DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Słabe ogrzewanie na postoju
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-11-02, 17:48   

wrzesi napisał/a:
Byłem dzis w serwisie, mam to samo w silniku TCE w Lodgy. Powiedzieli, że z powodu wymogów emisji, eko itp, w silnikach tych jest zarządzanie przepływem ciepła i jest priorytet na silnik a nie na kabinę. Ponoć jako opcję za ok 400zł można zamontować moduł ogrzewający powietrze o mocy 1kW.

Czy ktoś z posiadaczy Lodgy miał podobne doświadczenia czy robio mnie w konia? :)

Pozdrawiam


Ja mam oryginalnie zamontowana nagrzewnice elektryczna .NIe jest to jakies super cudo ktore grzeje niewiadomo jak mocno a przynajmniej za 400 zl. Po zalaczeniu silnika w zime z kratek leci letnie powietrze ale przy objetosci jaka ma Lodgy jest to kropla w morzu.Nagrzewnica wylacza sie jak silnik osiagnie 50 stopni . W moim przypadku pomogla wymiana termostatu na 89 i zobaczymy jak w tym roku po wygluszeniu calego auta.
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2016-01-25, 11:21   

Witam ponownie.
Dalej ogrzewanie w moim samochodzie nie działa.
Zrobione do tej pory:
przepłukana nagrzewnica płynem Prestone.
wymiana termostatu na nowy 89°C, samochód się nagrzewa na 4 cegełki przy -10 po przejechaniu ok 3-4 km
Dmuchawa dmucha na 1 biegu leci letnie powietrze i z każdym biegiem w górę coraz chłodniejsze. Chyba czeka mnie wymiana nagrzewnicy, jak już pisałem wcześniej odpowietrzałem według instrukcji z forum, rurki od zasilania i powrotu nagrzewnicy ciepłe.
Moja teoria albo jest zapchana i w nagrzewnicy zrobił się mały obieg, albo jest zasyfiona i obieg przez nią jest na tyle mały że nie nadąża się nagrzewać, bo jak wyłączę dmuchawę i odczekam chwile, włączę pierwszy bieg dmuchawy to przez 15 sek leci cieplejsze powietrze a później wszystko wraca do "normy'. sam nie wiem pozdr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 11:54   

jeszcze możesz spróbować z kamykiem dużo to nie kosztuje a nagrzewnice można uratować
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-25, 12:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-01-25, 13:27   

W megance jak czyściłem układ chłodzenia - to zdjąłem wszystkie gumowe przewody, wyczyściłem je ręcznie, następnie wlałem jakiś środek ze sklepu z wodą demineralizowaną, zrobiłem kilkanaście km., wylałem , potem znowu (pełno syfu nadal było). Jak było trochę mniej już tego brudu to wlałem na tydzień ten środek z woda demineralizowaną, potem przepłukałem i tak 3 tygodnie (płukanie i wymiana środka co tydzień). Dopiero potem wlałem płyn i było już czysto. Jak masz dużo syfu to niestety jest żmudna robota. Nagrzewnice tez tak wymieniłem. A wszystko dzięki ASO Starogard Gdański które na przeglądach zamiast płynu to wodę wlewało do układu chłodzenia przez 10 pierwszych lat użytkowania samochodu przez wujka.
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2016-01-25, 18:00   

Trochę się boję kamyka :D bo jak rozszczelnię nagrzewnice to.... ale może się skuszę na kamyka, ale samą nagrzewnice bo cały układ to raczej nie, u mnie dodawanie gazu nie zmienia nic czy mam niske obroty czy wysokie mam to temperatura wydobywającego się powietrza nie zmienia się ale może zaryzykuję, a jak zaryzykuję to dam znać pozdr
Ostatnio zmieniony przez jaraspol 2016-01-25, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 18:50   

to co ?
_________________
Moje auto
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2016-01-25, 19:33   

Powiem wam że znalazłem filmik który mnie mega ucieszył, https://www.youtube.com/watch?v=W1VNipkYH44
wynika z niego że wymiana nagrzewnicy w logankach nie wiąże się z rozbieraniem połowy auta pozdr
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 22:48   

Ja bym najpierw przepłukał porządnie nagrzewnicę. Może być zgodnie z opisem od Jeepa :)

Cytat:
By Discotheque:
Procedura jest banalnie prosta. Zdejmujemy węże od nagrzewnicy,

wsadzamy końcówkę węża ogrodowego w jedną dziurę.
Na druga dziurę zakładamy inny wąż i kierujemy w kierunku Chin żeby zalało skurczybyków, twórców tandety i bomb atomowych i odkręcamy dopływ wody najpierw powoli a potem cała naprzód. Po czym z przerażeniem obserwujemy ile brudu wylewa się z nagrzewnicy.

Potem podłączamy odwrotnie i znowu ta sama procedura. Po paru takich przełożeniach jak już leci ładna czysta woda pitna staramy się założyć węże tak szybko żeby nam woda z nagrzewnicy nie zeszła po to aby uniknąć zapowietrzonej nagrzewnicy.

Dolewamy płynu tyle ile brakuje. Włączamy silnik, zdejmujemy kurtkę, sweter, polar,
szalik, czapkę, gogle narciarskie, wełniane skarpety, golf, podkoszulek z polartecu i
zostajemy w samym t-shirtcie ciesząc się jak dziecko że powietrze lecące z ogrzewania jest w końcu gorące!.

:)
Można też użyć odkamieniacza lub po prostu octu. :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 22:52   

kranówka w nagrzewnicy to chyba nie jest dobry pomysł
a odpowietrzenie następuje automatycznie
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-25, 23:17   

A podczas jazdy masz ogrzewanie?
Ciepły przewód na zasilaniu i powrocie to brak odbioru. Czyli klapa, zakamieniona nagrzewnica w środku, lub oblepiona kurzem z zewnątrz.
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2016-01-26, 09:12   

Nie mam ogrzewania (letnie powietrze) na postoju, podczas jazdy , czy mam wysokie czy niskie obroty. Jeżeli wymiana nagrzewnicy jest taka "trudna" jak na filmiku to poświecę te 100zł za nową i będę miał pewność że nowa, nie zakamieniała itd itp.

PS. Płukałem wężem ogrodowym, zalewałem jakimś środkiem do płukania chłodnic- nagrzewnic i nic, jeszcze mógłbym się pokusić o ten środek do odkamieniania czajników ale po co? nowe jest nowe :D pozdr
Ostatnio zmieniony przez jaraspol 2016-01-26, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-01-26, 10:36   

Instalacji gazowej tam nie masz? Miałem tak kiedys w innym samochodzie, że płyn wolał płynąc przez parownik niż nagrzewnicę. Pomogło zdławienie odgalezienia z parownikiem.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-26, 14:14   

A pompka płynu chłodzącego Ci działa? może po prostu kłękła i płyn krąży tylko grawitacyjnie.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 17:55   

To by mu się ogólnie silnik przegrzewał jakby pompa nie działała. 100 zł za nagrzewnicę to w sumie grosze. Ja bym w takim razie wymieniał.
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2016-01-26, 18:54   

Rozrząd z pompą wody (SKF) był wymieniany jak kupowałem samochód latem i nie sprawdzałem wtedy ogrzewania heh, termostat miesiąc temu na 89°C. Mam LPG i może rzeczywiście woda robi sobie obieg przez parownik a nie przez nagrzewnice tego jeszcze jedynie nie sprawdziłem i jest to jakaś teoria do sprawdzenia przed wymianą nagrzewnicy dzięki za zainteresowanie tematem pozdr
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-26, 20:40   

wojtek_pl napisał/a:
To by mu się ogólnie silnik przegrzewał jakby pompa nie działała. 100 zł za nagrzewnicę to w sumie grosze. Ja bym w takim razie wymieniał.


Zimą niekoniecznie.
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2016-01-30, 13:28   

Przydławiłem zasilanie od LPG, nic się nie zmieniło więc chyba tylko nagrzewnica pozostała do wymiany pozdr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne