DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-22, 21:40   

Gibboniks napisał/a:
Nie wiem czy wychwyciłeś jestem taksówkarzem :) nigdy nie miałem diesla i nie chciałbym diesla wybór fiata z kolei to tylko diesel (bardzo dobre jednostki ponoć mają)

Może mają dobre. Może oszczędne. Ale zimą siedząc w takim dieselku od Fiata zatęsknisz za benzynką. Chyba, że zamontujesz sobie dodatkowo webasto, albo jakąś kuchenkę na paliwko turystyczne. W Fiacie masz 1.4 16V MPI +LPG i po co Ci cokolwiek lepszego do turlania się po mieście?
 
Gibboniks 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 21 Sty 2016
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-22, 21:47   

Panowie jestem w pracy i nie mam jak odpisać póki co : o
Ale dam szybkie pytanie czy ktoś wie jak się ma sprawa rozrządu w jednostce h4m ma wadliwe rolki napinacze czy voow? I co ile producent przewiduje wymianę łańcucha?
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-22, 22:09   

gregorisan napisał/a:
piku napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
są chronieni wyłącznie przez (...) opatrzność.


Nooo, to jest najlepsza możliwa ochrona ;-)


To ateista jest bez szans ;-)


Ateista ma największe szanse, bo zamiast wierzyć w pasterskie opowiastki z Zakarpacia, inwestuje w bezpieczny samochód.

Z drugiej strony taki ksiądz ma super bo kupuje nowe autko ze specjalnym rabatem dla duchownych.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-01-22, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-22, 22:21   

Gibboniks napisał/a:

Nie wiem czy wychwyciłeś jestem taksówkarzem :) nigdy nie miałem diesla i nie chciałbym diesla wybór fiata z kolei to tylko diesel :)


Wychwyciłem ale leisar chciał żebym nie cavował, to napisałem zgodnie z życzeniem konkrety. (Widzisz leisar, wyszło na moje, że nie powinno się zaciemniać nieadekwatnymi informacjalmi.)

Doblo są w benzynie i nawet z fabrycznym LPG, tańsze od diesla.

Chesz mieć dużo gwarancji, to bierz kiankę carens (7lat/150000km) lub forda grand tourneo (10lat/200000km). Tyle że musisz się liczyć, że kosztują z dwie dychy więcej niż dacia. Czy warto tyle dopłacić? Nie wiem, tym bardziej, że trzeba wykonywać przeglądy w ASO, które są lekko licząc 4 razy droższe niż u zwykłego mechanika. (ale nie droższe niż w ASO Daci). Całkiem możliwe więc, że ta gwarancja nie jest warta tej ceny. Ale jest - więc jakiś tam wybór w tym kierunku istnieje.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-01-22, 22:28   

Gibboniks napisał/a:
jestem taksówkarzem :) nigdy nie miałem diesla

W Gruzji jechałem taksówką Dacią Logan MCV z dieslem 1,5 dCi. Kierowca był bardzo zadowolony. Bagażnik ogromny, miejsca dla pasażerów też dość. Oszczędne autko.
Ostatnio zmieniony przez piku 2016-01-22, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-23, 07:24   

gregorisan napisał/a:
piku napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
są chronieni wyłącznie przez (...) opatrzność.


Nooo, to jest najlepsza możliwa ochrona ;-)


To ateista jest bez szans ;-)


Podobno nawet jak nie wierzysz w Boga, to Bóg i tak wierzy w ciebie. Tak słyszałem...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-23, 16:58   

Gibboniks napisał/a:
czy ktoś wie jak się ma sprawa rozrządu w jednostce h4m ma wadliwe rolki napinacze czy voow? I co ile producent przewiduje wymianę łańcucha?

o ile mi wiadomo, nie przywiduje wymiany rozrządu a przynajmniej nie podaje konkretnego terminu lub limitu km. Miałem ten sam motor w Nissanie, sprzedałem auto z przebiegiem ok 70 tys km i przez ten czas z silnikiem nie było żadnych problemów, żadnych dolewek oleju między wymianami, falowania, pocenia spod pokrywy zaworów (z tym problem miewały czasem 1,4 nissana) Zdaję sobie sprawę, że 70 tys to żaden przebieg, ale nadal śledzę forum nissana, znam ludzi którzy przejechali na tym silniku po 120 i więcej tys km i nikt nie sygnalizuje kłopotów z rozrządem. Bywają jednostkowe przypadki zanieczyszczenia przepustnicy, którą po czyszczeniu trzeba potem przyuczać do współpracy z silnikiem
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 09:59   

Na forum Duster wyczytałem, że regulacja zaworów w 1.6 sce to koszt 4000 złotych w ASO. Czy w tym silniku wg książki serwisowej jest przewidziana regulacja zaworów?
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 318
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-01-26, 11:02   

Piitubski, teraz nie dają jako takiej książki serwisowej.
Jest tylko karta przeglądów i gwarancja na jednej stronie + instrukcja, w której wbija się potwierdzenia wykonania przeglądów.
Wracając do Twojego pytania - nigdzie nie wyczytałem o konieczności wykonania takich czynności jak regulacja zaworów.
Załączam dodatkowo kartę przeglądów, którą dostałem wraz z samochodem.

karta przeglądów kopia.jpg
Plik ściągnięto 257 raz(y) 241,79 KB

Ostatnio zmieniony przez majkel 2016-01-26, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:01   

Piitubski napisał/a:
Czy w tym silniku wg książki serwisowej jest przewidziana regulacja zaworów?
o ile pamiętam, nissan tego nie przewidywał - przynajmniej przy eksploatacji na benzynie. Ten silnik nie ma hydraulicznych kompensatorów luzu jak poczciwy K4M, trzeba rozebrać całą górę i chyba wymieniać szklanki, stąd takie kosmiczne ceny aso. Myśląc poważnie o LPG warto poczekać aż wszystko się wyjaśni - jeśli Renault obiecał,że w tym roku będą go sprzedawać z instalacją fabryczną, oznacza to że muszą sobie jakoś z tym poradzić. Choć nie wierzę aby przerabiali silnik do tego stopnia,że wyposażą do w hydrauliczną regulację, już prędzej w utwardzone gniazda zaworowe
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-26, 16:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:14   

Po co mieliby przerabiać regulację zaworów; przecież zarobią jeszcze na tym i to dużo - podawane ceny ASO od 2000 do 4000 złotych.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:18   

W karcie przeglądów, którą zamieścił Majkel, jest wymóg zamiany kół co roku. Ciekawe, czy to robią i programują czujniki ciśnienia.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:30   

czujniki ciśnienia to zło :-P
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-26, 16:48   

Piitubski napisał/a:
Ciekawe, czy to robią i programują czujniki ciśnienia.


No jakby nie to na pewno byś zauważył...

Ja nie mam takiej pozycji w swojej karcie przeglądów :-/
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2016-01-26, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2016-01-26, 17:19   

Dar1962 napisał/a:
czujniki ciśnienia to zło :-P

No nie wiem. Dzisiaj po powrocie z pracy pod domem zobaczyłem kapcia z tyłu a jakoś specjalnie nie było czuć że coś z kołem jest nie tak. Kto wie ile przejechałem na kapciu a tak z czujnikami może bym to zauważył wcześniej.
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 318
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-01-26, 19:25   

Piitubski napisał/a:
wymóg zamiany kół co roku. Ciekawe, czy to robią i programują czujniki ciśnienia.


A to nie można przełożyć kół bez programowania czujników ? Przecież opon nie trzeba wtedy zdejmować.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-26, 19:27   

Ale czujnik w oponie jest przypisany w konkretne miejsce.
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-26, 19:58   

W Sandero też nie ma na karcie "zmiany kół miejscami". A nawet w instrukcji wyraźnie pisze, że nie zalecana jest zamiana opon tył\przód.
Może w wersji 4x4 jest tylko taki wymóg?
_________________
enjoy the silence
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-26, 20:13   

Gaz dla SCe miał już być w październiku. Chyba w grudniu powiedzieli że nie będzie i koniec. Teraz znów zaczęli starą śpiewkę?
Mi w ASO mówili że gaz mogą założyć na miejscu, bez utraty gwarancji, ale z wyraźnym zaznaczeniem, że będzie trzeba wykonywać regulacje luzów zaworowych i może to kosztować ok. 1000 zł.
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-01-27, 09:38   

Do właścicieli silników 1.6 sce czy da się wyczuć te dodatkowe 10KM chociaż pewnie nik nie jeździł i tym i tym starym 1.6 105KM
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 318
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-01-27, 11:10   

kaka84, ja jeździłem na próbnej silnikiem 1.6 K4M z gazem i w moim odczuciu SCe jest ciut bardziej żwawy. Przepaści nie ma. :-)
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 11:23   

Ja jechałem 4x4 105km i 4x2 115km. Różnica na korzyść tego drugiego była wyraźna.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 15:13   

bo masa i skrzynia inna
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-27, 15:21   

Karenzo napisał/a:
skrzynia

robi największą różnicę
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-27, 22:15   

lukee88 napisał/a:

Mi w ASO mówili że gaz mogą założyć na miejscu, bez utraty gwarancji, ale z wyraźnym zaznaczeniem, że będzie trzeba wykonywać regulacje luzów zaworowych i może to kosztować ok. 1000 zł.

Cóż tam takiego drogiego jest i jakaż kosmiczna technologia jest używana w porównaniu do innych silników, w których luzy reguluje się za pomocą płytek? Co tam jest ze złota czy metali ziem rzadkich? Uszczelka pokrywy zaworów? Same płytki? Czy też chcą rżnąć klientów z powodu nieświadomości?
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne