DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LED-owe zamienniki żarówek w aucie
Autor Wiadomość
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-02-15, 20:03   

Zatem twierdzisz, że kłamię? :-P jak będę miał przez to problemy to dam znać.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 21:25   

arczi_88 napisał/a:
twierdzisz, że kłamię?

Absolutnie nie! Wierzę, tak samo jak tamtym - przecież sam widzę jakie choojinki jeżdżą po drogach... Tylko że to w kwestii zasadniczej - jak lampa świeci - to żaden argument.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 21:46   

Co do żarówek pozycyjnych lub oświetlających tablicę rejestracyjną strach przez ledami jest swoistym biciem piany. Dzienne też powinny świecić niewiele gorzej. Pod warunkiem zastosowania odpowiednio silnych ledów. Jednak co do świateł mijania i drogowych daleki jestem od hurra optymizmu. Klasyczne żarówki żarnikowe górą. Osobiście kupiłem w Chinach niedrogą żarówkę do światła wstecznego. Okazało się, że klasyczna daje więcej światła. Gdybym jednak kupił żarówkę LED większej mocy wynik mógłby być zgoła inny. Pewnie za jakiś czas żarówki ledowe będą emitować światło o zbliżonym lub identycznym "rozproszeniu" jak klasyczne szklane. Już są w handlu ledy na 220V które wyglądają jak żarnik klasycznej żarowki.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-02-15, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-16, 06:28   

laisar napisał/a:
Dokładnie to samo piszą ludzie z "chińskimi zenonami"...


Tylko tak jak do wszystkiego trzeba mieć jeszcze głowę i myśleć, a taki zenon do standardowej lampy nigdy się nie będzie nadawał. Na razie jeszcze do mijania i drogowych nie widzę zamiennika spełniającego wymagania. Po prostu żarówa jest lepsza. Co najwyżej można sobie kupić o większej mocy ale nie jakieś tam blue, wite itp.


mekintosz napisał/a:
Już są w handlu ledy na 220V które wyglądają jak żarnik klasycznej żarowki.


Tylko jej jeszcze nie powyginali jak włókno w standardowej żarówce. ;-) :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-16, 08:25   

Jak w amerykańskiej starej żarówce Edisona - kilka pręcików LED, ale to bajer niepraktyczny, bo te pręciki nie mają chłodzenia. Na aluminiowej płycie LED wygląda brzydko, ale ma chłodzenie. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-16, 17:25   

mekintosz napisał/a:
strach przez ledami jest swoistym biciem piany

To nie żaden strach, tylko zwyczajne nie spełnianie przez te LED-y wymagań - nawet przy głupiej rejestracji mają dawać odpowiednią ilość światła, i to jeszcze we właściwym kolorze. Jeśli nie dają - to won, nie ma się co roztkliwiać nad druciarstwem.

mekintosz napisał/a:
Gdybym jednak kupił żarówkę LED większej mocy wynik mógłby być zgoła inny

Pewnie - dla odmiany mogłaby wypalać oczy niewinnym przechodniom <;

mekintosz napisał/a:
Pewnie za jakiś czas żarówki ledowe będą emitować światło o zbliżonym lub identycznym "rozproszeniu" jak klasyczne szklane

Wątpliwe - dostosowanie LED-ów do lamp wykorzystujących żarówki halogenowe odbywa się kosztem komplikowania konstrukcji i geometrii diod, w efekcie ograniczającym ich możliwości i zalety. Dlatego porządni producenci się za to nie biorą, stawiając na rozwiązania od początku projektowane jako LED-owe. A nieporządni producenci mają to w ogóle wszystko gdzieś, więc wytwarzają badziew - marnie opracowany, kiepsko świecący, ani nie żyjący dłużej niż zwykłe żarówki... Za to przynajmniej tani, a większość klientów też patrzy głównie na cenę, nie parametry.

mekintosz napisał/a:
Już są w handlu ledy na 220V które wyglądają jak żarnik klasycznej żarowki.

Bynajmniej - kilka słabo świecących pręcików to zupełnie co innego niż pojedynczy żarnik, który można umieścić w ognisku zwierciadła lampy.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-02-16, 18:05   

laisar napisał/a:
To nie żaden strach, tylko zwyczajne nie spełnianie przez te LED-y wymagań - nawet przy głupiej rejestracji mają dawać odpowiednią ilość światła, i to jeszcze we właściwym kolorze. Jeśli nie dają - to won, nie ma się co roztkliwiać nad druciarstwem.

Co do ogólnej zasady bym się zgodził, natomiast w zastosowaniach typu żarówka pozycyjna, podświetlenie rejestracji itp. czepianie się LEDów jest w większości sytuacji absurdalne. Dlaczego?

Ano skoro na drogi są dopuszczone w ogóle światła dzienne, które nawet w wersjach fabrycznych potrafią się ledwo bździć, a z zasady omijają oświetlenie pojazdu z tyłu, to troskę ustawodawcy o bezpieczeństwo można sobie wsadzić między bajki. Wielokrotnie jestem zaskoczony obecnością jakiegoś pojazdu, który porusza się na światłach dziennych, bo w tłumie aut oświetlonych światłami mijania jest często słabo widoczny.

Podobnie dopuszczone są lampy ksenonowe - mam na myśli te legalne - które na wzniesieniach potrafią tragicznie oślepiać.

Kolejna sprawa to powszechne - szczególnie w niektórych regionach - ignorowanie przez policję złego ustawienia świateł.

W tym kontekście to, że LED w żarówce pozycyjnej (ale nie świetle mijania czy stop!) świeci trochę za słabo lub za mocno to banał, który należy wyciąć z listy problemów do rozwiązania.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-16, 20:03   

Ja mam LEDy na tablicy rejestracyjnej i jak ktoś mi da sensowny dowód, że ma to negatywny wpływ na bezpieczeństwo ruchu, to zjem te LEDy i popiję tablicą. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 09:48   

Ja w ostatnim czasie dwa razy jechałem za dyskoteką nad tablica rejestracyjną. I to rozprasza. Zwykłe żarówki się przepalają i tyle, a ledy często migają.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-17, 11:19   

Kierunkowskazy też migają, ale niestety są dozwolone. :idea: :mrgreen: :-D
Jeśli LED miga, to jest niesprawny i się go wymienia, spalona żarówka też wymaga wymiany.

PS. A jak są uregulowane te ledowe światła dzienne w Audi, gdzie dzienne lewe przygasa albo się wyłącza na czas działania lewego kierunkowskazu? (oczywiście z prawej to samo). Czy zasada symetrii świateł tutaj pada? Kto takie coś dopuszcza, bo nie wyobrażam sobie nawet przepisu: ART... UST 1. dopuszcza się niedziałania światłów dziennych z jednej strony pojazdu podczas działania światłów sygnalizacji zmiany kierunku ruchu z tej strony pojazdu... UST 2. Powyższe dotyczy także w czasie krótkotrwałego wygaszenia światłów zmiany kierunku ruchu wynikającego z cyklu migania... :idea: 8-) :idea: 8-) :idea:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2016-02-17, 11:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 13:34   

eplus napisał/a:
jak ktoś mi da sensowny dowód

Jak się samemu ustala "sensowność", to można być pewnym bezpieczeństwa swojego układu pokarmowego <:

eplus napisał/a:
negatywny wpływ na bezpieczeństwo ruchu

"Wiesz, że Twoich tablic nie widać, to sobie zap***, bo się nie boisz, że Cię złapią". Bon apetit!

Marmach napisał/a:
w zastosowaniach typu żarówka pozycyjna

Tablice to pan Pikuś, ale biorąc pod uwagę ile mamy na drogach "cyklopów", to pozycyjne bywają ostatnią deską ratunku na zauważenie takiego delikwenta.

Marmach napisał/a:
banał, który należy wyciąć z listy problemów do rozwiązania.

"Mam skręconą nogę, to nie będę mył zębów" - logiczne...

eplus napisał/a:
A jak są uregulowane te ledowe światła dzienne w Audi, gdzie dzienne lewe przygasa albo się wyłącza na czas działania lewego kierunkowskazu?

Właśnie tak jest zgodnie z przepisami - regulamin nr 48 EKG ONZ.

eplus napisał/a:
nie wyobrażam sobie nawet przepisu

No to ćwiczyć, wyobraźnia się przydaje (;
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 13:37   

Kierunkowskaz ma migać, to coś oznacza dla innych uczestników ruchu, tak?

eplus napisał/a:
Jeśli LED miga, to jest niesprawny i się go wymienia, spalona żarówka też wymaga wymiany.

Właśnie napisałem, spalona żarówka nie wkurza, bo nie świeci. Niesprawny led miga i rozprasza innych kierowców. A zanim właściciel się kapnie............
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-17, 14:47   

Mrugaj mu drogowymi, :mrgreen: a na koncentrację są ziółka i suplementy. :mrgreen: :mrgreen:

Kolega Admin naprawdę sądzi, że po zamianie oświetlenia tablicy na LEDy stale przekraczam dozwoloną prędkość? Bo tak zrozumiałem to słowo "zap***" :?:


Cytat:
jego światłość jest zredukowana przez cały czas, w którym uruchomione jest przednie światło kierunkowskazu (zarówno w cyklu świecenia, jak i przerwy w świeceniu).


O ja burak niedouczony :!: Ale brukselczycy też się nie popisali - zredukowana, ale nie wiadomo, o ile, może być o 0,00001% ? Wiadomo, że od samej kontrolki kierunkowskazów napięcie w instalacji trochę przysiądzie. Z krzywizną banana lepiej im poszło... :mrgreen: [/quote]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 14:58   

eplus napisał/a:
Kolega Admin naprawdę sądzi

Trzeba pytać admina.

eplus napisał/a:
brukselczycy też się nie popisali

EKG ONZ nie jest Unijna.

eplus napisał/a:
zredukowana, ale nie wiadomo, o ile

Wiadomo.

(Choć nie pamiętam, czy to ten sam regulamin).

eplus napisał/a:
Z krzywizną banana lepiej im poszło

Bynajmniej.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-17, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 16:32   

Marmach napisał/a:


Kolejna sprawa to powszechne - szczególnie w niektórych regionach - ignorowanie przez policję złego ustawienia świateł.

No to się akurat może zmienić:
http://www.leftlane.pl/lu...-kierowcow.html
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-02-17, 20:04   

laisar napisał/a:
Tablice to pan Pikuś, ale biorąc pod uwagę ile mamy na drogach "cyklopów", to pozycyjne bywają ostatnią deską ratunku na zauważenie takiego delikwenta.

Nigdy nie twierdziłem, że jeżdżenie z jedną żarówką świateł mijania akceptuje. Zasadniczo powinno być to zachowanie silnie tępione.

Inna sprawa, że żaden europejski ustawodawca nie zadbał o to, żeby przepalające się żarówki można było łatwo wymienić w każdym samochodzie i dla niektórych utrata jednego światła na autostradzie w zasadzie powinna skutkować koniecznością holowania :D

laisar napisał/a:
"Mam skręconą nogę, to nie będę mył zębów" - logiczne...

Jak już na tym forum pisałem, nie jestem legalistą i brzydzę się legalizmem jako takim. Stąd problemy z prawem, które pozostają problemami wirtualnymi, bo ich szkodliwość jest znikoma i definiowana głównie jako odstępstwo od przepisu, nie są dla mnie problemami.

Tak jak, na przykład, łapanie ludzi przechodzących na czerwonym świetle w kontekście kierowców notorycznie nieustępujących pierwszeństwa na przejściach dla pieszych lub wyprzedzających tamże.

Żeby nie było, kwestia oświetlenia samochodu jest moim zdaniem nadrzędna wobec wielu innych spraw (przykaz jazdy na światłach cały dzień uważam za zbawienny, a światła dzienne za wymysł szatana), ale akurat popiardółki w rodzaju świateł pozycyjnych to po prostu sam koniec kolejki.

DrOzda napisał/a:
No to się akurat może zmienić:

Szczerze wątpię, żeby policja na serio się za to wzięła, podobnie jak za pomiar hałasu lub czystości spalin. Policja na komisariatach nie ma czajników do herbaty, a co dopiero jakieś figo fago urządzenia pomiarowe...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-02-17, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 20:38   

Marmach napisał/a:
żaden europejski ustawodawca nie zadbał o to, żeby przepalające się żarówki można było łatwo wymienić

Zadbał - regulamin 48 EKG ONZ, od 2010.

...No i m.in. dlatego tutaj zakończę - o światopoglądzie nie mam ochoty dyskutować, a o faktach jak widać nie ma z kolei większego sensu... :roll:
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-18, 07:18   

laisar napisał/a:
Marmach napisał/a:
żaden europejski ustawodawca nie zadbał o to, żeby przepalające się żarówki można było łatwo wymienić

Zadbał - regulamin 48 EKG ONZ, od 2010.


A jak to się ma do faktu, że w wielu samochodach trzeba rozebrać pół auta, żeby zrobić sobie dojście do żarówki? Błogosławię projektanta Dustera za to, że u mnie wystarczy zdjąć gumowy dekielek.
_________________

 
saydack 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Lut 2016
Posty: 52
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2016-02-18, 07:33   

Zabrał się dopiero w 2010 roku i do tego obowiązywały okresy przejściowe - do końca produkcji danego modelu zapewne
_________________
Na codzień: Dacia Duster 1.6
Na weekend: Nissan Patrol Y60
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-02-19, 22:15   

laisar napisał/a:
Zadbał - regulamin 48 EKG ONZ, od 2010.
...No i m.in. dlatego tutaj zakończę


Nie wiem, czy to miał być jakiś przytyk, ale nie słyszałem o tym wcześniej i w każdym razie to miło, że ktoś dba o takie rzeczy - historia ładowarek usb dowodzi, że nie każda kontrola państwa nad przemysłem musi kończyć się tragedią.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-19, 22:41   

Marmach napisał/a:
czy to miał być jakiś przytyk

Nie.
 
tommek7 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-23, 08:29   

Marmach napisał/a:
Tak jak, na przykład, łapanie ludzi przechodzących na czerwonym świetle w kontekście kierowców notorycznie nieustępujących pierwszeństwa na przejściach dla pieszych lub wyprzedzających tamże.


O tym to Ty już nawet nie pisz bo ludzie zachowują się często jak święte krowy. Jakbyś autem przejechał na czerwonym to by cie ludzie dookoła zlinczowali. Jeśli jednak pieszy po chamsku przechodzi na czerwonym i nawet nie próbuje zrobić tego szybko i kierowca pomimo tego, że ma zielone musi hamować to już wszystko jest okej. Powinno się coś takiego tępić!


Marmach napisał/a:
Żeby nie było, kwestia oświetlenia samochodu jest moim zdaniem nadrzędna wobec wielu innych spraw (przykaz jazdy na światłach cały dzień uważam za zbawienny, a światła dzienne za wymysł szatana), ale akurat popiardółki w rodzaju świateł pozycyjnych to po prostu sam koniec kolejki.


Co Ci przeszkadza w dziennych? Największa ich bolączką jest to, że ludzie montują taniochy z jakichś bazarów. Z tym, że to już wina ustroju i policje, że nie karzą takich aut mandatami!


Co do całej dyskusji o ledach w stopach itp itp. Niestety nikt z was nie ma pojęcia ile ciepła wydzielają mocne ledy. Każdy sądzi, że działają jak zwykłe żarówki i mocniejsza = lepsza. Tak niestety nie jest. Możecie sobie organoleptycznie sprawdzić jak się grzeją takie domowe 10W ledowe badziewia. Po roku ledy w takich żarówkach świecą znacznie gorzej od permanentnego przegrzania by po 2 latach w ogóle przestać działać. Wciskają tylko ten szajs ludziom i zarabiają na tym kokosy. Moje ledowe postojówki tez na początku świeciły fajnie ale po roku czasu święcą już słabo i w dodatku na fioletowo. Taaak zakładajcie sobie te grzejące się badziewie jako światła stopu oraz mijania...
Ostatnio zmieniony przez tommek7 2016-02-23, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-02-23, 19:55   

tommek7 napisał/a:
Jakbyś autem przejechał na czerwonym to by cie ludzie dookoła zlinczowali. Jeśli jednak pieszy po chamsku przechodzi na czerwonym i nawet nie próbuje zrobić tego szybko i kierowca pomimo tego, że ma zielone musi hamować to już wszystko jest okej. Powinno się coś takiego tępić!

Zgadzam się, jedno i drugie trzeba tępić.
Ale nie przechodzenie na czerwonym po pasach w sytuacji, gdy nic nie jedzie, podczas gdy 100 metrów dalej temu samemu pieszemu wolno zgodnie z prawem przejść przez tę samą jezdnię.

tommek7 napisał/a:
Co Ci przeszkadza w dziennych? Największa ich bolączką jest to, że ludzie montują taniochy z jakichś bazarów.

To jest ich jedna wada. Druga jest taka, że często fabryczne ledy świecą równie marnie, jak "taniochy z bazarów". Trzecia jest taka, że na dziennych nie świecą się tylne światła postojowe (czy jak im tam), przez co taki samochód wygląda jakby stał z wyłączonym silnikiem, co jest mylące, a przy jeździe przez gęsty las powoduje poważny problem z dostrzeżeniem go (zakładając, że czujniki w samochodzie nie włączyły świateł mijania, lub nie zrobił tego kierowca).

tommek7 napisał/a:
Co do całej dyskusji o ledach w stopach itp itp. Niestety nikt z was nie ma pojęcia ile ciepła wydzielają mocne ledy.

Ja na przykład mam cały dom oświetlony ledami i nic mi się nie przegrzewa. Mam też led pozycyjny w motorowerze, bo daje 5x więcej światła niż oryginalna żarówka w5w a lubię być widoczny na jednośladach. Mam też ledami oświetlone całe wnętrze Dacii i w miejscach, gdzie zastąpiłem żarówki w5w ledami jest dużo jaśniej (jak będę miał chwilę, to podeślę zdjęcie porównawcze).
Co więcej, w żadnym z tych miejsc jak na razie nie zaobserwowałem żadnego spadku jasności.

Morał z tego jest taki, że nie należy kupować byle g*wna i oszczędzać marnych groszy na jakości i na bezpieczeństwie, ale oczywiście można zwalić na ledy że be i niedobre.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-02-26, 11:07 ]
Ciąg dalszy o pieszych na czerwonym - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12959.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-02-23, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-04-25, 16:55   

Dzisiaj odwiedziłem sklep "h" i okazało się, że jest nowa dostawa żarówek W21/5W do świateł dziennych. Nie są tanie :roll: Nie mogłem jednak sobie odpuścić wymiany dedykowanych żarówek fabrycznych, które świeca niezdecydowanie, więc kiedy je wymienię zrobię zdjęcia porównawcze i załączę na forum..
Pozdrawiam.
_________________
mam suv-a...
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-04-25, 17:43   

maro_1955, a co to za żarówki ? Jakiej firmy ??
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne