Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-22, 21:40
Gibboniks napisał/a:
Nie wiem czy wychwyciłeś jestem taksówkarzem :) nigdy nie miałem diesla i nie chciałbym diesla wybór fiata z kolei to tylko diesel (bardzo dobre jednostki ponoć mają)
Może mają dobre. Może oszczędne. Ale zimą siedząc w takim dieselku od Fiata zatęsknisz za benzynką. Chyba, że zamontujesz sobie dodatkowo webasto, albo jakąś kuchenkę na paliwko turystyczne. W Fiacie masz 1.4 16V MPI +LPG i po co Ci cokolwiek lepszego do turlania się po mieście?
Panowie jestem w pracy i nie mam jak odpisać póki co : o
Ale dam szybkie pytanie czy ktoś wie jak się ma sprawa rozrządu w jednostce h4m ma wadliwe rolki napinacze czy voow? I co ile producent przewiduje wymianę łańcucha?
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-22, 22:21
Gibboniks napisał/a:
Nie wiem czy wychwyciłeś jestem taksówkarzem :) nigdy nie miałem diesla i nie chciałbym diesla wybór fiata z kolei to tylko diesel :)
Wychwyciłem ale leisar chciał żebym nie cavował, to napisałem zgodnie z życzeniem konkrety. (Widzisz leisar, wyszło na moje, że nie powinno się zaciemniać nieadekwatnymi informacjalmi.)
Doblo są w benzynie i nawet z fabrycznym LPG, tańsze od diesla.
Chesz mieć dużo gwarancji, to bierz kiankę carens (7lat/150000km) lub forda grand tourneo (10lat/200000km). Tyle że musisz się liczyć, że kosztują z dwie dychy więcej niż dacia. Czy warto tyle dopłacić? Nie wiem, tym bardziej, że trzeba wykonywać przeglądy w ASO, które są lekko licząc 4 razy droższe niż u zwykłego mechanika. (ale nie droższe niż w ASO Daci). Całkiem możliwe więc, że ta gwarancja nie jest warta tej ceny. Ale jest - więc jakiś tam wybór w tym kierunku istnieje.
W Gruzji jechałem taksówką Dacią Logan MCV z dieslem 1,5 dCi. Kierowca był bardzo zadowolony. Bagażnik ogromny, miejsca dla pasażerów też dość. Oszczędne autko.
Ostatnio zmieniony przez piku 2016-01-22, 22:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-23, 07:24
gregorisan napisał/a:
piku napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
są chronieni wyłącznie przez (...) opatrzność.
Nooo, to jest najlepsza możliwa ochrona
To ateista jest bez szans
Podobno nawet jak nie wierzysz w Boga, to Bóg i tak wierzy w ciebie. Tak słyszałem...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-23, 16:58
Gibboniks napisał/a:
czy ktoś wie jak się ma sprawa rozrządu w jednostce h4m ma wadliwe rolki napinacze czy voow? I co ile producent przewiduje wymianę łańcucha?
o ile mi wiadomo, nie przywiduje wymiany rozrządu a przynajmniej nie podaje konkretnego terminu lub limitu km. Miałem ten sam motor w Nissanie, sprzedałem auto z przebiegiem ok 70 tys km i przez ten czas z silnikiem nie było żadnych problemów, żadnych dolewek oleju między wymianami, falowania, pocenia spod pokrywy zaworów (z tym problem miewały czasem 1,4 nissana) Zdaję sobie sprawę, że 70 tys to żaden przebieg, ale nadal śledzę forum nissana, znam ludzi którzy przejechali na tym silniku po 120 i więcej tys km i nikt nie sygnalizuje kłopotów z rozrządem. Bywają jednostkowe przypadki zanieczyszczenia przepustnicy, którą po czyszczeniu trzeba potem przyuczać do współpracy z silnikiem
Na forum Duster wyczytałem, że regulacja zaworów w 1.6 sce to koszt 4000 złotych w ASO. Czy w tym silniku wg książki serwisowej jest przewidziana regulacja zaworów?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 318 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-01-26, 11:02
Piitubski, teraz nie dają jako takiej książki serwisowej.
Jest tylko karta przeglądów i gwarancja na jednej stronie + instrukcja, w której wbija się potwierdzenia wykonania przeglądów.
Wracając do Twojego pytania - nigdzie nie wyczytałem o konieczności wykonania takich czynności jak regulacja zaworów.
Załączam dodatkowo kartę przeglądów, którą dostałem wraz z samochodem.
karta przeglądów kopia.jpg
Plik ściągnięto 257 raz(y) 241,79 KB
Ostatnio zmieniony przez majkel 2016-01-26, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:01
Piitubski napisał/a:
Czy w tym silniku wg książki serwisowej jest przewidziana regulacja zaworów?
o ile pamiętam, nissan tego nie przewidywał - przynajmniej przy eksploatacji na benzynie. Ten silnik nie ma hydraulicznych kompensatorów luzu jak poczciwy K4M, trzeba rozebrać całą górę i chyba wymieniać szklanki, stąd takie kosmiczne ceny aso. Myśląc poważnie o LPG warto poczekać aż wszystko się wyjaśni - jeśli Renault obiecał,że w tym roku będą go sprzedawać z instalacją fabryczną, oznacza to że muszą sobie jakoś z tym poradzić. Choć nie wierzę aby przerabiali silnik do tego stopnia,że wyposażą do w hydrauliczną regulację, już prędzej w utwardzone gniazda zaworowe
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-26, 16:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
No nie wiem. Dzisiaj po powrocie z pracy pod domem zobaczyłem kapcia z tyłu a jakoś specjalnie nie było czuć że coś z kołem jest nie tak. Kto wie ile przejechałem na kapciu a tak z czujnikami może bym to zauważył wcześniej.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-26, 19:58
W Sandero też nie ma na karcie "zmiany kół miejscami". A nawet w instrukcji wyraźnie pisze, że nie zalecana jest zamiana opon tył\przód.
Może w wersji 4x4 jest tylko taki wymóg?
Gaz dla SCe miał już być w październiku. Chyba w grudniu powiedzieli że nie będzie i koniec. Teraz znów zaczęli starą śpiewkę?
Mi w ASO mówili że gaz mogą założyć na miejscu, bez utraty gwarancji, ale z wyraźnym zaznaczeniem, że będzie trzeba wykonywać regulacje luzów zaworowych i może to kosztować ok. 1000 zł.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Mi w ASO mówili że gaz mogą założyć na miejscu, bez utraty gwarancji, ale z wyraźnym zaznaczeniem, że będzie trzeba wykonywać regulacje luzów zaworowych i może to kosztować ok. 1000 zł.
Cóż tam takiego drogiego jest i jakaż kosmiczna technologia jest używana w porównaniu do innych silników, w których luzy reguluje się za pomocą płytek? Co tam jest ze złota czy metali ziem rzadkich? Uszczelka pokrywy zaworów? Same płytki? Czy też chcą rżnąć klientów z powodu nieświadomości?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum