcie, że automat DRL nie gasi ich od razu. Dopiero po klikunastu sekundach lub po zamknięciu drzwi z pilota. Taki nieoczekiwany ficzerek.; -)
- ładnie się komponuje z szarą karoserią sandero
- spokój zimową porą - bezcenny !
Widać rombat calciu już dawno ledwo dawał radę.
mekintosz kolego powiedz mi (i innym) czy niemiałeś problemów z montażem tego aku u siebie w daćce. U mnie nie chciał wejść pod blaszki mocujące jego podstawę. Musiałem je podgiąć do góry by wszedł kawałek i dał się stabilnie zamocować. Ma jakby grubszą podstawę. Nie wyciągałem plastikowej rynienki pod nim bo ... fajna jest i oryginalna. Aku chodzi zobaczymy jak długo.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2015-12-21, 18:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 19:26
d3mol3k napisał/a:
mekintosz kolego powiedz mi (i innym) czy niemiałeś problemów z montażem tego aku u siebie w daćce. U mnie nie chciał wejść pod blaszki mocujące jego podstawę. Musiałem je podgiąć do góry by wszedł kawałek i dał się stabilnie zamocować. Ma jakby grubszą podstawę. Nie wyciągałem plastikowej rynienki pod nim bo ... fajna jest i oryginalna. Aku chodzi zobaczymy jak długo.
Właśnie coś kojarzę, że trzeba usunąć tę pogrubioną podstawkę,te pogrubienie, wchodzi na wcisk. Wtedy masz standardową niską "stopkę".
Dzięki.
Ja jednak zostawiłem ten plastik ale odgiąłem do góry te dwie blaszki trzymające stopę akumulatora. Wszedł i zablokowała się. Ale tego się nie spodziewałem.
W Loganie miałem "Rombata" przez 8 lat, zero problemów. Aż do tego lata gdy aku nagle zdechł. Kupiłem sobie Boscha Silver... gdybym wiedział że za pół roku sprzedam Loganka to bym wtedy kupił coś tańszego ;)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-03, 11:43
Po 7 latach i mój fabryczny aku rombat 70Ah odmówił posłuszeństwa :)
A na domiar złego stało się to u teściów po świętach 200 km od domu :)
Na szczęście na pych odpalił i jakoś te 200 km dojechaliśmy z rodzinką.
Teraz jest już nowy aku firmy Enron Silver 75Ah i przy obecnych mrozach -15 odpala bez problemu.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-03, 12:16
mekintosz napisał/a:
Nie bałeś się na pych zapalać ?
Bałem się, ale nie miałem innego wyboru - nie byłem zadowolony z tego pomysłu- wolałbym na kable od kogoś z aku odpalić auto - ale jak to bywa nikt nie miał kabli, taksiarz się bał itp.
Na benzynie odpalanie na pych to żaden problem.
Chociaż nigdy tego robiłem i nie wiedziałem na jaki bieg wrzucić, aby na pych odpalić. Ja wybrałem 4 bieg, odpalił ale to nie był dobry pomysł. Podobno najlepiej na dwójce odpalać w takim przypadku.
Gasnik napisał/a:
jackthenight, Miałeś 70Ah w 1.4 MPI?
Dokładnie tak. Każdy się dziwi, ale właśnie taki akumulator miałem fabrycznie. Może dlatego wytrzymał 7 lat :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2016-01-03, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-04, 16:41
Po czym poznać, że akumulator ma się ku końcowi? Co dokładnie zmierzyć mierniczkiem i jakie są wartości graniczne?
Mój wciąż kręci od strzału, ale na Orawie bywało -28 oC w nocy i rano ten strzał trwał nieco dłużej niż zwykle. :) Podejrzewam raczej gęsty olej, ale wolałbym mieć pewność, zwłaszcza, że i w Warszawie mrozy konkretne, a samochód przez większość czasu stoi.
Po czym poznać, że akumulator ma się ku końcowi? Co dokładnie zmierzyć mierniczkiem i jakie są wartości graniczne?.
Jeśli nie masz profesjonalnego urządzenia do pomiaru pojemności oraz prądu oddawanego przy poborze przez rozrusznik to trudno tto dokładnie ocenić.
Mam takie urządzonko - jeśli ktoś chciałby dokonać pomiaru.
Wartość graniczna co prawda trudna do wykonania samemu - to pomiar napięcia przy pracy rozrusznika - nie powinno spaść poniżej 12V
Pojemność można sprawdzić tak bardzo zgrubnie - włączyć światła mijania na około 60 minut i sprawdzić po tym czasie napięcie akumulatora ( pobór prądu przez światła to około 12A ), po pół godzinie jeśli napięcie się utrzymuje 12V to oznacza że może tą zimę jeszcze uda Ci się przejechać , jeśli godzinę to raczej na pewno
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-05, 11:14
Dzięki wielkie za odpowiedzi! :)
Ten test ze światłami to trochę przypomina sławny test na prawdziwość banknotu studolarowego - banknot należy spalić, a popiół zważyć. Jeśli waga popiołu nie przekracza 7,5 g - banknot był prawdziwy. :]
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Ten test ze światłami to trochę przypomina sławny test na prawdziwość banknotu studolarowego - banknot należy spalić, a popiół zważyć. Jeśli waga popiołu nie przekracza 7,5 g - banknot był prawdziwy. :]
Nie tak do końca przez godzinę zużyjesz oko 12-15 Ah a pojemność Twojego akumulatora jest co najmniej 3 razy większa.
W szczególności charakterystyka wyładowywania dużym prądem w temperaturach ujemnych jest skrajnie niekorzystna dla akumulatorów ołowiowych
Ponieważ ten wykres jest trudny do odczytania dla osób nie mającej specialistycznej wiedzy przygotowałem wykres prosto wskazujący pojemność zależną od temperatury dla akumulatorów kwasowych i niklowo-kadmowych
Sam jestem trochę zdziwiony: Calciu 60 Ah, luty 2005,garaż pod chmurką, minus 15*C,auto odpala na "dyg". Na wszelki wypadek kable w bagażniku,300 zł w portfelu.
Witam.
Kieruje się z zapytaniem o jakich parametrach zakupić akumulator do samochodu:
Dacia SD Logan, benzyna + LPG
Pojemność: 1390cm3
Rok prod. 2005
Moc silnika: 55KW/74KM
Nr silnika: K7JA710 [...]
Samochód ma zainstalowaną instalację gazową LPG: ELPIGAZ.
Obecny akumulator odmówił posłuszeństwa, już od dwóch dni odpalał jakby z oporem, aż w końcu nie odpalił. Akumulator rozładowany całkowicie ok. 10V. Ładowanie już nic nie daje, na prostowniku nie idzie naładować nawet do 30%, nawet po wielu godzinach ładowania.
Po kilku godzinach ładowania, akumulator ma ledwo 11V, więc już trup.
Ładuję teraz akumulator z starego samochodu o parametrach:
12V/55Ah/460 A (EN)
Akumulator trochę się przeleżał od czasu używania, ok. rok. Jednak co jakiś czas był podłączany pod prostownik.
Przed ładowaniem miał napięcie 12.80V, teraz go podłączyłem pod prostownik i pomalutku się ładuje.
Po kilku godzinnym ładowaniu w ciągu dnia według wskaźnika % na prostowniku wychodzi, że naładowany jest w 75%.
Na noc przerwałem ładowanie i z rana sprawdziłem napięcie i wynosiło 13,14V.
Dziś jeszcze na trochę go podłączyłem. Akumulator ładuje się cały czas 4 AMP. Prostownik którego używam to `Battery charger Typ 4
Podczas ładowania akumulatora napięcie na akumulatorze wynosi obecnie 15,63V, czy to trochę nie za dużo?
Chyba już wystarczy tego ładowania bo do 100% i tak już nie dobije.
Zaraz chyba pójdę zamontować ten akumulator, ciekawy jest czy będzie się nadawał, oby szybko się nie rozładowywał.
Jeśli będą z nim kłopoty to jaki w końcu polecilibyście abym kupił akumulator do mojego samochodu? Dodam tylko, że posiadam na wyposażeniu:
- alarm
- podgrzewaną tylną szybę
- elektryczne lusterka i szyby
- zwykłe radio CD
- instalacje LPG
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek
Jeszcze jedno, ten stary akumulator który teraz ładuję okazało się, że jest obsługowy. Tzn. ma koreczki wlewu, brakowało tam troszkę płynu w środku to uzupełniłem wodą demineralizowaną. Płyty były troszkę odsłonięte ale nie dużo.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Userr1 2016-02-08, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Kup nowy aku o zbliżonych parametrach jaki był poprzedni w Loganie. Może mieć trochę z większym amperażem, ale nie za dużo, bo alternator nie nadąży z ładowaniem...
Poprzedni akumulator miałeś nieprzerwanie 10 lat???? To już dawno jest trupem. Średnia żywotność akumulatora to ok. 5-6 lat.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Właśnie problem jest taki, że na tym aku z Logana nie mam naklejki i nie wiem jakie miał parametry.
Ja Logana mam od ponad pół roku ale data produkcji na akumulatorze to 02.05
Popytaj w ASO. Samo pytanie nawet telefonicznie nic nie kosztuje (poza kosztami rozmowy telefonicznej).
Mają prawo odpowiedzieć na Twoje pytanie., a jak oleją to na skargę do wyższych władz.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum